kendimi fazer a ihanet etmiş gibi görüyorum :( bir cbf600 aldım dün.
ama fazer aşkım bitmeyecek gibi hissediyorum. cbf gerçekten sakin bir motormuş. hemen hissettiriyor.
umarım yakın zamanda istediğim gibi bir fz6 ile dönüş yaparım
kendimi fazer a ihanet etmiş gibi görüyorum :( bir cbf600 aldım dün.
ama fazer aşkım bitmeyecek gibi hissediyorum. cbf gerçekten sakin bir motormuş. hemen hissettiriyor.
umarım yakın zamanda istediğim gibi bir fz6 ile dönüş yaparım
Fazer CBF ile aldatılır mı yavvvv?
Merhaba bende fazer imi yeni aldım 2006 modeli çok güzel seri bir makina fakat rolenti de bir sıkıntı var ve sanki bazen motorlardan biri veya birkaçı çalışmıyor gibi düşük devirde kesiklik yapıyor acaba forumda okudum tps sensörü diyorlar sizede oylemidir. :(
Fazerda bir tane motor var ya çalışır.yada.hiç çalışmaz rolantide iken devir kaçde 1280 lerde seyretmesi lazım
98 Beygir.....
aynı sorun bendede vardı , arızanın tps olup olmadıgını anlamak cok kolay , kısaca anlatıyım diagnos ekranına girip (atesleme kontagı kapalı iken göstergedekı 2 tusa bırden basıp anahtarı cevırıyoruz kontagı acıyoruz sonra 8 sn boyunca 2 tusa basılı tutuyoruz ekrana diag yazısı gelınce tekrar tuslara bır muddet basıyoruz d01 gelecek) d01 tps sensorunun verılerını gösterır burda gaz kolunu yavas yavas cevırıyoruz ordakı sayılar 16 dan baslayıp sırayla 100-101 cıvarı degerlere cıkması gerekıyor , eger tps bozuk ıse öncelıkle 16 degerınden baslamaz ve cevırdıkce degerler yukselmesı gerekırken ya sıfır gösterır yada 20-25 den tekrar asagı bır degere düşer .
sensorun bozuk olup olmadıgı bu sekılde basıtce hıcbır yerı sökmeden anlasılabılır , degısımıyle ılgılı oncekı sayfalarda gereklı acıklamayı yapmıstım
Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim yarın ilk işim bakmak olacak.yanlız dün tamirci buna benzer bir şey yapt açık egzos taktirdim ve digital ekrandan co yazan bir yere girip 5 yazan değerleri 10 açıkardı sordum nedir diye enjektör leri açtım dedi ve rolenti yi yükseltti fakat yine aynı değişen hicbirsey yok malesef. ..
Merhaba,
Fazer almayı düşünüyorumda acaba linkteki motorla ilgili bilginiz var mı? Bir de ilk 600lük motorum olacağı için bakım periyotları vs. merak ettim. Ama net bir bilgi bulamadım. Siz bakımlarını kaç binde bir yapıyorsunuz? Ortalama maliyetleri nedir? Tek kronik sorunu arkadaşında yazdığı gibi sanırım TPS sensörü onun haricinde araştırdığımda pek bir sorun bulamadım zaten.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-orjinal-km-extrali-temiz-216986916/detay
Arkadaşlar merhaba ön balata lazım benim fazer 2006 model marka tavsiye link ile beraber sipariş vericem.Ses gelmeye başladı ve bitmiş bir durumda.
Fren balatalarini Wemoto'dan alabilirsiniz, tavsiye ederim.
http://www.wemoto.com/bikes/yamaha/f...tered_hh_type/
HH balata alacaksanız, brembo öneririm. ebc den daha da iyi bir fren gücü sunuyor. attığım link 2004-2007 arası S1 fazer için olan ön fren balatası. malum motorlarımız 2 piston, bu yüzden HH balata almak lazım.
https://bremboturkiye.com/07ya34sa-o...tasi-p484.html
Bu balatadan 98 cbr 600 f3 üne takan arkadaşımın motorunu sürdüm. O da fazer gibi 2 piston kaliperli frenlere sahip, ilaveten çelik fren hortumu var.
Benim motorda da çelik fren horumu var ama f3 ün fren gücü beni çok şaşırttı, eksoz aldım borca girmiş olmasam hemen alırım 2 takım
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:11 ----------
Düzeltme:
Motosikletlerimiz 2 pistonlu demişim, 2 pistonlu fren kaliperine sahip diyecektim. Anlamışsınızdır gerçi :-)
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
Leo vince ler geldi. :-) :-)
Arkadaşlar arkadaşın motoruna çivi girmiş sanırım 1 hafta kadar olmuş kimileri yama diyor kimileri fitil diyor.Siz ne diyosunuz? fazer 2007 model bulunduğumuz yerde yama yapacak usta yok idareten fitil iş görür mü? 300-500 km kadar
Lastige fitil atmak lastigin ömrünü azaltmak demektir.çünkü atılan bir fitil lastigin genişlemesine sebeb oluyor o yüzden yama atılmalıdır.
98 Beygir.....
Fitil lastiğin bir yerini genişlettiği filan yok. Sağlıklı olmamasının nedeni merkez kaç kuvveti ile fitilin yerinden çıkması ve ya deforme olmasıdır.
Bende geçenlerde fitil atmak zorunda kaldım (10'luk çivi girdi lastiğe )
1 aydır böyle kullanıyorum ve galiba lastik bitene kadar da böyle gider herhalde
Elbette lastiğin içinden yama yapmak daha sağlıklı ve doğru. Ancak motosiklet lastik tamirini sökme takma işlerini yapan lastikçiler çok az. Bunda sürücüleri ister istemez böyle çözümlere itiyor.
Son günlerde bir sorunla karşılaşıyorum.Motor ile özellikle trafikte kaldığımda stop ettirirsem marş almıyor bazen.Akü biterde marş zayıf kalır ya.Aynı o şekilde.Hararet 3-4 oluyor en fazla.Çok fazla yükseldiğini görmedim.Motor soğuduğunda hiçbir sıkıntı yok.uzun yol gittiğimde kısa süreli kontak kapatamıyorum bu sebepten.Nerelere bakmam gerekiyor ?
Cok emin degilim ama, zengin karisimdan olabilir belki. Motorun CO ayarlarini biraz azaltmayi deneseniz ise yarar mi acaba.Son günlerde bir sorunla karşılaşıyorum.Motor ile özellikle trafikte kaldığımda stop ettirirsem marş almıyor bazen.Akü biterde marş zayıf kalır ya.Aynı o şekilde.Hararet 3-4 oluyor en fazla.Çok fazla yükseldiğini görmedim.Motor soğuduğunda hiçbir sıkıntı yok.uzun yol gittiğimde kısa süreli kontak kapatamıyorum bu sebepten.Nerelere bakmam gerekiyor ?
Ya da senkron ayari bozulmus olabilir belki.
Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)