Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
14 Haziran 2018, 20:50
#26201
Sakin kullanıp, yakıtı öyle ölçersen daha sağlıklı yorum yapılabilir
Reklamlar
-
14 Haziran 2018, 22:25
#26202
Bunun sakin kullanımla bir alakası yok, 5 6 litre yakması garip degil mi?
-
14 Haziran 2018, 23:19
#26203
Granidas adlı üyeden alıntı
Bunun sakin kullanımla bir alakası yok, 5 6 litre yakması garip degil mi?
Bilemezsin. Ara sıra gazlamanın sıklığına ve ne kadar üst devirde kullandığına bağlı. Kullanımında da gaz koluna cok hakim değilsen 5 civarı yakabilir. Ölçümü nasıl yaptın? Eğer motorun bir problemden dolayı çok yakıyor olsaydı çekişin düştüğünü de farkederdin
-
15 Haziran 2018, 11:22
#26204
Çekişi zaten düşük o yüzden bujiyi değiştirmeye karar verdim
-
15 Haziran 2018, 19:38
#26205
Granidas adlı üyeden alıntı
Bunun sakin kullanımla bir alakası yok, 5 6 litre yakması garip degil mi?
tam gaz bile 5-6 litre yakmaması lazım bunun. bujinin de bu kadar erken bitmemesi lazım.
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
18 Haziran 2018, 11:19
#26206
Granidas adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar, 2015 model CBR 250r var. Motorum daha 12000kmde ve fazla yakıyor. Hava filtresini değiştirdim. Yağını ve filtresini değiştirdim. Ama sorunum çözülmedi. Şimdi ise bujisini değiştiricem. Fazla yakıyor dediğimde 5 6 litre felan buda ara ara gazlamalarla.
5-6 litre fazla bir cbr için. tek silindir olmasına rağmen. cbf1000 kullanıyorum 100-110'da 5 litreyi gördüm. 4 silindir mi bu?
Bir yerde sıkıntı var. Takip ederek sorunu bulabilirsiniz. Buji değişimi fayda etmez. Ateşlemenin yakıtla fazla bir bağlantısı olmaz. Lastik havaları, lastik ebatları kullanılan modifiye eksoz hava filtresi yada motorun enjeksiyon sisteminde bir tıkanma veya kronik bir sorun patlak vermiş olabilir. hadi 4 litre anlarım taş çatlasa yapacağı. 5 litre mümkün değil. 100 km de 2,8-3,2-3,4 arası. Km başı 15 krş. sıkıştırmalarda 16 veya 17 kuruşa çıkabilir.
- - Booooobbbb... buuuuuuuuu - -
-
18 Haziran 2018, 13:22
#26207
Merhabalar. Bana CBR 250R Gidon rulmanı lazım. Nereden temin edebilirim. Istanbul da oturuyorum. Motosikletim 2015 model. Şimdiden teşekkür ederim.
-
22 Haziran 2018, 10:58
#26208
Enesinci adlı üyeden alıntı
Merhabalar. Bana CBR 250R Gidon rulmanı lazım. Nereden temin edebilirim. Istanbul da oturuyorum. Motosikletim 2015 model. Şimdiden teşekkür ederim.
En yakın Honda Bayii'nin çayını içiniz. Teşekkürler.
- - Booooobbbb... buuuuuuuuu - -
-
22 Haziran 2018, 20:28
#26209
Aradım 500 TL fiyat çektiler parça ve işçiliğe. Bende parçayı kendim alıp değiştirtmek istiyorum. İşçilik 150 TL. Yani bana rulman lazım sadece şuan :D Teşekkürler
-
23 Haziran 2018, 12:19
#26210
Enesinci adlı üyeden alıntı
Aradım 500 TL fiyat çektiler parça ve işçiliğe. Bende parçayı kendim alıp değiştirtmek istiyorum. İşçilik 150 TL. Yani bana rulman lazım sadece şuan :D Teşekkürler
O da mantıklı, elin tornavida tutuyorsa kendin yap, parça siparişi ver.
- - Booooobbbb... buuuuuuuuu - -
-
25 Haziran 2018, 00:25
#26211
Enesinci adlı üyeden alıntı
Aradım 500 TL fiyat çektiler parça ve işçiliğe. Bende parçayı kendim alıp değiştirtmek istiyorum. İşçilik 150 TL. Yani bana rulman lazım sadece şuan :D Teşekkürler
skf timken NSK dan şaşılmaz... Orjinal parça için motoparçahane.com var...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
27 Haziran 2018, 13:30
#26212
Merhaba arkadaşlar,Allahın izniyle yarın 250r alarak aranıza katılıyorum. Alacağım motor henüz 600 kmde. Rodaj sonrası hangi yağı tercih etmeliyim ? Motorla ilgili bütün deneyim ve tavsiyelerinize açığım
-
27 Haziran 2018, 14:13
#26213
E.Yzr adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar,Allahın izniyle yarın 250r alarak aranıza katılıyorum. Alacağım motor henüz 600 kmde. Rodaj sonrası hangi yağı tercih etmeliyim ? Motorla ilgili bütün deneyim ve tavsiyelerinize açığım
ipone veya motul
-
27 Haziran 2018, 14:56
#26214
Hocam çok fazla seçeneği var. Mesela 5100 mü 7100 mü ? gibi gibi...
-
27 Haziran 2018, 15:03
#26215
2012 model benimki.
27k'da motora 1.5lt İpone 4000rs 10w40 koydum. 30k'da boşalttığımda içinden yaklaşık 1.2-1.3 lt yağ çıktı.
30k'da bu kez 1.5lt İpone 4000rs 10w30 koydum. 33k'da boşalttığımda içinden tam 1.5 lt yağ çıktı.
Şimdi tekrar 1.5lt İpone 4000rs 10w40 koydum. bakalım 36k'da yine yağ eksilmesi olacak mı ?
benim naçizane tavsiyem ne alırsan al 10w30 al çünkü kitapçıkta o yazıyor.
-
27 Haziran 2018, 15:23
#26216
E.Yzr adlı üyeden alıntı
Hocam çok fazla seçeneği var. Mesela 5100 mü 7100 mü ? gibi gibi...
hocam ipone kullandım ben hep, 10w40 sentetik koyuyordum.
motulde 5100 öneriyolar genelde küçük cc lerde,
şu anda 650f kullanıyorum, 4 silindir, daha yüksek cc bi makine olduğu için 7100 kullanıyorum.
7100 de koyabilirsiniz ama 5100 yeterli olur bence.
-
27 Haziran 2018, 15:30
#26217
Tavsiyeniz için çok teşekkür ederim,bunu göz önünde bulundurucam ve 10w30 ipone alıcam
-
01 Temmuz 2018, 23:12
#26218
zapalka adlı üyeden alıntı
2012 model benimki.
27k'da motora 1.5lt İpone 4000rs 10w40 koydum. 30k'da boşalttığımda içinden yaklaşık 1.2-1.3 lt yağ çıktı.
30k'da bu kez 1.5lt İpone 4000rs 10w30 koydum. 33k'da boşalttığımda içinden tam 1.5 lt yağ çıktı.
Şimdi tekrar 1.5lt İpone 4000rs 10w40 koydum. bakalım 36k'da yine yağ eksilmesi olacak mı ?
benim naçizane tavsiyem ne alırsan al 10w30 al çünkü kitapçıkta o yazıyor.
Bu yağ konusunda daha önce de yazmıştım. Kitapçıkta 10W 30 yazıyor da, sıcaklığa göre olan akışkanlık tablolarında 10W 30 un yazı sıcak geçen yerlerde yetersiz kalacağı yazıyor.
Ben 45 dereceleri görebilen Adana için 10W 50 kullanıyorum. Başka bir yağ veya başka bir motor kullanmadığım için farkı ne olur hissiyat olarak bilmiyorum.
MT 07 kullanan bir arkadaşımın da 10W 40 yağla Adana sıcağında vites geçişlerinde sorun yaşadığını hatırlıyorum. Başka bir şehirden gelmişti ve daha önce hiç böyle bir şey yaşamadım demişti. Yağ ve sıcaklık ilişkisini kurmuştuk biz de tahmini.
Forumdan başka bir abimiz de bir ara sıcaklık dışında da faktörler var. Sen kitapçıkta yazanı koy demişti. Bu sefer de şöyle bir soru geliyor akla, motor bloğunda kullanılan yağ akışkanlığına bir süre sonra motor alışır ve değiştirmek iyi olmaz diye bir bilgi de var.
Bu konularda fikirlerinizi ve varsa bilgilerinizi öğrenmek isterim. Şimdiden teşekkürler.
-
02 Temmuz 2018, 04:16
#26219
mfBulut adlı üyeden alıntı
Bu yağ konusunda daha önce de yazmıştım. Kitapçıkta 10W 30 yazıyor da, sıcaklığa göre olan akışkanlık tablolarında 10W 30 un yazı sıcak geçen yerlerde yetersiz kalacağı yazıyor.
Ben 45 dereceleri görebilen Adana için 10W 50 kullanıyorum. Başka bir yağ veya başka bir motor kullanmadığım için farkı ne olur hissiyat olarak bilmiyorum.
MT 07 kullanan bir arkadaşımın da 10W 40 yağla Adana sıcağında vites geçişlerinde sorun yaşadığını hatırlıyorum. Başka bir şehirden gelmişti ve daha önce hiç böyle bir şey yaşamadım demişti. Yağ ve sıcaklık ilişkisini kurmuştuk biz de tahmini.
Forumdan başka bir abimiz de bir ara sıcaklık dışında da faktörler var. Sen kitapçıkta yazanı koy demişti. Bu sefer de şöyle bir soru geliyor akla, motor bloğunda kullanılan yağ akışkanlığına bir süre sonra motor alışır ve değiştirmek iyi olmaz diye bir bilgi de var.
Bu konularda fikirlerinizi ve varsa bilgilerinizi öğrenmek isterim. Şimdiden teşekkürler.
Ben mersinde yaşıyorum 10w30 ile hiçbir sorun yaşamadım. Sıcaklık tablosu diye bişey yok ayrıca viskozite var. Ayrıca sıcaklık artışından motor etkilense idi bunu kitapçığına yazarlardı.
şimdi adana 45 derece diye 0w20 orjşnal yağı olan BMW 530 a yazın hava sıcak diye 10w50 koyun bakalım başınıza ne iş geliyor? (allah kimseyi borusana düşürmesin)
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:50 ----------
Yağlama ve viskozite olayı sıcaklık sürtünen metal yüzey pürüzlülüğünden etkilenir. Yalnız burada bizim dikkat etmemiz gereken ve mühendislerin dikkat ettiği motorun çalışma sıcaklığıdır. Yağın görev yaptığı yer orası. Motor çalışırken silindir duvarı yaklaşık 100 derece kadar sıcak oluyor pistonun sıcsklığı ise daha yüksek.
Bu ısınma esnasında segmanların yüzeye yaptığı basınç kuvveti ve malzemenin yüzey pürüzlülüğü kullanılarak bir formülle yaklaşık bir değer bulunup ona en yakın değere sahip standart yağ kullanılıyor. Son dönemlerde araçların yağlarının giderek incelmesinin sebebi yüzey kalitesinin artması... (bizim motorlarda seramik kaplama var). Yüzey basınç kuvveti ve yüzey kalitesi arttıkça aşınmayı engellemek için daha yüksek viskozite kullanılmak zorunda, bu da aracın çok yakmasına sebep olur çünkü pistonun hareketini engeller. Bu yüzden yüzey kalitesi arttığı gibi pistonu da daha iyi soğumasını sağlamak ve silindir ile arasındaki boşluk miktarını korumak için silindir ile aynı veya yakın malzemede yapmaya çalışır firmalar. Bu durumda piston ağır olacağı ve titreşim fazla olacağı için eski motorlarda aliminyum piston kullanılırken yeni motorlarda silindir ile aynı malzeme (bizim motorlarda seramik) kullanılıyor. Bu sayede dışarıdaki havanın silindir gömleğine dolaylı etkisi silindir-piston arası basıncı etkilemediği için ortada sıcaklık tablosu diye bişey kalmıyor...
Mt07 ve R25 te fazla güç üretmek ve titreşimi çok aza indirmek maksatlı olarak aliminyum piston kullanılması sebebiyle yukarıdaki olay geçerli değil.
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
02 Temmuz 2018, 10:09
#26220
jimi_hendrix adlı üyeden alıntı
Ben mersinde yaşıyorum 10w30 ile hiçbir sorun yaşamadım. Sıcaklık tablosu diye bişey yok ayrıca viskozite var. Ayrıca sıcaklık artışından motor etkilense idi bunu kitapçığına yazarlardı.
şimdi adana 45 derece diye 0w20 orjşnal yağı olan BMW 530 a yazın hava sıcak diye 10w50 koyun bakalım başınıza ne iş geliyor? (allah kimseyi borusana düşürmesin)
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:50 ----------
Yağlama ve viskozite olayı sıcaklık sürtünen metal yüzey pürüzlülüğünden etkilenir. Yalnız burada bizim dikkat etmemiz gereken ve mühendislerin dikkat ettiği motorun çalışma sıcaklığıdır. Yağın görev yaptığı yer orası. Motor çalışırken silindir duvarı yaklaşık 100 derece kadar sıcak oluyor pistonun sıcsklığı ise daha yüksek.
Bu ısınma esnasında segmanların yüzeye yaptığı basınç kuvveti ve malzemenin yüzey pürüzlülüğü kullanılarak bir formülle yaklaşık bir değer bulunup ona en yakın değere sahip standart yağ kullanılıyor. Son dönemlerde araçların yağlarının giderek incelmesinin sebebi yüzey kalitesinin artması... (bizim motorlarda seramik kaplama var). Yüzey basınç kuvveti ve yüzey kalitesi arttıkça aşınmayı engellemek için daha yüksek viskozite kullanılmak zorunda, bu da aracın çok yakmasına sebep olur çünkü pistonun hareketini engeller. Bu yüzden yüzey kalitesi arttığı gibi pistonu da daha iyi soğumasını sağlamak ve silindir ile arasındaki boşluk miktarını korumak için silindir ile aynı veya yakın malzemede yapmaya çalışır firmalar. Bu durumda piston ağır olacağı ve titreşim fazla olacağı için eski motorlarda aliminyum piston kullanılırken yeni motorlarda silindir ile aynı malzeme (bizim motorlarda seramik) kullanılıyor. Bu sayede dışarıdaki havanın silindir gömleğine dolaylı etkisi silindir-piston arası basıncı etkilemediği için ortada sıcaklık tablosu diye bişey kalmıyor...
Mt07 ve R25 te fazla güç üretmek ve titreşimi çok aza indirmek maksatlı olarak aliminyum piston kullanılması sebebiyle yukarıdaki olay geçerli değil.
Açıklama için teşekkür ederim. Sıcaklık tablosundan kastım sıcaklığa bağlı viskozite tablosuydu zaten.
Peki bahsettiğim motorun yağa alışma durumu nasıl? Yani ben şimdi bakımda 10-50 yi boşaltıp 10-30 koysam bu bir problem oluşturmayacak mı?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)
Bu Konudaki Etiketler