Merhaba. bugün
fazer'ıma orjinal debriyaj teli taktım, eskisi 11. senenin sonunda emekliye ayrıldı. Alltan 4 5 tel, üstten 2 3 tel kopuktu, son günleriydi anlayacağınız.
Girişmişken yurt dışından (zamanında ebay çalışyorken) aldığım kırmızı sentetik gres ile kaliper pimlerini yağladım, fren hidrolik yağını değiştirdim. sol kaliperin hava alma memesinin üzerinde 8 numara anahtar takacak yer var, orası yalama olmuştu anahtar ile dönmüyordu. 30 küsür liraya alıp 3-4 aydır hidrolik değişimi zamanı için beklettiğim orjinal kaliper memesini de takıverdim.
Not: Sızdırmazlık sağlaması için dişlerin arasına uygun miktarda takarken kuru olması için Bir kaç gün önceden orta sertlikte locktite sıkmıştım. Memeyi takarken sürerseniz, hidroliğin içinde çözülüp kaliper pistonlarının çalışmasını zorlaştırıyor. Hele ki sağlam fren yapınca oralarda katman olarak taşlaşıyor, bunu bir kez yaşadım. Kaliper contalarını yenilediğimden beri dikkat ediyorum bu tarz şeylere.
Eh dedim, freni yaptık debriyajı taktık, bir de gidondaki boşluğu alayım
onu da hallettim.
Tam zinciri temizleyip gerecektim ve yağlayacaktım ki, havanın çoktan karardığını farkettim ve bahçe evimizdeki garajdan eve doğru yola koyuldum...
Şimdi yeni debriyaj teli sayesinde vitesler şıkır şıkır, debriyaj pamuk gibi. Gidondaki boşluk da halloldu, frenler de eski gücüne kavuştu. Bambaşka bir his verdi bana, dönerken ibreye bakınca farkettim ki kendini fazlaca güvende hissetmek de iyi bir şey değil, insan istemsiz hız yapıyor. 90-100 arası gittiğim tek gidiş geliş yolda 120 130 gitmeye başlamışım
Yeni motorun hayırlı olsun Charger,
fazer'ı ararsın tabi ki ama seninki de sınıfının en iyi motoru, bardağın dolu taraflarını görmeye bak