Yamaha FZ6 - Fazer Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
18 Mart 2017, 20:47
#8281
Yerinizde olsam, acele etmez uzun sure arastiridim, artcinizla beraber gidip hepsinin ustune oturup deneyin mesela. Bence artci karar versin. Hangisi daha rahatsa onu secin. Bir suru alternatif var. Fz6'dan daha iyisini bulabilirsiniz konfor icin. Mesela oralarda varsa, Fjr 1300 cok rahat gorunuyor.
Reklamlar
-
19 Mart 2017, 11:58
#8282
Artçı için arkada topcase olması şart ve bununda rahat olması için çantada sırtlık olması lazım, aksi taktirde 30 dakika sürüşden sonra çantanın ortasındaki çıkıntı artçının sırtını ağrıtıyor.
-
19 Mart 2017, 14:17
#8283
fazil adlı üyeden alıntı
Yerinizde olsam, acele etmez uzun sure arastiridim, artcinizla beraber gidip hepsinin ustune oturup deneyin mesela. Bence artci karar versin. Hangisi daha rahatsa onu secin. Bir suru alternatif var. Fz6'dan daha iyisini bulabilirsiniz konfor icin. Mesela oralarda varsa, Fjr 1300 cok rahat gorunuyor.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...oz8s63PcYjMZlI
Sevgili fazil ilgin ve vermis oldugun bilgilerden dolayi tesekkur ederim, Fjr 1300 biraz büyük bir makine, gerek sehir ici kullanimda gerekse yakit ve sigorta vergi masraflari olarak. Motoru satin almak cok önemli degil önemli olan aldiktan sonrasi, 143 beygirlik bir makine aylik benden 60 euro civari sadece vergi ve sigorta götürecek fz6 ile 98 beygir olusundan 30 euro götürecek. Maalesef burada vergi sigorta sistemi beygir gücüne göre hesaplaniyor.
Haklisin esimle beraber elinde baya imkan olan bir galeriye gidip denemek en mantiklisi fakat suda varki esimi bu konularda kendisinden cok ben dusunuyorum
Motoru ayni zamanda ise gidip gelirken ve esim olmadanda kullanacagim icin fz6 düsünüyorum, son olarak artci ile yapacagim en uzun mesafe 300 gidis 300 gelis seklinde olur diye dusunuyorum (fz6 ya takmisim kafayi diger secenekler otomatik eleniyor aklimda) fz6 fazer cokmu yorucu olur?
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:15 ----------
CİHAN adlı üyeden alıntı
Artçı için arkada topcase olması şart ve bununda rahat olması için çantada sırtlık olması lazım, aksi taktirde 30 dakika sürüşden sonra çantanın ortasındaki çıkıntı artçının sırtını ağrıtıyor.
Sevgili CIHAN haklisin arka bagaj artci acisindan önemli ve almak istedigim fotodada görecegin gibi fazer s2 de arka bagaj sirt acitmayacak yastigi ile mevcut durumda, Sanirim fazil in bahsettigi olay artci kisminin yüksek ve egimli olusundaki sorun, frenlemede artcinin öne kaymasi gibi.
-
19 Mart 2017, 18:21
#8284
Merhaba arkadaşlar. Egzoz'umu satıyorum. İlgilenen olursa mesaj atabilirsiniz..
https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-motosiklet-ekipmanlari-yedek-parca-fz6-fz6-fazer-fz6-fazer-s2-mivv-egzoz-hatasiz-ciziksiz-412249576/detay/
-
19 Mart 2017, 19:21
#8285
Sanirim fazil in bahsettigi olay artci kisminin yüksek ve egimli olusundaki sorun, frenlemede artcinin öne kaymasi gibi.
Evet bahsettigim sorunlar bunlar, sanirim motorun ergonomisi artci icin tasarlanmamis. Alcak motorlar artci icin daha iyi gibi geliyor bana. Fazla artcilik tecrubem yok aslinda ama oyle hissediyorum. Arkada oturan alisincaya kadar vites gecislerinde kaskini benim kaskima carpip durur mesela, bunun surucunun hatasi ya da acemiligi olarak da gorenler var (Sanirim AEA bir videoda bunu soylemisti) ama ben acemi sayilmam pek. Mesela oteki motorumda boyle seyler olmuyor (Virago 250)
-
20 Mart 2017, 20:43
#8286
fazil adlı üyeden alıntı
Evet bahsettigim sorunlar bunlar, sanirim motorun ergonomisi artci icin tasarlanmamis. Alcak motorlar artci icin daha iyi gibi geliyor bana. Fazla artcilik tecrubem yok aslinda ama oyle hissediyorum. Arkada oturan alisincaya kadar vites gecislerinde kaskini benim kaskima carpip durur mesela, bunun surucunun hatasi ya da acemiligi olarak da gorenler var (Sanirim AEA bir videoda bunu soylemisti) ama ben acemi sayilmam pek. Mesela oteki motorumda boyle seyler olmuyor (Virago 250)
Anladim fazil, evet AEA söylüyor, vites değiştirmelerde arkadan mafa yemeyin diyordu sanırım. Benim artcim cok iyi ama :-) eşim çok alıştı viraja nasıl gireceğimi biliyor neredeyse benimle ve motorla bir yatıyor, ama bazen vites geçişlerinde kafa yiyorum :-) sağlık olsun sanırım ben bu motoru alacağım, bir kere takıntı oldu ve
fikirler deneyimler yüzde 50 şeklin de artçı konusunda.
-
21 Mart 2017, 12:04
#8287
Cadillak sen Fazer S2 ABS al. İnan eşin ve sen pişman olmazsınız
Fazer'de hepsinden var; racing performansı, biraz enduro, çantaları tak seyahate çık, artçı dostu,şehir için de kıvrak, aynaların yüksekliği, geri görüşü iyi ve gidon geniş değil (otomobillerin aynalarına çarpmıyor, dar yerlerde de geçiyor), rüzgar koruması başarılı.
Bol yedek ve çıkma parçası mevcut, makul yakıt tüketimi...
-
21 Mart 2017, 20:17
#8288
68charger adlı üyeden alıntı
Cadillak sen Fazer S2 ABS al. İnan eşin ve sen pişman olmazsınız
Fazer'de hepsinden var; racing performansı, biraz enduro, çantaları tak seyahate çık, artçı dostu,şehir için de kıvrak, aynaların yüksekliği, geri görüşü iyi ve gidon geniş değil (otomobillerin aynalarına çarpmıyor, dar yerlerde de geçiyor), rüzgar koruması başarılı.
Bol yedek ve çıkma parçası mevcut, makul yakıt tüketimi...
Evet 68charger, fazil ve diger ismini sayamadığım yardımcı olan fikirlerini söyleyen dostlar, bahsettigim 2011 model fazer S2 ABS motoru bu gün aldım. Lastiklerinin profili yaklaşık1000km falan gider dedi usta, orninal lastikleri hamuru sertleşmiştir alışık olmadığın bir makine bende lastik değişimi yapalım dedi motora anahtar degmemis 8650 km yapmis 64yaşında bir amcam. Biraz önce tamirhane ye bıraktım yarin midemden dolayi hastaneye yatiyorum sanırım cuma ggünü veya c.tesi günü turlarım biraz hava iyi olursa.
-
22 Mart 2017, 21:59
#8289
cadillak adlı üyeden alıntı
Evet 68charger, fazil ve diger ismini sayamadığım yardımcı olan fikirlerini söyleyen dostlar, bahsettigim 2011 model fazer S2 ABS motoru bu gün aldım. Lastiklerinin profili yaklaşık1000km falan gider dedi usta, orninal lastikleri hamuru sertleşmiştir alışık olmadığın bir makine bende lastik değişimi yapalım dedi motora anahtar degmemis 8650 km yapmis 64yaşında bir amcam. Biraz önce tamirhane ye bıraktım yarin midemden dolayi hastaneye yatiyorum sanırım cuma ggünü veya c.tesi günü turlarım biraz hava iyi olursa.
Hayırlı olsun,kazasız belasız sürüşler ve acil şifalar dilerim.
-
24 Mart 2017, 00:34
#8290
efe2007 adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun,kazasız belasız sürüşler ve acil şifalar dilerim.
Allah razı olsun çok teşekkür ederim. Motoru bu gün teslim aldım. Çok uzun olmasada (20km) bir tur attım hava baya serin kısa tuttum. Tek kelime ile muhteşem.
Motor önceden de bahsettiğim gibi 2011 model fazer S2 ABS modeli ve 8650 km de aldım.
İlk 5 km yi tek başına tturlarım motoru biraz denedim je aracımı(eşimi) aldım geri kalan 15 km artçı ile yaptım. Artçı baya yüksekte oturuyor komplexe girdim 😀 ama benim içinde artcim içinde uzun değil belki ama çok rahat bir 15km idi. Fotoları ve esas deneyimleri yarın akşama bırakıyorum.
Herkese keyifli sürüşler.
-
24 Mart 2017, 09:33
#8291
Gülle gülle kullan harika bir motosikletin sahibi oldun Bu modelde bu km de gerçekten çok şanslısın.
Beğeneceğine emindim!
Ayrıca çok geçmiş olsun.
Not: Bol bol resim bekliyoruz...
-
27 Mart 2017, 14:25
#8292
herkese selamlar motorum 51000 de geçen hafta debriyajın 8 balatasını, yanık 3 debriyaj sacını ve debriyaj bilyesini değiştirdim. tahmin ettiğim gibi en içteki balata kırık çıktı. eminim değişim yapmamaış bir çok arkadaşında balatası kırık çıkacaktır herkesi uyarıyorum parçaları motorun içine dağılabilir çok şükür bende böyle bir olay olmadı.
gelecek ayda egzantrik zincirini değiştireceğim usta ile görüştüğümde zincirin ve otomatik gerginin değişeceğini söyledi ekstra olarakta subab ayarı yapılacağını ve şimlerin değişeceğini söyledi şim dediği nedir? valve guide denilen parçamı? şimleri değişmesi için üst kapağın izmire gitmesi gerektiğini söyledi açıkçası gözüm korktu yardımcı olursanız sevinirim herkese kazasız sürüşler.
Ayrıca debriyaj değiştirmemde sorularımı bıkmadan cevaplayan ve yardımcı olan özgürakman abime teşekkürü borç bilirim..
-
29 Mart 2017, 11:24
#8293
Merhaba,
Belli bir km den sonra eksantrik milinde ki kulaklar ile emme ve egzoz sibopları arasında ki mesafe açılır.
Bu da bilindik sibop sesini - şakırtı yapar az da olsa motorun çalışma düzeni ritmi bozulur aşırı ayar kaçmalarında performans kaybına ve zarara sebebiyet verebilir.
Her sibopun tepesi bir tasın içindedir ve aralarında ayar şimi bulunur.Farklı kalınlıklarda ayar şimleri vardır.
Aşınmadan dolayı arada ki mesafe açılır ve bunu daha kalın bir ayar şimi ile dengelemek gerekir.
Referans olarak fabrika ayarları vardır.
Bir sentil çakısı ile tas yüzeyi ve eksantrik kulakların arasından geçirilir. Tatlı sıkı geçince sentil çakısında ki ilgili kalınlık tabloda ki numaralar ile karşılaştırılıp doğru şim seçilir ve tasın içine merkeze yerleştirilir.
Bu bizim Fazer de 16 sibop için kontrol edilir. Bu ayarlar içim motorun soğuk olması lazım.Bütün şimlerin değişme olasılığı düşüktür oyuna gelme!
Tecrübeli ve elin de ölçme aparatları olan bir usta bunu kendi atöylesinde yapar.
Kimi motorlarda taslı sistem yoktur, piyano denilen kollar subablara hareketi iletir ve üzerinde ayar cıvatası ve kontrası vardır. Ayar yapması ve bakımı çok daha kolaydır ancak yüksek devirli motorlarda çok tercih edilmez.
Umarım anlatabildim...
-
29 Mart 2017, 12:27
#8294
telmessos adlı üyeden alıntı
herkese selamlar motorum 51000 de geçen hafta debriyajın 8 balatasını, yanık 3 debriyaj sacını ve debriyaj bilyesini değiştirdim. tahmin ettiğim gibi en içteki balata kırık çıktı. eminim değişim yapmamaış bir çok arkadaşında balatası kırık çıkacaktır herkesi uyarıyorum parçaları motorun içine dağılabilir çok şükür bende böyle bir olay olmadı.
gelecek ayda egzantrik zincirini değiştireceğim usta ile görüştüğümde zincirin ve otomatik gerginin değişeceğini söyledi ekstra olarakta subab ayarı yapılacağını ve şimlerin değişeceğini söyledi şim dediği nedir? valve guide denilen parçamı? şimleri değişmesi için üst kapağın izmire gitmesi gerektiğini söyledi açıkçası gözüm korktu yardımcı olursanız sevinirim herkese kazasız sürüşler.
Ayrıca debriyaj değiştirmemde sorularımı bıkmadan cevaplayan ve yardımcı olan özgürakman abime teşekkürü borç bilirim..
sakın üst kapağı söktürme. supap ayarı yani şim değişimi motorun üzerinde yapılır. gergi ses yapmıyorsa değiştirmen gereksiz ama yine de sen bilirsin,zincir değişimi yeterli olacaktır. tabi ki motordan motora fark oluyor. gergiye ayıracak paran varsa değiştirmen kafanı rahatlatır.
şim için:
http://www.partzilla.com/parts/searc...LVE/parts.html
12 nurmaralı parça. Şahsen kendim de tüm arkadaşlarım da hotcams marka şimleri yurt dışından alıp supap ayarı yaptık bugüne kadar. orjinal şimler tanesi 20 tl idi geçen yıl şu anda 30 lira olmuştur heralde. 3-4 şim parasına 12 13 tane şim alıyorduk. hotcams de cnc makinelerde üretilmiş düzgün bir marka, yurtdışında da kullananı çok.
Bilgi paylaştıkça çoğalır, yeni debriyajını güle güle kullan. sık sık debriyaj telini de motor yağı ile yağla ki ağırlaşıp parmaklarını üzmesin, malum zaten ağır olan debriyaj tel eskiyince tenisçi eli denilen karpal tünel sendromu yaptıracak kadar yoruyor sol eli
-
30 Mart 2017, 23:38
#8295
Kıymetli arkadaşlar herkese selamlar,
Yaklaşık 25bin km 250cc tecrübemden sonra vites büyüteyim istiyorum. İstediklerimi önüme koydum, gördüm ki Fazer her ihtiyacımı karşılayacak. Hemen arayışa başladım haliyle.
Forumun tamamını okudum sayılır. Motora iyice ısındım diyebilirim. Fakat aşağıdaki iki araç arasında (model yıllarından ve versiyon farklarından dolayı) tercih yapamadım. Yorumlayabilirseniz çok sevinirim.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...13908624/detay
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...14649934/detay
Şimdiden teşekkürler.
ride saferide responsiblyride smart
-
03 Nisan 2017, 23:36
#8296
Biraz headersi parlattım
Birazda ön kısmı parlattım
-
04 Nisan 2017, 01:25
#8297
çok güzel olmuş.Motor bloğunu bu kadar detaylı nasıl temizlediniz? Özel bir kimyasal veya deterjan kullandıysanız öğrenmek isterim,teşekkürler.
-
04 Nisan 2017, 01:43
#8298
<3 https://images.alphacoders.com/533/thumb-1920-533936.jpg
-
04 Nisan 2017, 16:47
#8299
Bu nasıl bir temizlik :-) ellerinize sağlık. Gerçekten bir Video yerinde olacak.
Headersi söktüğünüzde yeni conta falan gerekmiyor mu?
Hangi malzeme ile parlatiyorsunuz gerek headeri gerek motor bloğunu?
Selamlar.
-
07 Nisan 2017, 09:43
#8300
https://m.youtube.com/watch?v=wnNer-rd02g
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:30 ----------
Evet arada canım sıkılınca söküp temizliyorum contalarda sıkıntı olmuyor eskilerini kullanıyorum.
Malzemeler tuzruhu bulaşık eldiveni bulaşık süngeri meytlan pattex marka 2 tüp yeterli nasıl yapıldıgını video gösterdim.
Sökmeden yapılıraa hem çok zor oluyor hemde bu kadar temiz olmuyor, ilkini yaptıkdan sonra sökmeden ufak ufak temizlenebilir o zaman o kadar kirlenmez
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:40 ----------
gursus adlı üyeden alıntı
çok güzel olmuş.Motor bloğunu bu kadar detaylı nasıl temizlediniz? Özel bir kimyasal veya deterjan kullandıysanız öğrenmek isterim,teşekkürler.
Önce wd 40 sıktım sonra bez ile sildim o kadar
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)
Bu Konudaki Etiketler