Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yamaha FZ6 - Fazer Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #7741
    CİHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 fazer ve ybr 125
    Istanbuldaki fazercılar bir pazar günü buluşalım derim, kimler müsait olur.bu hafta sonu sahil kısmında.bi gövde gösterisi ile fotoğraf çekimi yapalım derim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #7742
    akbird - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2013
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    Z one 180 - MT 07
    Alıntı wol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bugün gezinirken bi tane buldum fiyat uygun ama nasıldır bilmiyorum orjinal sahte olaylar var mı bunlarda link burda
    http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...2804692/detay/
    benimki bu ilandakinden farklı bi model. özelden numaranı yazarsan whastuptan resimlerni atayım sana
    youtube : motorcu hikayeleri (motovlog) youtube - facebook adaletsurucukursu / Antalya /

  3. #7743
    68charger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2013
    Şehir
    Istanbul city
    Motosikleti
    2006 Yamaha FZ6 Fazer ABS, Kawasaki Ninja 300 ABS
    Alıntı CİHAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fazerlarda h4 yoktur, kısalar h7 uzunlar h1 dir.

    Sonradan takılabilir h4 uzun kısadır.
    Selam Cihan, yanılıyorsun. Fazer de bir ampül H4 diğeri H7 dir. Evet, aslında H4 konulması çok saçma çünkü hem kısa hem uzun far aynı ampülde görev yapar oysaki uzunlu için zaten 2. far var oda H7.
    mesmeyut bunu beğendi.

  4. #7744
    CİHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 fazer ve ybr 125
    Alıntı 68charger adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam Cihan, yanılıyorsun. Fazer de bir ampül H4 diğeri H7 dir. Evet, aslında H4 konulması çok saçma çünkü hem kısa hem uzun far aynı ampülde görev yapar oysaki uzunlu için zaten 2. far var oda H7.
    Orjınal bir fazerin biri kısa diğeri uzun diye biliyorum, yani birisi kısalar h7 uzunlar h1 dir.
    Sizin demenize göre h4 var ise kısalarda uzun var, diğer farda uzun olmuş oluyor, yani iki farın birinde.kısa ikisinde uzun mu var ?
    98 Beygir.....

  5. #7745
    mesmeyut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    CBF 150
    Benimkinde de biri h4 biri h7 takılı.

    Ayrıca buji önerisi alabilir miyim arkadaşlar?
    Normal buji ile iridium bujinin arasındaki fark nedir? Sürüşü etkileyen bi fark var mı?
    Ayrıca bujinin durumu yakıtı da etkiliyor diye biliyorum. Doğru mudur?

  6. #7746
    68charger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2013
    Şehir
    Istanbul city
    Motosikleti
    2006 Yamaha FZ6 Fazer ABS, Kawasaki Ninja 300 ABS
    İridyum bujiler daha uzun ömürlü ve ayrıca LPG 'li araçların tercih ettiği bir buji türüdür.

    Zaten bizler her 20 bin km değişiyoruz bunu.Sen belki o zaman 30 binde değişirsin

    Elbette buji yakıt, performans ve düzenli rolanti için en önemli elemanlardan biri. Al 4 tane NGK/CR9EK buji, bak keyfine.

    Derim ben
    mesmeyut ve temperantia bunu beğendiler.

  7. #7747
    mesmeyut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    CBF 150
    Alıntı 68charger adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İridyum bujiler daha uzun ömürlü ve ayrıca LPG 'li araçların tercih ettiği bir buji türüdür.

    Zaten bizler her 20 bin km değişiyoruz bunu.Sen belki o zaman 30 binde değişirsin

    Elbette buji yakıt, performans ve düzenli rolanti için en önemli elemanlardan biri. Al 4 tane NGK/CR9EK buji, bak keyfine.

    Derim ben
    Verdiğin cevap için teşekkürler. Motorumun önceki sahibi bujileri ne zaman değiştirdiğini bilmiyorum ben. O yüzden değiştirmek istiyorum. Fakat bunun için illa ustaya gitmeme gerek var mı? Ben değiştirebilir miyim 4 bujiyi? Bunla ilgili net bir kaynak bulamadığım için soruyorum.

  8. #7748
    68charger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2013
    Şehir
    Istanbul city
    Motosikleti
    2006 Yamaha FZ6 Fazer ABS, Kawasaki Ninja 300 ABS
    Elin bu işlere yatkınsa değiştirirsin. Buji sökme anahtarı avandanlıktadır. Radyatörü söküp biraz öne alacaksın. Hortumları vs sökmene gerek yok.

    Zaten motor kapağı meydana çıkıyor. Buji pipolarını çıkar yerinden, salla lokmayı buji kanalına sök, yenisini çok sert sıkmadan yerine vidala.Tatlı sert olsun.

    Sonra gerisi geriye topla. Zor değil yani...İstanbul da olsan yardımcı olurdum... Youtuba da kaynaklar var, oda yardımcı olur...

  9. #7749
    wol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2015
    Şehir
    Niğde-Kayseri
    Motosikleti
    2006 Yamaha fz6 fazer
    Alıntı mesmeyut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benimkinde de biri h4 biri h7 takılı.

    Ayrıca buji önerisi alabilir miyim arkadaşlar?
    Normal buji ile iridium bujinin arasındaki fark nedir? Sürüşü etkileyen bi fark var mı?
    Ayrıca bujinin durumu yakıtı da etkiliyor diye biliyorum. Doğru mudur?
    NGK nın bujisini kullanmıştım bu yaz memnun kaldım
    iridyum alaaktım fiyat farkından dolayı fazgeçtim bende
    Bujinin yakıta etkisi var.Ben ilk taktırdığımda fazla yakmaya başladı 100-200 km kadar belki daha fazladır ondan sonra yakıt rutine bindi az yakmaya başladı.Bujilerini hava filtresini değiştirmek lazım.Makinanın kalbi onlar

  10. #7750
    68charger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2013
    Şehir
    Istanbul city
    Motosikleti
    2006 Yamaha FZ6 Fazer ABS, Kawasaki Ninja 300 ABS
    Yağ da kanı

  11. #7751
    wol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2015
    Şehir
    Niğde-Kayseri
    Motosikleti
    2006 Yamaha fz6 fazer
    Alıntı 68charger adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ da kanı

  12. #7752
    CİHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 fazer ve ybr 125
    Aynen sakin kullanımda km de 210 kuruş yakmıştım, 100 km de 4,2 gibi

  13. #7753
    temperantia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Motosikleti
    Suzuki v-strom dl650xt-honda pcx125
    Buji olayını çok araştırdım bende, titiz biri olduğumdan da kaynaklı herşeyin orjinali ile değişiminden yanayım. iridyum bujinin motorda etki yaratması için alternatörünüzün modifiye edilmesi gerekiyor, yani daha fazla elektrik üretmesi gerekli , bujinin daha fazla ateşleme yapması için. Eğer ki sen orjinal alternatör ile o bujinin tam anlamıyla çalışmasını istersen yanılırsın ve motorun güç kaybı yaşar... En iyisi orjinalidir derim ben

    https://www.youtube.com/watch?v=cP-6x5e5PdQ

    Bu vatandaş part1-2-3-4 diye nasıl sökülüp takıldığını detaylıca anlatmış, işe yarar.
    mesmeyut bunu beğendi.

  14. #7754
    mesmeyut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    CBF 150
    Alıntı temperantia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buji olayını çok araştırdım bende, titiz biri olduğumdan da kaynaklı herşeyin orjinali ile değişiminden yanayım. iridyum bujinin motorda etki yaratması için alternatörünüzün modifiye edilmesi gerekiyor, yani daha fazla elektrik üretmesi gerekli , bujinin daha fazla ateşleme yapması için. Eğer ki sen orjinal alternatör ile o bujinin tam anlamıyla çalışmasını istersen yanılırsın ve motorun güç kaybı yaşar... En iyisi orjinalidir derim ben

    https://www.youtube.com/watch?v=cP-6x5e5PdQ

    Bu vatandaş part1-2-3-4 diye nasıl sökülüp takıldığını detaylıca anlatmış, işe yarar.
    Orjinal buji dediğin ne marka? NGK yı önermiyosun anladığım kadarıyla?

  15. #7755
    temperantia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Motosikleti
    Suzuki v-strom dl650xt-honda pcx125
    Günaydın,

    Fazer kullanım kitabında yazan buji; ngk cr9ek. Ben de japon mühendislere katılmakla birlikte bu bujinin kullanılmasını tavsiye ederim

    https://www.google.com.tr/search?q=ngk+cr9ek&biw=1440&bih=799&source=lnms&tb m=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi93daHx63JAhVFVywKHaLiCO8Q_ AUIBigB&dpr=1#imgrc=oAW6ppIPjvwHUM%3A

  16. #7756
    wol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2015
    Şehir
    Niğde-Kayseri
    Motosikleti
    2006 Yamaha fz6 fazer
    Alıntı temperantia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Günaydın,

    Fazer kullanım kitabında yazan buji; ngk cr9ek. Ben de japon mühendislere katılmakla birlikte bu bujinin kullanılmasını tavsiye ederim

    https://www.google.com.tr/search?q=ngk+cr9ek&biw=1440&bih=799&source=lnms&tb m=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi93daHx63JAhVFVywKHaLiCO8Q_ AUIBigB&dpr=1#imgrc=oAW6ppIPjvwHUM%3A

  17. #7757
    serdar1547 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2012
    Şehir
    KAYSERİ
    Motosikleti
    MONDİAL 150 MR VULTURE
    Merhaba Arkadaşlar; Sizlere birkaç sorum olacak, yardımcı olursanız çok sevinirim.
    Ben yaklaşık iki ay önce 2001 model YAMAHA FZS 600 aldım, karbüratörlü olanlardan, bu motorun, normal şartlarda, şehiriçinde ve uzunyolda ne yakması lazım,(yüksek devir, normal devir diye yazarsanız çok sevinirim) bir de benim motorun egsozunda hiç susturucu yoktu ben sonradan db killer'e benzeyen bir şey yaptım taktım, taktığım parça 5 dakika içerisinde simsiyah olmuştu, bu normal mi?

  18. #7758
    68charger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2013
    Şehir
    Istanbul city
    Motosikleti
    2006 Yamaha FZ6 Fazer ABS, Kawasaki Ninja 300 ABS
    Fazer'in hayırlı olsun Serdar. Yakıt konusunda net bilgi vermem zor çünkü hiç karbüratörlü motosikletim olmadı ancak tahminde bulunabilirim. Bizim enjeksiyonlu modelleri şehir içinde normal kullanım da 6-7 litre arası, agresif sürüş ile bu 10 litrelere kadar çıkacaktır.Otoban sabit hızlarda sürersek 5-6 litre, agresif sürüş ile yine 9-10 litreleri görmek normal. Karbüratörlü motorlarda bunlara ben + 0.5 - 1 litre ekle derim.

    Kaldı ki en önemli husus karbüratör ayarı ve bakımıdır. Kirlenmeye vs daha hassaslar çünkü mekanik bir parçadır.

    Ama sorunsuz bir makine olduğunu çok duydum-okudum.

    Egzozun içinde soktuğun her şeyin öyle renk alması doğaldır
    serdar1547 bunu beğendi.

  19. #7759
    serdar1547 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2012
    Şehir
    KAYSERİ
    Motosikleti
    MONDİAL 150 MR VULTURE
    Çok teşekkürler Olcay Bey, ben oniki yıldır motor kullanıyorum en yüksek cc olarak 200 cc motor kullandım o da Arora tiger 200 gibi motorlardı, şimdi bunu aldım, çok değişik geliyor bana, aşırı güçlü, gazın sonu hiç gelmiyor, ne basarsan gidiyor motor, alışamadım yani bir türlü....
    Bir de şöyle bir durum var şehiriçinde keskin dönüşlerde, sağa veya sola dönüşlerde direksiyon döneceğim yöne şiddetle gidiyor geri toparlamak için ufak bir hareketim yetmiyor resmen elimle yitiyorum direksiyon tekrar düzlensin diye, bunu çok düşük hızlarda ve L tipi dönüşlerde yapıyor, sorun mu var yoksa motor ağır olduğu için mi böyle?

  20. #7760
    68charger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2013
    Şehir
    Istanbul city
    Motosikleti
    2006 Yamaha FZ6 Fazer ABS, Kawasaki Ninja 300 ABS
    Alıntı serdar1547 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok teşekkürler Olcay Bey, ben oniki yıldır motor kullanıyorum en yüksek cc olarak 200 cc motor kullandım o da Arora tiger 200 gibi motorlardı, şimdi bunu aldım, çok değişik geliyor bana, aşırı güçlü, gazın sonu hiç gelmiyor, ne basarsan gidiyor motor, alışamadım yani bir türlü....
    Bir de şöyle bir durum var şehiriçinde keskin dönüşlerde, sağa veya sola dönüşlerde direksiyon döneceğim yöne şiddetle gidiyor geri toparlamak için ufak bir hareketim yetmiyor resmen elimle yitiyorum direksiyon tekrar düzlensin diye, bunu çok düşük hızlarda ve L tipi dönüşlerde yapıyor, sorun mu var yoksa motor ağır olduğu için mi böyle?

    Dalıyor diyelim, ön mesnet rulmanları olabilir ve ya ön lastik bitmiştir yani yüzeyi bozulmuştur.Bölgesel düzleşme diyorlarmış lastikçiler buna.

    Benzeri benimkinde de oldu. Lastikler değişti, sanki başka bir motosiklet oldu.

    Önce lastik basıncını kontrol et.

    Mesnet rulman kontrolü için; orta ayağı al motoru, birisi arkaya yük versin, ön teker yerden kesilsin. Ön amortisörü mile yakın yerinden kendine çek bırak, boşluk hissedersen veya ses gelirse, ya biraz sıkmak çözebilir. En iyisi ama söküp, temizlenip yeniden greslenmesi ya da değişimi... Yine ön tekerlek havada, gidon kolay bir yere takılmadan sağ sola dönmeli. Hafifte olsa bir yerde takılma, zor dönme vs varsa açılıp bakılması, temizlenemsi, greslenmesi en iyisi değişmesi lazım.Gidon en çok düz durmak ister düze yakın takılır, sanki kademe varmış gibi hissettirir.

    Bunlara bir bak derim. Mesnet rulmanları değilse kesin ön lastiktir.

    Aklıma gelen bunlar.
    serdar1547 bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler