Yamaha FZ6 - Fazer Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
02 Şubat 2016, 16:57
#7861
kbR adlı üyeden alıntı
Arkadaslar bu fz6 benim kafami cok karistirdi.. 1. si 2007 den sonra siyah şasi diyorlar ama benim motorum 2009 gri şasi. Ve butun 2009 lar benimki gibi gri şasi. Bu şasiler neye gore gri neye gore siyah ? Bakiyorum iki cesit beygir gucu var diyorlar 98 mi 72 mi ? Ruhsati henuz elime almadim bakamiyorum. Bu konuda net bilgisi olan varmi ?
2009 lar zaten özel seri gibi, renk kombinasyonları standardın dışında ve motorları siyah, şaseleri gri. bence en güzel renkler 2009 larda.
Bu arada daha önceden buraya yazdım mı bunu bilmiyorum ama ben de uzun süredir motul 7100 kullanıyordum (10w50) ancak geçenlerde acil yağ değişimi icap etti ve motul ün gereksiz zamlar yediğini düşündüğüm için valvoline synpower 10w40 aldım. tam sentetik ibaresi var ama tam sentetik işi biraz çetrefilli (ingilizcesi iyi olanlar wikipedia dan bakabilir: Lubricant)
daha önce uluslararası gsxr forumunda kullanıkları yağları test ettirenlerin yazdığı bi konuyu ve test sonuçlarını incelemiştim.
Piyasadaki çoğu yağa on basan motul 5100 bile 3000 km sonra vizkositesinin yarısını kaybediyordu. 7100 de ise bu durum 5000 km'di.
Tr de de keşke yağ analizi ucuz ve yaygın olsa.
Buna dayanarak 5000-5500 kmde bir değişim yapıyordum 7100 kullanırken. Viteslerde sertleşme olmuyordu ve motor olması gerektiği gibiydi. Çıkan yağda da kurumlaşmalar çok az oluyordu. Şimdi Valvoline ile 2000 km ye yaklaştım. 4000 km olduğunda yada viteslerde net bir sertleşme olduğunda muhtemelen değişimini yaparım. aslında 10w50 deki konforlu vites geçişleri 10w40 ile pek mümkün olmasa da 10w40 daha ince olduğundan kışın koruma ve yakıt durumu göz önüne alınınca tercih sebebim oldu. Yazın havalar sıcakken valvoline de 7100 gibi buharlaşmaya iyi mukavemet gösterirse, buhar olup hava filtre kutusunda yoğunlaşmazsa muhtemelen bir kez daha valvoline ile devam etmeyi gözden geçiririm (bir arkadaşımın fz6 sında 5100 ile elle tutulur bir buharlaşma durumu gözlemledikten sonra 7100 kullanmaya başladı o da).
Zaman, benim için hangi yağın daha tercih edilebilir olduğunu gösterecek.
Reklamlar
-
02 Şubat 2016, 19:38
#7862
Ben de 7100 kullaniyorum simdilik. Ne kadar olmus fiyatlari? Valvoline fiyati ne kadar? Aslinda su Amerikalilarin kullandigi Rotella T6 dizel motor yagindan bulsam buralarda, direk koyardim.
-
03 Şubat 2016, 16:25
#7863
Valvoline ile motul un fiyatı aynıydı ben geçen yaz değiştiğimde litresi 45 tl idi ikiside aynıydı bende valvoline koymayı tercih etmiştim ustam da onu kullanmamı söyledi.Bir sıkıntı yaşamadım.Ama motul5100 kullanırken sanki vites geçişleri daha yumuşaktı.
Bende 7100 ü denesemmi acaba ne diyosunuz?
-
04 Şubat 2016, 18:34
#7864
Aarkadaşlar benim fazer a sis farı düşünüyorum yalnız koruma demiri yok olsa oraya montajını yapıcam.alternatif başka bir yer önerebilirmisiniz? nereye takabilirim
-
04 Şubat 2016, 23:33
#7865
Arkadaşlar motorumu satma kararı aldım.Kısmetse Abs li Fazer 8 almak istiyorum.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-sahibinden-fazer-600-s2-270098064/detay/
-
06 Şubat 2016, 11:54
#7866
Yeni aldigim motorumun ilk resimleri. Yorum bekliyorum
http://i.hizliresim.com/RojEr7.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:51 ----------
http://hizliresim.com/Z7l2z3
-
06 Şubat 2016, 13:07
#7867
kadirsoyy adlı üyeden alıntı
Yeni aldigim motorumun ilk resimleri. Yorum bekliyorum
http://i.hizliresim.com/RojEr7.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:51 ----------
http://hizliresim.com/Z7l2z3
Olmadı
Hayırlı olsun
"Tecrube, limitlerini bilmektir"
-
06 Şubat 2016, 15:39
#7868
Yeni aldigim motorumun ilk resimleri. Yorum bekliyorum
Sasi sonradan siyaha boyanmis gibi duruyor. Alirken sordunuz mu ne olmus diye?
-
06 Şubat 2016, 17:45
#7869
Merhaba kadirsoyy,
Motorunun ana şasesi boyalı, onun haricinde temiz görünüyor.
23 Nisan için ne diyorsunuz beyler...
hayat bir günden ibarettir ve ben hergün motoruma bindiğimde ilk günki gibi mutlu oluyorum...
-
06 Şubat 2016, 18:49
#7870
Evtserviste baktirdim bir sorun yok dediler orjinal acilmamis.bende sase rengini soracaktim neden siyah diye.demek ki boyanmis.23 nisana cok zaman var ama bir isim olmazsa ben katilabilirim.
-
06 Şubat 2016, 20:32
#7871
şase boyansın sorun değil, sende arka maşayı boyat tam uyumlu olsun. Sırf zamanında yarışlarda kullanıldı diye zevkine kawasaki zx636 motorun şasesinin boyatıldığını gördüm. Takılma yani öyle şeylere...
hayat bir günden ibarettir ve ben hergün motoruma bindiğimde ilk günki gibi mutlu oluyorum...
-
06 Şubat 2016, 20:47
#7872
Sasi numarasiyla motor numarasini ruhsatta yazanla karsilastirirdim ben olsam. Sasi degismis olabilir. Sasi numarasi, ön tarafta, gobek kisminda yaziyor olmali. Motor numarasi da, arka amortisorun orada, motorun sol tarafinda bir yerde yazmasi lazim.
Bu şasi numarasının yazdıgı yer:
Bu da motor numarasinin yazdigi yer:
-
06 Şubat 2016, 21:48
#7873
Fazıl seni de aylar sonra bulup buluşturup muhabbete geri çektim ya amortisör değişimi yüzünden...
Valla iyi ki varsın
hayat bir günden ibarettir ve ben hergün motoruma bindiğimde ilk günki gibi mutlu oluyorum...
-
06 Şubat 2016, 22:41
#7874
Kontrol ettim muayene de yeni yapilmis bir sorun yok.motor 38000 kmde 2006 model cok temiz herseyi orjinal
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:35 ----------
Su an acil olarak sol amortisorden yag kaciriyor onu yaptirmam lazim servise sorun ikisi 250 -300 tutar dediler.bana cok geldigi icin yaptirmadim.anadolu yakasinda nereye yaptirmami tavsiye edersiniz.
-
06 Şubat 2016, 23:11
#7875
Fazıl seni de aylar sonra bulup buluşturup muhabbete geri çektim ya amortisör değişimi yüzünden...
Valla iyi ki varsın
Tesekkur ederim. Burayi takip ediyorum surekli. Teknik konulari hic kacirmiyorum
Su an acil olarak sol amortisorden yag kaciriyor onu yaptirmam lazim servise sorun ikisi 250 -300 tutar dediler.bana cok geldigi icin yaptirmadim.anadolu yakasinda nereye yaptirmami tavsiye edersiniz.
Kendiniz yapmayi deneseniz, en fazla 50-100TL arasi tutar bu is. Yarim litre amortisor yagi alsaniz, bir cift de amortisor kecesi, sokup yapabilirsiniz, cok zor bir is degil. Su videoda guzel bir anlatim var:
https://www.youtube.com/watch?v=OzJ8JgLtgk0
-
07 Şubat 2016, 01:21
#7876
Su an acil olarak sol amortisorden yag kaciriyor onu yaptirmam lazim servise sorun ikisi 250 -300 tutar dediler.bana cok geldigi icin yaptirmadim.anadolu yakasinda nereye yaptirmami tavsiye edersiniz.
-
07 Şubat 2016, 22:28
#7877
Merhabalar Motul 5100 10w40 veya 15w50 hangisini tavsiye edersiniz
-
08 Şubat 2016, 11:25
#7878
RODOSTO adlı üyeden alıntı
Merhabalar Motul 5100 10w40 veya 15w50 hangisini tavsiye edersiniz
3 yada 4 yorum öncesine bakarsanız orda yazmıştık.Ordan karar verebilirsiniz
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:22 ----------
BU amartisöt keçe değişim olayını ben cesaret edip yapamam şahsen 250-300 tl de az bir para değil yine bir sor soruştur derim.
Bu arada benim motor sola yatarken sıkıntı yok gidonu sağa çevrdiğim zaman dalıyor makina aniden dönüyor içe doğru sebebi ne olabilir?Daha önceden bir kazası mı var yoksa keçe yada lastikten olabilir mi?
-
09 Şubat 2016, 11:32
#7879
Önce
1)ön lastik hava, sonra
2)lastiğin kendisi (ön lastik bazı yerlerinde düzleniyor) benimki ondandı.
3)Mesnet rulmanlarını kontrol et/ettir.
4)Yine amortisör de/lerde yağ kalmamışsa oda yapabilir.
-
11 Şubat 2016, 12:35
#7880
68charger adlı üyeden alıntı
Önce
1)ön lastik hava, sonra
2)lastiğin kendisi (ön lastik bazı yerlerinde düzleniyor) benimki ondandı.
3)Mesnet rulmanlarını kontrol et/ettir.
4)Yine amortisör de/lerde yağ kalmamışsa oda yapabilir.
Mesnet rulmanı dediğin ne abi lastik aldım zaten onu taktırıcam.Havasında sıkıntı yok abi
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)
Bu Konudaki Etiketler