Yamaha FZ6 - Fazer Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
arkadaşlar abim ve benim elimizde bulunan cbf250 leri satıp ikisinin parasıyla ikinci el bi fazer almayı düşünüyoruz eğer olursa motor teke düşecek acaba abimle aramızda motor kavgası etmeye değermisizin fazer hakkındaki düşünceleriniz neler acaba değermi diye düşünüyorum yardımcı olursanız sevinirim
Reklamlar
-
kullanım kılavuzunu indirmeye çalışıyorum ama bir türlü beceremedim bana yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler
-
yakıt olarak ne kadar yakıyor acaba transalp ile karşılaştırırsak hangisi daha ekonomik acaba?
-
-
Fazer hakkında birazdaha birşeyler.2007 model için değil ama idare edin işte
Fz6 Fazer de R6 ya göre en önemli değişiklikler ;yeni dizyn edilen döküm egzantrik milleri,değişik emme subab yayları ve şekli değiştirilmiş emme manifoltları.Grup enjeksyon tipi enjeksyon sistemi ise tamamen yeni.Fz6
Fazer de Yamaha tarafından geliştirilen ve daha önce hiç bir modelde kullnılmamış,kompakt bir enjeksyon tipi var.Bu sistemde yakıt,yumuşak ve etkili bir motor performansı veren 4-jet/2 direction spray tipi enjektörlerden silindirlere püskürtülüyor.Fazer'da göze çarpan bir başka özellik,32-bitlik CPU (elektronik kontrol ünitesi).Bu ünite ateşleme ve enjeksyon zamanalrının çok keskin olmasını sağlamakta ve bu şekilde Fazer ın her devirde kullanılması çok kolaylaşmakta.
Fazer'a güçlü enjeksyon sistemiyle uyum sağlaması için "downdraft" tipi emme manifolt sistemi bulunmaktadır.6,3litrelik hava filtre kutusu, şasedeki tekli hava besleme kanalıda motorun gaza en iyi şekilde cevap vermesi ve üst devirlere çıkışta torkun güçlü olmasını garanti altına alıyor.
Fazer'da R6 daki gibi gömleksiz,direkt olarak seramik bileşimiyle kaplanmış silindirler kullanılmış.Bu sistem üstün nitelikli soğutma sağlıyor ve daha dayanıklı olduğu gibi daha iyi tolerans kullanımına olanak veriyor.Gömleksiz silindirlerle beraber kullanılan"Forged" pistonlar,özel olarak dizayn edilmiş segmanlar daha sabir bir kompresyon sızdırmazlığı sağlamakta,sürtünmeyi azaltmakta ve yağ akışını en aza infirmekte.Direkt silindir kaplama sisteminin uygulanabilmesi pres döküm teknolojisi sayesinde mümkün olmuş.Bu teknoloji ile aliminyum döküm çok sıkı kontrol altına alınmış.
Fazer'ın enjeksyon sistemi gibi, 4-2-1 "Up-mufler"(yukarı doğru çıkışlı) egzoz sistemide bu sınıftaki bir Yamaha'da ilk defa kullanılmış.Sistem motosiklete kazandırdığı görüntünün yanında performansınada olumlu yönde birçok etki yapıyor.Boruların uzunluğu ve susturucunun hacmi motorun verimliliği için en iyi ölçülere getirilmiş ve çalışmanın daha düzgün olması için 2ve 3. egzoz çıkış boruları arasına bağlantı konulmuştur.
Yamaha mühendisleri tamamen yeni bir "Aliminyum Döküm" şase dizayn etmişler."CF Aliminyum Dökümé teknolojisi 2003 model R6 ! nın şase kuyruk ve maşa üretimi için kullanılmıştı.Bu sistem ilk defa Fazer'dakomple şase üretimi için kullanılmış oldu.Fazer'da motor şaseye beş noktadan bağlı.Bağlantının dördü yanlarda biride silindir kapağında.Şase önceki modele göre 7 kg daha hafif.
İkiteker arası mesafe 23mm arttırlarak 1440mm. yapılmış ve caster açısı 25 dereceye getirilmiştir.Yeni şaseye uyum sağlaması için önceki modele göre 70mm daha uzun olan aliminyum ara maşa takılmış.Maşanın boyunun uzaması daha uzun zincir takılmasına olanak vermiş.Bu şekilde daha uygun bir tansiyonla çalışma ve sürüş dengesinin artmasını sağlanmış.
70-110km hızlardak viraj dönme kabiliyetini en keyifli ve eğlenceli seviyeye getirmek için;değişik vites oranlarına en uygun torkun seçilmesi için yapılan çalışma sonucu Fazer'ın gücü yere veribilme kabiliyeti önceki modele göre %10 arttırılmış.
coldfire adlı üyeden alıntı
yakıt olarak ne kadar yakıyor acaba transalp ile karşılaştırırsak hangisi daha ekonomik acaba?
Sakin kullanımda 4,5-5lt/100km yakıyor.hatta ben 4,2 ye kadar bile indirdim.Transalptem kesinlikle daha az yakıyor.
-
Admin
-
r1 den sonra tercihim bu olur!
-
Admin
-
guncel..
arkadaşlar araştırma yapıyorum da fazerların yakıt sarfiyatlarını bir arada toplayabilirmiyiz?
100km'de
1-100km/h ne kadar yakar?
2-120-130km/h'da ne kadar yakar?
3-normal devirlerde kullanım ile minimum ne kadar yakar?
şehir içinde..
1-normal kullanımda ne kadar yakar?
2-devirli kullanımda ne kadar yakar?
şimdiden teşekkür ederim unuttuğum değerler olabilir,ekleme yapabiliriz..
-
Beldeyama'nın sitesindeki Fazer fiyatları 2007 modellere mi ait, bilen var mı?
-
07 Aralık 2006, 19:51
#51
-
07 Aralık 2006, 21:54
#52
-
07 Aralık 2006, 23:46
#53
Bencede Cok şık gücü tipi markasi herseyi yerinde bi alet favorim Naked olan versyonu Endurocu olmasam sonraki motorum bu olurdu =)
HONDA 600f -2008- >> Kawasaki Er6 N -2007->> Derbi 125 Nude -2006-
Artik No Kawasaki Yes Honda =)
-
17 Aralık 2006, 12:26
#54
Forumdan Uzaklaştırıldı
Yamaha fz6 fazer Seyahat için uygunmu
Arkadaşlar ben istanbul trafiğine ayak uydurabilecek ayrıca yazın 1 aylık ege akdeniz turları yapabileceğim (Eşimle beraber) tarzda bir motor almak istiyorum. fz6 fazer da artçı uzun yolda rahat edebilirmi (Ayaklıklar biraz yukarıda galiba). Ayrıca 1-2 yaşında fazerları 10000 ytl ye kadar düşmüş sahibinden com da 106 adet motor var. Bu motorların bir kusurumu varda bu kadar kısa sürede ve çok sayıda 2. ele düşmüş. Yoksa motorun çok satılması nedeniylemi 2. eli bu kadar bol.
-
17 Aralık 2006, 12:31
#55
bence fazer cok rahat we kullanıslı bır makına f olmasına ragmen ss motosikletlere kafa tutuyor we 2. el olayını ben sıfrının satılmayısına baglıyorum ama tam olarak bılmıyorum
-
17 Aralık 2006, 12:36
#56
tam ben acacaktım bu konuyu conan bızde bu yaz bı akdenız ege dusunuyoruz fazerle
-
17 Aralık 2006, 12:39
#57
conann kardeş fazerın 2.elinin çok sayıda olmasının en büyük sebebi aşırı satılmış olmasıdır hatta yamaha nın satış hedefini bile aşmıştır o sebeple 2.elde sayısı fazladır arkadaşımın fazerından bildiğim kadarıyla selesi ve süspansiyon yapısı uzun yollar için ideal ve konforludur bana soracak olursan kesinlikle tavsiye ederim kazasız belasız kullanmanız dileğiyle
-
17 Aralık 2006, 13:15
#58
Forumdan Uzaklaştırıldı
TDM 850 ile kıyaslayabilirmisiniz eksileri artıları nelerdir. TDM yi uzun zamandır kafaya takmış durumdayım 2. elleride çok uygun. Uzun yol İçin daha ideal görünüyor. Ayrıca eni Endurular kadar fazla değil. şehir içinde deher yere sıgar gibi görünüyor. Sadece yakıtı fazla görünüyor. Siz nedersiniz?
Ayrıca fazer'ın sele sürücü için rahat görünüyor, ama yolcu için pek rahat değil galiba. Yan çantalar koyulduğunda yolcu rahat edebilirmi.
-
17 Aralık 2006, 13:44
#59
Arkadaşlar,
Fazer TR'de gerçekten çok başarılı satış rakamları elde etmiş,tasarımı ile göz dolduran,sahiplerini kendisine aşık etmiş bir motordur.Kullanımı kolay ve performanslıdır.Kullandım,onayladım.
Buraya kadar herşey güzel ancak,arkadaş 'iki kişi seyahat için uygun mu?' diye sormuş. Değil.
Fazer her ne kadar ülkemizde sevilip sayılsada yurtıdşındaki dergileri Fazer'ı yerden yere vururlar.En büyük sebepleri ise amacıyla çelişen vites oranları ve arka selenin rahatsızlığı.
Amacıyla çelişen vites oranlarını Yamaha YZF R6'nın motor ve şanzımanın touring makineye adapte edilmesine bağlayabiliriz.Pist şanzımanı uzun yolda konforsuzluk,titreşim ve yüksek yakıt sarfiyatına sebep olacaktır sizinde tahmin edeceğiniz gibi.
Arka selenin rahatsızlığı ise egzozlar dolayısyla ısınan arka sele ve yüksek pegler,uzun yolda arkadaki artçı için rahatsızlık veriri.
Dolayısıyla Fazer sportif bir makinedir ve iki kişi seyahat için makul bir motor değildir.
Seyahat motoru olarak iki kişi en rahat edebilceğiniz motorlar Bandit ve CBF'tir.
Hornet ve GSR, Fazer'ın klasmanındadır.
Kişisel tavsiyem Avrupa'da en çok satan motor olan Bandit 650 yada 2.el Bandit 600 olacaktır.
-
17 Aralık 2006, 17:33
#60
FZ6'nın gücü çok ancak durmuyor alet. Frenleriyle meşhur olmuş bir alettir. 98HP güce çok çabuk ulaşabilmektedir ancak durma kısmı sıkıntılı. Ayrıca seyahatleriniz sürekli otobanda ya da full asfalt bir yolda değilse, enduro alınız.
Enjeksiyonlu ve yumuşak süspansiyonlu birçok seçeneğiniz var.
Suzuki DL 650 (enduro değil ama nispeten yumuşak süspansiyonlu)
F650GS (tek silindir ama 130-140 km/h süratte titreşimi çok az, ABS'si de var)
Aprilia Pegasso
Transalp (karbüratörlü, çok yakıyor ama rahat)
1150GS (Çok güzel ancak biraz ağır bir makine, şehir içi zor ama şehirler arası araba konforunda)
modellerine bakabilirsiniz. Başlık da yanlış yerde ayrıca taşıyorum, ayrıca mevcut başlık
Onur Yollarda
www.seytanicadi.org | www.instagram.com/seytani.icadi | www.youtube.com/channel/OnurYollarda
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)
Bu Konudaki Etiketler