Yamaha FZ6 - Fazer Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
29 Ekim 2012, 01:40
#1961
beyler okuduğum bir kaç yorumda er6 nın alt devirlerde daha iyi olduğu yazıyo genel kanı bu yönde...fazer şehir içinde nasıl...? er6 nın daha torklu olması onu biraz daha riskli ya da tehlikeli yapar mı şehir içinde gaza gelme konusunda...üst devirleri tartışmıyorum ama hız merakı olmayan, motoru 120-130 da yolda yağ gibi aksın diye düşünen biri için fazer fazla mı?
mantık hemen hemen aynı fiatlarda olan er6 nın yerine fazer ı almak daha doğru diyor ama, motordan beklentileri bu olan biri için gereksiz mi fazer almak...bi yandan yamaha yedek parçasınnı daha çok ve uygun olduğunu düşünüyorum...
Reklamlar
-
29 Ekim 2012, 01:48
#1962
erro adlı üyeden alıntı
beyler okuduğum bir kaç yorumda er6 nın alt devirlerde daha iyi olduğu yazıyo genel kanı bu yönde...fazer şehir içinde nasıl...? er6 nın daha torklu olması onu biraz daha riskli ya da tehlikeli yapar mı şehir içinde gaza gelme konusunda...üst devirleri tartışmıyorum ama hız merakı olmayan, motoru 120-130 da yolda yağ gibi aksın diye düşünen biri için fazer fazla mı?
mantık hemen hemen aynı fiatlarda olan er6 nın yerine fazer ı almak daha doğru diyor ama, motordan beklentileri bu olan biri için gereksiz mi fazer almak...bi yandan yamaha yedek parçasınnı daha çok ve uygun olduğunu düşünüyorum...
Er 6 alt devirlerde çok iyi olduğu doğru...
7-8 bin devirlerde nerdeyse biten gücüne karşılk Fazerin 7 binden sonra açılan bir motoru var...
Şehir içinde torku sorun olmaz... En azından gazı açıp kapadığında ne olacağını anında görüyorsun...
Fazer gazı açtığında ilk anlarda biraz tepkisiz kalsa da , Bir anda delirebiliyor...
Çok uzun yol yapmayacaksan er6 şehir içi için ideal...
Ama uzun yol ve şehir içi yarı yarıya diyorsan FAZER i tek geçerim...
Zaten piyasada ki fiyatları aşağı yukarı aynı....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
29 Ekim 2012, 10:08
#1963
Ve ilk arızamı yaşıyorum.. Arkadaşlar Abs arızası sebepleri neler olabilir. Ön abs birdenbire kayboldu. Arka abs sürekli tıkırdayan bir senkron yenide aralıklı tıkırdayarak tutmaya çalışıyor. yani arada 5 tık unutup iki tık vuruyor.. Bunun sebebi, beyinden, hidrolik vs.den, abs ömründen, veya başka sebepten olabilir mi. Var mıdır fikri olan?
-
29 Ekim 2012, 10:31
#1964
eskiden abs mi vardı
bilenler yardıncı olacaktır...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
29 Ekim 2012, 10:42
#1965
-
29 Ekim 2012, 11:26
#1966
Arkadaşlar merhaba..ABS konusunda birşeyler söylemek istiyorum..eğer abs devreye girmiyorsa bunun fren yağı yada balatalarla alakası yoktur..elektronik abs beyniyle yada sensörleriyle ilgisi vardır..ya beyin arızalıdır yada sensörlerde milimetdikte olsa bir ayarsızlık vardır..
eğer erken devreye giriyorsa olası hatalar: ya balatalarınız iyice azalmıştır yada yine beyin veya sensör arızasıdır..
beş tık unutup iki tık vuruyor olması sanırım sensör ayarsızlığındandır.
ayrıca abs mevcut frenlerinizi güçlendiren bir sistem değildir..ani frende tekerleklerin bloke olmasını önleyen bir sistemdir..mevcut freniniz gücünü arttırmaz abs. bloke olmayan tekerlekleri sağa sola yönlendirmek mümkündür..hepsi bu..
servis dışında herhangi bir yere götürmemek gerekir bence abs sıkıntısı olduğunda.. çünkü sorun elektroniktir genelde..
Motosiklet...Aşktır..Görmesen..Sesini duymasan..Dokunmasan...Olmaz...
-
29 Ekim 2012, 11:35
#1967
dediğim gibi, farkettiğimde baya bi deneme yaptım. Ön taraf her nekadar kitlemiyorsa bile, eski denemelerimde direk abs takır takır devreye giriyordu, şimdi yerinde yeller esiyor. Arka ise sanki diş kaçırıyormuş gibi ya da aksırıyormuş gibi tutuyor. Kısmen lastik kitliyor kısmet abs devreye giriyor. Benzinde pislik varmış da motor öksürüyormuş gibi oluyor Ama benim asıl kafamı kurcalayan, ne bir ABS ışığı yanıyor ne bir arıza lambası. O abs ışığını oraya süs olsun diye koymadılar diye düşünüyorum. Kontağı ilk açtığımda abs ışığını da check ediyor ve sıkıntı bulmuyor.
Teşekkür ediyorum hocam. Yakın zamanda Düzce Dadaş'a yol gözüktü bana..
-
29 Ekim 2012, 11:41
#1968
bak işte eğer abs ışığın yanmıyorsa demekki sıkıntı beyinde değil..bu iyi..
ben arabaların frenleriyle uğraştığım için cevap yazayım dedim hemen..mesela arabalarda böyle bir sıkıntı olduğunda herhangi bir tekerlekteki sensörün ayarı bozulmuş oluyor..
bence servise git ve sensörleri kontrol etsinler..
kazasız sürüşler herkese..
Motosiklet...Aşktır..Görmesen..Sesini duymasan..Dokunmasan...Olmaz...
-
29 Ekim 2012, 11:44
#1969
Teşekkür ediyorum çok faydalı bilgiler benim için. Aydınlattınız vallahi O zaman hazır ehil akil kişiyi bulmuşken kaçırmadan bir soru sorayım. Bu sensör ayarları ne etkisiyle bozuluyor? Bir de Abs için nelere dikkat etmeli. Abs'nin sağlığı açısından..
-
29 Ekim 2012, 15:50
#1970
sensörlerin bozulması, ya kablolarının artık iyice deforme olup temassızlığından olur ya bir çarpma ile olur yada biri kurcalarsa olur..
neticede abs öyle zırt pırt kullandığın bir fonksiyon olamaz ki..her an önünde birşey bitmiyor ki kazık fren yapasın..hava yastıkları gibi düşün..ancak belli bir süratle ve belli bir açıdan çarpmalarda açılır o yastıklar..abs de işte böyle belli bir fren gücünün üzerinde devreye girer..beyin ani ve sert freni algıladığında devreye sokar abs yi..onun dışında sakin sakin bekler o sistem..
biz bazen bazı eski arabaların tekerleklerini açtığımızda bile abs tırnaklarının sensörlerinin pırıl pırıl durduğunu görürüz..
sanırım tamamen insan faktörlü buda..
Motosiklet...Aşktır..Görmesen..Sesini duymasan..Dokunmasan...Olmaz...
-
29 Ekim 2012, 15:54
#1971
Hmm.. E madem belli hızın üzerinde ya da belli fren basıncının üzerinde devreye giriyor, ıslak zeminde yavaşta gidilse ufak bir fren kuvvetiyle bile abs devreye girmesi gerekmez mi, ya da devreye girmiyor mu... sonuçta ıslak zeminde, yavaş da olunsa kızaklayacaktır ve kontrol gerekecektir..
-
29 Ekim 2012, 15:58
#1972
ben ıslak zeminde şimdiye dek kitletmedim hiç tekerimi..ama kitleyecek derecede kuvvetli fren olmuşsa elbette devreye girer sıkıntısız bir abs sistemi..
Motosiklet...Aşktır..Görmesen..Sesini duymasan..Dokunmasan...Olmaz...
-
29 Ekim 2012, 16:02
#1973
Anladım.. İstanbula yolum düşerse bi çayını içerim hocam, şekersiz içiyorum masraf çıkarmam sende bilgi çok bende bilgiye açlık çok
Dün bi hız denemem oldu. Çıtamı biraz daha yükselteyim dedim. Yüksek hızda, yolun da çok çok sağlıklı olmamasıyla sarsıntı oluşuyor ister istemez. Sensördeki ayar kaçıklığının bundan kaynaklandığını düşünüyorum...
-
29 Ekim 2012, 16:10
#1974
ne zaman istersen buyur gel hocam..çay ne kelime..lafı mı olur.. )
bak sarsıntı dedin te..motorda en çok olan şey bu..titreşim..sarsıntı..yollarımız o kadar berbat ki..fren kaliperlerimiz mesela gevşer kendi kendine bir süre sonra..vites kolları..ayaklıklarımız..sakin sakin luuanırız motorları ama balans olur mesela tekerleklerde bir süre sonra..pek tabiki sensörlerde etkilenmiş olabilir..
ama sakın işten anlamayana gösterme..servis olsun hakkını arayabileceğin..
Motosiklet...Aşktır..Görmesen..Sesini duymasan..Dokunmasan...Olmaz...
-
29 Ekim 2012, 16:15
#1975
hmm.. Bir ihtimal daha çıktı. motoru aldığımdan bu yana bazı balans kurşunları janttan düşmüş. bunların da yaptığı balanssızlık, motordaki titreşimi arttırdı tabi yüksek hızda.. Puzzle çözmek gibi Serviste balansları da bi elden geçirteyim..
-
29 Ekim 2012, 20:54
#1976
metzeler m5 lastiklerle ilk 500 km.yi tamamlamış bulunmaktayım. almak isteyen lastik araştıran varsa düşünmeden alsın derim. gönlümde michelin vardı ama metzeler daha doğru bir kararmış.
patinaj, kayma , frende kilitleme gibi sorunların hiçbirini yaşamadım. lastik çok güzel tutuyor yolu.
İkincilik kaybedenler içindir...
-
29 Ekim 2012, 21:09
#1977
cihan54 adlı üyeden alıntı
hmm.. Bir ihtimal daha çıktı. motoru aldığımdan bu yana bazı balans kurşunları janttan düşmüş. bunların da yaptığı balanssızlık, motordaki titreşimi arttırdı tabi yüksek hızda.. Puzzle çözmek gibi
Serviste balansları da bi elden geçirteyim..
O sorun bende de var yeni lastik takarken hiç balans ayarı yapmamış yurdum ustaları.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:05 ----------
erro adlı üyeden alıntı
beyler okuduğum bir kaç yorumda er6 nın alt devirlerde daha iyi olduğu yazıyo genel kanı bu yönde...fazer şehir içinde nasıl...? er6 nın daha torklu olması onu biraz daha riskli ya da tehlikeli yapar mı şehir içinde gaza gelme konusunda...üst devirleri tartışmıyorum ama hız merakı olmayan, motoru 120-130 da yolda yağ gibi aksın diye düşünen biri için fazer fazla mı?
mantık hemen hemen aynı fiatlarda olan er6 nın yerine fazer ı almak daha doğru diyor ama, motordan beklentileri bu olan biri için gereksiz mi fazer almak...bi yandan yamaha yedek parçasınnı daha çok ve uygun olduğunu düşünüyorum...
Anahtar kelimeyi kendin söylemişsin hocam, yağ gibi akacaksa 4 silindir.
'92 ZZ-R250, '06 ZZ-R600, '05 ZZ-R1200
-
29 Ekim 2012, 21:31
#1978
balanstan abs fark edermi yahu.. bir bilgi daha öğrendik valla...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
30 Ekim 2012, 13:40
#1979
HaydarBıçak adlı üyeden alıntı
benim fazerla aynı çalışıyor usta benimkinde sorun yok demişti seninkinde de doğal olarak bir sorun olmamalı.
ancak normal mi değil mi bilmiyorum benim fazerda motr hareket edip hız 20 yi geçince vuuuuuu şeklinde bir ses başlıyor ve
hızla beraber artıyor. bu sadece bende mi var?
Bende olmuyor vuuu sesi... ve bendeki orjinal egsoz belki egsozun farklı ise vuuu sesi ondan olabilir....
-
30 Ekim 2012, 15:34
#1980
Arkadaslar merhaba
Yeni uye oldum, Fazer hakkinda bilgi edinmek icin gezerken bu sayfayi buldum, yaklasik 6.5 yildir yazdiklarinizi 10 gunde film seridi gibi keyifle okudum. Kismetse Aralikta askerim, para biriktirip bir an evvel Fazer'a kavusmak icin uzun donem istiyorum. Planladigim gibi giderse yardimlarinizi isteyecegim. istanbul Gungorenden Selamlar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler