Hayırlı osssuuuun Panik fren çalıştım derken farklı hızlarda mı farklı fren reflekslerinde veya basınçlarda mı çalışıyosun..
Bu arada Allah nazardan saklasın
Hayırlı osssuuuun Panik fren çalıştım derken farklı hızlarda mı farklı fren reflekslerinde veya basınçlarda mı çalışıyosun..
Bu arada Allah nazardan saklasın
Frenin kitlenme noktasını tespit ettikten sonra farklı hızlarda en kısa sürede durmaya çalışıyorum. Önüme referans olması için kuka koyup, her seferinde onu 3 metre geriye çekip, o kuka ya kadar durmaya çalışıyorum. Fren testlerini hyosung la karşılaştırmamak gerekir ama çok ciddi bir fark var arada. Hafta da bir yapmayı düşünüyorum bu eğitimi. Kilit noktasını iyi ezberlersem acil bir durumda en kısa mesafede durmayı başarırım bu sayede.
Ufak bi hatırlatma da benden o zaman. En kısa mesafede durmanın yanında en kontrollü durmaya da adapte olmaya çalış
Tabii ki. Asıl amaç o zaten yoksa motoru yatırdık mı çok daha kısa sürede de dururuz.
İkisi arasında gerçekten çok büyük fark var. O panikle ne kadar doğru yapabiliriz sonuçta. Ama sürekli kendimi eğiterek beyine motor kontrol kazandırma imkanı da var. Bu sayede panik frende freni ne kadar sıkacağımı düşünmeden en iyi noktaya kadar sıkabilirim.
Bu arada ne kadar yaktığını merak ettim bi ölçüm yapayım dedim ağzım açık kaldı. Ben bu motoru gitgide daha çok seviyorum. Benim hyosung'dan az yakıyor.
Konya'nın Beyşehir ilçesine gittim. Yol çok dandik ve virajlı. Her bulduğum düzlükte gazladım 210 a kadar çıktım en fazla. Ona rağmen 115 km de 5.13 litre yakmış. Hyosung 6 litre civarı yakıyordu o yolda.
Bu arada Ebay'den aldığım kamera aparatım geldi. Yeni yeni video lar çekip koyarım buraya. Çok sessiz burası
Senin hyosung'da sorun varmış o zaman
Yok normal yollarda 4-4.5 litre civarı yakıyordu. Bu dediğim yol çok pis bişey sürekli gaz kapatmak gerekiyor. Çok keskin virajlar + yol bozuk o yüzden fazla yakıyordu. Benim tahminim fazer 8 litre civarı yakar demiştim ama çok şaşırdım tekrar fulleyince. Bir daha aşık oldum
8 litre mi ben o kadarını bir kere yakabildim. o da depo boyunca 190-200'ün altına inmemiştim
Motorun diğer motorların yanında resmen ben burdayım diyor. Ne de olsa fazer yani.
Bu arada bugün patronla (eşim) biraz gezelim dedik. İlla kask istiyorum diye tutturdu. Ona Ulus Motor'dan kırmızı, siyah, pembe (bayan işi) bir kask aldım. Ordan Çankaya'ya çıktık ve kendime Motoankara'dan siyah kırmızı bir Nolan aldım. Eller ve kafalar kask doldu. O yüzden hemen yakındaki Motomax'a gittik. Ordanda oğluma Shad SH48 çanta aldım ve kaskları koyduk. Evde şu an 4 tane kask var.
Bu arada Motomax'tan (internetten değil, bizzat mağazadan) bu çantayı alırsanız ekstra %10 iskonto uygulanıyor. 400 küsür TL'lik çantayı 390 TL'ye kapattım. Üstelik 48 litre ve malzeme kalitesi Givi'yle eşdeğer, Kappa'dan iyi. Ayrıca çok estetik. Tavsiye ederim. Önümüzdeki hafta içi çantaya sinyal ve stop bağlantıları yapacağım. Fotoları paylaşırım.
Arkadaşlar benim motor gaz tam kapalı iken çok hafif gaz açsam bile bi öne atlama yapıyor ve bu çok sinirimi bozdu. c1 - c2 ayarlarını oynadım biraz. c1 5 c2 5 ti ayarları ben onu c1 -16 c2 -5 yaptım internetten bulduğum bilgiyle düzelme çok fazla olmadı. kafama göre c1 -6 c2 5 yaptım ve şuanda memnunum. Düzelme hissedilir derece de oldu ama daha iyisi de olabilir. Sizin bildiğiniz değerler var mı? İnternette düzgün bi bilgi bulamadım bu konuyla ilgili.
Birde diagnostik ayarlarıyla ilgili bi bilgi buldum. Belki işinize yarar
Bu arada bu gece er-5 i olan bi arkadaşla Antalya'ya doğru yola çıkacaz. Antalya'da fazercı arkadaşlar varsa bi çayını içmek isterim.DİAGNOSTİK'e gelince:
kontak kapalı. acil stop kapalı
benzin pompası fişini çek (deponun altında). Çekmesende olur .
SELECT ve RESET düğmelerine aynı anda bas kontağı aç ve en az 8 saniye iki tuşu da basılı tut.
Göstergedeki bütün işaretler saat hariç silinecek "dIAG veya CO yazısı çıkacak(ilk çıkacak dIAG olacaktır)çıkmazsa SELECT tuşuna bas "dIAG" ı bul. SELECT ve RESET düğmelerine aynı anda basarak dIAG'ı sabitle (işlem yapmak için)
CO'yu hiç karıştırma! SAKIN!
SELECT tuşu: her basışta 01 dan 70 e kadar ve RESET tuşu tersine her basışta 70 den 01 e kadar olan test işlemlerini yapmanı sağlar.
SELECT tuşuna en az 1 saniye basılı tutarsan diagnostik kod numaralarını yukarı doğru saymaya başlar.
RESET tuşuna en az 1 saniye basılı tutarsan diagnostik kod numaralarını aşağı doğru saymaya başlar.
Misal : dIAG 09 (acil stop düğmesi ON) akü voltajını gösterir.
dIAG 61 arıza geçmişini gösterir. Eğer çok arıza kodu varsa 2 saniyelik aralarla hepsini tekrarlar. Yoksa "00" gösterir.
dIAG 62 arıza geçmişini silmeni sağlar.Yoksa "00" gösterir.
Diagnostik işlemini iptal için kontağı kapat.
Diagnostik işlemini randımanlı yapmak için her testten sonra kontağı kapat ve işlemlere baştan başla.
http://d-73011.resimlerimnette.com/i-73011.jpg
http://d-73013.resimlerimnette.com/i-73013.jpg
elciği çevirdiğinde öne atlama yapmasıyla co ayarlarının alakası ne anlamadım.. Bu olay kavrama ile ilgili..
Tam anlatamamışım derdimi pardon. Yani saliselik gecikmeli gaz yiyip bi anda atlıyor öne. c1 - c2 ayarıyla çözülebilecek bi olay olduğunu okumuştum bi yerde. ki benim motorda az da olsa olumlu cevap verdi.
hmm.. gecikme konusunda birşey diyemem.. Bildiğim kadarıyla Co ayarlarında hava yakıt oranını ayarlıyorsun. Zengin karışım fakir karışım yaratıp; motorun yüksek yakıtla yüksek performans veya düşük yakıtla düşük performans ayarını yapıyorsun.
Değişik fikirler üretiyorum kafamda ne kadar doğru bilemem de. Hangi ayarlarda zengin hangi ayarda fakir karışım yaptığı ile ilgili bi bilgi bulamadım. c1 için 1. ve 4. silindir c2 için 2. 3. silindir bilgisine ulaştım. acaba biri zengin biri fakir karışım yapıyorda ondan mı kaynaklanıyor sorun ? ama c1 de c2 de 5 değerinde olunca daha beter oluyor. çözemedim bu işi. En iyisi çok takmamak
arkadaşlar bende dün gösterge üzerindeki select ve reset tuşlarını karıştırdım bakalım menü seçenekleri neymiş diye,daha sonra eve döndüm.Akşam tekrar motorumu çalıştırdığımda ise gösterge panelinin ışığı yanmadı,acaba benmi ışığı kapattım anlıyamadım,yardımlarınızı bekliyorum.....
Bir ara grupta elemanlarla konuştuk Co konusunu da, en son her motorda farklı değerler tutuyor diye karar kılınmıştı
Işık kapanması olayı çok ilginçmiş. Sanmıyorum yazılımdan ışık kapatılabilsin
Güzellik yarışmasına sokalım maşallah...
Benim de dün Ankaradan misafirim vardı Erro (Erhan) uzun tura çıkmıştı, ilk durağı bendim. Bir akşam misafirim oldu, sabah da yola koyuldu nadir türden bir buluşma sergiledik diyebiliriz
iki kırmızı abs'li Fazer (İkizler) buluştu
Süpersiniz. Motor bahanesiyle dostluk pekiştirmişsiniz. İyi de olmuş.
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)