Arkadaşlar fazerine yamalube yağ koyan var mı ? nasıl bir sonuç veriyor? tam sentetik yarı sentetik olaylarına nasıl karar vereceğiz?
10-40 zaten Fazer'ın standart değeridir. 15-50 de çok sıcak memleketlerde seçenek olabiliyor. Marka senin seçimine kalmış, ama Erhanın da dediği gibi Fazer için Motul en ideali...
ilk ısınmada motorun başlangıç soğukluğu ve ısınma hızı diye biliyorum.. motordaki en fazla aşınma ve zorlanma ilk çalıştırmada oluyor ya..
Evet sonuna kadar haklisin . Yalnizz uzunlarla gitmek bazen basa dert te olabiliyor . Gecende uzunlari acmis keyifle dolanirken bikac aaba kenarda park etmis vaziyette kafaliri cekiyorlardo herhalde yanlarindan gectim bikac kilometre sonra anlis yola girdiumi farkettim geri donmek zorunda kaldim tabi yine alemcilerin yanindan gecerken adamin biri arabadan indi elinde bir kalas savurdu egilip kurtardim buseferde arabaya binde pesimden kivalamaya basladi serhos oldugu besbelliydi ugrasmak istemedim . Gazi kokleyince dumanimi yutmakla yetimdi
Allah korumuş. Aman dikkat böyle şeylerde..
Evet olay konjektör arızası çıktı.. Ama işin kafa kurcalayan yanı, usta iyice incelemiş. Konjektörün kontaktan gelen bağlantı uçlarının korozyon (Oksitlenme) yapmasından dolayı bu bağlantı, konjektör devrelerini yakmış. Hatırlayanınız vardır, bir süre önce yaşadığım arıza da tesisat oksitlenmesinden kaynaklanmış ve çok sıkıntı yaratmıştı. Bu noktada içimde bir endişe oluştu. Bu tesisat oksitlenmesi bana hep böyle masraf mı açacak... Konjektörü değiştiririm, aküyü de yenilerim, 500-600 neyse veririm yoluma bakarım. Ama bu sıkıntılar böyle devam edecekse; mide bulandırmaya başlıyor. Tüm tesisatı yenilemem mümkün mü dersiniz..
"CaRPe DieM"
herkeze merhaba.
Forumdaşlar uzun bir süredir fazer araştırıyorum fakat ne temizini bulabiliyorum nede kırmızı anahtarlısını.
Buldugum çok temiz fazer var fakat onunda kırmızı anahtarı yok ne şanstırki.
Şimdi araştırmalarım sonucu kırmızı anahtar beyindeki bazı kodlamaları yaparak servise ve kullanıcısya kolaylık saglıyor fakat kırmızı anahtar olmasa olmazmıdır ?
piyasada birçok r6 yada yamahanın birçok kırmızı anahtarlı modeli mecvut fakat fazer hariç kırmızı anahtara önem veren kullanıcı grubuda az kırmızı anahtarı olmayan motorlara çöplük gözüylemi bakılmalı ?
birine söylüyorum kırmızı anahtar yok diye kaç kaç kaç kaç diyor . ne zaman kullandın diyorum daha hiç kullanmadım diyor ama ileride bi arıza verirse lazım olucak diyor arkadaş.
birçok SS motorun kırmızı anahtarını bırakın yedek anahtarı dahi yok fakat ustalar bir şekilde tamir ediyor beyin arızası haricinde.
zaten siyah anahtarı artık kırmızı anahtar olmadanda sadece motoru çalıştırmak için kopyalayabiliyorlar .
Şimdi size soruyorum buldugum temiz motoru sadece kırmızı anahtarı yok diye vazmı geçmeliyim ?
Kırmızı anahtarı kullannan oldumu ? yada mesela akü degişmesinde beyin kendini resetlerse falan yeniden anahtar kodlamak gerekir böyle durumlar söz konusu olabilir ?
Bu konuda hakkında birçok yazı okudum fakat detaylı bilgi bulamadım . yardımlarınızı beklıyorum saygılar herkeze..
Bence kırmızı anahtara takılma bende var, daha bir defa kullandım. o da merak ettiğimden kullandım
bende de kırmızı anahtar var...henüz kullanmadım ama gerektiği takdirde 2000 TL talep ediyolar...dolayısıyla bazı kullanıcılar hassas....alıcı olan için bir pazarlık noktası olabilir...
Cem sahsen kendim yeni fazer kullanicisi olarak kullanmadim fakat samimi arkadasim 3-4 yildir 2 fazer drgistirdi.
Onunla olan sohbetlerimizden birinde kirmizi anahta r konusu gecmisti Hatirladigim kadar birkeresinde benzinlikten benzin alip marsa basmis debriyaj aayarini yapamadigi icin kalkista stop etirmis ve bidaha motosikletini calistiramamis (2006 model fz600 fazer) servisi telf. Arayip ysrdim istemis serviste kirmizi anahtari takip arkadasimi telf. Yonlendirmesi sayesinde motoru tekrar calistirdigini anlatmisti
Bide aku sokulunce hiz gosterge desorun yasamisti buna bizzat sahit oldum belki satte 150 km hizla gitigimiz halde gosterge 90 ni gecmiyordu bunuda servis kirmizi anahtar olmadan yandaki butonlardan ayarlatmisti
umarim az cok yardimci olabilmisimdir
Bende 1 ay once komsumun satisa cikarmis oldugu fazeri almak uzereyken sirff kirmizi anahtsri yedegi dahi olmadigindan motordan vazgectim 400 km uzaktaki sakarya plakali fazerimi almistim.
kırmızı anahtar muhabeti uzamış gidiyor.
kırmızı anahtarlı da alan arkadaşım oldu. anahtarsız da
hatta anahtarcı da yedek anahtar yaptırdı. ama kırmızı değil. beyinle alakalı bi durum oldugu zaman kırmızı anahtar can kurtarıyor.
Çok teşşekkür ederim verdiginiz bilgilerden dolayı fakat sormak istedigim birkaç şey var .
Şimdi 1nci konuda debriyaj ayarını yapamıyor ve motor stop ediyor beyinle debriyaj ayarının alakasını anlayamadım. debriyaj motor bloguna baglı tel ile gerilmiş manet ile manuel hale getirilmiş bir olay. teli çektigimizde motorun içindeki vites dişlilerinin birbrine geçmesine yardımcı oluyor. beyin ile alakısını anlayamadım :S birde kırmızı anahtarı yanındamı taşıyormuş anahtarı sürekli yanımızda taşımamız lazım ozaman kaybetme riskide büyür haliyle.
2ncisi bu hız gösterge olayında kırmızı anahtarı olmadan yandaki seçenklerden halletti yazmıssın yani anahtar olmadan müdahele ile düzeltildi ?
verdigin bilgilerde ötürü çok teşşekür ederim malum fazer cahiliyiz hala daha fazer konusunda kırmızı anahtar olayını kafamda oturtamadım en iyisi servisle görüşeyim . aslına bakarsan bende kırmızı anahtar olmazsa olmaz diyorum fakat hem temiz olup hem kırmızı anahtar olup hemde istedigim bütçede malum fazer yok . max bütçem 13bin. sabrın sonu selamet derlerde bakalım sabredebilecekmiyim
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)