Istanbuldaki fazercılar bir pazar günü buluşalım derim, kimler müsait olur.bu hafta sonu sahil kısmında.bi gövde gösterisi ile fotoğraf çekimi yapalım derim.
Istanbuldaki fazercılar bir pazar günü buluşalım derim, kimler müsait olur.bu hafta sonu sahil kısmında.bi gövde gösterisi ile fotoğraf çekimi yapalım derim.
Benimkinde de biri h4 biri h7 takılı.
Ayrıca buji önerisi alabilir miyim arkadaşlar?
Normal buji ile iridium bujinin arasındaki fark nedir? Sürüşü etkileyen bi fark var mı?
Ayrıca bujinin durumu yakıtı da etkiliyor diye biliyorum. Doğru mudur?
İridyum bujiler daha uzun ömürlü ve ayrıca LPG 'li araçların tercih ettiği bir buji türüdür.
Zaten bizler her 20 bin km değişiyoruz bunu.Sen belki o zaman 30 binde değişirsin
Elbette buji yakıt, performans ve düzenli rolanti için en önemli elemanlardan biri. Al 4 tane NGK/CR9EK buji, bak keyfine.
Derim ben
Verdiğin cevap için teşekkürler. Motorumun önceki sahibi bujileri ne zaman değiştirdiğini bilmiyorum ben. O yüzden değiştirmek istiyorum. Fakat bunun için illa ustaya gitmeme gerek var mı? Ben değiştirebilir miyim 4 bujiyi? Bunla ilgili net bir kaynak bulamadığım için soruyorum.
Elin bu işlere yatkınsa değiştirirsin. Buji sökme anahtarı avandanlıktadır. Radyatörü söküp biraz öne alacaksın. Hortumları vs sökmene gerek yok.
Zaten motor kapağı meydana çıkıyor. Buji pipolarını çıkar yerinden, salla lokmayı buji kanalına sök, yenisini çok sert sıkmadan yerine vidala.Tatlı sert olsun.
Sonra gerisi geriye topla. Zor değil yani...İstanbul da olsan yardımcı olurdum... Youtuba da kaynaklar var, oda yardımcı olur...
NGK nın bujisini kullanmıştım bu yaz memnun kaldım
iridyum alaaktım fiyat farkından dolayı fazgeçtim bende
Bujinin yakıta etkisi var.Ben ilk taktırdığımda fazla yakmaya başladı 100-200 km kadar belki daha fazladır ondan sonra yakıt rutine bindi az yakmaya başladı.Bujilerini hava filtresini değiştirmek lazım.Makinanın kalbi onlar
Yağ da kanı
Aynen sakin kullanımda km de 210 kuruş yakmıştım, 100 km de 4,2 gibi
Buji olayını çok araştırdım bende, titiz biri olduğumdan da kaynaklı herşeyin orjinali ile değişiminden yanayım. iridyum bujinin motorda etki yaratması için alternatörünüzün modifiye edilmesi gerekiyor, yani daha fazla elektrik üretmesi gerekli , bujinin daha fazla ateşleme yapması için. Eğer ki sen orjinal alternatör ile o bujinin tam anlamıyla çalışmasını istersen yanılırsın ve motorun güç kaybı yaşar... En iyisi orjinalidir derim ben
https://www.youtube.com/watch?v=cP-6x5e5PdQ
Bu vatandaş part1-2-3-4 diye nasıl sökülüp takıldığını detaylıca anlatmış, işe yarar.
Günaydın,
Fazer kullanım kitabında yazan buji; ngk cr9ek. Ben de japon mühendislere katılmakla birlikte bu bujinin kullanılmasını tavsiye ederim
https://www.google.com.tr/search?q=ngk+cr9ek&biw=1440&bih=799&source=lnms&tb m=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi93daHx63JAhVFVywKHaLiCO8Q_ AUIBigB&dpr=1#imgrc=oAW6ppIPjvwHUM%3A
Merhaba Arkadaşlar; Sizlere birkaç sorum olacak, yardımcı olursanız çok sevinirim.
Ben yaklaşık iki ay önce 2001 model YAMAHA FZS 600 aldım, karbüratörlü olanlardan, bu motorun, normal şartlarda, şehiriçinde ve uzunyolda ne yakması lazım,(yüksek devir, normal devir diye yazarsanız çok sevinirim) bir de benim motorun egsozunda hiç susturucu yoktu ben sonradan db killer'e benzeyen bir şey yaptım taktım, taktığım parça 5 dakika içerisinde simsiyah olmuştu, bu normal mi?
Fazer'in hayırlı olsun Serdar. Yakıt konusunda net bilgi vermem zor çünkü hiç karbüratörlü motosikletim olmadı ancak tahminde bulunabilirim. Bizim enjeksiyonlu modelleri şehir içinde normal kullanım da 6-7 litre arası, agresif sürüş ile bu 10 litrelere kadar çıkacaktır.Otoban sabit hızlarda sürersek 5-6 litre, agresif sürüş ile yine 9-10 litreleri görmek normal. Karbüratörlü motorlarda bunlara ben + 0.5 - 1 litre ekle derim.
Kaldı ki en önemli husus karbüratör ayarı ve bakımıdır. Kirlenmeye vs daha hassaslar çünkü mekanik bir parçadır.
Ama sorunsuz bir makine olduğunu çok duydum-okudum.
Egzozun içinde soktuğun her şeyin öyle renk alması doğaldır
Çok teşekkürler Olcay Bey, ben oniki yıldır motor kullanıyorum en yüksek cc olarak 200 cc motor kullandım o da Arora tiger 200 gibi motorlardı, şimdi bunu aldım, çok değişik geliyor bana, aşırı güçlü, gazın sonu hiç gelmiyor, ne basarsan gidiyor motor, alışamadım yani bir türlü....
Bir de şöyle bir durum var şehiriçinde keskin dönüşlerde, sağa veya sola dönüşlerde direksiyon döneceğim yöne şiddetle gidiyor geri toparlamak için ufak bir hareketim yetmiyor resmen elimle yitiyorum direksiyon tekrar düzlensin diye, bunu çok düşük hızlarda ve L tipi dönüşlerde yapıyor, sorun mu var yoksa motor ağır olduğu için mi böyle?
Dalıyor diyelim, ön mesnet rulmanları olabilir ve ya ön lastik bitmiştir yani yüzeyi bozulmuştur.Bölgesel düzleşme diyorlarmış lastikçiler buna.
Benzeri benimkinde de oldu. Lastikler değişti, sanki başka bir motosiklet oldu.
Önce lastik basıncını kontrol et.
Mesnet rulman kontrolü için; orta ayağı al motoru, birisi arkaya yük versin, ön teker yerden kesilsin. Ön amortisörü mile yakın yerinden kendine çek bırak, boşluk hissedersen veya ses gelirse, ya biraz sıkmak çözebilir. En iyisi ama söküp, temizlenip yeniden greslenmesi ya da değişimi... Yine ön tekerlek havada, gidon kolay bir yere takılmadan sağ sola dönmeli. Hafifte olsa bir yerde takılma, zor dönme vs varsa açılıp bakılması, temizlenemsi, greslenmesi en iyisi değişmesi lazım.Gidon en çok düz durmak ister düze yakın takılır, sanki kademe varmış gibi hissettirir.
Bunlara bir bak derim. Mesnet rulmanları değilse kesin ön lastiktir.
Aklıma gelen bunlar.
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)