Motorun çalışması veya viteslerde herhangi bir sıkıntı yok. Ama şimdi 10W-40 ve 10W-30 olan CBR 250 sürmediğim için henüz kıyaslamak zor Motorun sıfır alındığı bayide de 10W-50 önermişler o bölge için(Mersin). Ben de 3000 km de satın aldıktan sonra 10W-50 koydum. Şu an 4600 km de motor.
motor 26 bin km de, şu anda ağır bakım olarak yapılması gereken bişi var mı?
10 bin km ile 26 bin km arasında sadece yağını, filtrelerini ve hidrolik sıvılarını değiştirdim.
şu an için aklımda olanlar,
- balataları değiştirmek,
- buji kontrol etmek, kararmışsa değiştirmek,
bunun dışında "şunu da yap, şurdaki vidaları sık" tarzında neler yapılması gerektiği hususunda bilgilendirebilirseniz sevinirim.
ayrıca ön tekerde bi noktada tık diye bir ses geliyor, sürekli olarak aynı yerden geçtiğinde geliyor, geçen motoru yıkarken el yordamıyla çevirdiğimizde duyduk, sürüşte felan duyulmuyor.
acaba neden kaynaklı olabilir?
Herkese iyi günler. CBR 250R 2016 repsol motorum ve son 2 gündür bir sıkıntı yaşıyorum. Motor 6binde çok düşük devirlerde böyle bozuk para sesi gibi değişik bir ses geliyor çır çır. genelde gazı açtıktan sonra kapatırken karşılaşıyorum. Kronik bir problem midir yoksa bir sıkıntı mı var yardımlarınız için teşekkür ederim.
O bölge olayları bilmiyorum bana traş geliyor biraz.Bende antalyada cehennemin içinde 10w30 ile sıkıntı yaşamadım.Sonuçta bu işi mühendislerden oluşan koca bir takım yapıyor.Adam sıcakta 10w50 kullan dese yazardı kitapçığa.Ha ben onuda denedim şahsen titreşimin artması dışında sıcaklıkta bir değişiklik olmadı.
Mutlaka öyledir. Sonuçta gönderecekleri yere göre yapıyorlar bu kitapçıkları diye düşünüyorum. Geçenlerde bir arkadaşımızın motoru 10W-40 yağ ile Adana sıcağında sapıttı. Vitesler baya garipleşti. Ben de normalde 10W-40 alacaktım ama bunun üstüne vazgeçtim. Ama o motor MT-07 idi. Daha fazla ısınması da normal. Motorların yağa alışma olayı hakkında ne düşünüyorsunuz. Sizce kaç km belli bir yağı kullandıktan sonra artık değiştirmemek gerekir ?
Bence bu servis aralıklarında mümkün değil.Hondada tanıdık her 4k'da getir diyor 100 lira için gerek yok ekşın yapma diyor.Ben durumum oldukça mevsim başında kendim değiştirmeyede özen gösteriyorum.Sonuçta 100-200 liralık yağ masrafından kaçıp binlerce liralık masraf yapmak var.
kitapçıkta 10w-30 yazıyo diye 10w-30 kullanıyorum şu an motor mersinde... Hiçbir problemi yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:02 ----------
yağ kahverengi den koyulaştığı zaman değiştirin. Servise güvenmeyin. Mühendisin kitapçığa yazdığına bakın.
Servis sizin motorunuzun yatak boşluğunun kaç mikrometre olduğunu biliyor mu,segman ile silindir arasındaki kalan film mesafesinin kaç mikrometre olduğunu biliyor mu onu bi sorun servise.
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
Demek istediğim o değildi. Motor bloklarının kullanılan yağ tipine alışma olayından bahsediyorum. Tam olarak doğruluğundan emin olmamakla birlikte, birkaç yerde buna benzet şeyler okudum.
Anlatmak istediğim şey mesela ben yaklaşık 5000 km dir 10W-50 kullanılmış motor bloğuna direkt 10W-30 koymalı mıyım? Bu mantıklı olur mu?
ben de 10w30 koydum zaten. 10w50deki durumu merak etmiştim sadece
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:57 ----------
ben bi sıkıntı çıkacağını zannetmiyorum. neticede kitapçık dışında farklı bi işe girişmiyorsun ;) hatta fazla ısınma, vites geçişlerinde anormallik gibi olağandışı bir durum hissediyorsan yağını değiştirmenin faydalı olacağı muhakkaktır
ön tekerdeki sesi bilemeyeceğim. fakat bakım konusunda zincir ve dişlilerin kontrolü; gerekiyorsa gerdirme veya değişimi öneririm.
arkadaşlar ben de sorularımı sorayım o halde;
1) benzin göstergesi düşmüyor. yani dolu depoyla 214km gittim, hala tam dolu görünüyordu. şamandıradan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. daha önce böyle bir arızayla karşılaşan, tamir ettiren oldu mu ?
2) tekleme yapıyor. örneğin 2.vites 5.000 devirde sabit gitmek istediğimde 4900-5100 gibi bir devir aralığında oynuyor. bunun sebebi ve çözümü ne olabilir ?
3) sağı ve solu görünecek şekilde çektiğim radyatörün fotoğrafı şu şekilde; bu durum kaza göstergesi midir sizcede ? ilk 2 maddedeki bariz kusurları benimle paylaşmamış, motosikletin önceki sahibi olan "tanıdık" kişiden yediğim kazığın bir emaresi de bu olabilir düşüncesiyle size danışmak istiyorum.
şimdiden teşekkürler
Arkadaşlar cbr 250r 2016 model motorum var ve dün dikkat ettim gazı keserken küçük devirlerde şır şır sesler geliyor bunun sebebi ne olabilir
Tam o devirde ben de bir kesilme hissediyorum. Özellikle gazı yavaş açtığımda çok oluyor bu his. Ben bir arkadaşa sürdürüp sormuştum. O farkedemedim dedi. Burada okuyana kadar bende sorun var sanıyordum. Ama tam olarak o devir aralığında oluyor bende de.
Sesler motorun ön tarafından geliyorsa normaldir. Bu olayı tek silindir motorların kaderi bu diye okumuştum bir yerde. Yine de daha tecrübeli arkadaşlar daha iyi bilirler.
öncalıkle radyatördeki şeyler kaza değil tazzikli su ile yıkama sonucu oluşan şeyelrdir.2,si depodakı şamandranın tırnakları yerınden cıkmıstır.benımde bir arkadfaşında başımıza geldi ve 1 defa yolda kaldık yapacagınız şey elinizden bu iş geliyorsa depoyu söküp şamandrayı dıkaktlıce cıkarın orada o şamandranın tel olan kısmın ucunda plastık mantar gibi sey var onun baglantı oldu tırnaktan yerinden çıkmıştır.sakın acemi ustaların lafı ile benzın motoru arızaıl vs dıye değiştirmeyin pahalı çünkü
Yağ konusunu merak edenler için şunu söyleye bilirim 1000km den sonra Motül 7100 10w-30 dan başka bir yağ girmedi motora
(artçılı) Cuma - Cumartesi Çanakkale
(artçılı) Pazar Marmaraereğlisinden sonra
Km yi devirdik. Bu zamana kadar yazları uzun veya kısa şehir içi veya şehir dışı kullanımlarda motor ilk çalıştığında çabuk ısınıyor ancak motor yürürken ideal sıcaklığın üzerine çıkmıyor her daim 3 çizgi daha hiç 4 çizgi olmadı motor sıcaklığı. ve motoru istop ettirdikten sonra yağ çabuk soğmuyor. 1 saat sonra bile marşa bastığımda ısı hala 1 çubuk olarak gözüküyor. yağın çabuk ısınması Kışında ayrı bir avantaj motor ısınırken çok beklemiyorsunuz Bu zamana kadar sadece yağ ve yağ filtresi değişti. 10 numara bir motor yapmış honda amca ellerine sağlık 9999 dan sonra km sayacının 0'a dönmemesi ayrı bir hayal kırıklığı
ön tekerde bi noktada tık diye bir ses geliyor, sürekli olarak aynı yerden geçtiğinde geliyor, geçen motoru yıkarken el yordamıyla çevirdiğimizde duyduk, sürüşte felan duyulmuyor.
acaba neden kaynaklı olabilir?
2013 model
dostum benimkindeki tekleme sadece o devirlerde olmuyor. genelde orta devirlerin tamamında var. fakat henüz ne zaman oluyor, olmuyor tam teşhis edemedim. bu durum çok çok büyük ihtimalle bir problem göstergesi. normal olduğunu zannetmiyorum maalesef. kardeşim ve başka bir arkadaş sürdüğünde de farkettiler.
cevabınız için teşekkürler. honda bayi şamandıra için yaklaşık 260tl masraf çıkar dedi. başka bir usta 50 lira falan civarında hallolacağını söyledi ezberden. dediğiniz gibi kolay bir şeyse ben de kendim deneyebilirim. bakalım...
radyatördeki ezik ise tamda mesnetin boyunda ve şeklinde olduğu için şüphe uyandırdı. hatta honda servisteki motosiklet tamir şefi gösterdi bana bu izi, kesin bir gösterge olmadığını belirterek.
ayrıca motosikletimde gidon eğriliği var. sağ ve sol manevraları aynı hissiyatta alamıyor. düz yolda çekme yapıyor. gösterdiğim ustalardan biri mesnetlerin boyunu ölçüp arada 1 cm kadar fark olduğunu söyledi. yani var gibi bir takım problemler...
daha birde tekleme işi var
soğuttular resmen motordan
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:41 ----------
artçılı yolculuk performansını denemedim. lakin değerlendirmelerde size katılyorum ağız tadıyla daha nice km'ler yaparsınız umarım
Ben hala severek kullanıyorum ama sıkıntım egzoz.Konu ses değil bu arada.Ağırlık ve sıcaklık.Eski tek farlarda biliyorsunuz soba borusu var ve antalya sıcağında ayağımı pişiriyor.Sesi orjinale yakın belki 1 tık üstü polisle papaz olmamak için ne takabiliriz ? Avcrom hoşuma gitti gibi sessiz patırtısız ama önerilere açığım.
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)