selamlar;
şu sele kaplama işini görüştüm birisiyle...aşağıdaki gibi bişey için 450 fiyat çekti
baba naptın sen ya dedim..gider air hawk mı ne alırım yıllarca kullanırım satınca da sıkıntı olmaz zaten her zaman gerekli bişey değil bu zımbırtı..işte içine silikonlu sünger vs koyuyomuş falan...
air hawk gibi ben de yapıyorum minder falan dedi işte bağlantılı vs.. oda 100 tl civarı...ben bi değerlendirecem bakalım...
facebook adresi..
https://www.facebook.com/STIL.S34
izmirde de yapan birinin bilgileri verilmişti o da 100 lira civarı bişeydi...minder mi yaptırmak daha mantıklı yoksa izmirde yapan adama seleyi gönderip yaptırmak mı
Arkadaşlar uzun zamandır siteye giremiyordum. Ufak bir böbrek ameliyatı geçirdim. Aman Böbrekleri sıcak tutalım
İyileşir iyileşmez az bişey egzoz manifoltlarını parlattım. Sizinle Paylaşmak İstedim
Parlatmadan sonra
Yorumlarınızı Bekliyorum arkadaşlar 2 3 saat uğraştan sonra ancak bu kadar parladı. Boş Vaktimde Devam edecem
Evet bence de boş vaktin oldukça devam et. Çünkü bazı temizlemiş olanları gördüm de, kendi manifoldlarımın yüzüne bakamaz oldum ben de yakın zamanda o olaya geçicem inşallah.. Sıra oraya geliyo..
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:34 ----------
Oğluma da kavuşmuşum, değmeyin keyfime
Arkadaşlar selam.
Geçen hafta alıp da aranıza katıldığım FZ6N'ıma hafif bir bakım yapacağım.
Debriyaj çok sert. O yüzden debriyaj teli de listede.
Sizden ricam listeye bakıp eksik/hatalı kısım varsa düzeltebilir misiniz? Fiyatlar uygun mu sizce?
Fazer debriyaj teli naked'a olur mu?
Zincir seti fazer - naked farklılık gösterir mi?
Yamalube kullanan varsa, yorumlayabilir mi?
Yarım litre DOT 4 yeterli mi?
Teşekkürler.
öncelikle geçmiş olsun umarım bir daha tekrarlanmaz rahatsızlığın, bende 1 haftalık fazerciyim motorumda sevmediğim tek yar egzos manifoltlarının kirli olmasıydı ne tür bir temizlk önerirsin ? egzos manifoltu için ? yarın sirkeciye geçicem
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:37 ----------
maaaşallah bunun bordosuda bi başka güzel
Yeni yüzümüz ile karşınızdayız, gibi oldu la bu yeni motor deyince
Bazı kısımları yetiştiremedi yoğunluktan dolayı. Bazı ayarlar falan var, onları önümüzdeki ay yapacağım genel bakıma bıraktık. Bi de ek olarak elcik-manet takımı aldım. Elcik manet takımını 200 liraya aldım. Toplamda yapılan herşey 1300 liraya geldi.
Egzantrik gergisi - 350tl
Egzantrik zinciri - 70tl
Furş Bilyası - 100tl
amortisör keçesi - 50tl
Subap şimleri - 80tl
Iridium bujiler - 120tl
Elcikler - 45tl
Manetler - 160tl
Radyatör suyu, amortisör yağı, Balata spreyi ıvır zıvırı da eklendi mi parçalar böyle..
Toplam işçilik - 300tl
(İşçilik 200tl istedi, kabul etmedim. Usta yaptığı işin karşılığını almalı. Hakkı neyse odur, İşçilik alın teridir, parça fiyatından indirim ayrıdır bence.)
Önümüzdeki ay genel bakımımı yapıcam. yağı yağ filtresi ufak ayarları falan var. Öyle yani Mustafam kardeşcağızım..
motor yağını Yamalube değil de motul 7100 kullanmanızı tavsiye ederim. eğer yüksek kalite istiyorsanız, diğer sıvıları da motul un factory line modelleri ile değiştirebilirsiniz
bir de yağ 1 litre değil 3 litre olmalı.
ayrıca zinciri ben olsam set olarak değil x2 ring olarak tek alırım, dişlileri de esjot ya da orjinal alırım.
Asıl işçiliği furş bilyası değişimi istiyo aslında. Büyük titizlik isteyen bir iş Yahu Erhan, insanın gazı çevirdikçe çeviresi geliyo artık yav. Sende de öyle oluyo mu. Motorda sanki bi kasma bi hırıldama varmıştı da, bu işlemlerden sonra rahatlamış gibi geliyo motor. Bir nevi gönül rahatlığı.
Parçaları motoliz'den sipariş etmeyi düşündüğüm için, motoliz'de satılan tek marka yağ olan Yamalube ekledim sepete. Çok fikrim olmadığı için sizlere danışmak istedim zaten. X2 ring internette bulamadım. Esjot da aynı şekilde. İnternetten almamın amacı karta taksit yaptırabilmek :-|
Göserdiğim Yamaha yetkili servisi de debriyaj sertliğinin FZ6 için genel olduğunu ama benimkinin ekstradan sert olduğunu söylemişti ki çok sert. Ayrıca geri çekmesi de sıkıntı. Bırakıldığında bir miktar da elle itmek gerekiyor. Tamamen ileri gitmiyor.
Boştayken, tam debriyaj çekip 1'e atıldığında da hafif bir öne atılıyor motor. Anlaşılan tam ayırma da yapmıyor...
Sizde de durum aynı o zaman. Sert debriyaj, 1cm kadar boşluk, öne atılma...
Mesela Apache ve CBR 250 debriyajı benimkinin yanında yarı yarıya daha yumuşak.
En iyisi bir FZ6 daha bulup serviste vs, kıyas yapmak.
Servise gidip söylesem hemn değişelim derler çünkü gibi geliyor.
Fazer'larda debriyaj biraz serttir. Bu normal hali diyelim. Ama olması gerekenden sert olursa yukarda yazıklarımıza kulak verebilirsin. Ayarını ve yağlanmasını yaptır yeterli.
Diğer konu. Öne atılma konusu. Bu durum çok bariz olmamalı. Eğer bu da anormal seviyede ise bir iki sebebi olabilir. İlk olarak zincirinin bolluğunu kontrol et. Zincir olması gerekenden bol ise bu atılmayı yapabilir. Bir diğeri debriyaj ayarında erken veya geç kavrama olayı. Bu da dediğim gibi, normal bi ayarlama ile çözülebilir. Diğer sebep de pek olası olmamakla birlikte debriyaj baskı balata parça ve ekipmanlarından olabilir. Ama bu zor bir durum şu an için..
Öne atılma yüksek cclerin hepsinde var ama cihanın dediği gibi bariz değil, yani teker yerinden oynamıyor, oynuyorsa debriyaj balatasında sorun var oluyo sanırım
Teşekkürler arkadaşlar. Debriyaj telimi değiştirmeden önce, manet tarafından söküp içeri şırınga ile yağ basmak suretiyle yağlamayı düşünüyorum öncelikle. Sonra da zincir - dişli değişecek. Eğer hala içime sinmezse değişebilir debriyaj teli.
Bu arada yabancı sitelerden baktım, 250ml DOT4 yeterliymiş, kendi sorumu da cevaplamış olayim böylece
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)