Yamaha FZ6 - Fazer Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
03 Eylül 2013, 09:18
#3801
CEL1KYELEK adlı üyeden alıntı
Dostum gecen hafta seni uyarmaya calismistim aku konusunda konjektorun aagrizalanmis olabilicegini , sonucta sitede yeniyiz ukalalik olmasin diye direk soylemeden basimdan gecen olayi anlatarak anlarsin ve tedbirli davranirsin sanmistiim , fakat sen sadece gulumseyip gectin
Sunuda paylasmak istiyorum , arkadasin honda600 rr la balikesir yakinlarinda konjektor arizasindan dolayi yolda kaldigimizda akuyu 1 satt jarj ettirip 35-40 km gidebildik honda servisindeki usta eger bidaha basiniza konjektor arizasi denk gelirse akuyu sarj etirdikten sonra konjektorun baglantilarini yani fisini cekerseniz 50 -60 km tek sarzla km mesafesini uzatabilicegimisi soylemisti yani aku konjektoru besemeye calismicagndan enerjiyi fazla harcamicakmis.
Diger bi konuda ayni servis te orjinal konjektor olmadigi icin daha ucuza olan 40 tl lik iki adet konjektorun baglantilarini birlestirerek tek ko jektor haline getirmisti vede busekilde orjinalinden daha guclu oldugunu soyledi yani 80 tl ye isimizi halletmisti . Konjektorun ariza sebebinin akunun iyi olmamasindan kaynaklandigini da ekledi . Konjektorun omrunu uzatmak icin mutlaka akunun kaliteli olmasi gerekiyormus .
N
Akünün kaliteli olması konusunda haklısın. Zaten o aküyü alırken de aklımda en yakın zamanda Yuasa'yla değiştireceğim vardı, ama yetişemedik sanırım. Bir de henüz konjektör olup olmadığını da bilmiyorum. Statör sargılarından da çıkabilir. Ki eğer statör çıkarsa durum daha vahim. Fiyatı sanırım 900 küsür liraymış. Bugün arkadaş benim motoru ustaya götürcek. Bakalım ne çıkacak. Tamirat sonrası bir de yuasa akü taktırayım ustaya, olmayacak bu böyle. Gerçi daha konjektörü nasıl ödeyeceğimi düşünürken 200 lira da yuasa masrafı ekleyince kafa iyice karışıyo hayırlısı.. Ulen tam sıkışık zamanıma denk getirdi kerata, iki ay daha beklese taksitleri de bitiyodu be
Reklamlar
-
03 Eylül 2013, 09:50
#3802
benim motorun üzerinde orjinal aküsü duruyo...bi kere parkları açık unutup boşalttım...tekrar şarj edip taktım. 4000 km dir sorun çıkarmıyor. akünün miadını tamamlaması olası mıdır, kendimi hazırlayayım akü için
-
03 Eylül 2013, 09:52
#3803
-
03 Eylül 2013, 10:18
#3804
cihan54 adlı üyeden alıntı
Sana bi yuasa hediye edesim geldi la
olm motoruna bi güzellik yap kıyak geç de akünü yenile bari.
Sonra akünün zayıflığından bir yerlerde gereksiz arıza çıkar falan.. Garantiye almak lazım
valla doğru diyon... arada aklıma gelio da tedirgin olmuyo değilim...motoru aldığımda lastikler bu sezonu geçirir diye kendimi kandırdığım dönemde lastik patlayınca değiştirmek zorunda kalmıştım..akü de buna dönmez inşallah..kışa girene kadar idare ediversin bari
bu arada aldığım adam bana orjinal olduğunu söylemişti ama markası yuasa, acaba orjinal değil mi..? orjinalin markası yuasa mı?
-
03 Eylül 2013, 10:28
#3805
hehehehehe yok. Orjinali Yamaha olur sanırım. Yuasa sonradan alabileceğin akü markalarından biri (Aslına bakarsan en iyisi).
-
03 Eylül 2013, 10:59
#3806
cihan54 adlı üyeden alıntı
hehehehehe yok. Orjinali
Yamaha olur sanırım. Yuasa sonradan alabileceğin akü markalarından biri (Aslına bakarsan en iyisi).
o zaman orjinal değil hacı bu...yani o kadar eski değildir muhtemelen ve bu kış kesin beni çıkarır
-
03 Eylül 2013, 11:04
#3807
Zaten kışın da pek binmezsin gibime geliyo ama motorun yatması da aküyü boşaltıyo. O yüzden 2014 sezonuna sana bi akü lazım olacaktır
-
03 Eylül 2013, 11:32
#3808
cihan54 adlı üyeden alıntı
Zaten kışın da pek binmezsin gibime geliyo
ama motorun yatması da aküyü boşaltıyo. O yüzden 2014 sezonuna sana bi akü lazım olacaktır
geçen kış (ekim-mayıs) arası ankara da çok güzel geçti..muhtemelen ben de motor olmadığı için..şimdi motor olup binme ihtimalim olduğundan dolayı kar kıyametten geçilmez ankara ve dolayısıyla pek çıkamam akü ihtiyacı olacak dediğin gibi
-
03 Eylül 2013, 11:36
#3809
Al benden de o kadar.. Hava durumu bize nispet yapıyo kardeşim
-
03 Eylül 2013, 12:13
#3810
Ewet haklisin . Yalniz bunu yapan herhangi bir motor tamircisi degil iyi bir arastirmadan sonra Balikesir'de honda servisi elemanin kendisi degilde , sahsen servis elemanin telf. İle arayarak 63 yasinda moto tamirciliginden emekli olmus yillarini bu iste harcamis bir ustanin yaptigi bir islem .
Aku kendini bitirmeden daha onceki mars yemesiyle az cok kendini beli ediyor tabi akude kirik catlak patlaklik gibi bisey olmadiysa .
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:49 ----------
Arkadaslar bir bilgi paylasiminda bulunmak istiyorum basimiza gelen olaylar netice sonucu insanin motosikletinde en ufak bir problemin nekadar bas agrisina neden oldugunu bildigim icin bilgilendirmek amacli ,sakin cok bilmislik tasladigimi dusunmeyin .
Motosiklet seyir halinde iken arar ara gaz yemiyor stop edicekmis gibi gozukuyordu , ustalar bunu ilk basta beyinden yada gaz yemedigini dusunmustu . Yani kesin bir tesbit olmadigi icin dokundurtmadik , epeyce bu sekilde kullandiktan sonra , sorunun yan ayak dayama swicinden cikti tamamen agrizalanmadigi icin problemin nerde oldugu tesbitini zorlastiriyordu. Aklinizda olsun
-
03 Eylül 2013, 12:17
#3811
Bu gibi şeyler gerçekten çok can sıkıyor. Arızanın kaynağından emin olup yaptırmak insanı rahatlatıyor. En azından gönül rahatlığı ile, arızanın giderildiğini biliyor ve güvenle sürüyorsun. Ama arızanın tam sebebi bulunmazsa, hem ustalar hem kullanıcı madur olabiliyor. Benim de yakın tarihte başıma gelmişti arkadaşlar bilir. Tps arızası sandığımız olay, tamamen tesisatın zaman içerisinde korozyon yapmış olup, yeterli akım taşıyamadığından kaynaklandığı ortaya çıkmıştı
-
03 Eylül 2013, 12:26
#3812
cihan54 adlı üyeden alıntı
hehehehehe yok. Orjinali
Yamaha olur sanırım. Yuasa sonradan alabileceğin akü markalarından biri (Aslına bakarsan en iyisi).
erro adlı üyeden alıntı
o zaman orjinal değil hacı bu...yani o kadar eski değildir muhtemelen ve bu kış kesin beni çıkarır
Bugün Yamaha'ya mail atıp Türkçe pdf olarak kılavuzu istemiştim de üstünde gelen akü Yuasa markaymış, sizin de öyle olabilir.
-
03 Eylül 2013, 12:31
#3813
Bak bu bilgi iyi oldu. Bi yanlışımızı öğrenmiş olduk Bu servis manual bende de var ama bakmak aklıma gelmemişti
-
03 Eylül 2013, 12:47
#3814
İzmir İl Temsilcisi
cihan54 adlı üyeden alıntı
Bak bu bilgi iyi oldu. Bi yanlışımızı öğrenmiş olduk
Bu servis manual bende de var ama bakmak aklıma gelmemişti
abi sen dert etme benim motor 2mizede yeter :D hele bi alalım :D
-
03 Eylül 2013, 12:50
#3815
cihan54 adlı üyeden alıntı
Bak bu bilgi iyi oldu. Bi yanlışımızı öğrenmiş olduk
Bu servis manual bende de var ama bakmak aklıma gelmemişti
Yok abi ne yanlışı o anlamda yazmadım. Benim de bugün aklıma geldi mail attım sonra göz gezdirirken fark ettim ve paylaşayım dedim. Belki motorların modeline ve yılına göre değişiyordur emin değilim. Belki de Yamaha'nın biraz tuzlu olma sebeplerinden biri de böyle kaliteli ürünlerden kullanmasıdır. Sonuçta ben daha yeniyim siz daha tecrübelisiniz haddime değil yani yanlışınız var demek ;)
-
03 Eylül 2013, 12:59
#3816
ykocabay adlı üyeden alıntı
o zaman tedirginliğe devam
-
03 Eylül 2013, 13:35
#3817
-
03 Eylül 2013, 14:09
#3818
Bende kisa farin surekli acik kalma sebebinin farkedilmek icin oldugunu saniyordum . Akuyu yemesin diye farlar icin acma kapama anahtari yapmistim sehir icinde kullanirken farlari kapatiyorum .
Farin surekli acik kalmasi akunun omrunu uzattigini bilmiyordum .
Aslikda gosterge paneli elektronik bisekilde akuden enerjide cekiyor dolan akuyu rahatlatmasi icin yeterli olmazmi acaba .
Bi yandanda far acikken sehir icinde bazilari yicekmis gibi bakiyor , buda beni rahatsiz diyor . Anahtari iptal edip etmemekte teredduteyim
-
03 Eylül 2013, 14:24
#3819
Aslında söylediğin gibi farların özellikle açık olması gerekir. Kapanabiliyor olsa bile. Hatta uzunlarla gezsen yeridir yani.. Biz motosikletçilerin en büyük sorunu algıda seçiciliktir. Tali yoldan ana yola çıkacak bir otomobil şoförü, yolu kontrol ettiğinde gözü otomobil arar. O yüzden motosikleti farkedemez. Ama sen ışıklarını açmış ona doğru geliyorsan adamın farkındalığını %100 oranında arttırmış olursun... Gözleri otomobil geliyor mu diye aranırken, kendine doğru gelen ışık dikkatini çekecektir. O yüzden sen sen ol, tek gözlü canavar mı desinler, farın kesmiş mi desinler, kötü mü görünüyor olsun, kimseye aldırış etme. 7/24 farın açık olsun
-
03 Eylül 2013, 14:53
#3820
CEL1KYELEK adlı üyeden alıntı
Ewet haklisin . Yalniz bunu yapan herhangi bir motor tamircisi degil iyi bir arastirmadan sonra Balikesir'de honda servisi elemanin kendisi degilde , sahsen servis elemanin telf. İle arayarak 63 yasinda moto tamirciliginden emekli olmus yillarini bu iste harcamis bir ustanin yaptigi bir islem .
Aku kendini bitirmeden daha onceki mars yemesiyle az cok kendini beli ediyor tabi akude kirik catlak patlaklik gibi bisey olmadiysa .
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:49 ----------
Arkadaslar bir bilgi paylasiminda bulunmak istiyorum basimiza gelen olaylar netice sonucu insanin motosikletinde en ufak bir problemin nekadar bas agrisina neden oldugunu bildigim icin bilgilendirmek amacli ,sakin cok bilmislik tasladigimi dusunmeyin .
Motosiklet seyir halinde iken arar ara gaz yemiyor stop edicekmis gibi gozukuyordu , ustalar bunu ilk basta beyinden yada gaz yemedigini dusunmustu . Yani kesin bir tesbit olmadigi icin dokundurtmadik , epeyce bu sekilde kullandiktan sonra , sorunun yan ayak dayama swicinden cikti tamamen agrizalanmadigi icin problemin nerde oldugu tesbitini zorlastiriyordu. Aklinizda olsun
Buna ek olarak benim de bir önceki motosikletimde hareket halinde iken kafasına göre silkeleme yapıyordu ve motor güçsüzleşiyordu, benden bir önceki sahibinin yüksek amperli olsun diye 1 cm daha yüksek bir akü aldığı için, sele altındaki bujilere giden kablodan birini ezerek temassızlığa sebep olmuştu. Hiç bir usta ve servis çözemedi, benim sorunu tespit etmem ve sonrasında kabloyu ve aküyü değiştirmem ise 5 ayımı aldı.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)
Bu Konudaki Etiketler