serkani ,Hatam olduysa özür dilerim
serkani ,Hatam olduysa özür dilerim
bart1969 evet haklısın, ben ikinci el düşünen arkadaşlar için modellerin farkını özetlemeye çalıştım çok karıştı ortalık bi sürü model var
ama ben araştırma yaparken 1 ay kadar önce Aydın da bir yamaha bayisinde sıfır km 2007 model 98hp (2006 versiyon) fazer olduğunu görmüştüm
www.sahibinden.com da ilanı vardı
mondializzet100 2006 modellerin hepsi 98hp
son hızı görmedim ama kaba bir hesapla 270km/h diyebilirim
ennginn böyle bir sistem olduğunu bilmiyordum teşekkürler.
aslında motor freninden kastettiğim vitesi küçültüp devri arttırınca motorun çalışma prensibi gereği devrini düşürmeye çalışırken oluşturduğu dirençtir.
tabi bu motor 98hp olunca teker motoru yavaşlatacağına motor tekere pati çektiriyor
gt250 de böyle bir problem yoktu çünkü motor yüksek devirde gazı kesince hemen yığılıp kalıyor fren yapmış gibi oluyordu
FAZER = ZAFER
TWG,Hoca Fazer'in racing'den ne farkı var 270 basıyorsa yer uçağı resmen bu
98 hp standart halde 240 yapıyor heralde ?
2 teker ile 180'den sonrası şeytana el uzatmaktır bence..
Kaldıki Fazer satış rakamlarıyla kendini cümle aleme kanıtlamış bir makine. Istediğim mantıklı hızlara rahatça çıkabiliyor, sağlam, atak, kısmende olsa konforlu..
Daha ne olsun!
::139:: [I][B][COLOR="DarkRed"]Burak Murat[/COLOR][/B][/I]
bazen bir saat bir ömre bedeldir.yaşadığın anın tadını bilmek gerek.mutluluk denilen şey kolay bulunmaz ki,kaybetmemek için düşünmelisin.paylaştıkça çoğalan tek şey sevgidir(çok atmiim bir de bilgi).
fazer sahipleri genelde racing makinenin haşarılığını biraz daha sakin bir şekilde yaşıyorken ibrenin 245 i geçmesinin yada geçmemesinin çokta birşey ifade edeceğini düşünümüyorum ama youtube'taki bir videoda yunanistanda naked fz 6 kullanan bir çocuğu 257 km de seyrederken görmüştüm yinede bir motosikletin hızından ziyade sahipleri üzerinde ne tür duygular yarattığı benim için daha önemli R1 alıp kullanamadığı için aldığının 3.günü satmaya çalışan bir vatandaşa tesadüfen denk gelmiştim ama şu ana kadar fazer sahibi olupta hayal kırıklılığı yaşayan birini görmedim ve umarım günün birinde aklımı çelen iki modelden birine sahip olabilirim.
hmm haklı olabilirsiniz arkadaşlar
13.500d/d civarında gaz kesici devreye giriyor
6. vites 8000 devirde yaklaşık 150km/h hız yapıyor
bu durumda basit bir orantı hesabıyla 14.400d/d civarında 270km/h hıza ulaşabilir
ben 270km/h hıza ulaşanlar olduğunu duymuştum
nasıl oluyor bilmiyorum gaz kesiciyi devreden çıkarmanın bir yolu var demek ki
standart fazer 13.500d/d da 253km/h civarı hıza ulaşabiliyor olmalı
FAZER = ZAFER
bazen bir saat bir ömre bedeldir.yaşadığın anın tadını bilmek gerek.mutluluk denilen şey kolay bulunmaz ki,kaybetmemek için düşünmelisin.paylaştıkça çoğalan tek şey sevgidir(çok atmiim bir de bilgi).
arkadaşlar bir konuya açıklık getirmek istiyorum
bazı arkadaşlarım da bu konuyu karıştırıyorlar
sabit viteste devir ile hız doğru orantılıdır
çünkü aynı vitesteyken dişlilerin çevrim oranı sabit kalır
yani örnek vermek gerekirse atıyorum 3000 devirde 100 km/h ile gitse
6000devirde 200km/h demek olur
zaten vites değiştirmenin amacı çevrim oranını değiştirip motorun en uygun devirinde istediğiniz hızlara ulaşmaktır
şimdi gelelim fazere
8000d/d =150km/h ise 13.500d/d = (150x13.500/8000) = 253km/h yapar
FAZER = ZAFER
arkadaşım güç eğrisi dediğin gibi olmuyor.yani :
bazen bir saat bir ömre bedeldir.yaşadığın anın tadını bilmek gerek.mutluluk denilen şey kolay bulunmaz ki,kaybetmemek için düşünmelisin.paylaştıkça çoğalan tek şey sevgidir(çok atmiim bir de bilgi).
Selamlar,
Disli oranlari sabittir...Dolayisi ile TWG'nin dedigi 3000 de 100 ise 6.vites de 6000 de 200 olur fakat guc egrileri ve tork egrileri orantisal olmaz...Onlar mapping, eksantirik dereceleri, kapak dizayni gibi bircok etkene gore degisir...Bundan olayida gene ayni ornek olsun...6. vitesde 3000 den 6000 devire cikmak 5 saniye alirken 6000 den 9000 ne cikmak 3 saniye alabilir gibi....
evet kesinlikle demek istediğim şey buydu
güç eğrisi süreyi etkiler sadece
tüm fazerler modifiye edilmediyse eğer aynı viteste aynı devirde aynı hıza ulaşırlar çünkü dişli oranları aynıdır
ama kimisinin rodajı kötü yapılmıştır kimisinin bir problemi vardır o nedenle belli bir hıza ulaşma süresi değişebilir
şu tip diyaloglar duyduğumda anlatana kadar çatlarım hep
"benim motorun rodajı çok iyi yaptım bilmemkaç devirde 250 yapıyo
piyasada böyle motor yok"
yahu iyi de sen rodajı nasıl yaparsan yap o motorun o devirde yapacağı hız bellidir yırtsan değişmez
FAZER = ZAFER
1.Vites = 100km/h
2.vites = 150 km/h
3.Vites = 190km/h
ulaşıyor.
AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL, AYNI DUYGUYU PAYLAŞANLAR ANLAŞABİLİR
eskı fazer cı olarak yenı alacaklara tavsıye bence parasına ve hızına gore ıyı makıne motor r6 motoru lımıtlı tabıkı hızlanmalar 1. vıtes 85 2. vıtes 120 3. vıtes 170 ekadar cıkardıgımı soylemek ısterım tabıkı neredeyse son lımıtlerı maksımum olarak 255 km hızı gordum ama 200 .210 kmden sonra hız hava sartlarına gorede yavas oluyor surucu oturus pozısyonu ss lere gore daha ıyı zaten enduro ss arası bır motor frenleme ıyı ama arkalar kılıtleme yapıyor dusuk hızda bakmıssınız anı frenda arka taraf yanınıza gelmıs onde kaydırıyor ama nadıren tabıkı anı frenlemelerde her motor yapıyor sayılır abs lıler harıc son red lıne 3 bın devır kala gaz yemıyor sayılır lımıtlı oldugundan beyın chıpı ıle oynayanlar oluyormus duydugum kadarı ıle. ama ss olmadıgından tehlıkelı bence bıraz yapısı geregı yuksek motor alt vıteslerde 4000.8000 arası denıldıgı gıbı degıl vıtes oranına baglı durum zaten 2 .vıtes gereklı ıken sız 3.vıteste asırı gaz verdıgınızde makıne patınajdan savrulur yavas gaz yedırerek vermek lazımdır vıtes olayına gelırsek 1.2 vıtesler sert arada bos oldugu ıcın normal durum debrıyajı zaten ıyı ayarlamak lazım dedıgım gıbı parasının hakkını veren nadır motorlardan ve baya cok satılan motorlardan bılgılerınıze bırde arakada oturan ıcın koltuk ıyı degıl :(
yakıt tüketimi nedir ortalama olarak çıplak ve grenajlı olan ?
Şu an bu konu içerisinde 43 kullanıcı var. (0 üye ve 43 misafir)