Fazil, benimki de sadece yağlayınca düzeliyordu ama yenisini ihtiyat olsun diye değiştirdiğimde farkettim ki 3-5 tel kalmış tutan. ben de 10. yılında değiştirmiştim ihtiyat olsun diye.
Bu arada maşa değişimi harika olmuş güle güle kazasız günlerde kullan.
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
On amortisorleri de siyah vinil kapladim. Oracal marka ucuz bir kaplama, (Maliyet 20TL) Uygulamasi zor olmadi, bakalim ne kadar dayanacak. Altin sarisindan sonra siyah iyi oldu bence.
Jantlar icin de boyayi kazimak gibi bir fikrim var, alttan aluminyum cikarsa nasil olur acaba, baska bir forumda gordum, zimparadan sonra parlatarak yapmis birisi. Ama dedigine gore bir jantla 10 saat ugrasmis. Soyle bir sey olmus:
Nasil olur acaba....
Link:http://www.yamahafz1oa.com/forum/sho....php?p=2199715
2008 model 36 binde fz6n aldım alalı 1 hafta falan oldu bi kaç sorum olacak yardımcı olabilirseniz çok memnun olurum.
1.Serviste yağ filtresi,yağ,baskı balata,fren balatalarını değiştirmek nekadara mal olur.
2.Serviste yaptırmayıp Adana'da düzgün bir şekilde yaptırabileceğim bir yer biliyormusunuz?
Ortalama malzeme fiyatlarini yazayim:
- Yag (Motul- 7100 - 3lt) 150TL
- Yag filtresi 50TL
- Debriyaj balataları - 300TL (Bundan cok emin degilim, hic degistirmedim)
- Fren Balatalari -EBC marka Ön cift kaliper icin 2 set - 160TL
-Fren Balatalari- EBC marka Arka - 80TL
Bunlara %20 iscilik eklerseniz olur herhalde. Yani toplam 1000TL civarina cikar sanirim.
Hazir yeni almisken diger sivilari da degistirmenizi oneririm bu arada, fren hidrolikleri ve radyator sivisi yani. Onlar icin de 100-150TL fazladan ekleyin.
1 lt saf su, 1 lt antifiriz olmasi lazim.
Hidrolik yagi da Dot 4 olacak, farkli tur olmuyor.
Merhaba Arkadaşlar Motorum Kod 19 Hata veriyor ve çalışmıyor sizde sorunu :( ECU 4-numaralı terminal hat girişinde açık devre buldu. ne demek isteniyor
---------------
Hata Kodu : 19
Teşhiş Kodu : 20
Semptom : START siviç'e basıldığında ECU 4-numaralı terminal hat girişinde açık devre buldu.
Error Code 19: Sidestand switch open circuit in wire to ECU
Yan ayak musirine bakmakta fayda var.
İlan No: 473592965
İlandaki fazeri almayı düşünüyorum, tanıyan eden, fikir alışverişinde bulunmak isteyen var mı acaba?
Ilandaki motor guzel gorunuyor. Bu arada motoru gostergeden kontrol edebilirsiniz. Daha once bu forumda yazilmis nasil yapilacagi. Buraya tekrar kopyaliyorum. Oncelikle Diagnostic moda girmek icin, gostergedeki 2 tusa (reset ve select) birlikte basarak kontak anahtarini acmaniz gerekiyor. Birkac saniye sonra tekrar iki tusa ayni anda basarsaniz, Diagnostic moduna girersiniz. Sonra select tusuna basarak, tek tek butun kontrolleri yapabilirsiniz. Bu sayede, motorun gecmisini kendi agzindan dinleyebilirsiniz.
Alıntı fabrisio adlı üyeden alıntı Mesajı göster
1-2 sayfa önce servis manueli paylaştım. Orda her kodun anlamı yazıyor olması lazım. Bir bak istersen dostum.
servis manueli çok işime yaradı. Paylaştığın gözümden kaçmış. Çok teşekkürler.
Bütün bilgileri burada paylaşıyorum ileride işine yarayan olabilir.
Tek tek resimledim.
Diagnostik mod a girdikten sonra
d01= Tps sensör testi. Gaz kolu tam kapalı iken 15-17 arası, tam açıkken 97-101 arası değerler okunmalı.
Gaz tam kapalı pozisyon;
Gaz tam açık pozisyon;
d03= Motor içi emme basıncı. Engine stop açıkken marşa basıp değeri görebilirsiniz. ( Motosiklet çalışmaz, sadece marş basar.)
d05= Motor içi emme hava sıcaklığı
d06= Soğutma suyu sıcaklığı
d07= Eğer darbe varsa motosiklette, darbe aldığı sıradaki hızı gösterir.
d08= Denge sensörü testi. Motosikletin durduğu konumu gösterir. 0,4 - 1.4 V arası dik. 3,7 - 4,4 V devrilmiş.
d09= Akü voltajını gösterir. Engine stop kapalıysa 0 - 18,7 V arası, Engine stop açıksa 12.0 V olması gerekir.
d20= Boş müşürü testi.
d21= Boş müşürü testi. Vites boştayken ON, Vitese takılıyken OFF
d30= Ateşleme bobini testi. 1. ve 4. silindirler için. Engine stop açın ve bujileri kontrol edin. Bu sırada benzin pompası devreye girer ve motor arıza lambası yanar.
d31= Ateşleme bobini testi. 2. ve 3. silindirler için.
d36= Enjeksiyon testi. 1. ve 4. silindirler için. Engine stop açtıktan sonra devreye girer. Motor arıza lambası yanar.
d37= Enjelsiyon testi. 2. ve 3. silindirler için.
d48= Tam olarak ne işe yaradığını anlamadım. Engine stopu açınca benzin pompası devreye giriyor ve motor arıza 5 kez yanıp sönüyor. Yanıp sönme tamamlandıktan sonra benzin pompası devreden çıkıyor.
d50= Enjeksiyon rölesi testi. Engine stopu açınca motor arıza lambası 5 kez yanıp sönüyor. Yandığında benzin pompası devreye giriyor, söndüğünde devreden çıkıyor.
d51= Radyatör fan motoru testi. Engine stopu açınca fan motoru çalışmaya başlıyor. Motor arıza lambası yanıyor.
d52= Far testi. Engine stopu açınca far 2 saniye yanıyor 3 saniye sönüyor. 5 kez tekrar ediyor. Motor arıza lambası yanıyor.
d60= Hata kodlarını gösterir. Ekrandaki rakam 1 ise 1. ve 4. silindirlerde ki hata kodu, 2 ise, 2. ve 3. silindirlerde ki hata kodu. Genelde 0 olur rakam. 44 yazıyorsa EEPROM' a erişme hatası diyor. Servise göstermenizde yarar var.
d61= Motosikletin arıza geçmişi. ( 1 den fazlaysa 2 saniye aralıklarla geçmeye başlar.)
d62= Motosiklet arıza geçmiş kaydı ve silme. Hata kodlarını 17'ye kadar hafızasında tutar.
d70= Program kontrol numarasını gösterir ( ne demek istediğini anlamadım). 0 - 255 arası bi değer vermiş.
İşinize yararsa ne mutlu bana.
link: http://www.motosiklet.net/forum/moto...sligi-176.html
geçtiğimiz 10 günlük bayram tatilinde istanbuldan başlayıp batuma kadar uzanan, ve takrar içeriden istanbula dönüş ile noktaladığımız bir karadeniz turu yaptık arkadaşımla. yaklaşık olarak 3400 km. versys 650 uzun yolda fazerdan daha çok yakıyor test etmiş olduk. genelde her depoda benden 5 lira ortalama fazla yakıt aldı. versysin girdiği bütün dağ yollarına fazerda girdi ve çıktı .
birkaç resim paylaşayım...
Yolda giderken bi ses kafama takıldı önceleri az geliyordu baya artınca şüphelendim.
Düşük devirde 2 ile 4 bin devir arası motordan otobanda beyaz şeritler olur ya üstünden arabayla geçerken ses çıkarır aynı şekilde ses geliyor.
Debriyaja bastığım an ses kesiliyor tekrar dabriyajı bıraktığımda ses devam ediyor.
Neden kaynaklanıyor olabilir bilgisi olan yardımcı olursa sevinirim.
Motorumu çok araştırmadan almıştım yani hepsini 98 hp sanıyordum.Ala ala gitmiş 78 hp olanı almışız moralim nasıl bozuldu anlatamam ruhsatta 78 yazıyor bazı arkdaşlar ruhsatta pek doğru olmuyor demiş ama bi konudada arka fren hidrolik kutusu size bakan yerdedir demiş ordan kesin emin oldum.
İnşallah öyledir şuan geçici belge var ama ondada motor gücü:78 yazıyor dediğim gibi bazen yanlış olabiliyormuş bu bunu kesin olarak nasıl öğrenebilirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:07 ----------
Yükseltmekte nekadar doğru olur bilemem bide bir dünya masraf.Hani 5 10 hp olsa tamamda 20 beygirde hafife alınacak bir güç değil.
Gerçek bilgisini aracın ilk tescilinde verilen Teknik Uygunluk Belgesinde görebilirsin. Bu da dosyasının olduğu Trafik Şubesindedir. Yalnız geçici belge ve ruhsatta kw cinsinden yazılıyor gücü. Fakat şu da var 78 kw ise yazan 105 hp e tekabül eder. Eğer 98 hp ise motorunuz 72 kw. yazmalıydı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:17 ----------
Şimdi baktım aşağıdaki Yamaha arşivine ve diyor ki; 2007 modelde FZ8 S2 ve FZ8 Fazer S2 versiyonlar 98 hp, S2 olmayanlar 78 hp.
Belki 2008 yılında tescil belgesine kw yerine hp yazılıyordu. Sizin de 78 hp olma olasılığı maalesef yüksek bu durumda.
https://www.yamaha-motor.eu/designca...e=false&page=5
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)