Yamaha FZ6 - Fazer Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
17 Ağustos 2008, 22:05
#381
Arkadaşlar merhaba.Ben şu egzost konusunu bir türlü anlamadım.Kocaman bir motoru ölçüp biçip en ince ayrıntısını düşünerek yaratan mühendislik bir tek egzost konusunda mı yetersiz kalıyor.Bunun için neden orjinal egzost yerine farklı egzostlar tercih ediliyor?
Motoru üreten firmalar egzost özürlüsü mü?
Reklamlar
-
20 Ağustos 2008, 13:57
#382
denizz8 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba.Ben şu egzost konusunu bir türlü anlamadım.Kocaman bir motoru ölçüp biçip en ince ayrıntısını düşünerek yaratan mühendislik bir tek egzost konusunda mı yetersiz kalıyor.Bunun için neden orjinal egzost yerine farklı egzostlar tercih ediliyor?
Motoru üreten firmalar egzost özürlüsü mü?
Sanırım yeterince düşünmemissin bu konu üzerinde. Bunu anlamayacak birşey yok. Motosiklet üreticileri egzozları daha önceden belirlenmiş yasal emisyon ve ses sınırları içinde üretirler. Sözgelimi Fazer 93db. Motosikletinden ses olarak performans almak isteyenler egzoz alıp takar. Almazsa da 16.000d/d lık bir makinayı ekeltirikli motor gibi sürer gider. Şahsi düşüncem olmazsa olmaz bir ayrıntı olmadığı, fakat yüksek devirli ve çok hızlı bir mekanik yapının çevresinde bulunan sürücü ve yayalara ikaz anlamında varolan gücünü anlayabilmeleri için ses veren bir egzoza ihtiyacı olduğudur.
Aynı marka ve model iki motosikletten orjinal egzozlu ve performans egzozlu olanını kullanırsanız ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız. Bu egzozlar ayrıca sürücüsüne de motosikletin gücünü hissettirir, sürüş zevki verir.
Çünkü motosikletsever için o ses, hiçbir orkestrada yoktur!
Honda Today 50 • Honda Beat 100 • Yamaha YBR 125 • Kawasaki ER5 • Yamaha Fazer FZ6 • V-Four Racing 800 ABS
-
20 Ağustos 2008, 14:19
#383
Bu performans eksozlarının yakıt tüketimini arttırdıgı söyleniyor. Bu artışın nekadar oldugunu bilen var mı? Bir başka söylenti ise performans eksozu takıldıgında motosikletin programında bazı degişiklik yapılırsa yakıt tüketimi artmıyormuş.
Bu konularda bilgisi olan var mı?
Bir başka forumda performans eksozu taktıran arkadaşların mesajları:
fiyatı 1250 $ peşin. Yakıtta %25 artış oldu,
%25 ???
çok ciddi bir iddia bu...o kadar artış olmasının sebebi sesten dolayı senin gaza gelip habire ara gaz vermendir..%25 artış olması mümkün deil...hatta doğru carbon ayarlarını yaptırırsan yakıt sarfiyatında değişme bile olmaz...bizzat denenmiştir...
Bu carbon ayarları sonucu gerçekten yakıtın artmadıgını teyit edebilecek birisi var mı
-
21 Ağustos 2008, 18:50
#384
serkani adlı üyeden alıntı
Sanırım yeterince düşünmemissin bu konu üzerinde. Bunu anlamayacak birşey yok. Motosiklet üreticileri egzozları daha önceden belirlenmiş yasal emisyon ve ses sınırları içinde üretirler. Sözgelimi Fazer 93db. Motosikletinden ses olarak performans almak isteyenler egzoz alıp takar. Almazsa da 16.000d/d lık bir makinayı ekeltirikli motor gibi sürer gider. Şahsi düşüncem olmazsa olmaz bir ayrıntı olmadığı, fakat yüksek devirli ve çok hızlı bir mekanik yapının çevresinde bulunan sürücü ve yayalara ikaz anlamında varolan gücünü anlayabilmeleri için ses veren bir egzoza ihtiyacı olduğudur.
Aynı marka ve model iki motosikletten orjinal egzozlu ve performans egzozlu olanını kullanırsanız ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız. Bu egzozlar ayrıca sürücüsüne de motosikletin gücünü hissettirir, sürüş zevki verir.
Çünkü motosikletsever için o ses, hiçbir orkestrada yoktur!
Cevabın için teşekkür edrim. Ama ben "Çok düşündüm de anlayamadım." demedim.<sadece anlamadığımı söyledim.Bilen birileri varsa açıklasın babında.
-
22 Ağustos 2008, 13:00
#385
selam fazercılar
bende bu makinenin 04-05 modelini almayı düşünüyorum da yakıt tüketimi konusunda biraz tereddütlerim var kimi çok yakıyor kimi az yakıyor diyor ama tabiki benim şuanki 250 cc lik cruiser dan çok yaktığı kesindir yinede 100 km de ne yakar bu alet cevaplarınız benim için önemli saygılar...
Kalbi olan tek kız Kupa kızıdır
-
22 Ağustos 2008, 13:09
#386
fazer kullanan arkadaşlara bir sorum olacak:
birinci viteste 10.000 devirde hızınız kaç?
Bir arkadaşımın videosunu gördüm,14.000 devirde kesiciye giriyor ve hızı 101 km,10.000 devirde hızı 65km.
sizin motorda aynımı?
-
22 Ağustos 2008, 13:18
#387
shadow slx adlı üyeden alıntı
selam fazercılar
bende bu makinenin 04-05 modelini almayı düşünüyorum da yakıt tüketimi konusunda biraz tereddütlerim var kimi çok yakıyor kimi az yakıyor diyor ama tabiki benim şuanki 250 cc lik cruiser dan çok yaktığı kesindir yinede 100 km de ne yakar bu alet cevaplarınız benim için önemli saygılar...
Yakıt tüketimi konusunda daha önceki sayfalarda detaylı açıklamalar yapıldı. Oraya bakmanı tavsiye ederim.
-
23 Ağustos 2008, 11:50
#388
ELINT adlı üyeden alıntı
Bu performans eksozlarının yakıt tüketimini arttırdıgı söyleniyor. Bu artışın nekadar oldugunu bilen var mı? Bir başka söylenti ise performans eksozu takıldıgında motosikletin programında bazı degişiklik yapılırsa yakıt tüketimi artmıyormuş.
Bu konularda bilgisi olan var mı?
Bir başka forumda performans eksozu taktıran arkadaşların mesajları:
Bu carbon ayarları sonucu gerçekten yakıtın artmadıgını teyit edebilecek birisi var mı
Sevgili ELINT,
Öncelikle orjinal egzozun dışında ne takarsan tak gerekli ayarlar yapılmadığı sürece yakıt tüketimin ortalama %25 ve + olarak artacak, rölanti çalışmasında özellikle motor ısınana dek kararsız çalışma yaşanacak, alt devirlerde gaz koluna verilen tepkiler kaybedilecek ve az da olsa alt devirlerde güç kaybı yaşanacaktır.
Bahsedilen carbon ayarı Fazer'lerde gösterge panelinden manuel olarak ve aslında motosikletin her bir silindir içine her bir ateşleme için çekilen hava yakıt karışımındaki oksijen miktarını belirlemek için işe yarar. Bu da daha çok bölgesel ayarlamalarda geçerli bir durumdur ki egzoz değişiminde carbon ayarının bir işe yaradığını söylemek gerçekçi olmaz. Carbon ayarının egzoz değişimi sonunda yakıt tüketimini dengelediğini söyleyenlerin bilmedikleri, silindirleri belki de fakir karışımla beslemeye başladıkarından motor akasmına da zarar verebilecekleridir. Bu arkadaşlar dikkat ederlerse eskiye nazaran motosikletlerinde normal olmayan bir hararet artışı gözlemleyebilirler. Carbon ayarı daha çok bölgesel farklılıklar için ilgli, bilgili ve yetkili servisler tarafından motosikletin egzozundan çıkan gaz oranları ölçülerek yapılması gerek olan bir ayardır ki bu da sözgelimi İzmir'de kullanılan bir motosikletle Erzurum'da kullanılan bir motosikleti düşünürsek bu iki kent arasındaki rakım farkından oluşan, silindir başına ecu nun düzenli bir şekilde hazırladığı karışımdaki oksijen miktarının değişkenliği için carbon ayarının gerekli olmasıdır. Yani aslında bu carbon ayarı daha çok bölgesel farklılıkların yani rakım farklarının doğurduğu, silindir başına çekilen birim oksijen miktarını ayarlayarak motosikletin daha kararlı çalışmasını ve yakıt tüketimi hususunda olması gerekenin standardını yakalamayı sağlar. Yani egzoz değişimi sonrası carbon ayarı değişimi ile olumlu sonuç aldığını sananlar aslında sadece yanılgıda olan arkadaşlardır. Tabi bu işte bazı işgüzar servislerin bu iş böyle yapılır diyerek insanlara kandırmaca yaptıklarını da göz ardı etmemek gerekir.
Gelelim senin deyiminle motosikletin kendi proğramındaki değişikliğe. Bunu motosiklertin kendi ecu'su ile yapabilmek mümkün değil. Bunun için power commander denilen yakıt programlama cihazını takmak ve dynojet üzerinde ayar yapmak gerekiyor. Zira ecu fabrikada standart egsoza göre proğramlanmıştır. Takacağınız egzoz "geri basınç" denilen olayı azaltır. Yani gazların çıkışı orjinal egzoza göre rahatladığı için egzozdan çıkan gaz artar, bu yüzden çıkan gazı dengelemek için daha fazla hava-yakıt karışımına ihtiyacınız olur. Bunuda motosikletin orjinal ecu'su ile değil ancak power commander ile yapabilirsiniz. Yani egzoz için proğramlama motosikletin ecu'suna değil power commander'a yapılır. Gazladığınızda ecu'nun desteklemediği hava-yakıt karışımı rölantide olduğu gibi igili devirler arasında power commander tarafından ateşleme avansı da artırılarak sağlanır.
Power commander'a her motosiklet marka ve modeli için farklı yazılım yüklenmektedir. Hatta en önemlisi egzoz markalarına göre farklı yazılımlar mevcuttur. İşi ciddiye alan egzoz markalarının resmi sitelerinde bu yazılım desteği sunulmaktadır. Bence almayı düşündüğünüz egzozun işinde ne denli ciddi olduğunu anlamak için en önce bunu kontrol etmeniz gerekir.
Ayarlar bahsettiğim şekilde yapılırsa yakıt değişiminde hissedilen bir artış olmayacaktır.
Lütfen egzoz markaları hakkında yazdıklarıma da göz atınız.
Umarım bilgilendirici olmuştur...
Honda Today 50 • Honda Beat 100 • Yamaha YBR 125 • Kawasaki ER5 • Yamaha Fazer FZ6 • V-Four Racing 800 ABS
-
23 Ağustos 2008, 12:18
#389
serkani daha önceki sayfalarda egzozlarla ilgili yazını okumuştum.
Bu yazında gerçekten iyi oldu. Aklımda egzozların yakıt tüketimine etkisine dair hiçbir soru işareti kalmadı. Bilgilendirmen için çok sagol.
-
23 Ağustos 2008, 12:44
#390
ELINT adlı üyeden alıntı
serkani daha önceki sayfalarda egzozlarla ilgili yazını okumuştum.
Bu yazında gerçekten iyi oldu. Aklımda egzozların yakıt tüketimine etkisine dair hiçbir soru işareti kalmadı. Bilgilendirmen için çok sagol.
Yardımcı olabildiysem ne mutlu. Motorcu motorcunun dostudur. Bilgi, deneyim ve tecrübe paylaşımlarına devam...
Honda Today 50 • Honda Beat 100 • Yamaha YBR 125 • Kawasaki ER5 • Yamaha Fazer FZ6 • V-Four Racing 800 ABS
-
24 Ağustos 2008, 10:35
#391
Hangi yagi ve viskoziteyi kullaniyorsunuz?
-
26 Ağustos 2008, 10:34
#392
Motorex... Moto GP de kullanılan bir marka.
Power Synt 4T SAE 10W/50
Fully synthetic, high-performance engine oil for 4-stroke motorcycles. POWER SYNT 4T stands for optimum protection against engine wear, ferocious power and extreme temperature and shear stability. It is not just by chance that racing teams all around the world swear by POWER SYNT 4T.
Maximum friction-coefficient
Extreme temperature and shear stability
No slipping of the clutch
Genuine racing quality
Specification:
JASO MA, API SG, ACEA A3
Sizes:
1l, 4l, 25l, 60l, 200l
Honda Today 50 • Honda Beat 100 • Yamaha YBR 125 • Kawasaki ER5 • Yamaha Fazer FZ6 • V-Four Racing 800 ABS
-
27 Ağustos 2008, 07:46
#393
Bende de Mobil 1 Racing 4T 15w-50 Fully synthetic ile ilk degisimi yaptim. bir iki hafta once Elf'in 10w-60' ni gorunce burada kullanan var mi diye merak ettim.
-
29 Ağustos 2008, 09:14
#394
birşey sorucam FZ6ya ne tur canta tertibatı uygulanabilir yamaha sitesinde bundan sözetmemiş yardımcı olursanız sevinirim
[B]Benim İçin Hayat [COLOR="Red"] 1[/COLOR].Raundda Stili Tanınır [COLOR="Red"]2[/COLOR]. Raundda Rekabet Edilir [COLOR="Red"] 3[/COLOR]. Raundda Nakavt Edilir.. [/B] ::deliir::
-
30 Ağustos 2008, 10:11
#395
yiit10 adlı üyeden alıntı
birşey sorucam FZ6ya ne tur canta tertibatı uygulanabilir yamaha sitesinde bundan sözetmemiş yardımcı olursanız sevinirim
Yamaha sitesinden ziyade Givi ve Kappa'nın sitelerine göz atın. Kanadalı bir Fazer sahibinin Givi'den arka çanta ve yan çanta uygulamalarını gördüm, gerçekten yakışmıştı.
Sadece arka çanta seçilirken dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var. Sözgelimi ne için aldığınız alacağınız çantanın modelini belirlemek için en önemli faktör. Senede bir kez motosikleti ile tatile gitme ihtimalinde kullanmak için çanta alanlar da var, ben ona da karşıyım.
Honda Today 50 • Honda Beat 100 • Yamaha YBR 125 • Kawasaki ER5 • Yamaha Fazer FZ6 • V-Four Racing 800 ABS
-
31 Ağustos 2008, 17:31
#396
serkani adlı üyeden alıntı
Yamaha sitesinden ziyade Givi ve Kappa'nın sitelerine göz atın. Kanadalı bir Fazer sahibinin Givi'den arka çanta ve yan çanta uygulamalarını gördüm, gerçekten yakışmıştı.
Sadece arka çanta seçilirken dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var. Sözgelimi ne için aldığınız alacağınız çantanın modelini belirlemek için en önemli faktör. Senede bir kez motosikleti ile tatile gitme ihtimalinde kullanmak için çanta alanlar da var, ben ona da karşıyım.
teşekkurler sadece merak tekrar teşekkur ederim
[B]Benim İçin Hayat [COLOR="Red"] 1[/COLOR].Raundda Stili Tanınır [COLOR="Red"]2[/COLOR]. Raundda Rekabet Edilir [COLOR="Red"] 3[/COLOR]. Raundda Nakavt Edilir.. [/B] ::deliir::
-
05 Eylül 2008, 14:19
#397
Topicte olması gereken anlamlı bir foto oldugunu düşünüyorum
Uploaded By: flamingoyusuf
From: marmaris Turkey
-
07 Eylül 2008, 02:37
#398
selamlar yaklaşık 20 gün oldu motorumu alalı ama 1700km yi bitirdik çok güzel çok hoşuma gidiyor süper geldi ufak motora alışınca bu canavar gibi desem yeridir
fiyat 11000 ytl civarında 2006 model 25000km de
yakıt için bilgi vermek istiyorum
90 km hızla yaptığım ölçümde 1lt bezin 20 km yol gidiyor yakıtta çok iyi 100km de 4,5 yakıt
ayrıca yağını kaç km de değiştirdiğinizi öğrene bilirmiyim
45km yol + 90km/h = 30dk. 45km yol 180km/h=15dk. kazancımız 15dk, peki kaybedeceklerimiz
-
07 Eylül 2008, 23:40
#399
ben yağını bakımdan bakıma değiştiriyorum,yani 10.000 km'de,çünkü kitabında da öyle yazıyor,yağını sık sık kontrol ediyorum,hiç eksiltmiyor,vizikozite olarakda sorun yok,motorum 30.000 km de
-
08 Eylül 2008, 15:41
#400
PHAETONW12 adlı üyeden alıntı
ben yağını bakımdan bakıma değiştiriyorum,yani 10.000 km'de,çünkü kitabında da öyle yazıyor,yağını sık sık kontrol ediyorum,hiç eksiltmiyor,vizikozite olarakda sorun yok,motorum 30.000 km de
Kullandığınız yağın markasını ve modelini bilmiyorum, belirtmemişsiniz. Lakin yüksek teknolojiye sahip bir yağ kullanmıyorsanız 10.000 km gerçekten çok uzun bir süre.
Şahsi fikim tavsiyede bulunurken daha dikkatli olmak gerektiği. Bu 10.000 km'yi basit bir yağla doldurmaya çalışan arkadaşlar da olabilir.
Ve sevgili ahmetnr ne marka ve ne model yağ kullanacağınıza karar vermeden servis kitabında yazana bu şekilde uymasanız çok iyi olur.
Honda Today 50 • Honda Beat 100 • Yamaha YBR 125 • Kawasaki ER5 • Yamaha Fazer FZ6 • V-Four Racing 800 ABS
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler