1. si şuanda motorum yok 2.si çalıştığım için yazları şehir dışı imkansız
1. si şuanda motorum yok 2.si çalıştığım için yazları şehir dışı imkansız
Arkadaşlar selam bilen Ersin ,bende aranıza yeni katıldım.2005 model fz6 50000 km de bir motorum var.bir sorunum var.motorumda two brothers egsoz var motorun eski sahibi chip tunıngle 125 beygire kadar çıkarmış gücü,egsoz ilk aldığımda sesi çok güzelken 1,5 ay sonra sanki sesi kesildi rölantisi bozuldu sadece motor sesini vermeye başladı sanki.motoru olduğu yerde çok sert olmadan sola yatırdım acaba bu etkilemiş olabilir mi diyorum ama sanmam .bugün Atatürk sanayiye ustaya götürdüm alttan bir ayar yaptı ses ve rölanti düzelir gibi oldu ama bir daha yaparsa muhtemelen tps sensorunde sorun vardır değişecek dedi.böyle bir olay başına daha önce hiç gelen oldu mu,yardımlarınızı bekliyorum.kazasız sürüşler
chip tuning'le 125hp'e çıkarılmış fazer peki bu işlem yapıldıktan sonra gerekli hava yakıt senkron ayarı yapılmış mı.. Yapılmışsa egsoz sesi standarda döner. Fakat gün gelir de o hava yakıt senkron ayarı bozulursa......
Ustan biraz sıkmış kusura bakma. Tps sensörü ile egsozun uzaktan yakından alakası yok. Tps gaz kolunun açıklık derecesini ölçen sensördür, istersen takla attır yine de egsoz sesiyle alakası olmaz. Ha ne olur. sen elciği çevirirsin 10 bin devire gelmesi gerekirken motor 4 bin devirde tıkanır kalır. Sen de dersin ki neden bu egsoz 4 bin devirlik ses veriyor ama bunun olacağını sanmıyorum. Sen ya chip tuning'i çıkarıp motorunu stock hale getirip hava yakıt ayarlarını yaptırıp sağlıklı yoluna devam et, ya da şu anki hali için hava yakıt ayarını yaptır. Ama tekrar bozulacağını da söyleyebilirim. standart motorda bile performans egsoz varsa her 10 bin km'de bir subap ayarı yapılmalıdır...
bu arada profilin buram buram gv650 kokuyor yahu, hani fazer
beyler selamlar;
şu ara dl650 alma aşamasındayım ama öncelikle elimdekini çıkarmam lazım...ama tam da kararlı değilim..dl 650 yi vuracağım yollar gelecek seneki planlarımda...dolayısıyla bu sene satmak, almak için acelem yok ve lastiklerini biraz daha eskitirsem daha iyi olur
hasılı...2006 model abs, 34000 km kırmızı...koruma demiri, topcase ve topcase demiri var...boyası canlı, kilometresi orjinal, kontrol ettirebilirsiniz...lastikler metzeller m5 3000 km oldu, mayıs ayında aldım...2500 km önce sübap ayarı yapıldı...2000 km lik yoldan geldiğim için bakımlarının hepsi yapıldı...15000 TL
henüz ilana vermedim verirsem koyarım buraya, aklınızda bulunsun...
hayırlısı olsun Erhanım ama benim gönlüm yabancıya gitmesine el vermiyor. İnşallah sevdiğimiz bildiğimiz birine gider de gönlümüz rahat olur. İyi bir sahibi hak ediyor bence o motor..
Cihan hocam sağol yorumun için hava subap senkron ayarı yaptırmam bide gaz teli almam lazım,Sarıyer tarafından tavsiye edeceğin uygun anlayan bir usta var mıdır.gv 650 yi unutmuşum değiştirmeyi cepten bağlandım o yüzden,akşam hallederim
Akşama söz inşallah şu ses senkron ayarını bir çözeyim de hayırlısıyla o iş kolay
Söylediğim olay biraz uzun sürebilir ama. motor açılıyor diye biliyorum bu iş için. ve baya maliyetli bir olay.. Karbüratör ayarı değil ama karbüratör ayarının enjeksiyon versiyonu oluyor.. Kısaca subap ayarı yapıp, yazılımdan hava-yakıt oranını ayarlayacak. Bunun için motor üst kapak açılması ve beynin bilgisayara bağlanması gerekir.
Ben istanbullu değilim, istanbulda neresi iyidir bilemem. Yamaha yetkili servisi olmalı.. Ama takriben 500tl civarına mal olabilir diye düşünüyorum...
sübap ayarını yamaha ankara servis bana 800 lira fiyat çekmişti...dışarda 300 tl ye hallettim..motorun kilometresine göre egzantirik zincir ve gergisinin de değişmesi gerekebilir...yani sübap ayarı için motor üst kapağı açılmışken işçilikten kısa bilirsin bu şekilde iki sefer ayrı ayrı yaptırmak yerine..ama yine maliyet neredeyse ikiye katlanır...tabi bunun lastiği amortisör keçesi vs si var durumuna göre
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:53 ----------
aynen hocam kıyıp giremedim bi çok yere...asfaltta motor virajlarda keyifli fakat virajlarla dolu bi yerde yaşamıyoruz malum... onun dışında keyif alınacak stabilize ve doğa kalıyor ki onun için de uygun yollar gerekli...sanırım bundan orta yaşlı motor serüveni bi hayli geçmişse dayananların son kertede geneli enduro touring tepesinde
Herkese iyi geceler arkadaşlar. Çok araştırıp da geçerli bir cevap bulamadığım bir konu var. İngilizcem olmadığı için yabancı sitelerden de faydalanamıyorum. 2007 de çıkan fazerlerin bir kısmının 78 beygir olduğu söyleniyor. Bu seriler nasıl ayırt edilir. Denizlideki Yamaha servisi de böyle bir söylenti olduğunu ama kendisinin de anlamadığını söyledi. Şaştım kaldım. Ayrıca yeni tip kontrol paneli olan tüm fazerlar s2 mi oluyor? Motosikletlerin ruhsatlarına da çok güvenemiyorum beygir gücü konusunda. Denizlide bunu gücü ölçebilecek teknik altyapısı olan bir servis de yok. Net bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olabilirler mi ? Saygılar..
2007 ve üstü gri şasiler 78 hp, siyah şasiler 98hp.
Yeni tip kontrol paneli dediğin eğer uzun olan kontrol paneli ise evet bu kontrol paneline sahip Fazer'lar S2 oluyor. Zaten kafa yapısından anlarsın S2 olduğunu.
Benim motorum 2007'diydi ve beyaz şaseydi ama 98 bg'di. Onu da şöyle anlarsın 98'lik fazer 1. viteste 100 km hızda redline'a girerken 78'likler 80 civarı. Asıl sorun şurada benim de bildiğim kadarıyla 2007 sonrası fazer s1'ler 78 s2'ler 98 bg. Ama benim motorda da olduğu gibi 98'likler de var bu nasıl oluyor??? Dediğim gibi önce bir ruhsatı kontrol edersiniz sonra da varsa şansınız bir test edersiniz.
Bu arada ilandaki motor buradan bir arkadaşındı sanırım. Çok ucuza gidiyor hani s2 kasa çünkü:
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...32597673/detay
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:27 ----------
Motor ''hndsmyng'' kullanıcı adlı arkadaşın motoru ve yerleşim yeri olarak İstanbul görünüyor. Motor ise Denizli'den ilana girmiş. Arkadaş buradaysa bir zahmet ilgilensin. Ama varsa bir sıkıntı kimsenin canı yanmadan gerekli merciiler uyarılsın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:37 ----------
Ve yine dikkat ederseniz ilandaki fotolar burada paylaşılan fotolar ve arkadaki araçların plakaları 34???
Motorum 2 teker, gidişi çok şeker
Aynen kardeş. Forumun 156. sayfasına gidersen durumu göreceksin zaten. Sen de madem Denizli'desin ilgilen bence. Zaten forumdaki arkadaş ise eğer -ki çok düşük ihtimal- hiç kaçmayacak motor.
2007'nin ilk serisi ile ikinci serisi arasında 78-98 geçişi olmuş olabilir mi dersin? seninki ilk seridendir, ikinci seriden itibaren gri şaside 78'e geçilmiştir belki bilemiyorum.
O ilan hakkında benim de kuşkum var, ilanı görmüştüm de, dikiz aynaları eski haliyle duruyor ilanda. Yeni dikiz aynaları da altın rengi... Bir açıklama bekliyoruz halk tedirgin
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)