Yamaha FZ6 - Fazer Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
10 Ekim 2013, 14:11
#4221
Postlar karıştı sanırım. Onun sıkıntısı, yağ lambasının yanmasıydı, ses değil
Reklamlar
-
10 Ekim 2013, 14:12
#4222
Eksantirik ile alakalı bir sorunum yok benim ama tek sorunum yağ lambası ve filtreden olması çok saçma ya K&N çoğunluk kullanıyor ve sorun çıkarmaması lazım diye düşünüyorum :/ 1 saat sonra gideceğim ustaya bakalım ne diyecek akşama yazarım artık :/
Km. 44.800
Karışmış gibi duruyor evet
-
10 Ekim 2013, 14:42
#4223
ozgurakman adlı üyeden alıntı
fitreden. sakın öyle sürme
o ses benim fz de de var, eksantirik zincirinden kaynaklanıyor diyorlar. ve ses gerçekten sağda daha belirgin benimkinde (zincir sağda) ya gergiden ya zincir ömrünü tamamladığından ama genel kanı gerginin sıkıntılı olduğu yönünde, millet öyle diyor. açınca göreceğim, kpss bi geçsin
km:31.500
senin yorumunu youtube da yabancı bi videoada gördüm..bu motor sağlıklı bi motor sesi mi diye soruyodun ( youtube nickin de aynı )
sonra dedim aha bu arkadaş forumdan demek ki onda da var
sıkıntı gergiden bile olsa zinciri değiştirmek lazım açılmışken aslında...
-
10 Ekim 2013, 14:56
#4224
30 binde bi motorun egzantrik istemesi pek de olası değildir. (Özellikle motorunda performans egsoz varsa) Subap şimleri-ayarlarını yaptırmanı öneririm.
Tabi ya da motor 30 bine kadar çok çok hor kullanıldıysa o başka..
-
10 Ekim 2013, 17:17
#4225
Arkadaşlar Motorumun Yağ ve Filtre Değişimini Yapacağım
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-10-40-ipone-yag-20-fazla-5-litre-kampanyali-yag-ucuz-yag-ucrets-137736342/detay
Bu Yağdan almak İstiyorum. Filtreyide Orjinal Filtre Alacağım. ?
-
10 Ekim 2013, 17:32
#4226
Bu satıcıyı pek övmüyorlardı bildiğim kadarıyla
-
10 Ekim 2013, 17:43
#4227
Yağa Su karıştırmaz Herhalde
Olmadı Başka Yer Araştırıyım
-
10 Ekim 2013, 17:45
#4228
Yağ iyi yağ.. Onun dışında birşey diyemem tercih senin
-
10 Ekim 2013, 23:57
#4229
şim değişimi, orj. eks. zinciri (değişim dahil), orj. yağ filtresi, orj karter contası ve alternatör contası için 300 tl yekün tutar teklifi aldım. fiyat nasıl? (yağı ben götürücem)
kendim mi yapsam diye çok düşünüyorum ama...
külbütörü açıp,
supap boşluğu kontrol edip,
eksantirik millerini söküp,
şimleri tek tek ölçüp (kaliteli bir kumpasım var),
sanayide bir adet örnekle gidip istediğim değerlerdeki şimleri arayıp,
bulamazsam geri hepsini toplayıp yurt dışından kargo beklemek istemiyorum. şim takımı da yaklaşık 200 lira. durum buyken bu... napsam bilemedim.
---------- Post added at 22:57 ---------- Previous post was at 22:44 ----------
ses burdaki ile aynı.
-
11 Ekim 2013, 01:02
#4230
cekokk adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar Motorumun Yağ ve Filtre Değişimini Yapacağım
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-10-40-ipone-yag-20-fazla-5-litre-kampanyali-yag-ucuz-yag-ucrets-137736342/detay
Bu Yağdan almak İstiyorum. Filtreyide Orjinal Filtre Alacağım. ?
bu yağ mevzuunda çok sahtecilik dönüyo..onun için yetkili bi satıcı olmasına dikkat et...
ben mobil kullanıyorum, tam sentetik 10 40
filtre olarak da mahle aldım...
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:57 ----------
ozgurakman adlı üyeden alıntı
şim değişimi, orj. eks. zinciri (değişim dahil), orj. yağ filtresi, orj karter contası ve alternatör contası için 300 tl yekün tutar teklifi aldım. fiyat nasıl? (yağı ben götürücem)
kendim mi yapsam diye çok düşünüyorum ama...
külbütörü açıp,
supap boşluğu kontrol edip,
eksantirik millerini söküp,
şimleri tek tek ölçüp (kaliteli bir kumpasım var),
sanayide bir adet örnekle gidip istediğim değerlerdeki şimleri arayıp,
bulamazsam geri hepsini toplayıp yurt dışından kargo beklemek istemiyorum. şim takımı da yaklaşık 200 lira. durum buyken bu... napsam bilemedim.
---------- Post added at 22:57 ---------- Previous post was at 22:44 ----------
ses burdaki ile aynı.
http://www.youtube.com/watch?v=YlTZjx9TPE4
ses benim motorun sesine benziyo...contalarının parça fiyatını bilmiyorum ama kulbütör kapağının sökülüp sübap ayarı için aşağı yukarı 200-300 araısnda işçilik alıyolar..zincir parça fiyatı 100 lira zaten..
gergide problem yok muymuş peki...gergi içindeki yayın işlevini yitirmesinden dolayı bu problemin çıktığından bahsediyolar...yani esas sorun zincirde değil, gergi otomatiğinde olması lazım..zincir bir miktar bollaşmış olsa da gergi vazifesini yapamadığı için normalde bir müddet daha gitmesi gereken zncir görevini yapamıyo...
yani gergi değişecekken hadi zincir de değişsin diye yaklaşıyorum ben ama senin sadece zinciri değiştirmen kafamı karıştırdı...
-
11 Ekim 2013, 01:49
#4231
erro adlı üyeden alıntı
gergide problem yok muymuş peki...gergi içindeki yayın işlevini yitirmesinden dolayı bu problemin çıktığından bahsediyolar...yani esas sorun zincirde değil, gergi otomatiğinde olması lazım..zincir bir miktar bollaşmış olsa da gergi vazifesini yapamadığı için normalde bir müddet daha gitmesi gereken zncir görevini yapamıyo...
yani gergi değişecekken hadi zincir de değişsin diye yaklaşıyorum ben ama senin sadece zinciri değiştirmen kafamı karıştırdı...
diyosun ki bu işte bi dalavere var o zaman önce gerginin düzgün olup olmadığına bakarım.
bakım işini videoyu tekrar izleyince şimdilik erteledim, sadece bi sağlıklı fz bulup karşılaştırsam sıkıntım geçecek çünkü biliyorum ki bazı motosikletler sesli çalışır, örneğin YBR 125 im fazlaca ısınınca bariz bir supap sesi yapardı ki karakteri bu. bu motosiklette ise 16 tanecik supap var bi miktar sesi normal karşılıyorum belki ben yeni tanımaya başladığım için duyuyorum zincirin ve supapların sesini, küçücük bloğa 4 silindir ve bi dünya hareketli parça yerleştirmişler. (stock eksoz var bu yüzden motoru dinlemek çok kolay ya da ayırt edebiliyorum)
işte böyleyken böyle... bir de debriyaj sanki ayırmıyor gibi geliyor bana, ilk üç vites geçişi sert gibi geliyor diğerlerine göre. hadi boştan 1. vitese ok ama 2 ve üç düşündürüyor... 2. el aldığımdan bi kontrolden geçirsem soru işaretleri gidecek kafamdan, yani 3-4 saatimi verip gergiyi söküp baksam, külbütörü söküp boşlukları sentille ölçsem ve debriyajı dağıtıp plakaları incelesem stresim gidecek lakin kpss çalışıyorum ve bi yandan okul beni geriyor.
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
11 Ekim 2013, 02:03
#4232
erro adlı üyeden alıntı
beyler biraz kısa oldu, sabah motor ısınırken alelacele çektim videoyu..benim motorun sesi rolantideyken bu şekilde...bazen soğukken duyulmuyo...ama özetle olay budur...
http://youtu.be/lOF3UkwwvsI
Bende bu kadar ses yok yav. sanırım benim subap ayarsızlığından geliyor ve ben egzantriği de evham yapıyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:56 ----------
ozgurakman adlı üyeden alıntı
diyosun ki bu işte bi dalavere var
o zaman önce gerginin düzgün olup olmadığına bakarım.
bakım işini videoyu tekrar izleyince şimdilik erteledim, sadece bi sağlıklı fz bulup karşılaştırsam sıkıntım geçecek çünkü biliyorum ki bazı motosikletler sesli çalışır, örneğin YBR 125 im fazlaca ısınınca bariz bir supap sesi yapardı ki karakteri bu. bu motosiklette ise 16 tanecik supap var bi miktar sesi normal karşılıyorum belki ben yeni tanımaya başladığım için duyuyorum zincirin ve supapların sesini, küçücük bloğa 4 silindir ve bi dünya hareketli parça yerleştirmişler. (stock eksoz var bu yüzden motoru dinlemek çok kolay ya da ayırt edebiliyorum)
işte böyleyken böyle... bir de debriyaj sanki ayırmıyor gibi geliyor bana, ilk üç vites geçişi sert gibi geliyor diğerlerine göre. hadi boştan 1. vitese ok ama 2 ve üç düşündürüyor... 2. el aldığımdan bi kontrolden geçirsem soru işaretleri gidecek kafamdan, yani 3-4 saatimi verip gergiyi söküp baksam, külbütörü söküp boşlukları sentille ölçsem ve debriyajı dağıtıp plakaları incelesem stresim gidecek lakin kpss çalışıyorum ve bi yandan okul beni geriyor.
Hiç dokunma. Fazer'ın karakteri gereği ilk 3 vites zaten kemikli... Aslında hepsi öyle de, özellikle 1.2.3. sert geçer..
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:58 ----------
Bu arada ilanımı çektim, satmıyorum oğlumu, hayırlı olsun
-
11 Ekim 2013, 02:07
#4233
cihan54 adlı üyeden alıntı
Bende bu kadar ses yok yav. sanırım benim subap ayarsızlığından geliyor ve ben egzantriği de evham yapıyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:56 ----------
Hiç dokunma. Fazer'ın karakteri gereği ilk 3 vites zaten kemikli... Aslında hepsi öyle de, özellikle 1.2.3. sert geçer..
Bu arada ilanımı çektim, satmıyorum oğlumu, hayırlı olsun
canımı sıkan kemikli geçiş değil de, birden ikiye atarken bazen trrrraaaaakk diye zorluyor sanki hususi boşa çekip sonra ikiye atmışım gibi. şıkır şıkır geçivermiyor bu da eğer yağdan değilse debriyajdan mı acaba? dedirtti bana. daha yağı değiştirmedim tabi orası da ayrı acaba motul 5100 yarı sentetik mi yoksa 7100 tam sentetik mi koysam?
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
11 Ekim 2013, 02:20
#4234
Yağdan değil, o geçişi yaparken yavaş yavaş basma. Sert ve hızlı bas. Yavaş vites atarsan o sesi yapar dişli yakalamak için.. Ben 5100 kullanıyorum..
-
11 Ekim 2013, 10:08
#4235
cihan54 adlı üyeden alıntı
Yağdan değil, o geçişi yaparken yavaş yavaş basma. Sert ve hızlı bas. Yavaş vites atarsan o sesi yapar dişli yakalamak için.. Ben 5100 kullanıyorum..
Motul 5100 koymadan önce benim vitesler de çok kemikli geçiyordu. Yağ değişiminden sonra bir nebze rahatladı. Ancak ben vites geçişlerinde çok hafif gaz veriyorum artık tık diye geçiyor aynı eski karaşanzıman ford kamyonlar gibi bir deneyin isterseniz.
-
11 Ekim 2013, 10:17
#4236
-
11 Ekim 2013, 10:25
#4237
ozgurakman adlı üyeden alıntı
diyosun ki bu işte bi dalavere var
o zaman önce gerginin düzgün olup olmadığına bakarım.
bakım işini videoyu tekrar izleyince şimdilik erteledim, sadece bi sağlıklı fz bulup karşılaştırsam sıkıntım geçecek çünkü biliyorum ki bazı motosikletler sesli çalışır, örneğin YBR 125 im fazlaca ısınınca bariz bir supap sesi yapardı ki karakteri bu. bu motosiklette ise 16 tanecik supap var bi miktar sesi normal karşılıyorum belki ben yeni tanımaya başladığım için duyuyorum zincirin ve supapların sesini, küçücük bloğa 4 silindir ve bi dünya hareketli parça yerleştirmişler. (stock eksoz var bu yüzden motoru dinlemek çok kolay ya da ayırt edebiliyorum)
işte böyleyken böyle... bir de debriyaj sanki ayırmıyor gibi geliyor bana, ilk üç vites geçişi sert gibi geliyor diğerlerine göre. hadi boştan 1. vitese ok ama 2 ve üç düşündürüyor... 2. el aldığımdan bi kontrolden geçirsem soru işaretleri gidecek kafamdan, yani 3-4 saatimi verip gergiyi söküp baksam, külbütörü söküp boşlukları sentille ölçsem ve debriyajı dağıtıp plakaları incelesem stresim gidecek lakin kpss çalışıyorum ve bi yandan okul beni geriyor.
dostum 16 sübap var diye ses olcak diye bi durum yok, anladığım kadarıyla sen motoru yeni aldın, yani normal olduğu halini bilmiyosun...fazerın hafif şıkırtılı çalıştığını söylüyor kimi ustalar ama ben bu tür sorunları içselleştirdikleri için böyle dediklerini düşünüyorum...yoksa fazerda egsoz uğultusundan başka bişeyin duyulmaması lazım...yani 4 silindir 4 silindir diyosak normali budur
cihan54 adlı üyeden alıntı
Bende bu kadar ses yok yav. sanırım benim subap ayarsızlığından geliyor ve ben egzantriği de evham yapıyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:56 ----------
Hiç dokunma. Fazer'ın karakteri gereği ilk 3 vites zaten kemikli... Aslında hepsi öyle de, özellikle 1.2.3. sert geçer..
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:58 ----------
Bu arada ilanımı çektim, satmıyorum oğlumu, hayırlı olsun
ben motordan anlamam ama şu ana kadar anladığım kadarıyla bu egzantirik ve sübap birbiriyle ilişkili şeyler..yani egzantrik zincirindeki bi ahraz, sübap ayarını bozmakta...yani sübap ayarı kendiliğinden kısa sürede ayarsızlaşan bi mekanizmaysa bilemiyorum..
ilan için de hayırlı olsun, şimdi onlar düşünsün
ozgurakman adlı üyeden alıntı
canımı sıkan kemikli geçiş değil de, birden ikiye atarken bazen trrrraaaaakk diye zorluyor sanki hususi boşa çekip sonra ikiye atmışım gibi. şıkır şıkır geçivermiyor bu da eğer yağdan değilse debriyajdan mı acaba? dedirtti bana. daha yağı değiştirmedim tabi orası da ayrı
acaba motul 5100 yarı sentetik mi yoksa 7100 tam sentetik mi koysam?
ben de 1 den ikiye geçiş taak diye oluyo..bunu debriyaja bağlamak yanış sanırım...
-
11 Ekim 2013, 10:27
#4238
Havalar güzel istanbuldaki fazer ekibi ile bir buluşma yapsak hafta sonu
-
11 Ekim 2013, 10:33
#4239
erro adlı üyeden alıntı
dostum 16 sübap var diye ses olcak diye bi durum yok, anladığım kadarıyla sen motoru yeni aldın, yani normal olduğu halini bilmiyosun...fazerın hafif şıkırtılı çalıştığını söylüyor kimi ustalar ama ben bu tür sorunları içselleştirdikleri için böyle dediklerini düşünüyorum...yoksa fazerda egsoz uğultusundan başka bişeyin duyulmaması lazım...yani 4 silindir 4 silindir diyosak normali budur
ben motordan anlamam ama şu ana kadar anladığım kadarıyla bu egzantirik ve sübap birbiriyle ilişkili şeyler..yani egzantrik zincirindeki bi ahraz, sübap ayarını bozmakta...yani sübap ayarı kendiliğinden kısa sürede ayarsızlaşan bi mekanizmaysa bilemiyorum..
ilan için de hayırlı olsun, şimdi onlar düşünsün
ben de 1 den ikiye geçiş taak diye oluyo..bunu debriyaja bağlamak yanış sanırım...
Şöyle düşün, karbüratörlü bi motorda egsozları açtırdığında kestirdiğinde veya performans egsoz taktığında karbüratör ayarını yeniden yaparlar. Ama mesela enjeksiyonlu (Mesela Fazer) bir motorda performans egsoz taktığında motorun fabrika verilerini değiştirmiş oluyorsun. Motora bir rahatlama veriyorsun ve bu devirden devire değişiyor. Ne kadaravans ayarını yeni performans egsozuna göre değiştirsen de bu değerler yerini tam bulmayacaktır. Ve "Zaman içerisinde" avans sapma gösterecektir. Ki zaman geçtikçe bu sapma payı artar. Buna subap ayarı dediğimiz olay paralel oluyor işte. Bunun söylediğin de dahil çeşitli yol ve sebepleri var. Yani egzantrik zinciri-gergisi etkisi olabilir, subap şimleri aşınması veya subap yaylarının yorulması olabilir vs.
Yani hem motorun zaman içerisindeki yorulması, parçaların aşınması, motor üzerinde herhangi bir etki yaratacak değişiklik (Örn. egsoz), motor kullanım karakteri bu konuda etken rol oynuyo Erhanım.
Sözün özü biz egzantriğe ve subaplara dalalım
Bu arada; onlar düşünsün tabi beaaa
-
11 Ekim 2013, 10:37
#4240
cihan54 adlı üyeden alıntı
Şöyle düşün, karbüratörlü bi motorda egsozları açtırdığında kestirdiğinde veya performans egsoz taktığında karbüratör ayarını yeniden yaparlar. Ama mesela enjeksiyonlu (Mesela Fazer) bir motorda performans egsoz taktığında motorun fabrika verilerini değiştirmiş oluyorsun. Motora bir rahatlama veriyorsun ve bu devirden devire değişiyor. Ne kadaravans ayarını yeni performans egsozuna göre değiştirsen de bu değerler yerini tam bulmayacaktır. Ve "Zaman içerisinde" avans sapma gösterecektir. Ki zaman geçtikçe bu sapma payı artar. Buna subap ayarı dediğimiz olay paralel oluyor işte. Bunun söylediğin de dahil çeşitli yol ve sebepleri var. Yani egzantrik zinciri-gergisi etkisi olabilir, subap şimleri aşınması veya subap yaylarının yorulması olabilir vs.
Yani hem motorun zaman içerisindeki yorulması, parçaların aşınması, motor üzerinde herhangi bir etki yaratacak değişiklik (Örn. egsoz), motor kullanım karakteri bu konuda etken rol oynuyo Erhanım.
Sözün özü biz egzantriğe ve subaplara dalalım
Bu arada; onlar düşünsün tabi beaaa
dediğim gibi pek anlamıyom motordan..sübap ayarına etki eden başka bir çok faktör vardır elbet..egsoz taktırınca aslında bi power commander mı nedir ondan da takılması gerektiğini hatırlıyorum bi yerlerden bahsettiğin bu ayarlar için...tabi o boğazdan değiştiğindeydi sanırım...kafamı yormak istemiyom böyle şeylerle, basayım bineyip garaja çekeyim istiyorum
bayram sonrası ben de vericem herhalde motoru
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)
Bu Konudaki Etiketler