Günaydın herkese.
Yok henüz pişman değilim ön göbek rulmanlarını değiştim ve arka fren balatasını. Fakat canımı sıkan şeyler daha çok daha önceki kullanıcıların ve ustaların motosiklete gereken önemi ve özeni vermemeleri. Bir yeri bozulursa doğru düzgün tamir edilir ya da parça değiştirilir.
Uyduruk işler yapılmaz! Örneğin far ampüllerini değiştirecektim çünkü önceki sahipleri o kadar boktan ampül takmışlar ki aydınlatmıyor yolu.
Ama ampülün biri öyle bir sıkışmış ki (sanırım erimiş ve akmış plastik kısımları) çıkaramadım bir türlü.
Komple far almayı bile planlıyorum!Ondan forumda ki efe2007 nin xenon çalışması dikkatimi çekti.
Sonra motoru çalıştıran kırmızı anahtar vardır o bozuk direk kontağa bağlı. O parçayı alacağım.
Zincir dişli bakımını zaten saymıyorum basmışlar kalitesiz yağı kullanmışlar ne temizlik ne bir şey.
Bir çift lastik alacağım.
Ve genel kozmetik sorunlar. Ustaların ve ya kullanıcıların bir yerleri sökerken şasiyi ve başka parçaları çizmeleri ve ya bir civatasını kaybedip farklı bir civata kullanmaları gibi.
Örneğin fren kaliperlerin üzerinde havalandırma nipeleri vardır onların üzerinde de lastik tıpa vardır hiç bir kaliperde yok
Ama hepsini tek tek yapacağım.Dün ilk defa şöyle bir güzel yıkadım, parlattım ve yağladım motorumu.
Sna allh kolaylik wermesini diliyorum hocam ama hef ikinci el motorda war bu dediklerin motorun guzel bh sorhnlarda ufak tefek aslnda zamanla yaparsin bu arada kolgugu falanda deyistirmissin otekini beyenmedinmi
benzer şeyler benim motorumda da vardı, çoğu gitti azı kaldı bende
arkadaşlar motorun radyatör suyunu değiştirmem lazım eksık su var galiba içinde hareret cabuk çıkıyor. nasıl değiştiririm ve içinı saf suylamı doldurmam lazım yoksa antifirizli suylamı doldurmam lazım acil bi yardım bekliyorum uzun yola cıkcam pazar gunu cunku ..
Günaydın Semih39,
En iyisi %50 saf su %50 antifriz katman.Saf su yok ise kireç oranı düşük su tercih etmelisin.Hararetin çabuk yükselmesi, evet eksik su seviyesinden de olabilir ama tıkalı ya da geç ve ya hiç açmayan fandan da olabilir.
Hepsini bir kontrol et bence, hele de uzun yola çıkmadan.
Aynen yari yariya doldur hocam fan aciyormu motor
arkadaşlar rölanti ayarı nerden yapılıyor gecen gün bi göz attım bulamadım ?
68charger merhaba. aşağıdaki motor senin değil mi? beyaz 2006 fazer?
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...4825401/detay/
O degil hocam motor blogunun renginden blli ztn
doğru diyorsun. saol.
Rolanti ayarı..kullanım pozisyonuna göre oturduğunuzu düşünürseniz..solda kalıyor..deponun altında solda..şasinin aradan bakınca bir yıldız cıvata..arkaya doğru çevirince rolanti yükselir..öne doğru düşer..
Rolantinin olması gereken aralığı 1250 - 1350 rpm..
amma anlattım he..
Motosiklet...Aşktır..Görmesen..Sesini duymasan..Dokunmasan...Olmaz...
2 hafta kadar önce 2005 FZ6-N'le aranıza katıldım. Vakit buldukça bu başlığı okuyorum, karıştırıyorum, bakınıyorum. Artık bir selam vereyim dedim
İyi forumlar herkese.
Hayırlı olsun güle güle kullan
"CaRPe DieM"
yok ayvazdeniz anlat anlat lazım bu bilgiler benim ki biraz düşük çalışıyor bi ayar atıyım ben ona : )
Semih39..
Anlattıklarına bakılırsa normal herşey arkadaşım..4 çubuk olunca fanlarımız devreye giriyor fazerlarımızda..3 e iniyior hemen..
Ayrıca biraz önün açılıpta yol almaya başladığında 2 ye iniyor hararet..
havalar ısındı artık..3 çizgiye çabuk çıkıyor makine..önemli olan 4 e çıktığında fan açıp, soğutması...yapıyorsa tedirgin olma..bir de sele altındaki yedek su deposunu kontrol altında tut..full e yakın dolu olsun..
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:17 ----------
Fulle yakın dolu olsun derken..depo üzerindeki full yazısına kadar he..ağzına kadar değil..aman yanlış anlaşılmasın..
Zaten normali 3 cizgi digilmi bn oyle biliyorum
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)