Yamaha FZ6 - Fazer Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
07 Ekim 2013, 11:48
#4121
Reklamlar
-
07 Ekim 2013, 11:57
#4122
Yukseklik disinda motor gucu de var tabii, 800 un gucu digerlerine gore daha fazla, f800 gt deki, eski st ve s modellerindeki motor iste, onceden 85 beygir gucu ve 86 nm torku vardi, simdiki F800 Gs de nasildir bilmiyorum. F800 Gs digerlerine gore daha bir Adventure tadinda, on lastik daha buyuk ve ince, alet daha yuksek, onun disinda kullanimda farkedecegin ciddi farklari var midir bilmiyorum, aslinda benim icin F700 daha uygun, daha kolay kullanilir, daha kucuk capli onlastik falan. Insan almisken elinin altinda fazladan guc olsun istiyor biraz, hep kullanacagindan degil de iste, arada bir lazim olur, acariz rahatlariz kapatiriz seklinde, F800 un gucunu F700 e koysunlar, sonra da o motoru bana versinler
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:55 ----------
cihan54 adlı üyeden alıntı
Kafaya koymadım satmayı be
İçime sinmiyo satmak, oğlum o benim
biraz daha ilanda dursun, çekecem zaten ilanı.
Egzantrik için de benimle birlikte değişmek isteyip bekleyen 3 arkadaş daha var
ama değiştirirsem 2500km daha yapıp öyle değiştirmek istiyorum. Kasım sonu Aralık başı gibi falan olur o da. Ki ben girdim mi tam girerim sanırım, Egzantrik zinciri-gergisi değiştiririm, subap şimlerini yenilerim ayarını yaptırırım, iridium bujileri yenilerim. Hazır açılmış bari gerisini de hallederiz.
Hayatimda bu kadar da isteksiz satici gormedim arkadas, utanmasa arayanlara motoru kotuleyecek, yaa zaten egzantirik den de ses geliyor, alma hocam sen bu motoru basini agritir ilerde falan diyecek
ANGARAJ
Whatever it is, it's better in the wind.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
-
07 Ekim 2013, 11:59
#4123
Egzantrikten bu km'lerde her fazerda ses geliyo zaten. Ben kaskın içinden duymuyorum sıkıntı çıkarmasın diye değiştircem işte..
-
07 Ekim 2013, 12:13
#4124
cihan54 adlı üyeden alıntı
Egzantrikten bu km'lerde her fazerda ses geliyo zaten. Ben kaskın içinden duymuyorum
sıkıntı çıkarmasın diye değiştircem işte..
hacı zaten ses rolantide duyuluyo...güçteyken gerildiği için pek vermiyo o sesi...ama motorun gücünü etkiliyor sanırım...bollaşan egzantirik zinciri, ya da gergi otomatiğinin gevşemesiyle gerilemeyen zincir sübap ayarını bozuyo ve dolayısıyla yine gidişi etkiliyo...
sanırım problem otomatik gergiden kaynaklanıyo..manuel olsa bir müddet daha götürebilir...
cihan ben de satmak istemiştim bir ara ama başka motorlarda benim için yine eksikler olacak...şu an benim isteklerimin %90 ını karşılayacak tek motor sanırım 1200 gs diğerlerinin huzursuz edecek bi yönü var elbet denediğim kadarıyla
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:08 ----------
yaz başı sübap ayarı yapsın diye 300 lira verdim o yalan oldu ona yanıyom...terbiyesiz deseydi bu egzantiriktendir diye...güya o zaman kontrol etmişti..
-
07 Ekim 2013, 12:16
#4125
Tamam beraber değiştiririz egzantriği, ben de formaliteden tutuyorum artık ilanı.. Önümüzdeki ay düze çıkmaya başlıycam inşallah, motorun taksitleri daha geçen hafta bitti. Durumları tam düzeltip motora gireyim, yaza hazırlayım Ben ustayı ayarlarım 3-4 motoru toplu getircem egzantrik bakımına, uygun bişeyler yap bize diye. Haberdar ederim durumdan
-
07 Ekim 2013, 12:18
#4126
BMW test gununde, K1200 r icin, bu aletlerin bazilarinda komple motor blogu degismis garantiden, nedendir diye sorduk, eleman da egzantrik gergisi hataliydi, zinciri geremiyordu, o da sente atlayip piston subap bulusmasini sagliyordu dedi Aman diyeyim, egzantrik gergisi ciddi sonuclar dogurabiliyor.
-
07 Ekim 2013, 12:36
#4127
Geç kalmaya gelmez, 200'le giderken motoru kitlemesiyle doğacak sonuçları akıldan çıkarmamak gerekir...
-
07 Ekim 2013, 13:10
#4128
cihan54 adlı üyeden alıntı
Geç kalmaya gelmez, 200'le giderken motoru kitlemesiyle doğacak sonuçları akıldan çıkarmamak gerekir...
pek iegzantirik zinciri bakımı isteyen motor bir müddet böyle kullanılınca bahsi geçen problemler aşama aşama mı motora zarar veriyor yoksa etkisi birden zart diye ortaya mı çıkıyor...
-
07 Ekim 2013, 13:17
#4129
Aşama aşama yaptığı birşey yok, ses gelmeye başlaması zaten beni değiştir demesi oluyo. Takriben 50 bin km'e kadar riskli gideri var. Sonra her an bekleyebiliyorsun diye biliyorum.
-
07 Ekim 2013, 13:41
#4130
İzmir İl Temsilcisi
Ben bu konuyu ustamla konuştum kendisinede güvenirim egzantirik zinciri kolay kolay kopmaz kopması için aşırı zorlamak lazım motoru dedi.
Onuda ss sürüceleri yapar genelde dedi.Motoru zorlamadıkca yüksek devirlere çıkarmadıkca canını almaya çalışmadıkca zamanı gelen eksantirik zincirini 5bin km kullanmak zarar vermiyecegini söyledi.
Biraz daha binip yakın zamanda egzantirik olayını bende çözecegim.
Benim rolantide egzantirik zincir sesi yok. vites aralıklarındada çok duyulmuyor fakat düşük devirde yüksek viteste gittginiz zaman ciyak ciyak bagırıyor.
Yada boştayken gaz verip bırakıncada öttügü oluyor.
Dün gezi yaptım egzantirik ötmesiyle beraber bazı arkadaşlar inanmayabilir fakat bende şok oldum yakıt ölçümünde :/
yedegedüşen depoma 40tllik benzin aldım 220km sonra tekrar yedege
düştü.
100km 4ltnin biraz üstünde yakmış oluyor fakat 6ncı viteste 70-80 seyrettim yolun tamamını . ara hızlanmalarda en fazla 180-190 yapmışımdır. oda 1-2 kere.
fakat gittgim yer foça ve virajları yokuş aşagı yukarı oldugu için belki birazda onunda etkisi olabilir diye düşünüyorum.
fakat yakıt degeri çok çok iyi. Ben motora alıştıkca vites aralıklarını motor sesini vites istedigi devri tutturdukca yakıtım düşüyor.
-
07 Ekim 2013, 14:09
#4131
CEM. adlı üyeden alıntı
Ben bu konuyu ustamla konuştum kendisinede güvenirim egzantirik zinciri kolay kolay kopmaz kopması için aşırı zorlamak lazım motoru dedi.
Onuda ss sürüceleri yapar genelde dedi.Motoru zorlamadıkca yüksek devirlere çıkarmadıkca canını almaya çalışmadıkca zamanı gelen eksantirik zincirini 5bin km kullanmak zarar vermiyecegini söyledi.
Biraz daha binip yakın zamanda egzantirik olayını bende çözecegim.
Benim rolantide egzantirik zincir sesi yok. vites aralıklarındada çok duyulmuyor fakat düşük devirde yüksek viteste gittginiz zaman ciyak ciyak bagırıyor.
Yada boştayken gaz verip bırakıncada öttügü oluyor.
Dün gezi yaptım egzantirik ötmesiyle beraber bazı arkadaşlar inanmayabilir fakat bende şok oldum yakıt ölçümünde :/
yedegedüşen depoma 40tllik benzin aldım 220km sonra tekrar yedege
düştü.
100km 4ltnin biraz üstünde yakmış oluyor fakat 6ncı viteste 70-80 seyrettim yolun tamamını . ara hızlanmalarda en fazla 180-190 yapmışımdır. oda 1-2 kere.
fakat gittgim yer foça ve virajları yokuş aşagı yukarı oldugu için belki birazda onunda etkisi olabilir diye düşünüyorum.
fakat yakıt degeri çok çok iyi. Ben motora alıştıkca vites aralıklarını motor sesini vites istedigi devri tutturdukca yakıtım düşüyor.
Mevzu egzantrik zincirinin kopması değil.
Zincir kopmasa da gergi işini yapamadığında zinciri yeterince gerememiş oluyor, yani zincir bollaşıyor, iyice bollaştığında da diş atlıyor, bu da subap zamanlamasının bozulması demek, yani piston kafasıyla, subapın birbirine kafa goz dalması demek, hiçbirimiz bunu istemeyiz, kavga etmesinler, hep iyi geçinsinler isteriz
ANGARAJ
Whatever it is, it's better in the wind.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
-
07 Ekim 2013, 14:15
#4132
İzmir İl Temsilcisi
Bulent78 adlı üyeden alıntı
Mevzu egzantrik zincirinin kopması değil.
Zincir kopmasa da gergi işini yapamadığında zinciri yeterince gerememiş oluyor, yani zincir bollaşıyor, iyice bollaştığında da diş atlıyor, bu da subap zamanlamasının bozulması demek, yani piston kafasıyla, subapın birbirine kafa goz dalması demek, hiçbirimiz bunu istemeyiz, kavga etmesinler, hep iyi geçinsinler isteriz
aynen buda olabilir.
fakat bu genelde düşük bir ihtimal sanırım dimi ? çünkü aşırı bollaşması lazım dişli atlaması için.
Bunu ben normal zincir ile kıyaslıyorum oda bollaştıgında şaseye çarpıp ses çıkarıyor kopması daha büyük ihtimal genelde yada yerinden çıkması ama dişli atladıgını duymadım hiç acaba yanlışmı kıyaslama yapıyorum.
egzantirik zinciri konusunda sizin kadar bilgili degilim ögreniyoruz yavaş yavaş
Bu arada fazer sahibi abi ve kardeşlerimden rica ediyorum Egzantirik degişimi için servisten yada ustadan aldıkları fiyatları yazarlarsa bizde piyasasını ögrenmiş oluruz
ortalamasını en azından bulmuş oluruz
-
07 Ekim 2013, 14:50
#4133
CEM. adlı üyeden alıntı
Bu arada fazer sahibi abi ve kardeşlerimden rica ediyorum Egzantirik degişimi için servisten yada ustadan aldıkları fiyatları yazarlarsa bizde piyasasını ögrenmiş oluruz
ortalamasını en azından bulmuş oluruz
sadece sübap ayarı için 1000 tl isteyen, skapağın kapakçıya gideceğini söyleyen ankara baydar ın egzantirik zinciri otomatiği gergisi için ne fiyat vereceğini hiç merak etmedim açıkçası
yurtdışı ve yurtiçinde gergi otomatiği 125 euro civarı
egzantirik zinciri 65 tl ye (motoliz) de var 200 tl ye de (sahibinden)...ucuzu yan sanayi midir bilemem..
işçilik 200 tl verdi usta...ama genelde üst kapaın açılması için 300 tl istiyolar...
yurtdışıında kimisi otomatik gergiyi manuel ile değiştirdiğini gördüm, R1 de yapmışlardı, fazer için de konuşuluyodu ama ayarlaması maharet ister...manuel gergi de 100 tl gibi bişeydi...
ek olarak sübap ayarı da bozulmuşsa değişecek şimler için maliyet doğacak...şimlerin pahalı olduğunu düşünmüyorum 5-10 lira bişeydir....
geçmiş zaman tam hatılamıyorum usta zincir ya da gergiden birinin değişmeyebileceğini kontrol sonrasında belli olacağını söylemişti...
-
07 Ekim 2013, 14:56
#4134
İzmir İl Temsilcisi
erro adlı üyeden alıntı
sadece sübap ayarı için 1000 tl isteyen, skapağın kapakçıya gideceğini söyleyen ankara baydar ın egzantirik zinciri otomatiği gergisi için ne fiyat vereceğini hiç merak etmedim açıkçası
yurtdışı ve yurtiçinde gergi otomatiği 125 euro civarı
egzantirik zinciri 65 tl ye (motoliz) de var 200 tl ye de (sahibinden)...ucuzu yan sanayi midir bilemem..
işçilik 200 tl verdi usta...ama genelde üst kapaın açılması için 300 tl istiyolar...
yurtdışıında kimisi otomatik gergiyi manuel ile değiştirdiğini gördüm, R1 de yapmışlardı, fazer için de konuşuluyodu ama ayarlaması maharet ister...manuel gergi de 100 tl gibi bişeydi...
ek olarak sübap ayarı da bozulmuşsa değişecek şimler için maliyet doğacak...şimlerin pahalı olduğunu düşünmüyorum 5-10 lira bişeydir....
geçmiş zaman tam hatılamıyorum usta zincir ya da gergiden birinin değişmeyebileceğini kontrol sonrasında belli olacağını söylemişti...
kabaca en iyi ihtimal 500 -600tl ozaman diyoruz.
benim araştırıp ögrendigim fiyat aralıgıda buydu.
Peki birde egzantirik zincirini gerdirme yöntemine ne diyorsunuz ne kadar saglıklı olur ?
Ben o yöntemi uygun bulmadım aslında kopma ihtimalini düşünürsek fakat bilgi edinmek lazım.
-
07 Ekim 2013, 15:07
#4135
o değil 40 bin, 50 bin mildir aynı otomatik gergiyi ve zinciri kullannalar da var bi kaç yere göz attım şimdi...
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:56 ----------
CEM. adlı üyeden alıntı
kabaca en iyi ihtimal 500 -600tl ozaman diyoruz.
benim araştırıp ögrendigim fiyat aralıgıda buydu.
Peki birde egzantirik zincirini gerdirme yöntemine ne diyorsunuz ne kadar saglıklı olur ?
Ben o yöntemi uygun bulmadım aslında kopma ihtimalini düşünürsek fakat bilgi edinmek lazım.
egzantirik zincirini geren alet otomatik zaten...benim düşünceme göre iki ihtimal var;
otomatik gergi bozulduğu için gerilememe (zincir sağlam)
zincir artık folloş olduğu için gerilememe (otomatik gergi sağlam)
sanırım anlayan birinin otomatik gergi zımbırtısının görevini yerine getirip getiremediğine karar vermesi gerekiyo..otomatik gerginin içinde yay var ve sürekli baskı uyguluyo zincire...işte bu yayıyn özelliğini kaybetmesi olayı otomatik gerginin işlevini yerine getiremediğini gösteriyo...
-
07 Ekim 2013, 15:07
#4136
Konu hararetli Ben de ustamdan fiyat almıştım. Egzantrik zincir geri değişimi subap şimleri ayarları hepsi 100-150 lira işçilik tutar demişti. Parça fiyatları da motolizdeki ile birebir oluyo.. Benim ustada fiyatlandırma böyle
-
07 Ekim 2013, 15:10
#4137
cihan54 adlı üyeden alıntı
Konu hararetli
Ben de ustamdan fiyat almıştım. Egzantrik zincir geri değişimi subap şimleri ayarları hepsi 100-150 lira işçilik tutar demişti. Parça fiyatları da motolizdeki ile birebir oluyo.. Benim ustada fiyatlandırma böyle
motolizden alalım diyosun yani..zincir fiyatının o kadar farketmesi beni kılandırdı açıkçası..65 e 200, ve işçilik için güzel fiyat vermiş...
-
07 Ekim 2013, 15:12
#4138
yok zaten 65tl değil alman gereken. Komple set olarak geliyo. o da en son 400 lira civarındaydı..
-
07 Ekim 2013, 15:12
#4139
konu olan parçalar buradaki 5-6 ve 9 nolu parçalar...fiyatları da yazmakta...
https://www.motorcyclespareparts.eu/...74&part=354264
cihan54 adlı üyeden alıntı
yok zaten 65tl değil alman gereken. Komple set olarak geliyo. o da en son 400 lira civarındaydı..
hacı sen bi link atmıştın zincir ayrı gergi ayrı parçaydı orda...
-
07 Ekim 2013, 16:42
#4140
erhanım
motolizden neden almakta tereddüt ediyorsun
motoliz yamaha bayiisi bildiğim kadarıyla bir sorun çıkmaz
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler