Yamaha FZ6 - Fazer Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
20 Haziran 2014, 12:54
#6921
okanius adlı üyeden alıntı
7 ye almam lazım sanırım. doğru mu?
doğrudur, orjinal ayarı 3 dür, ben 75 kiloyum + demirleri ile birlikte 15 kilo tutan 50 lt topcase'im var. eder 100 kg, üstüne ekipmanlar 5 kilo kadar. eder 105 kg. bu da 4-5. ayara falan denk geliyor, ben hafiften sert sevdiğimden tek kişi boşta 5 tercih ediyorum. tek kişi full yüklü (depo çantası falan herşey ) 6 ya alıyorum, + artçı ile 7 ye alıyorum. doğru sertlik ayarı= iyi tutuş + güvenli fren ve viraj.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:07 ----------
inspire adlı üyeden alıntı
5000 mineral bazli yari sentetik. En azindan burdaki. Benden cikan 5000 yillanmis sentetikten temizdir kanimca ama hakli oldugunuz noktalarda var. Baskasina onermemeliydim belkide, herkes benm gbi takintili degil haliyle adam belkide yilda bir aciyo yag tapasini :D
10 40 in avantji soguk motoru daha iyi yagliyo ince oldugu icin ki bunada en cok asinmanin oldugu an diyolar. Yukarisi 40 olmus 50 olmus bence cok zarari olmaz, en fazla daha fazla yakar motor viskoz yagda.
Full sentetigin baska bir artisi daha var galiba: 600riders ta yazilmis, daha kaygan bi yapiya sahip oldugu icin galiba debriyaj daha iyi ayiriyo, sogukken motoru calstrip 1 e takarken o gelen 'tak' olayi minimize oluyor. daha az yuk demek buda disli kutusuna. Ama yine: daha kalin yag bu isin tersine isler.
Buis baya kafama yatti, deniycem gibi, yazarim debryajla ilgili.
easy81, hayırlı olsun. Kazasız belasız...
katılıyorum, eski yağdan iyidir. ben tamamen mineral sanıyordum, sanırım motul 3000 tamamen mineraldi.
ben yılda 10.000 civarında yapıyorum, yaz kış aynı yağı kullanıyorum ve marmara bölgesindeyim (sıcaklık yıl boyunca çook değişken) bu yüzden hep tam sentetik ve 10w40-10w50 kullanıyorum. bu da bana yılda sadece 2 kez yağ değişimi yapacağım anlamına geliyor. eğer yarı sentetik kullanırsam 3 defa olacak, ayrıca aynı paraya geliyor yeküne vurunca benim için. 3 defa demek benim için 2 filtre demek, 2 defa demek 1 filtre demek. bu da sentetik yağı kurtarıyor.
7100 10w40 ile boştan bire atarken çok gürültülü değil, vitesler çok yumuşak değil ama güzel, eminim 10w50 ile çok daha iyi olur ama kısa mesafelerde kullandığımdan 10w40 tercih ettim bu seferlik. şu anda yağ 3150 km de ve fena değil durumu. sanırım 4500 civarında değiştiricem, vitesler onu gösteriyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:11 ----------
kilerci motorlu araçları aradım bugün. x-ring 118 bakla, 530 did zincir 410 liraya yakın tutuyor.
fatih kılıçlı aynı zinciri 250 liraya satıyor.
merkez yedek parça 320 liraya satıyor.
ne iş anlamadım... kime güvenip hangisini almalı..?
Reklamlar
-
20 Haziran 2014, 17:38
#6922
O paralara komple dişli zincir setleri var yahu
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-yamaha-fz6-fazer-d.i.d-gold-o-ring-zincir-made-in-japan-530-120l-142439105/detay/
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-fz6-fazer-50-35021-16-50-35013-46-esjot-disli-did-zincir-530-118-143118243/detay/
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-fz6-fazer-07-08-esjot-on-arka-disli-did-zincir-disli-seti-uyumlu-152464320/detay/
-
20 Haziran 2014, 18:41
#6923
Ben bugun Bahçelievlere fatih kılıçlı motora gittim set olarak degistirdim.did zincir esjot disliler takim olarak işcilik fahil 435 tl para verdim.ama esnaflik olarak sifirlar yani bi daha zor giderim fiyat uygun oldugu icin gittim ama 50 tl fazla veririm baska yerde yaptiririm...
-
22 Haziran 2014, 18:29
#6924
Esnaflık önemli! Böyle muameleye oradan alışveriş yapmayarak cevap verilmeli ama mutlaka nedenini de söylenmeli ki kendine daha sonrası için çeki düzen versin!
-
23 Haziran 2014, 00:55
#6925
abilerim merhaba, fz6 naked 2006 farın ampul tipi nedir?
-
23 Haziran 2014, 01:31
#6926
68charger adlı üyeden alıntı
Esnaflık önemli! Böyle muameleye oradan alışveriş yapmayarak cevap verilmeli ama mutlaka nedenini de söylenmeli ki kendine daha sonrası için çeki düzen versin!
Sahibinden.com magazalari var herkes ayni seyleri soylemis ama takmiyor ucuza veriyorum herkes benden alicak mantigiyla gidiyorlar..
-
23 Haziran 2014, 10:11
#6927
Arkadaşlar selam. geçen cuma amortisör keçesini değiştirmek için Denizli'de iki yerle görüştüm. ikisinin de bu konudaki cevaplarını yazıyorum. kafam karıştı.
Önce bir motosiklet tamircisine(Denizli'deki en popüleri) gösterdim. boruda bir çizik olmadığını yani çok önemsiz çizik olduğunu ve değiştirince yağ kaçağının kesilip sorun olmayacağını söyledi. parça+işçilik 200 TL.
sonra Yamaha yetkili servisine gittim. oradaki usta ise boruda çizik olduğunu ve keçe değişse bile bir süre sonra yine yağ kaçırmaya başlayacağını o sebeple hiç boşuna masrafa girmememi ve bu şekilde kullanmamın bir mahsuru olmadığını belirtti.
şimdi ben de kendi gözlemimi söyleyeyim. borulardaki çizik gözle görünüyor ama parmağınızla hissetmeniz imkansız. ancak tırnak ucuyla bastırınca sadece 2 cm uzunluğunda bir yerinde çiziği zorla fark ediyorsunuz. şimdi merak ettiğim şu; üzerindeki keçeyi değiştirmezsem bu çiziklerin daha da çoğalma ve ileride komple amortisör değişimi gibi bir masraf açma ihtimali nedir acaba? bu değişimi yaptıran arkadaşlar neden yaptırdıklarını ve yaptırdıktan sonra değişim olup olmadığını belirtebilirlerse çok memnun olurum.
-
23 Haziran 2014, 10:54
#6928
easy81 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar selam. geçen cuma amortisör keçesini değiştirmek için Denizli'de iki yerle görüştüm. ikisinin de bu konudaki cevaplarını yazıyorum. kafam karıştı.
Önce bir motosiklet tamircisine(Denizli'deki en popüleri) gösterdim. boruda bir çizik olmadığını yani çok önemsiz çizik olduğunu ve değiştirince yağ kaçağının kesilip sorun olmayacağını söyledi. parça+işçilik 200 TL.
sonra Yamaha yetkili servisine gittim. oradaki usta ise boruda çizik olduğunu ve keçe değişse bile bir süre sonra yine yağ kaçırmaya başlayacağını o sebeple hiç boşuna masrafa girmememi ve bu şekilde kullanmamın bir mahsuru olmadığını belirtti.
şimdi ben de kendi gözlemimi söyleyeyim. borulardaki çizik gözle görünüyor ama parmağınızla hissetmeniz imkansız. ancak tırnak ucuyla bastırınca sadece 2 cm uzunluğunda bir yerinde çiziği zorla fark ediyorsunuz. şimdi merak ettiğim şu; üzerindeki keçeyi değiştirmezsem bu çiziklerin daha da çoğalma ve ileride komple amortisör değişimi gibi bir masraf açma ihtimali nedir acaba? bu değişimi yaptıran arkadaşlar neden yaptırdıklarını ve yaptırdıktan sonra değişim olup olmadığını belirtebilirlerse çok memnun olurum.
Selam easy81,
eğer çiziği tırnağın ile hissediyorsan ve çizik, milin ana gövdeye battığı yani daldığı kısımda ise geçmiş olsun.Mil girip çıktıkça üzerine inceden yağ alacaktır.Keçeyi değişsen de zamanla yağ filmi milde kalır ve yağında eksilir.Uzun vadeli çözüm milli değiştirmen (tek olarak da satılıyor). Sanırım sert bir taş keçe ile mil arasına girdi ve çizdi. Yağmurlu havalarda maalesef bu durumda su da yağa karışabilir ve iyice özelliği bozulabilir...
Yağ değiştiğinde eğer farklı viskozitede yağ kullanırsan amortisör de değişikliği hissedersin yumuşak batar ya da sert vs...
Ancak aynı özelliklerde yağı kullandığında farkı kullanıcı çok hissedemez ama farkı mutlaka olur!Aynı şey fren hidroliği içinde geçerli.Zaten iki yılda bir değiştirmek şart koşuluyor. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli şeylerden biri amortisör yağ miktarı. Örneğin KTM 200 Duke toplamda 2x450ml yağ kullanmıştım.
Not: Gözlemle çok aşırı yağ eksilmiyorsa böyle kullan artığında komple adam gibi yaparsın.
-
23 Haziran 2014, 11:17
#6929
68charger adlı üyeden alıntı
Selam easy81,
eğer çiziği tırnağın ile hissediyorsan ve çizik, milin ana gövdeye battığı yani daldığı kısımda ise geçmiş olsun.Mil girip çıktıkça üzerine inceden yağ alacaktır.Keçeyi değişsen de zamanla yağ filmi milde kalır ve yağında eksilir.Uzun vadeli çözüm milli değiştirmen (tek olarak da satılıyor). Sanırım sert bir taş keçe ile mil arasına girdi ve çizdi. Yağmurlu havalarda maalesef bu durumda su da yağa karışabilir ve iyice özelliği bozulabilir...
Yağ değiştiğinde eğer farklı viskozitede yağ kullanırsan amortisör de değişikliği hissedersin yumuşak batar ya da sert vs...
Ancak aynı özelliklerde yağı kullandığında farkı kullanıcı çok hissedemez ama farkı mutlaka olur!Aynı şey fren hidroliği içinde geçerli.Zaten iki yılda bir değiştirmek şart koşuluyor. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli şeylerden biri amortisör yağ miktarı. Örneğin KTM 200 Duke toplamda 2x450ml yağ kullanmıştım.
Not: Gözlemle çok aşırı yağ eksilmiyorsa böyle kullan artığında komple adam gibi yaparsın.
Teşekkürler. çizik borunun en üstünde, sanırım komple içine girerse anca dediğin etkiyi gösterecektir. benim merak ettiğim ise keçeyi değiştirmezsek bu çizikler daha da çoğalır yada daha da derinleşir mi? yani keçe değişimi ile bunun önüne geçebilirsek boru değişimi süresini uzatabilir belki de çok az yağ eksiltirse hiç değiştirmeyebilirim. bu arada boru dediğim şey sanırım furş. teknik ismi o ise düzeltmiş olayım.
-
23 Haziran 2014, 11:52
#6930
Selam easy81, şu bir kesinleştirelim. Çizik borunun en üstün de ise ve içeri- aşağı yaylandığında çizik keçeden geçmiyorsa yağ kaçırmaz yani etkilemez mili değişmene gerek kalmaz. Aksi durumda ise keçeyi değişsen de yağ gelmeyeceğini garanti edemezsin çünkü keçenin ancak düz ve pürüzsüz yüzeyde %100 sızdırmazlık sağlar. Keçeyi değişmezsen çizik şöyle çoğalabilir, taş toz vs gibi şeyler o çiziğe denk gelirse yine çizer büyütebilir ve ya derinleştirebilir. O zaman kaçak doğal olarak çoğalır...Amortisör millerine furş vs denmez. Ya amortisör mili ya da dalma borusu diyebilirsin.İki tane parlatılmış yani taşlanmış mildir.
Furş mili/borusu keçe ile alakası yoktur, orada iki tane mesnet rulmanı vardır oda gidonun sağ-sola dönüşü ile alakalı şeylerdir...
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:49 ----------
stronglife adlı üyeden alıntı
abilerim merhaba, fz6 naked 2006 farın ampul tipi nedir?
Selam stronglife H4 ampul olması lazım...
-
24 Haziran 2014, 02:42
#6931
Fazercan'ların ilgisini çekebilir belki. Gezi raporum BUYURUN
-
24 Haziran 2014, 10:21
#6932
selamlar. dün maalesef kötü bir olay yaşadım.
dar bir sokakta kasalı bir kamyonet geri geri gelerek bana çarptı. kaçacak zaman bulamadım.
cam ve far çatladı. neyseki daha fazla bişey yok. durdu hemen.
tutanağı tuttuk. güneş sigortadan sigortalı. işleyiş hakkında bilginiz var mı?
-
24 Haziran 2014, 11:43
#6933
Geçmiş olsun iyi atlatmışsın.
Motorunu evrakları ile birlikte servise bırak. Servis hasar için, proforma fatura hazırlıyor, ekspere bildiriyor, eksper geliyor evrakları ve faturayı inceliyor. Onay verirse, servis tamiratı yapıyor bitince sen servise ödemeyi yapıyorsun. Sonra sen Güneş sigortadan hasar kayıt numarası ile sana ödeme gününü alıyorsun ve tutar X günde hesabına yatıyor...
-
24 Haziran 2014, 12:26
#6934
motoru bırakmam gerekiyor mu? fotoğrafla halledemiyorlar mı?
bu hafta saroza gitmeyi planlıyordum :(
-
24 Haziran 2014, 18:52
#6935
Geziden sonrada bırakabilirsin, hasar dosyası o zaman açılır ama çok vakit geçirme bence maksimum 7 gün olsun. Eksperin geleceği gün bırakırsın servise fazer'i eksper görür, onay verdiğinde tekrar bırakırsın servise, tamir edilir ve ödemeni yapar gidersin...
-
25 Haziran 2014, 01:34
#6936
arkadaşlar benım bı sıkıntım var motorla ilgili. 2 gündür karşılaşıyorum bu sorunla.. motor marş almıyor kontağı açıyorum enjektör sayıyor sonra basıyorum tık tık diye ses yapıyor basım yapmıyorum bunu motor sıcakken yapıyor yanlız.soğukken basıyorum hemen alıyor ama motor ısınıyor geziyorum falan sonra kapatıp 5 dk sonra tekrar açtığımda tık tık yapıyor basmıyor seste depo altından biyerden geliyor tık tık diye sureklı marşa bastığımda sıkıntı sizce nedir ?
-
25 Haziran 2014, 08:20
#6937
Akü dür muhtemelen.Bir ölçtür istersen.
-
25 Haziran 2014, 08:58
#6938
ARCHANGEL adlı üyeden alıntı
Akü dür muhtemelen.Bir ölçtür istersen.
Aku olsa isiklar marsa bastiginda kisilma yapar hic guc kaybetmiyor.. bugun vurdurarak calistirdim sanirim mars dinomasindan yada komurleri bitti =/
-
25 Haziran 2014, 09:06
#6939
Archangel'in dediği gibi aküden kaynaklanıyor. Sen onu dinle, akünü ölçtür
-
25 Haziran 2014, 10:09
#6940
cihan54 adlı üyeden alıntı
Archangel'in dediği gibi aküden kaynaklanıyor. Sen onu dinle, akünü ölçtür
Umarim oyledir alirken adam aku daha yeni degistirdim demisti. Aksine bugunde yola cikcaktim depoyu falan fullemistim herseyi hazirladim yikayip parlattim bile sans bak yani simdi.bi video cekip ekliyim daha net bi bilgi verirsiniz umarim.tamircilere gitmeye korkuyorum yani ucuk rakamlar soyluyorlar calisan seyi bozuyorlar..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 38 kullanıcı var. (0 üye ve 38 misafir)
Bu Konudaki Etiketler