Yeni BMW G 650 GS ile BMW Motorrad’ın GS ailesine göz alıcı başka bir
üye daha ekledi. İnce ve dayanıklı off-road duruşuyla yeni tek silindirli enduro, cüretkar, hafif, ve maceracı bir görüntü çiziyor. Aynı zamanda, konu kalite, donanım ve konfor olunca rakiplerinden kolayca sıyrılıyor. GS serisindeki diğer motosikletlere göre düşük ağırlığı ve alçak gövdesi ile birlikte BMW Motorrad’ın macera dolu büyülü dünyasına havalı bir giriş yapıyor.
Yüksek torklu, ekonomik tek silindirli motorla denenmiş ve test edilmiş bir platforma dayanan yeni model.
Yeni G 650 GS'de daha önce yaygın olarak kullanılan bir teknoloji tercih edildi. Yıllardır kullanılan tek silindir tahrikli motoru ile popüler ve başarılı BMW F 650 GS . Üstten çift kam miliyle su soğutmalı tek silindirli bu motor 652 cc silindir hacmine sahip, 6500 devir/dakikada 35 kW (48 bg) üretiyor ve 5000 devir/dakikada maksimum torku 60 Nm. Bu araç ayrıca opsiyonel olarak 6500 devir/dakikada 25 kW (34 bg) ve 4500 devir/dakikada 47 Nm üreten güç azaltımlı versiyonuyla da elde edilebilir.
F 650 GS ile denenmiş bu tek silindirli motor, elektronik yakıt enjeksiyonu, silindir başına iki bujili kontağı, 11.5:1'lik yüksek geometrik sıkıştırma oranı ve kapalı döngü katalitik konvertörü ile en iyi verimliliği, yüksek ekolojik uyumu ve maksimum sürüş keyfi vermek için tasarlanmıştır. Örneğin, 90 km/s sabit hızda, 100 km'de yalnızca 3.2 litre olan düşük yakıt tüketimi değerleriyle öne çıkar.
Çene tipi beş hızlı vites kutusu ile yeni BMW G 650 GS, serbest devirli tek silindirli motoruyla özellikle şehirlerarası virajlı yollarda heyecan verici bir deneyim yaşatır. Güçlü tork eğrileri ve olumlu tepkileri sayesinde virajlı ve asfalt yollarla da kolaylıkla başa çıkar.
Şehir dışında ve arazilerde harika bir sürüş keyfi için dayanıklı süspansiyon teknolojisi.
Yeni G 650 GS'nin süspansiyonu özel olarak şehir dışı yollarda kullanılmak üzere geliştirildi. Çelik borulu köprü şasi ile kıvrak bir şasi biçimini ve sonra da BMW F 650 GS'de kullanılan cıvatalı kuyruk biçimini aldı.
Ön tekerlek eğik kalıplı teleskopik çatallar tarafından kontrol edildiği için arka sistem ve kol sistemiyle bağlanan kare kesitli çelik bölmelerin katı, ikili döner kolu biçimini alır. Saatte 170 km'lik maksimum hıza kadar çıkan (güç azaltımlı 145 km/s) müthiş sürüş dengesinin yanında, yeni G 650 GS şehir dışı yollarda rahat yol tutuşuyla heyecan verici bir performans sunar. Yeterli yay hareketi, alçak gövdesine rağmen yüksek seviyede sürüş konforu ve çekici off-road nitelikleri sağlar.
Güçlü hız azaltımı, ön ve arkada tek diski içeren fren sistemi tarafından sağlanır. Opsiyonel fabrika çıkışlı BMW Motorrad ABS donanımı, off-road sürüş için devre dışı bırakılınır.
BMW GS ailesi stilinde tipik enduro tasarımı ve renk konsepti.
Yeni G 650 GS'nin gövdesi tamamen yeniden tasarlanmıştır. Özellikle ön kısmı tek silindirli enduroyu hafif, sportif ve dinamik yapmaktadır. Asimetrik farı ve kendinden yönlenen ön tekerlek jantı G 650 GS'ye tamamen bağımsız bir görünüm verir.
Çizgilerin pürüzsüz tasarımı, renkli alanların amaca yönelik kullanımı ve tüm siyah plastik parçalar dayanıklı bir enduro donanımının görselliğini onaylar. Genel sportif görünümü iki renkli selelerle birlikte beyaz ve turuncu kırmızı renkleri , siyah olan motor, egzoz kapakları, şasi, döner kol ve açılır tüpler tarafından daha da belirginleşir.
Yeni BMW G 650 GS BMW Motorrad'ın Berlin Spandau'daki tesislerinde üretilmeye başlamıştır.
Aşağıdaki bilgiler yeni BMW G 650 GS'nin önemli özelliklerine genel bir bakış sunar:
• 652 cc silindir hacmiyle, sağlam, yüksek tork ve düşük tüketimli tek silindirli motor.
• 6500 devir/dakikada 35 kW (48 bg) motor gücü ve 5000 devir/dakikada 60 Nm
maksimum tork.
• Köprü şasi ve çelik döner kol, teleskopik çatallar ve monoşok (yay hareketi -ön 170 mm, arka 165 mm- ile test edilip onaylanmış süspansiyon konsepti).
• Yeni tasarımıyla dayanıklı hafif alaşımlı tekerlekler. Ön 19”, arka 17” çapında.
Daha da iyi sürüş dengesi için daha geniş arka tekerlek jantı.
• Ön ve arkada tek fren diskli dengeli fren sistemi ve açılıp kapatılabilir BMW Motorrad ABS (opsiyonel fabrika çıkışlı donanım).
• GS kalıplı ön cam ve iki renkli sele gibi yeniden tasarlanmış gövde alanları.
• İnce ve ergonomik 14 litre depo.
• Üç farklı sele yüksekliği: standart 780 mm, düşük sele 750 mm
(fabrikada takılmış opsiyonel donanım olarak), yüksek sele (siyah)
820 mm.
• Asimetrik farı ve gösterge paneliyle sportif kokpit tasarımı.
• Kilitlenebilir saklama bölümüyle bagaj taşıyıcısı.
• Duman grisi göstergeler.
• Yeni gidon kumandaları.
• Opsiyonel fabrika çıkışlı kapsamlı donanımlar: BMW Motorrad ABS (açılıp kapatılabilir), ısıtmalı elcikler, hırsızlık önleyici alarm sistemi, orta ayak, soket, alçak gövde.
• Yüksek BMW Motorrad standartlarında kapsamlı opsiyonel aksesuarlar.
2. Teknoloji ve tasarım
Dinamik sürüş keyfi ve harika sürüş potansiyeli için yüksek torklu, ekonomik tek silindirli motor.
Yeni BMW G 650 GS'nin kalbi 2007'ye kadar üretilen BMW F 650 GS'den tanınan 652 cc tek silindirli dört valfli motor, üstten çift kam mili, elektronik yakıt enjeksiyonu ve çift bujili ateşlemedir.
6500 devir/dakikada 35 kW (48 bg) güç çıkışı, 5000 devir/dakikada 60 Nm maksimum tork ve yakıt deposu doluyken 192 kiloluk düşük ağırlığıyla birleşince, şehir dışı yollar ve kolay araziler için mükemmel uyumu ifade eder.
Şu anda İspanya'da yürürlükte olan ve 2013 başlarında tüm diğer AB üyesi ülkelerde de yürürlüğe girecek olan yeni sürücü ehliyeti düzenlemelerine bağlı olarak, G 650 GS'nin ECE versiyonu 35 kW (48 bg) güç çıkışı ve 60 Nm maksimum tork olarak onaylanmıştır. İspanya dışında AB ülkelerindeki yeni ehliyet sahipleri için alternatif bir seçenek olarak 25 kW (34 bg) güç azaltımlı versiyonu mevcuttur.
Örnek alınacak sürüş akıcılığı, sarsıntıları büyük ölçüde bastıran denge miliyle sağlanır. Kapalı döngü katalitik konvertörü ve BMS-C II motor kontrolörü ile bağlantılı olarak bu motora ve çift bujili ateşlemeye sahip araçlar, ilgili emisyon yönetmeliklerine uygundurlar. Bu teknolojinin diğer yararları ise sürüş konforu, gaz kelebeği karşılığı olması ve dikkat çekecek kadar düşük yakıt tüketimidir.
Motor, ikna edici bir aralıkta düşük tüketim değerlerine sahip olması için 11.5:1 sıkıştırma oranıyla, en az 91 RON oktan yakıt kalitesi için tasarlanmıştır. Örneğin, 90 km/s sabit hızda tüketim 100 km'de yalnızca 3.2 litredir, böylece 350 km ve daha fazla yol almak mümkündür. Motordaki düzenlenmiş ısı dengesi 1.3 litre soğutma sıvısı ile sağlanır. Soğutma sıvı seviyesi sol yandaki GS yazısındaki pencere kullanılarak kolayca kontrol edilebilir.
Güç, çene tipi beş hızlı vites kutusu aracılığıyla aktarılır. İkincil tahrik enduro segmentinde alışıldık olan O zincir halkasıyla aktarılır. Enduro özellikle kalkışlarda ve sollamalarda en iyi hızlanma için, 16/47 diş (1:2.937) ile nispeten daha kısa olan ikincil bir orana sahiptir.
Şehir dışı ve off-road niteliklerine uygun güvenli süspansiyon.
Yeni BMW G 650 GS enduro'lara özgü yüksek eğim direnci ve üstün kalite için cıvatalı şasi kuyruğu ile çelik bölümlerde tüp şeklinde köprü şasi tercih edilmiştir. İkili döner kol şasiye karşı monoşok ve kol saptırıcı ile desteklenir ve benzer şekilde kare kesitli çelikten yapılmıştır.
Maksimum hızda bile üstün sürüş dengesi, çatal denge çubuğu ve 41 mm çapında sabit bir çataldan oluşan teleskopik çatallarla sağlanır. Yay hareketi önde 170 mm ve arkada 165 mm'dir (düşük sele 140 mm / 130 mm), böylece ölçülü sele yüksekliği kolay arazilere uygun olan off-road kullanışlılığıyla birleşmiştir.
Standart olan yeniden tasarlanmış dökme hafif alaşımlı tekerleklerle kolay off-road sürüşlerin bile kolayca üstesinden gelinir. 3.0” olan arka tekerlek jantı yüksek hızlarda sürüş dengesi sağlamak için 3.5” olarak genişletilmiştir. 110/80 R19 59V ve 140/80 R17 69V boyutlarındaki lastikler sırasıyla 2.50 x 19“ ön jantlara ve 3.50 x 17” arka jantlara takılmıştır.
Yeni BMW G 650 GS'nin şasisi şehir dışı yollarda mümkün olan en çok çeviklik ve kaygısız viraj dönüşü keyfi için tasarlanmıştır, fakat ne konfordan ne de sürüş kolaylığından taviz verilmemiştir. Yüksek derecedeki sürüş dengesi, gidon hassasiyeti ve yol tutuş ilk kez motosiklet kullanan kişilere bile güven aşılar.
Önde 300 mm ve arkada 240 mm disk freniyle yeni BMW G 650 GS'nin fren sistemi dengeli ve kolaylıkla kontrol edilebilen hız kesimi için tasarlanmıştır. Opsiyonel fabrika çıkışlı donanımının bir parçası olarak BMW G 650 GS, aynı zamanda fren manevralarının daha da güvenli olması için ABS sistemi sunmaktadır. Off-road sürüşler için BMW Motorrad ABS
fren sistemi devre dışı bırakılabilinir.
Saf enduro keyfi için mükemmelleştirilmiş ergonomi.
BMW Motorrad'ın tek silindirli modelleri, en başından beri kompakt bir tasarım ve kolay bir yol tutuş ile nitelendirilmişlerdir. Ağırlık merkezi düşük olan arka depo, yeni G 650 GS'nin kıvrak yol tutuş özelliklerine önemli bir katkı sağlar. Yeni ve özellikle ince olan depo biçimi iç bacak uzunluğunu daha da iyileştirmeyi ve böylece tek silindirli F 650 GS'ye kıyasla daha kolay inilmesini sağlar. Aynı zamanda daha ince olan orta kısmı off-road manevralarda sürücünün kolaylıkla kalkmasına izin verir.
Yeni BMW G 650 GS kişisel ergonomi için üç farklı sele yüksekliğine sahiptir. Standart selenin yanı sıra opsiyonel fabrika çıkışlı donanım olan düşük sele ve alternatif yüksek sele, her motosiklet sürücüsünün G 650 GS'nin üzerinde rahat etmesini garanti eder.
Yeni, geniş ve ergonomik kalıplı gidon rahat bir oturma pozisyonu ve ideal araç kontrolü sağlar. Debriyaj kolu her sürücünün erişimine göre yeniden ayarlanabilir.
Standart ön cam yüksek hızlarda sürücünün vücudunun üst kısmını rüzgardan belirgin bir biçimde korur ve gelen rüzgarı kaskın üzerine yönlendirir. Daha iyi konfor sağlamak için çeşitli BMW Motorrad opsiyonel aksesuarlarından daha yüksek bir ön cam temin edilebilinir.
Sportif kokpitiyle dinamik ön kısım tasarımı.
Asimetrik far, duman grisi cam korumalarıyla sportif göstergeler ve kendinden yönlenen ön tekerlek jantı yeni G 650 GS'ye, onu gerçek bir BMW GS olarak niteleyen açık ve dinamik bir görünüm kazandırır.
Analog hız göstergesi ve dijital takometreli LCD ekranı ile tamamen yeni bir kompakt, düz gösterge paneline sahiptir. Bu LCD ekran aynı zamanda yapılan kilometre, iki mesafe sayacı ve saat gibi ilave bilgileri görüntüler. Göstergeler, uzun huzme, rölanti, yakıt rezervi, ABS ve motor sıcaklığı için LED lambalar yuvarlak göstergenin sağ tarafında açık bir düzenleme sunar. Ayrıca, güvenli yol tutuş, konvansiyonel göstergeler gibi çalışan yeni, ince ve çok fonksiyonlu düğmeler sayesinde garanti edilir.
Tipik BMW GS görünümünde modern, sportif tasarım.
Yeni BMW G 650 GS, kendini BMW GS ailesinin otantik bir üyesi olarak tanıtıyor. Eğimli ve sağlam görünümü çeviklik ve heyecan duygusu uyandırır. Pürüzsüz çizgileri, renk alanlarının belirgin kombinasyonları ve siyah parçalarıyla birlikte enduro'lara özgü olan sağlam duruşu saf bir tablo çizer. Egzoz sistemi yüksek kaliteli teknolojisi ve görsel cazibesiyle siyah anotlanmış kapaklı ve boyalı paslanmaz çelik olarak sunulur.
3. Donanım programı
Opsiyonel donanım ve opsiyonel aksesuarlar – BMW G 650 GS daha da
mükemmel…
Yeni BMW G 650 GS, standart versiyonunda bile mükemmele yakın, hızlı ve dinamik bir enduro olduğu iddiasını haklı çıkarır. Ayrıca, BMW Motorrad yeni BMW G 650 GS'nin daha çok kişiselleştirilebilmesi için her zamanki gibi büyük çeşitlilikte opsiyonel donanım ve opsiyonel aksesuarlar sağlar.
Opsiyonel donanım fabrikada takılır ve üretim sürecinde tamamlanır. Opsiyonel aksesuarlar, motosiklete daha sonradan ilave opsiyonlar eklenebilmesi için BMW Motosiklet yetkili satıcısı tarafından montajı yapılır.
Opsiyonel donanım.
(* Ayrıca opsiyonel aksesuar alternatifleri de bulunur.)
• Dörtlü flaşörlerle BMW Motorrad ABS (açılıp kapatılabilir).
• Isıtmalı elcikler.*
• DWA hırsızlık önleyici alarm sistemi.*
• Şarj soketi.*
• Orta ayak.*
• Düşük sele (sele yüksekliği 750 mm).
Opsiyonel aksesuarlar.
(** Ayrıca fabrikada takılmış opsiyonel donanım olarak da mevcuttur. )
Saklama alanı.
• Yeni tasarımlı Vario çantalar.
• Çanta taşıyıcıları.
• Vario çantaları için iç cep.
• Arka çanta.
• Arka çanta için iç cep.
• Depo üstü çanta.
Ergonomi ve konfor
• Isıtmalı elcikler.**
• Şarj soketi.**
• Orta ayak.**
• Sele, yüksek (düz siyah, sele yüksekliği 820 mm).
Bagaj bölümüne sahip tek sele (standart olarak düz siyah, sele yüksekliği 780 mm).
• El koruyucuları.
• Ön cam, yüksek.
• Ön cam, renkli.
• Ön cam, yüksek, renkli.
Güvenlik
• DWA hırsızlık önleyici alarm sistemi.**
Teknoloji
• Motor koruması, alüminyum.
• Motor koruma çubuğu.
• Şarj soketi için LED lambası.
• Güç azaltımı 25 kW.
4. Renkler.
GS karakteriyle uyumlu dinamik renk grubu.
Yeni BMW G 650 GS'nin tipik enduro karakteri düz turuncu-kırmızı ve beyaz renkleriyle vurgulanmıştır. Motor, orta kapak, egzoz kapakları, şasi, döner kol ve açılır tüpler gibi boyalı gövde alanları ve siyah bileşenlerin karşılıklı etkileşimleri dinamik bir izlenim yaratan heyecan verici karşıtlıklar meydana getirir.
Gümüş renkli motor kapağı alternatör ve debriyajda, magnezyum tekerleklerde ve duman grisi cam korumalarıyla sportif göstergelerde hoş bir görüntü sağlar. G 650 GS'nin dinamik görünümü, hız göstergesindeki BMW GS yazısının, ön camın ve yan marka tutucularının detaylarında vurgulanır.
Tercih ettiğiniz kişisel beğeniniz için, siyah/kırmızı veya siyah/gri seçeneklerindeki sele renklerinden biri ile iki farklı renk grubu birleştirilebilir.
G 650 GS
Motor
hacim cc 652
çap/strok mm 100/83
güç kW/bg 35/48
motor devri rpm 6500
tork Nm 60
motor devri rpm 5000
tasarım su soğutmalı, tek silindirli dört zamanlı motor
silindir sayısı 1
kompresyon/yakıt 11.5:1 / normal kurşunsuz (91 RON)
valf zamanlaması fincan valf
silindir başına valf sayısı 4
Ø emiş/egzoz mm 36/31
gaz kelebeği çapı mm 43
karbürasyon BMS-C II
Elektrik Sistemi
alternatör W 400
akümülatör V/Ah 12/12
far kısa huzmeli: 12V 55/55W
uzun huzmeli: 12V 55/55W
marş kW 0.9
Güç aktarımı
debriyaj çok diskli yağ banyosu debriyajı, mekanik tahrikli
şanzıman çene tipi beş hızlı vites kutusu
birincil oran 1.946
şanzıman oranı I 2.750
II 1.750
III 1.313
IV 1.045
V 0.875
arka tekerlek tahriki arka tekerlek göbeğinde şok emici sürekli O ring halkası
oran 2.937
Şasi
şasi yapısı tipi cıvatalı şasi kuyruğuyla çelik köprü şasi
ön tekerlek kontrolü çatal denge çubuklu teleskopik çatallar
arka tekerlek kontrolü çelik bölümlerde kutulu çift döner kol, kol sistemi tahrikli merkezi yaylı gergi kolu
yay hareketi ön/arka mm 170/165
tekerlek kasteri mm 113
aks mesafesi mm 1.477
gidon açısı ° 61.9
6. Teknik Özellikler
G 650 GS
Frenler ön hidrolik tahrikli tek disk freni, Ø 300 mm, yüzer tip çift kaliper freni
arka hidrolik tahrikli tek disk freni, Ø 240 mm, yüzer tip tek kaliper freni
ABS BMW Motorrad ABS, açılıp kapatılabilir (opsiyonel donanım)
Tekerlekler alüminyum dökme tekerlekler
ön 2.50 x 19“
arka 3.50 x 17“
Lastikler ön 110/80 R19
arka 140/80 R17
Boyutlar ve ağırlıklar
toplam uzunluk mm 2165
aynalar dahil toplam genişlik mm 920
sele yüksekliği (sürücüsüz) mm 780 (standart)
750 (OE, düşük sele)
820 (OA, sele, yüksek)
yüksüz ağırlık, depo % 90 doluyken kg 192
izin verilen toplam ağırlık kg 380
yakıt deposu kapasitesi l 14
Performans değerleri
yakıt tüketimi
90 km/s l/100 km 3.2
120 km/s l/100 km 4.3
hızlanma
0–100 km/s S 5,7
maksimum hız km/s 170