Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yamaha FZ6 - Fazer Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #5161
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Alıntı gokocan92 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla ben satıyordum çok fena vazgeçtim

    Herkese selam Arkadaşlar ve abiler.

    Satmaktan vazgeçince hemen işe koyuluyorum ve sorumu soruyorum

    2 Fara da H4 xenon taksak aynı anda yansa ikiside bu mümkün oluyor mu bilgisi olan var mı acaba ?

    Ustamıza perşembe günü götüreceğim bakacak gerçi ama buraya da sormak istedim


    İyi forumlar
    Motorun alternatörünün ne kadar watt çıkartacağına bağlı bu,
    birde kullanacağın zenonun kaçlık olacağına tabisi
    gokocan92 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #5162
    ysfist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2012
    Şehir
    İstanbul-Ümraniye
    Motosikleti
    2015 xt660z TENERE
    2012 Hyosung la takasa girmeyi dusunen olursa konusalim arkadaşlar.

  3. #5163
    zerzura - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2012
    Şehir
    Beykoz IST
    Motosikleti
    Yamaha FZ6N
    Selamlar.

    Feyzullah'ın bakımı için bir kaç parça-malzeme aldım bugün.
    Filtreler, yağ, hidrolik, antrifiz, debriyaj teli, dişli ve zincir.



    Tek sıkıntım motorun üzerindeki zincir tamamen salmış durumda kendini. Yerinden oynatılamayacak durumda.
    Motoru yükletip, servise götürmek istemiyorum.

    En azından motorun olduğu yerde zincirin değişimi gerekmekte.

    Bu işi yapabilecek, gelip -en azından- zinciri değiştirebilcek güvenilir bir usta var mı bildiğiniz acaba?

    Teşekkürler.
    ozgurakman bunu beğendi.

  4. #5164
    cihan54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2011
    Şehir
    Adapazarı
    Motosikleti
    Honda VFR 1200F
    Fazercılara Özel TIKLA
    gokocan92 ve dudaeva bunu beğendiler.

  5. #5165
    dudaeva - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2011
    Şehir
    Burhaniye
    Motosikleti
    Xmax almaya niyetlendi..
    Güzel bir anı olmuş.. Motoru alır almaz sanırım ilk yapacağım iş uzun bir yolculuk olacak..

  6. #5166
    zerzura - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2012
    Şehir
    Beykoz IST
    Motosikleti
    Yamaha FZ6N
    Akıl danışmak istiyorum.

    Motor evin önünde garajda. Zincir şu şekilde:


    Evet, servise 2 teker üzerinde gidecek hali yok.

    Yukarıda yazmıştım, gereken bütün parçaları tedarik ettim.

    Şimdi benim aklıma gelen en mantıklı metod, ustanın gelip, zincirden bir kaç bakla çıkartıp, zinciri geçici olarak yürür hale getirip, doğru servise götürmemiz motoru.

    Yok mu yahu önereceğiniz, motorunuzu daha önce emanet ettiğiniz bir usta?
    Yoksa gözü karartıp bir tane chain cutter alıp kendim yapacam bu işi. Zinciri de değişirim de, ön dişliyi sökmeyi gözüm yemiyor.

  7. #5167
    cihan54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2011
    Şehir
    Adapazarı
    Motosikleti
    Honda VFR 1200F
    Kusura bakma ama ben anlamadım zincir ne şekilde? ve ne yaptırmak istiyosun..

  8. #5168
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Cihan benim anladığım, zincir üstten zincir klavuzuna değdiği için arkadaş zincirin aşırı bol olduğu düşüncesinde. halbu ki zinciri aşağıdan yoklasa durum ortaya çıkacak ama durduğu yerde bollaşacak hali yok ya bence bi kaç detay foto at zerzura

  9. #5169
    cihan54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2011
    Şehir
    Adapazarı
    Motosikleti
    Honda VFR 1200F
    Ben de kendimce fikir yürüttüm ama yine doğru sonuca ulaşamadım. Benim düşündüğüme göre de, motor çok uzun süre yatmış ve zincir paslanıp kemikleşmiş. O yüzden motoru yürütemiyo. (Ne fantazi yaptım ama ) Eğer senin tahmin ettiğin gibi bolluk oluştuğunu düşünüyorsa, görüntüdeki kısım zaten herzaman aynı.. Zinciri aşağıda açıktaki kısımda yoklayıp hareket mesafesine bakması yeterli. 1-2 cm oynaması normal..

    Zerzura bir açıklama bekliyoruz halk tedirgin

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:15 ----------

    Alıntı zerzura adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar.

    Feyzullah'ın bakımı için bir kaç parça-malzeme aldım bugün.
    Filtreler, yağ, hidrolik, antrifiz, debriyaj teli, dişli ve zincir.

    http://s20.postimg.org/ole3b96fh/IMG...101_153026.jpg

    Tek sıkıntım motorun üzerindeki zincir tamamen salmış durumda kendini. Yerinden oynatılamayacak durumda.
    Motoru yükletip, servise götürmek istemiyorum.

    En azından motorun olduğu yerde zincirin değişimi gerekmekte.

    Bu işi yapabilecek, gelip -en azından- zinciri değiştirebilcek güvenilir bir usta var mı bildiğiniz acaba?

    Teşekkürler.
    Haa bi dk ben bunu görmemişim.. O zaman şöyle bir tavsiyede bulunalım. Arka tekerin maşadaki somunlu bağlantısından zinciri uygun gerginliğe gelene kadar gerip ayarlayabilirsin. Bunu yaparken motora birini oturt, o kişi üzerinde iken ayar yap. Yukarıda da söylediğim gibi zincirin 1-2 cm oynaması uygundur...
    "CaRPe DieM"

  10. #5170
    surgent_38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2011
    Şehir
    konya
    Motosikleti
    cbf 150-- fazer
    şöyle diyelim: eğer alt kısımdan zinciri yukarı kaldırdığında 4- 5 santim kadar aşağı yukarı salınım varsa binip gidebilirsin. eger daha fazla ise arka göbekteki büyük civatayı gevşetip maşanın arkasındaki küçük somunları sıkarak bu salınımı 4-5 santim olacak şekilde sıkıp daha sonra göbek civatasını yeniden sıkarak tamirciye sürerek götürebilirsin. her iki durumda da zincire güvenin yoksa mutlaka düşük devirde kullanarak tamirciye kadar git. birde tam yandan zincirin ve arka maşa nın resmini koyabilirsen daha sağlıklı bilgi verebiliriz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:46 ----------

    cihan bu arada katalog değerleri Zincir boşluğu: 45.0 - 55.0 mm (1.77 - 2.17 in) olarak geçiyor. 1-2 santim çok sıkı değilmi? o kadar sıkı zincir +180 gibi sürüşlerde bence tehlikeli olur. fikrini belirtirsen sevinirim.
    cihan54 ve ozgurakman bunu beğendiler.

  11. #5171
    cihan54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2011
    Şehir
    Adapazarı
    Motosikleti
    Honda VFR 1200F
    O değerler sanıyorum motor boşken olan değerler. Motorun üzerinde ben varken zincir biraz daha geriliyor ya. Yüklü olan boşluk için ben 1-2 cm dedim..

  12. #5172
    zerzura - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2012
    Şehir
    Beykoz IST
    Motosikleti
    Yamaha FZ6N
    Arkadaşlar sağolun varolun.

    Bugün detaylı fotoğraflar atarak daha detaylı tarif edeceğim durumu.

    Motoru aldığımda zincir zaten alttan 4 - 5 cm esniyordu.
    Bunun üzerine 2 ay kadar yattı motor.

    Zincir fotodaki gibi, alt tarafa tamamen oturmuş durumda. Normal olduğunu zannetmiyorum bunun
    Başka bir açıdan:


    http://s20.postimg.org/bvsp0i8y5/IMG...103_233243.jpg

    Arka tekerlek de en geride sanırım. Tarif edilen civata bağlantısına bakılınca bunu görüyorum.
    Ama dediğim gibi başka fotoğraflarla durumu netleştireceğim.

    Yapacağımız ilk gezide de köfteler benden :D

  13. #5173
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    zerzura, yanlış görmüyorsam zincirin üst kısmını, ön dişlinin orayı çekmişsin. zincirin klavuza değmesi normal.

    Fazer'cılar, benim bildiğim kitapçıktaki boşluk değeri motosikletin üstünde kimse yokken yazan değerdir, bunu kabaca 3-3.5 cm olarak değerlendirebiliriz kişi üzerindeyken. bu arada kişi üzerindeyken 1-2 cm çok az Cihan, unutma ki arka amortisör kapanıp da çatal içeri girince ihtiyaç duyulan zincir uzunluğu artar. bu yüzden optimumdan "az-biraz" bol bırakılması iyidir örneğin aralık 4.5-5.5 diyorsa ben bunu 5 cm olarak ayarlarım, bir de benim ağırlığımdaki bir arkadaşı bindirir ve zincire bakarım. eğer fazla gergin gelirse birazcık gevşetirim. hafif bol zincirin zararı yoktur ancak bol ya da hafif bile olsa gergin zincirin hem motora hem kendisine hem de sürüşe olumsuz etkisi fazladır. öyle ki motogp de zincir gerginliği ile bile bazı parametreleri değiştiriyorlar (zincir, gerginleştikçe amortisöre ve motor karakterine oldukça büyük etkiler yapmaya başlar.)

  14. #5174
    zerzura - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2012
    Şehir
    Beykoz IST
    Motosikleti
    Yamaha FZ6N
    Özgür Bey haklısınız ben yanlış alarm vermişim
    Ben zicirin kılavuza temas etmemesi gerektiğini düşünmüştüm.
    Şu durumda motoru servise yürütmek için bir engel olmadığı anlaşılıyor.

    Zincir boşluğu ise servis kitapçığında 4.5cm - 5.5cm olarak verilmiş:

    http://s20.postimg.org/dwx0qk98t/Capture.jpg

    NOTE:
    Place the vehicle on a suitable stand so that
    the rear wheel is elevated.
    2. Spin the rear wheel several times and find
    the tightest position of drive chain.

    Motor sehpadayken yani arka teker yüksüz, yerle temas etmeden.
    ozgurakman bunu beğendi.

  15. #5175
    CEL1KYELEK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2012
    Şehir
    BURSA/ Orhangazi
    Motosikleti
    fz6 fazer Z 800a CBR 650 F 1000 RR
    Zerzura dostum alinma ama bu fotolardaki zincir ,benim bahcede yagmur altinda yatan bisikletin zincirine benzemis .
    Kros gezisinden donupte koseye atilmisa benzemis.

  16. #5176
    zerzura - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2012
    Şehir
    Beykoz IST
    Motosikleti
    Yamaha FZ6N
    Alıntı CEL1KYELEK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zerzura dostum alinma ama bu fotolardaki zincir ,benim bahcede yagmur altinda yatan bisikletin zincirine benzemis .
    Kros gezisinden donupte koseye atilmisa benzemis.
    Haklısınız.
    Motoru 2 ay önce aldım ve aldığımda zincir bu haldeydi. Bilerek aldım. Fiyatı da ona göreydi.
    Zincir aldım yeni. Bu hafta değiştiriyorum.

  17. #5177
    gokocan92 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2010
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Hyosung ->FZ6 Fazer -> YBR 125 -> MT 07
    Arkadaşlar Apaçi oldum bildiğiniz apaçi Fakat benimle alakalı bir durum yok ortada.

    Hatırlarsanız Xenon 2 farıda aktif halde taktıracağımı söylemiştim Camgöz Moto'dan xenonlarımı aldım.

    Dün bıraktım ustama motoru ve bugün aldım az önce ve ne göreyim ustamda takınca farketmiş ki Farlar yeşil.
    Camgöz'ü aradım ben beyaz istedim bunlar yeşil çıktı dedim şuanda çözüm üretmeye çalışıyorlar söküp takması para bildiğiniz üzere ve Ampul arıyorlar şuanda bu xenon beynine uygun olarak bakalım ne olacak Camgöz moto yardımcı olacağını söyledi bekliyoruz. fotolar komik olsa da aşağıda görmenizi istedim






  18. #5178
    cihan54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2011
    Şehir
    Adapazarı
    Motosikleti
    Honda VFR 1200F
    Vouvv çok çekici olmuş
    gokocan92 bunu beğendi.
    "CaRPe DieM"

  19. #5179
    mkaptan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Honda Transalp PD10
    Hoşgeldin Ya Şehr-i ramazan )
    gokocan92, erro ve headhunter251 bunu beğendiler.

  20. #5180
    cihan54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2011
    Şehir
    Adapazarı
    Motosikleti
    Honda VFR 1200F
    Alıntı mkaptan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hoşgeldin Ya Şehr-i ramazan )
    Bu da yırtık dondan çıkar gibi fırlıyo heryerden

    Gökocan, ön lastiğin kaç yaşında


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 35 kullanıcı var. (0 üye ve 35 misafir)

Bu Konudaki Etiketler