Yamaha FZ6 - Fazer Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
15 Temmuz 2010, 13:51
#861
Alıntı:
uzun süre fazer denilen zırıltıyı kullanmış birisi olarak söylüyorum ki malesef fazer gereksiz abidik bir zırıltıdır. lütfen kimse alınmasın...
frenleri berbattır.yol tutuşu çok belirsiz ve dengesizdir.güç eğrisi çok diktir (alt devirlerde çok güçsüz yüksek devirlerde çok güçlü) yukardaki yazılara bakacak olursanız çoğu kişinin "tipi güzel" gibi yada 4 silindir ikiden iyidir, fazerin sesi süper er6f in sesi kötü gibi motosiklet anlamında manasız yorumlarını görürsünüz..
ben fazer'i satarken bütün bunları alıcıya anlattım hatta adama bence git er6 al bu paraya benim motoru alacağına bile dedim (sıfır er6 ile aynı fiyata verdim çünki..)
asıl motorum f650GS idi her motora binmeye indiğimde gs'i tercih ettim..biliyorum farklı tarzlar ancak fazer'ın dengesiz yol tutuşu nedeniyle başıma gelen bir-iki garip tehlike sonrası fazer'e binmekten korkmaya başladım + kız arkadaşım (ki kendisi artçı olarak baya bir deneyime sahiptir beminle birlikte birçok motora binmişliği vardır )fazer'e kesinlikle binmek istemiyordu (oturumun şimdiye kadar bindiği en rahatsız oturum olduğunu söylüyordu yaım saatten sonra artçılığı çekilmiyormuş)
geçen er6f kullandım gücü aynı bir ducati gibi veriyordu, fazerden 5 kat daha iyi yol tutuyordu, frenleri tartişmasız çok çok daha iyi idi. çok çok daha konforlu idi bunlara ek olarak sınıfında en az yakan motora sahip olması da caba..bence fazer den tek geri kalan yanı "top end power" o da yarışçılık yapmayacaksan çok lazım diil zaten bence.
fazer'in alt devirleri aynen bir 600 lük yarış motoru gibi güçsüz ama 600lük racing'lerde üst devirler bunu telafi ediyor. zaten 600lük racing de amaç farklı olduğundan kimse alt devir gücü aramıyor..
600 lük middle weight ler arasında bu özelliği açısından 600 spor motora en fazla benzeyen motor fazer. ancak bu motorlar pistte değil yolda kullanım için sürekli 10000 dd çevirmek için değil o zaman neden sadece 8-9000 sonrası gücünü veren bir motor alınsın ki..?+ sadece üst devirde güç veren motorun kullanışsızlığını çekiyorsam peki neden adam gibi 600'lük spor motor almayayım ki.. fazerde sonuçta onların kullanışsızlığı var ama onların yüksek devirdeki gücü fazer den çok çok öte.. yani 600 lük sporun dezavantajını alıyorum ama avantajını almıyorum..!!
fernler: en fazer aşığı bile size fazerin frenlerinin ne kadar berbat ötesi olduğunu anlatacaktır..mlsf sürekli orasını burasını sallaan motordur fazer üstünde 120kg luk bir sürücüyle bile otobanda ısınmış lastikle daki frenlemede problem çıkarır..
yol tutuşu belirsizliği: yine her fazer kullanıcısı size motorun her gün döndükleri bir virajda hiçbir sebep yokken ve siz o virajı motorunuzla çok daha hızlı biçimde bir ton defa dönmüşken bir anda arkasının attığını söyleyecektir...evet fazer abidik biçimde abidik yerlerde arka lastiğini sallar kıçını yalpalatır...
ama bence de görüntüsü çok şıktır...
eh elalem testlerde fazer'i hep açık ara sonuncu yapar..bizde motor kültürü vırrn vırrn diye piyasa yapmak olduğundan biz fazer'i birinci yaparız...
peki neden fazer böyle uyduruk: çok basit çünki elde kalan çıkma parçaların "toplanması" ile yapılmış..ever eski r6 motoru var ama tork arttırmak için yeterli detune edilmememiş eh çünki o bir araştırma geliştirme gerektiriyo sadece flywheeel'ler daha ağır biraz da volan ağır sübap zamanlaması birazcık farklı..o kadar hiçbir başka değişiklik yok...
şasi daha eski r6 şasisi.. ama oturum yeri-pozisyonu r6 daki gibi olmadığı için ağırlık dağılımı tamamen farklı olduğundan abidik gubidik dengesiz...artı üstünde r6 aksine ucuz yollu uyduruk amortisörler var eh daha noolsun..bo şekilde bir şasiyi dengelemek için naaprasın..? araştırma geliştirme mi.."yav takeyama ne gereği var şimdi ağırlığı öne alıver az daha olsun bitsin"..eh o zaman da noolur..? arkası bir sağa bir sola olur ...
frenleri yeni sporlara takılan frenler değişince ne olcak elde kalanlar..? eh fazer'a gelcek tabi nissin'in en uyduruk ötesi eski modellerinden direkt fazer'a... dengesiz yük dağılımı ile birleşince....ha bu arada arka fren böyle bir motor için inanılmaz fazla büyük diske sahip.neden acaba..? ölçüm falan hak getire.elde olanı tak gitsin... hasbel kader frene arka frenle biraz fazla destek verdinmi amanın..
GSR kullanmadım..ama bandit fazerden çok çok üstün frenlere yol tutuşuna ve konfora sahip.. duc. monster oturumunun aşırı spor olması dışında fazer den çok daha kullanışlı ama güçsüz honda 599 ve türevleri(namı diğer hornet 600 yada cbf600 vs ) yol tutuşu fren konfor vs vs de beş basar sadece gucu azdır..sv650s suzuki hakkında ne denilse az efsane bir motor olsada türkiyede hiç satılamıyor.. ama naked ve V motoru biraz yetersiz gibi bence(aynı motor v-strom'da var)..f800s ve st gerçekten orta sınıfın her açıdan lideri ama fiyatı 25 milyar ...bundan birkaç hafta önce şans eseri bir er6f'i ciddi biçimde test etme şansım oldu
ve evet dedim olay budur..gücü monster gibi veren sv gibi kolay kullanım hissi veren hornet gibi güzel frenli, monster gibi yol tutan ama monster kadar güçsüz olmayan..nerdeyse f650gs kadar benzin yakan..daha ne olsun
evet fzer'e gıcığım çünki hevesle binmeye başladım.. her başıma abidik olay geldiğinde yok canım bu kadar adam biniyo buna bişey yoktur herhalde dedim...o kadar gezip kullandım garip garip kaydığımda frnlerden tehlike atlattığımda "yağ felan vardı" yada "toz mucur muydu acep" diye kendimi kandırdım.. sonrada yeter yaw diye sattık motoru...
keşke bende bu tip bir muhabbet yapabilse idim önceden o kadar antalya ya git motor al taşı, uykusuz kal vs vs yaşamasaydim.. satarken almak isteyen herkese anlattım durumu ...buna rağman alan eleman aldı..kendin bilirsin dedim.....
istediğin havalı bir motorsa al...ama düzgün bir motorsa iştediğin uzak dur..git sv650 al er6 al hornet600 al vs vs paran çok sa direk f800st al...ama orta sınıfın en kötüsü..tüm dergi vs lerde anlatıldığı ve denildiği gibi fazer....bence uzak dur yaklaşma..
Parça konusunda sıkıntı cekermıyız _? (beldeyama yamahayı bıraktı )
Normal kullanımda zincir,fren balatası,lastik,buji,baskı balata,hava filitresi ve aklıma gelmeyen, degısmesı gereken parçalar kaç km gider ve ortalama fiyatları nekadardır
1.2.3.4.5.6. viteste son devırlerınde kaç km hız yapar_?
Kımı dıyor frenlerı cok guzel kımı dıyor zayıf. Vites dusururken 7bin ve 10bin devir arasında yaparsak arka tekeri kılıtlermı asvaltta ( yamaha ısmıne yakısmayacak motosıkletı uretmez) Can alıcı soruyu sormuyorum!!
2005 2008 model arası ve 30000 gecmesı motosıkletlerın fıyatları 9500 tl ile 12000 ve uzerı sızce bu paraya ederımı bazılarında performans egzozu, kımısınde canta vs.v.s
Reklamlar
-
27 Temmuz 2010, 12:37
#862
Bu ne yaw
tamda GSR600 dan FZ6 ya dikey geçiş
yapma hevesindeyken yazıya bak
hay bin kunduz!!
-
27 Temmuz 2010, 13:50
#863
ibo_fzr6
Bu yazıyı alıntı yaptığın yeride yazsana ! Orada senin bu saydığın şeylerin hepsine cevap yazıldı.
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
-
27 Temmuz 2010, 13:58
#864
Fzr6 Fazer
Sayın ibo_fzr6,
Fazer'ı çok yanlış biliyorsunuz.Lütfen atıp tutmayınız!.Fzr6 Fazer 2005 model binicisiyim.Dediğiniz sorunların hiç birisiyle şu ana kadar bir kere bile karşılaşmadım.Aksine Çok dengeli ve çok iyi yol tutan bir motor Er6f fazerin yanından bile geçemez.Aynadan baktığınızda görünmeyecek kadar küçülür.
-
01 Ağustos 2010, 11:55
#865
Slm aranıza yenı katıldım, herkeze kazasız surusler, daha önce kucuk cc motosıkletlerım oldu, fz6 fazer 2005 98 hp var.
Hangi motor yağını tavsiye edersiniz_? kaç binde değişir_?
Hangi zincir silikonlu yağını tavsiye edersiniz_?
Zinciri normal havalarda,tozlu ve yağmurlu havalarda kaç km de bakımını yapıp yağlarsınız_?
Bakımların işçilik dahil ortalama fiyatları ne olur_?
-
01 Ağustos 2010, 22:34
#866
İbo kardeş selam..yazını baştan aşağı okuduğumda çok iyi bir motor kullanıcısı olmadığın aklıma geliyor.Sakın Fazer kullanamamandan kaynaklanmasın bu saydıkların?
-
05 Ağustos 2010, 16:55
#867
s.a yamaha fazer600 1tepo ile yapacağı minumim ve max km nedir ?
-
05 Ağustos 2010, 19:27
#868
ibo_fzr6 adlı üyeden alıntı
Alıntı:
uzun süre fazer denilen zırıltıyı kullanmış birisi olarak söylüyorum ki malesef fazer gereksiz abidik bir zırıltıdır. lütfen kimse alınmasın...
frenleri berbattır.yol tutuşu çok belirsiz ve dengesizdir.güç eğrisi çok diktir (alt devirlerde çok güçsüz yüksek devirlerde çok güçlü) yukardaki yazılara bakacak olursanız çoğu kişinin "tipi güzel" gibi yada 4 silindir ikiden iyidir, fazerin sesi süper er6f in sesi kötü gibi motosiklet anlamında manasız yorumlarını görürsünüz..
ben fazer'i satarken bütün bunları alıcıya anlattım hatta adama bence git er6 al bu paraya benim motoru alacağına bile dedim (sıfır er6 ile aynı fiyata verdim çünki..)
asıl motorum f650GS idi her motora binmeye indiğimde gs'i tercih ettim..biliyorum farklı tarzlar ancak fazer'ın dengesiz yol tutuşu nedeniyle başıma gelen bir-iki garip tehlike sonrası fazer'e binmekten korkmaya başladım + kız arkadaşım (ki kendisi artçı olarak baya bir deneyime sahiptir beminle birlikte birçok motora binmişliği vardır )fazer'e kesinlikle binmek istemiyordu (oturumun şimdiye kadar bindiği en rahatsız oturum olduğunu söylüyordu yaım saatten sonra artçılığı çekilmiyormuş)
geçen er6f kullandım gücü aynı bir ducati gibi veriyordu, fazerden 5 kat daha iyi yol tutuyordu, frenleri tartişmasız çok çok daha iyi idi. çok çok daha konforlu idi bunlara ek olarak sınıfında en az yakan motora sahip olması da caba..bence fazer den tek geri kalan yanı "top end power" o da yarışçılık yapmayacaksan çok lazım diil zaten bence.
fazer'in alt devirleri aynen bir 600 lük yarış motoru gibi güçsüz ama 600lük racing'lerde üst devirler bunu telafi ediyor. zaten 600lük racing de amaç farklı olduğundan kimse alt devir gücü aramıyor..
600 lük middle weight ler arasında bu özelliği açısından 600 spor motora en fazla benzeyen motor fazer. ancak bu motorlar pistte değil yolda kullanım için sürekli 10000 dd çevirmek için değil o zaman neden sadece 8-9000 sonrası gücünü veren bir motor alınsın ki..?+ sadece üst devirde güç veren motorun kullanışsızlığını çekiyorsam peki neden adam gibi 600'lük spor motor almayayım ki.. fazerde sonuçta onların kullanışsızlığı var ama onların yüksek devirdeki gücü fazer den çok çok öte.. yani 600 lük sporun dezavantajını alıyorum ama avantajını almıyorum..!!
fernler: en fazer aşığı bile size fazerin frenlerinin ne kadar berbat ötesi olduğunu anlatacaktır..mlsf sürekli orasını burasını sallaan motordur fazer üstünde 120kg luk bir sürücüyle bile otobanda ısınmış lastikle daki frenlemede problem çıkarır..
yol tutuşu belirsizliği: yine her fazer kullanıcısı size motorun her gün döndükleri bir virajda hiçbir sebep yokken ve siz o virajı motorunuzla çok daha hızlı biçimde bir ton defa dönmüşken bir anda arkasının attığını söyleyecektir...evet fazer abidik biçimde abidik yerlerde arka lastiğini sallar kıçını yalpalatır...
ama bence de görüntüsü çok şıktır...
eh elalem testlerde fazer'i hep açık ara sonuncu yapar..bizde motor kültürü vırrn vırrn diye piyasa yapmak olduğundan biz fazer'i birinci yaparız...
peki neden fazer böyle uyduruk: çok basit çünki elde kalan çıkma parçaların "toplanması" ile yapılmış..ever eski r6 motoru var ama tork arttırmak için yeterli detune edilmememiş eh çünki o bir araştırma geliştirme gerektiriyo sadece flywheeel'ler daha ağır biraz da volan ağır sübap zamanlaması birazcık farklı..o kadar hiçbir başka değişiklik yok...
şasi daha eski r6 şasisi.. ama oturum yeri-pozisyonu r6 daki gibi olmadığı için ağırlık dağılımı tamamen farklı olduğundan abidik gubidik dengesiz...artı üstünde r6 aksine ucuz yollu uyduruk amortisörler var eh daha noolsun..bo şekilde bir şasiyi dengelemek için naaprasın..? araştırma geliştirme mi.."yav takeyama ne gereği var şimdi ağırlığı öne alıver az daha olsun bitsin"..eh o zaman da noolur..? arkası bir sağa bir sola olur ...
frenleri yeni sporlara takılan frenler değişince ne olcak elde kalanlar..? eh fazer'a gelcek tabi nissin'in en uyduruk ötesi eski modellerinden direkt fazer'a... dengesiz yük dağılımı ile birleşince....ha bu arada arka fren böyle bir motor için inanılmaz fazla büyük diske sahip.neden acaba..? ölçüm falan hak getire.elde olanı tak gitsin... hasbel kader frene arka frenle biraz fazla destek verdinmi amanın..
GSR kullanmadım..ama bandit fazerden çok çok üstün frenlere yol tutuşuna ve konfora sahip.. duc. monster oturumunun aşırı spor olması dışında fazer den çok daha kullanışlı ama güçsüz honda 599 ve türevleri(namı diğer hornet 600 yada cbf600 vs ) yol tutuşu fren konfor vs vs de beş basar sadece gucu azdır..sv650s suzuki hakkında ne denilse az efsane bir motor olsada türkiyede hiç satılamıyor.. ama naked ve V motoru biraz yetersiz gibi bence(aynı motor v-strom'da var)..f800s ve st gerçekten orta sınıfın her açıdan lideri ama fiyatı 25 milyar ...bundan birkaç hafta önce şans eseri bir er6f'i ciddi biçimde test etme şansım oldu
ve evet dedim olay budur..gücü monster gibi veren sv gibi kolay kullanım hissi veren hornet gibi güzel frenli, monster gibi yol tutan ama monster kadar güçsüz olmayan..nerdeyse f650gs kadar benzin yakan..daha ne olsun
evet fzer'e gıcığım çünki hevesle binmeye başladım.. her başıma abidik olay geldiğinde yok canım bu kadar adam biniyo buna bişey yoktur herhalde dedim...o kadar gezip kullandım garip garip kaydığımda frnlerden tehlike atlattığımda "yağ felan vardı" yada "toz mucur muydu acep" diye kendimi kandırdım.. sonrada yeter yaw diye sattık motoru...
keşke bende bu tip bir muhabbet yapabilse idim önceden o kadar antalya ya git motor al taşı, uykusuz kal vs vs yaşamasaydim.. satarken almak isteyen herkese anlattım durumu ...buna rağman alan eleman aldı..kendin bilirsin dedim.....
istediğin havalı bir motorsa al...ama düzgün bir motorsa iştediğin uzak dur..git sv650 al er6 al hornet600 al vs vs paran çok sa direk f800st al...ama orta sınıfın en kötüsü..tüm dergi vs lerde anlatıldığı ve denildiği gibi fazer....bence uzak dur yaklaşma..
Parça konusunda sıkıntı cekermıyız _? (beldeyama yamahayı bıraktı )
Normal kullanımda zincir,fren balatası,lastik,buji,baskı balata,hava filitresi ve aklıma gelmeyen, degısmesı gereken parçalar kaç km gider ve ortalama fiyatları nekadardır
1.2.3.4.5.6. viteste son devırlerınde kaç km hız yapar_?
Kımı dıyor frenlerı cok guzel kımı dıyor zayıf. Vites dusururken 7bin ve 10bin devir arasında yaparsak arka tekeri kılıtlermı asvaltta ( yamaha ısmıne yakısmayacak motosıkletı uretmez) Can alıcı soruyu sormuyorum!!
2005 2008 model arası ve 30000 gecmesı motosıkletlerın fıyatları 9500 tl ile 12000 ve uzerı sızce bu paraya ederımı bazılarında performans egzozu, kımısınde canta vs.v.s
Okadar yazmış çizmişsin,emek vermişsin...
Ama koca yazında bir tek arka kaydırması (o da tamamen sürücü ile alakalı) bir de arka teker kitlemesinden şikayetin var... (O da bir nebze sürücü ile alakalı)...
Sırf bu nedenlerden ötürü dünyanın kabul ettiği bir modeli bu kadar yere vurmana anlam vermek mümkün değil...
Bir fazer kullanıcısı olarak dediklerini ben de yaşadım... Arka kaydırması ve frende ani kitleme...
Ama en fazla 2-3 kere yaşarsın ve tedbirini alırsın..
Madem beceremedin suçu neden motora atarsın be arkadaşım?.....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
05 Ağustos 2010, 19:33
#869
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Bir
fazer kullanıcısı olarak dediklerini ben de yaşadım... Arka kaydırması ve frende ani kitleme...
Ama en fazla 2-3 kere yaşarsın ve tedbirini alırsın..
Madem beceremedin suçu neden motora atarsın be arkadaşım?.....
Yüreğime su serpmekle beraber
arka kaydırmasının neden olduğunu biliyorum ama kitleme nedir?
-
05 Ağustos 2010, 19:36
#870
muhozo adlı üyeden alıntı
Yüreğime su serpmekle beraber
arka kaydırmasının neden olduğunu biliyorum ama kitleme nedir?
Kitleme dediğimiz şey ayağımızın ağırlığını tam ayarlayamadan arka frene basmamız....
E ayak bu..O kadar hassas birşey değil... Adamlar kocaman disk koymuş..Kuvvetli basınca kitliyor haliyle....
Ama alışınca sorun kalmıyor... daha temkinli ve dikkatli basıyorsunuz... Olay bu....
Öyle motor sattıracak kadar önemli bir detay değil...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
05 Ağustos 2010, 20:58
#871
muhozo adlı üyeden alıntı
Yüreğime su serpmekle beraber
arka kaydırmasının neden olduğunu biliyorum ama kitleme nedir?
arka frene asılırsan kayar, kilitler. arka fren ve ön fren kombine kullanılır motorda. abs olmayan hangi motorda var gücünle basarsan arka frene aynı mevzu başına gelir..
arkadaş yazmış, git r6 al, er6 al diye..
r6 ile fazer elma ile armuttur.
er6 sport touringdir doğru, fakat 180cm ve üstü boyun varsa altında kaybolur gider. arkadaşın kendi fikirleridir fakat ben düşüncelerine malesef katılmıyorum. fazer, ducati multistrada gibi ya çok sevilen ya da nefret edilen bir motordur.
ben çok seviyorum motorumu. limitleri hangi motorda zorlarsan zorla, yoldan çıkma da, kayma da yaşarsın..
motorda motor, ille de motor
-
06 Ağustos 2010, 03:21
#872
Serkan7756 adlı üyeden alıntı
s.a yamaha fazer600 1tepo ile yapacağı minumim ve max km nedir ?
En az şehir içi 290-300 arasında ama devirli veya devirsiz olarak ayrılır uzun yolda bu miktar biraz düşer veya çıkar.Kullanımına bağlı gazlarsan yakar.Bazılarıda gazın çok açıldığında yakıt göstergesinin ivmeli olarak azaldığını söylüyor.Ama ne kadar doğru orasını bilemem
-
06 Ağustos 2010, 09:52
#873
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Kitleme dediğimiz şey ayağımızın ağırlığını tam ayarlayamadan arka frene basmamız....
E ayak bu..O kadar hassas birşey değil... Adamlar kocaman disk koymuş..Kuvvetli basınca kitliyor haliyle....
Ama alışınca sorun kalmıyor... daha temkinli ve dikkatli basıyorsunuz... Olay bu....
Öyle motor sattıracak kadar önemli bir detay değil...
angorstatik adlı üyeden alıntı
arka frene asılırsan kayar, kilitler. arka fren ve ön fren kombine kullanılır motorda. abs olmayan hangi motorda var gücünle basarsan arka frene aynı mevzu başına gelir..
arkadaş yazmış, git r6 al, er6 al diye..
r6 ile fazer elma ile armuttur.
er6 sport touringdir doğru, fakat 180cm ve üstü boyun varsa altında kaybolur gider. arkadaşın kendi fikirleridir fakat ben düşüncelerine malesef katılmıyorum. fazer, ducati multistrada gibi ya çok sevilen ya da nefret edilen bir motordur.
ben çok seviyorum motorumu. limitleri hangi motorda zorlarsan zorla, yoldan çıkma da, kayma da yaşarsın..
Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim
ama topu topu 8000 km motor kullanmış biri olarak
benim bile kullanırken öğrendiğim basit bir yöntem için
koca bir markayı kötülemekte ilginç !!!
-
06 Ağustos 2010, 10:26
#874
Fazerın virajı zayıf olduğu doğrudur ss lerle karşılaştırmayın viraj konusunda frenlemede arka teker kitleme doğrudur. Ama çoğu motosiklette bu ve bunu benzeri sorunlar mevcut .Abs li fazerlarda frenleme sorunu varmı yok.O kadar kötüyse bu motosiklet Neden hatırı sayılır bir satış rakamına ulaşmış yapmayın arkadaşlar bu kadarda kötülemeyin bunu Çin malı motosikletten beter ettiniz yazık... Sen sevmiyor olabilirsin bir kişi sevmedi diye biz vazmı geçelim fazerdan....Valla önemli olan ne biliyormusunuz Ben memnunmuyum memnunum ben kullanıcısı olarak seviyormuyum seviyorum .O zaman gerisi TEFERRUAT tır...Saygılar.
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
-
08 Ağustos 2010, 18:30
#875
Arkadaşın Fazer'i kötülemesinden etkilenen birisi olarak, şu an Yamaha ve Kawasaki arasında kalmış bulunuyorum. Arkadaşın dediklerini es geçerek size biraz soru sormak istiyorum çünkü bu durumda Fazer almak çekici gelmiyor bana. Motoru kışın da kullanacak birisiyim, kışın iyi bir lastik ile yol performansını nasıl değerlendirirsiniz?
Ve Fazer'lerin düşük devirde iyi tork üretmediğinden bahsediliyor, bu gerçekten hatırı sayılır bir tork düşüşü mü yoksa düşük devirlerde de tatmin edici bir sürüş zevki yaşatıyor mu?
-
09 Ağustos 2010, 02:10
#876
cienfuegos adlı üyeden alıntı
Arkadaşın Fazer'i kötülemesinden etkilenen birisi olarak, şu an Yamaha ve Kawasaki arasında kalmış bulunuyorum. Arkadaşın dediklerini es geçerek size biraz soru sormak istiyorum çünkü bu durumda Fazer almak çekici gelmiyor bana. Motoru kışın da kullanacak birisiyim, kışın iyi bir lastik ile yol performansını nasıl değerlendirirsiniz?
Ve Fazer'lerin düşük devirde iyi tork üretmediğinden bahsediliyor, bu gerçekten hatırı sayılır bir tork düşüşü mü yoksa düşük devirlerde de tatmin edici bir sürüş zevki yaşatıyor mu?
98 hp lik bir motorda hatırı sayılır bir tork düşüşü bekleyebilirmisin?...
Sadece düşük devirlerde alışkın olduğunuz (500-600cc )motorlarınızdan aldığınız hazzı bu motorda biraz daha yüksek devirde alırsınız .....
Ama total devirde alışkın olduğunuz motorlardan hem daha devirli hem de daha torklu... Binince hissettiriyor...
Ama şehir içi dur kalklarda sorun yaşatmıyor....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
09 Ağustos 2010, 10:41
#877
cienfuegos adlı üyeden alıntı
Arkadaşın dediklerini es geçerek size biraz soru sormak istiyorum çünkü bu durumda Fazer almak çekici gelmiyor bana. Motoru kışın da kullanacak birisiyim, kışın iyi bir lastik ile yol performansını nasıl değerlendirirsiniz?
Ve Fazer'lerin düşük devirde iyi tork üretmediğinden bahsediliyor, bu gerçekten hatırı sayılır bir tork düşüşü mü yoksa düşük devirlerde de tatmin edici bir sürüş zevki yaşatıyor mu?
Es geçsenizde aynı noktada buluşmuşsunuz aslında
Bu motosikleti en iyi analizi yapmak için kısa yol olarak kullanıcılarının yoğunlaştığı yerleri ziyaret eder ve fazer'ın sevmediğiniz yönleri nelerdir şeklinde sorarsınız. Bu soru ve kullanıcılarından cevapları aşağıdadır...
http://www.yamahaturkiye.org/forum2/...ead.php?t=6933
kısaca 4.000-6.000 devir arası titreşim,kemikli ve zor geçebilen vites,arka frenin kolay kitlenmesi,tork-hp dinomometresindeki orantısızlığın fazla yakıt tüketimine sebep olması,kararan eksoz borusu ve artçıya sinen koku, Alman ve İngiliz motosiklet dergilerinin (Power Bike, Bike, Mottorad, Dirt Bike vs vs) testlerinin raporlarında fazer’ın sıralamada sonuncu olmaktan kurtulamadığı ve test edenlerin şikayetlerininde Türkiye’deki kullanıcıları ile paralel olduğu,(Bike dergisi editörünün sözü: "it's fast. But so what? Yamaha tries to make an allrounder with a racing bikes performance. But it's non of them.")
Dyno grafiği, iki bölge arasındaki açıklık kararsız yapıyı gösteriyor.
http://www.fz6-forum.com/forum/fz6-g...i-gladius.html
4 silindir ve iki silindir kıyasında ses yok denilip papucu direk dama atılan er6 kawa dynosunda iki yeşil çizgiye dikkat etmelisiniz.
Ardaki açıklığın az olması (tork-hp) motosikletin kıvrak ve her devirde daha kararlı olduğunu direk gösterir.
Sözün özü kızdığınız yazı biraz yumuşatılarak ilk sahibinden yazılmış olaydı ve alıntısı devamında paylaşılmış olsaydı,kimse heyecanlanmıyacak ve çağdaş motorculardaki gibi(+) ve(–)lerin masaya buradada en güzel şekilde yatırılabileceğinden en ufak endişem yoktur.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
-
09 Ağustos 2010, 10:56
#878
cienfuegos adlı üyeden alıntı
Arkadaşın Fazer'i kötülemesinden etkilenen birisi olarak, şu an Yamaha ve Kawasaki arasında kalmış bulunuyorum. Arkadaşın dediklerini es geçerek size biraz soru sormak istiyorum çünkü bu durumda Fazer almak çekici gelmiyor bana. Motoru kışın da kullanacak birisiyim, kışın iyi bir lastik ile yol performansını nasıl değerlendirirsiniz?
Ve Fazer'lerin düşük devirde iyi tork üretmediğinden bahsediliyor, bu gerçekten hatırı sayılır bir tork düşüşü mü yoksa düşük devirlerde de tatmin edici bir sürüş zevki yaşatıyor mu?
Valla Öylede çok hissettirmiyor tork düşüklüğünü.... Her motosikletin artıları ve eksileri vardır. Fazerınki neden göze batırılmak isteniliyor anlamıyorum.Madem o kadar kötü bir motosiklet te neden tutuldu neden piyasası var önce bunu sorgulamak lazım
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
-
10 Ağustos 2010, 14:05
#879
İlginiz için teşekkür ederim. yamahaforum sitesi, grafikler ve yorumlarınız bazı şeylerin kafamda şekillenmesi açısından etkili oldu. Görünen o ki, Fazer acemi bir kullanıcı için sorunları olan diye tabir edilebilinecek bir motosiklet iken tecrübeli bir kullanıcı için kötü tarafları göze batmayacak ve kullanıcıya beklediği performans/sürüş kalitesini sunabilecek bir motosiklet. Şu an sahibinden.com'a baktığımda günde 4-5 adet yeni fazer ilanı görüyorum, bu da demek oluyor ki alıcısı çok. Aklımda ilk sırada yer alan Kawasaki z750'yi sırf bu yüzden terkedersem alacağım motosiklet Fazer'dır.
Bu arada kışın yol performansından bahseden olmamış. Bu konuda kısa bir bilgi verirseniz çok mutlu olacağım.
Şimdiden teşekkürler.
-
11 Ağustos 2010, 18:44
#880
Fazer den zarar etmessin
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 42 kullanıcı var. (0 üye ve 42 misafir)
Bu Konudaki Etiketler