Beyin oldugunu sanmiyorum. Bir ihtimal de, throttle body syncronization yani "gaz hava ayarlari"nin bozuk olmasi olabilir. Karburatorlu motorlar icin karburator balansi derler de enjeksiyonlular icin tam ne diyorlardi unuttum. Bu ayari hic yaptirmadiysaniz hemen yaptirip deneyin derim.
Bunu yaparken motora giren hava manifoldlarinda kacak olup olmadigini da kontrol edebilirsiniz.
Tamam simdi hatirladim, onun Turkcesi "Senkron ayari". Eger gecerkten yaptilarsa ondan da degil demek ki.
68 charger maalesef artçılarım genelde benim gibi 90-100 kg aralığında oluyor artçı dediğin max 50 kg olacak arkadaş...
arka amortisörü sertleştirmek için motorun herhangi biryerlerini sökmek gerekiyor mu ?
hayat bir günden ibarettir ve ben hergün motoruma bindiğimde ilk günki gibi mutlu oluyorum...
Selam temperantia, yok bir yerleri sökmene gerek yok. Takım çantasında büyük ay şeklinde uçları kancalı gibi bir anahtar vardır. Uzatmasını takıyorsun, arka amortisörün üzerinde üst tarafında kafese benzer parça vardır. Motosikletin sağ taraftan koltuğun altından ki boşluktan anahtarın kancası ile tutum çeviriyorsun. Yumuşatmak, sertleştirmeye nazaran daha fazla güç gerektirir. Tak diye atar, bir yer kırılmaz korkma ve dikkat et bir yerler çizilmesin.
Ya da atla gel yapalım. Anadolu yakasında, gişelere yakınım
Sancaktepeye geliyorum haftasonları, uğrarım yanına mutlaka
Bu sene 1800 km yol yapmışım hepsini de sancaktepe gebze arası, paslanacak motor yakında
hayat bir günden ibarettir ve ben hergün motoruma bindiğimde ilk günki gibi mutlu oluyorum...
elbette ne zaman istersen, telim 533 473 31 31
Paslanmaz merak etme. Ne demiş atalarımız ;işleyen demir paslanmaz
Günaydın wol, gerçekten sıkıntılı bir durum. Seni çok iyi anlayabiliyorum.
Bu tür arızaların bulmak epeyce uğraştırıyor zira, ateşleme bobinleri, ateşleme kabloları, beyin, enjeksiyonlar, sensörler ya da basit bir kablo arızası gibi bir çok şüpheli parça söz konusu olabiliyor.
Eğer yakının da Fz kullanan başka biri varsa beyinleri veya şüpheli parçaları değiştirip deneyebilirsin.
Sanki ateşlemede sıkıntı var gibi ancak oda olsa sürekli olur sen beli belirsiz oluyor diyorsun?
Yetkili servis bir yorum yaptı mı ya da o bölgenin tecrübeli bir ustası?
Bunu yapmadan evvel hiç bir onarım, bakım, değişiklik vs yapıldı mı motosiklette?
68chanrger ben niğde de çalışıyorum.Bir tane ustam var burda başka kimseye elletmiyorum makinayı.Oda en başından beri beyin diyor oksitlenme yapmış olabilir dedi.Dün onu konuştuk bir tane daha fazer olsa problemi çözeriz dedik ama maleef yok burda.
Adana da bir ustamda görüştüm bir kaç kişinin tavsiyesi üzerine motorunu baştan imal eder ve çok iyi bir usta dediler.Onun dediğine göre egzantirik olabilir dedi ama görmeden bişey diyemem dedi.
Eğer ki olmazsa adana da Yamaha servisi var oraya göstericem motorsikleti.
Motor arızayı hissettiriyor sabit gazda komple gazı kesip anlık geri veriyor.Motoru biri tutup bırakıyor gibigerçekten can sıkıcı bir durum
Belki eksantriklerin sente ayarı bozulmuştur oda bir ihtimal ateşleme zamanını ve ya subapların açma kapama zamanını bozmuş olabilir.Yani üsteki iki eksantrik dişlisinin birinin üzerinden zincir atlama vs yapıyor. Elbette buda kontrol edilmeli. Diyorum ya bir çok etken olabilir tek tek bakmak lazım.
Ucuzdan pahalıya
'92 ZZ-R250, '06 ZZ-R600, '05 ZZ-R1200
Bir şekilde gelen benzin ya yakılamıyor. Hava filitrenin temizliği bobinler belkide zamanlamada yanlışlık var(eksantirik ayarı)
Motor karbüratörlü mü ki senkron ayarı demişsiniz?
Senin tüm bujiler birden bu halde olduğuna göre bobin olma ihtimali düşük. Hepsi birden bozulmaz çünkü
Biz yine de tarif edelim
Bobinlerin kontrolü kolay. Birtane voltmetre(amper direnç volt ölçenden) alacaksın 20tl birşey
Bobinler genelde 3.5 ile 5.5ohm arası olur.
Bobinlerini tek tek ölçeceksin. Bu degerler dışında bobin varsa o değişecek.
Bu ölçümden birşey çıkmazsa o zaman sente ayarı(eksantirik ayarı) için bakılacak.
Eksantirik ayarı baştan düzgün yapılır yada yapılmaz. Kayma diye birşey olmaz. Eksantirik zinciri aşırı uzadığında ses yapar zaten o zaman anlarsın değişmesi gerektiğini. Abartıp değişilmezse birgün kopar motoru dağıtır ya da diş atlar.
Yani normalde Eksantirik ayarı kaymaz. Ilk takan yanlış takabilir.
Eksantirik yanlış takılınca zamanlama değişir ve yakıt tam sıkışmadan sübaplar açılır yanmadan atılır benzin. vs vs olur.
ver gazı... ver çoşkuyu
Hava filtresi değişeli 300 km oluyor ondan öncede sorun vardı.Bobinlerde herhangi bir sıkıntı yok.Gelişmelerden haber edicem sizi
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:48 ----------
Tüm ihtimalleri elden geçiriyorum artık tek tek baktırıcam bakıcam ama eksantirik olunca beni aşıyor bir sağlam ustanın el atması lazım ucuzdan pahalıya artık dediğin gibi gelişmelerden haberdar edicem sizi
Aslinda oncelikle denenmesi gereken bir sey daha var. Ecu'yu (beyin) resetlemek. Aku kutuplarini cikartip 20 dakika kadar bekleyin ve tekrar takin. Bu ise yarayabilir. Aku cok eskiyse (4 seneden fazla) yeni aku almak da ise yarayabilir.
Bujilerin tirnak tarafi pek gozukmese de renkleri normal gibi geldi bana.
Alttaki linkte benzer bir problemden bahsedilmis
http://www.600riders.com/forum/garag...ht=sputter+rpm
Dün bujiler değişirken akü komple söküldü 20 dakikadan fazla ve bugün akşam çıktığımda farkettim hissedilir derecede bir azalma var. depoyu doldururken Wurth enjektör temizleyici koymuştum depo bugün 1 çizgi kaldı yine deniycem belki ondan belki değil bilmiyorum ama dediğim gibi bujileri değiştirdikten sonra motorun çırpması kesilmesi azaldı evet ama yarın adanaya ustaya göstermeye gidicem her ihtimale karşı
Evet arkadaşlar yine ben Dün adana maceramdan sonra niğdeye geldim şükür gece 23:00 gibi
Dün motoru sabah 9 gibi usta ile bakmaya başladık ilk olarak
Benzin pompası söküldü bir kamyon pislik kum çıktı
.
Benzin filtresi ve pompadan çıkan pislik
[IMG][/IMG]
Enjektörler temizlenmeye gönerdik daha sonra ön dişlim gevşemiş onu sıktık zincirin değişmesi gerekiyordu elim değmişken onu değiştirdim senkron ayarları yapıldı.Lastiklerin balans ayarları yapıldı.
[IMG][/IMG]
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:50 ----------
Evet yine de sorun çözülmedi sabah 9 da başladığımız işi akşam 5 e kadar çözemedik bende sıkıldım usta da sıkıldı.Ben adana dan çıktım Niğde ye gelirken otobanda birden motor kesildi 6. bin devirde motor stop etti marşa bastım tık yok açtım kapadım start stop düğmesini geldi anladım ki elektrik aksamında bişey var.
daha sonra arıza artmaya başladı start stop kırmızı düğmeyi tam açacakken kavramaya başladı.Yol tam bir işkence haline döndü daha sonra sabitledim nasıl mı buyrun
[IMG][/IMG]
Ve sorun çözülmüş oldu.Günlerdir aradığım problem ve sorun buymuş meğerse bir temassızlık söz konusu.Bu işlemden sonra 200 den aşşağıya düşmedim ne bir tekleme ne de başka bişey Buna kalıcı bir çözüm nasıl yapabilirim sıfır mı almam gerek bu parçayı yoksa söküp lehim yerlerine bakayımmı sokeetlerine.Parçanın sıfırı 225 tl
Arizanin bulunmasina sevindim. Aslinda bu kirmizi dugme kronik bir sorun. Yabanci forumlarda cok oluyor bu ariza, ama sizin motorun belirtilerinden anlamak zor oldu. Acip kontaklari temizlemeyi deneyebilirsiniz, duz kontak yapip dugmeyi iptal etmeyi de deneybilirsiniz. O da olmadi yenisini alin gitsin.
Fotograflar ve bilgilendirme icin tesekkurler. Ise yarar seyler.
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)