Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #25961

    Üyelik
    20 Temmuz 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBR 250
    Alıntı mfBulut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim Bende bir sıkıntı yok çok şükür. Allah hepimizi beterinden korusun. Bakalım yarın çok masraf çıkmaz umarım.



    Ben Adana'da yaşadığım için 10W-50 kullanıyorum. Viskozite değerlerine göre o uygun. Ama tek etken o değildir herhalde. Bir de yağı değiştirmek de çok doğru değil diye okumuştum. Bir süre sonra motor alışıyormuş. Acaba kaç km sonra değiştirmemek gerekiyordur artık.

    10w50 kalın gelmiyor mu yav ? merak ettim tecrübelerini


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #25962
    mfBulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2016
    Şehir
    Adana
    Alıntı mturker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10w50 kalın gelmiyor mu yav ? merak ettim tecrübelerini
    Motorun çalışması veya viteslerde herhangi bir sıkıntı yok. Ama şimdi 10W-40 ve 10W-30 olan CBR 250 sürmediğim için henüz kıyaslamak zor Motorun sıfır alındığı bayide de 10W-50 önermişler o bölge için(Mersin). Ben de 3000 km de satın aldıktan sonra 10W-50 koydum. Şu an 4600 km de motor.

  3. #25963
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    motor 26 bin km de, şu anda ağır bakım olarak yapılması gereken bişi var mı?
    10 bin km ile 26 bin km arasında sadece yağını, filtrelerini ve hidrolik sıvılarını değiştirdim.
    şu an için aklımda olanlar,
    - balataları değiştirmek,
    - buji kontrol etmek, kararmışsa değiştirmek,

    bunun dışında "şunu da yap, şurdaki vidaları sık" tarzında neler yapılması gerektiği hususunda bilgilendirebilirseniz sevinirim.

    ayrıca ön tekerde bi noktada tık diye bir ses geliyor, sürekli olarak aynı yerden geçtiğinde geliyor, geçen motoru yıkarken el yordamıyla çevirdiğimizde duyduk, sürüşte felan duyulmuyor.
    acaba neden kaynaklı olabilir?

  4. #25964
    BuLTürk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul Beylikdüzü
    Motosikleti
    Honda CBR 250
    Herkese iyi günler. CBR 250R 2016 repsol motorum ve son 2 gündür bir sıkıntı yaşıyorum. Motor 6binde çok düşük devirlerde böyle bozuk para sesi gibi değişik bir ses geliyor çır çır. genelde gazı açtıktan sonra kapatırken karşılaşıyorum. Kronik bir problem midir yoksa bir sıkıntı mı var yardımlarınız için teşekkür ederim.

  5. #25965
    Sercan_07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Cbr 250r--13
    Alıntı mfBulut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun çalışması veya viteslerde herhangi bir sıkıntı yok. Ama şimdi 10W-40 ve 10W-30 olan CBR 250 sürmediğim için henüz kıyaslamak zor Motorun sıfır alındığı bayide de 10W-50 önermişler o bölge için(Mersin). Ben de 3000 km de satın aldıktan sonra 10W-50 koydum. Şu an 4600 km de motor.
    O bölge olayları bilmiyorum bana traş geliyor biraz.Bende antalyada cehennemin içinde 10w30 ile sıkıntı yaşamadım.Sonuçta bu işi mühendislerden oluşan koca bir takım yapıyor.Adam sıcakta 10w50 kullan dese yazardı kitapçığa.Ha ben onuda denedim şahsen titreşimin artması dışında sıcaklıkta bir değişiklik olmadı.
    jimi_hendrix bunu beğendi.

  6. #25966
    mfBulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2016
    Şehir
    Adana
    Alıntı Sercan_07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O bölge olayları bilmiyorum bana traş geliyor biraz.Bende antalyada cehennemin içinde 10w30 ile sıkıntı yaşamadım.Sonuçta bu işi mühendislerden oluşan koca bir takım yapıyor.Adam sıcakta 10w50 kullan dese yazardı kitapçığa.Ha ben onuda denedim şahsen titreşimin artması dışında sıcaklıkta bir değişiklik olmadı.
    Mutlaka öyledir. Sonuçta gönderecekleri yere göre yapıyorlar bu kitapçıkları diye düşünüyorum. Geçenlerde bir arkadaşımızın motoru 10W-40 yağ ile Adana sıcağında sapıttı. Vitesler baya garipleşti. Ben de normalde 10W-40 alacaktım ama bunun üstüne vazgeçtim. Ama o motor MT-07 idi. Daha fazla ısınması da normal. Motorların yağa alışma olayı hakkında ne düşünüyorsunuz. Sizce kaç km belli bir yağı kullandıktan sonra artık değiştirmemek gerekir ?

  7. #25967
    Sercan_07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Cbr 250r--13
    Alıntı mfBulut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mutlaka öyledir. Sonuçta gönderecekleri yere göre yapıyorlar bu kitapçıkları diye düşünüyorum. Geçenlerde bir arkadaşımızın motoru 10W-40 yağ ile Adana sıcağında sapıttı. Vitesler baya garipleşti. Ben de normalde 10W-40 alacaktım ama bunun üstüne vazgeçtim. Ama o motor MT-07 idi. Daha fazla ısınması da normal. Motorların yağa alışma olayı hakkında ne düşünüyorsunuz. Sizce kaç km belli bir yağı kullandıktan sonra artık değiştirmemek gerekir ?
    Bence bu servis aralıklarında mümkün değil.Hondada tanıdık her 4k'da getir diyor 100 lira için gerek yok ekşın yapma diyor.Ben durumum oldukça mevsim başında kendim değiştirmeyede özen gösteriyorum.Sonuçta 100-200 liralık yağ masrafından kaçıp binlerce liralık masraf yapmak var.

  8. #25968
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı mturker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10w50 kalın gelmiyor mu yav ? merak ettim tecrübelerini
    kitapçıkta 10w-30 yazıyo diye 10w-30 kullanıyorum şu an motor mersinde... Hiçbir problemi yok.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:02 ----------

    Alıntı mfBulut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mutlaka öyledir. Sonuçta gönderecekleri yere göre yapıyorlar bu kitapçıkları diye düşünüyorum. Geçenlerde bir arkadaşımızın motoru 10W-40 yağ ile Adana sıcağında sapıttı. Vitesler baya garipleşti. Ben de normalde 10W-40 alacaktım ama bunun üstüne vazgeçtim. Ama o motor MT-07 idi. Daha fazla ısınması da normal. Motorların yağa alışma olayı hakkında ne düşünüyorsunuz. Sizce kaç km belli bir yağı kullandıktan sonra artık değiştirmemek gerekir ?
    yağ kahverengi den koyulaştığı zaman değiştirin. Servise güvenmeyin. Mühendisin kitapçığa yazdığına bakın.

    Servis sizin motorunuzun yatak boşluğunun kaç mikrometre olduğunu biliyor mu,segman ile silindir arasındaki kalan film mesafesinin kaç mikrometre olduğunu biliyor mu onu bi sorun servise.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  9. #25969
    mfBulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2016
    Şehir
    Adana
    Demek istediğim o değildi. Motor bloklarının kullanılan yağ tipine alışma olayından bahsediyorum. Tam olarak doğruluğundan emin olmamakla birlikte, birkaç yerde buna benzet şeyler okudum.

    Anlatmak istediğim şey mesela ben yaklaşık 5000 km dir 10W-50 kullanılmış motor bloğuna direkt 10W-30 koymalı mıyım? Bu mantıklı olur mu?

  10. #25970

    Üyelik
    20 Temmuz 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBR 250
    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kitapçıkta 10w-30 yazıyo diye 10w-30 kullanıyorum şu an motor mersinde... Hiçbir problemi yok.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:02 ----------



    yağ kahverengi den koyulaştığı zaman değiştirin. Servise güvenmeyin. Mühendisin kitapçığa yazdığına bakın.

    Servis sizin motorunuzun yatak boşluğunun kaç mikrometre olduğunu biliyor mu,segman ile silindir arasındaki kalan film mesafesinin kaç mikrometre olduğunu biliyor mu onu bi sorun servise.
    ben de 10w30 koydum zaten. 10w50deki durumu merak etmiştim sadece

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:57 ----------

    ben bi sıkıntı çıkacağını zannetmiyorum. neticede kitapçık dışında farklı bi işe girişmiyorsun ;) hatta fazla ısınma, vites geçişlerinde anormallik gibi olağandışı bir durum hissediyorsan yağını değiştirmenin faydalı olacağı muhakkaktır

    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor 26 bin km de, şu anda ağır bakım olarak yapılması gereken bişi var mı?
    10 bin km ile 26 bin km arasında sadece yağını, filtrelerini ve hidrolik sıvılarını değiştirdim.
    şu an için aklımda olanlar,
    - balataları değiştirmek,
    - buji kontrol etmek, kararmışsa değiştirmek,

    bunun dışında "şunu da yap, şurdaki vidaları sık" tarzında neler yapılması gerektiği hususunda bilgilendirebilirseniz sevinirim.

    ayrıca ön tekerde bi noktada tık diye bir ses geliyor, sürekli olarak aynı yerden geçtiğinde geliyor, geçen motoru yıkarken el yordamıyla çevirdiğimizde duyduk, sürüşte felan duyulmuyor.
    acaba neden kaynaklı olabilir?
    ön tekerdeki sesi bilemeyeceğim. fakat bakım konusunda zincir ve dişlilerin kontrolü; gerekiyorsa gerdirme veya değişimi öneririm.

  11. #25971
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    Alıntı mturker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben de 10w30 koydum zaten. 10w50deki durumu merak etmiştim sadece

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:57 ----------

    ben bi sıkıntı çıkacağını zannetmiyorum. neticede kitapçık dışında farklı bi işe girişmiyorsun ;) hatta fazla ısınma, vites geçişlerinde anormallik gibi olağandışı bir durum hissediyorsan yağını değiştirmenin faydalı olacağı muhakkaktır



    ön tekerdeki sesi bilemeyeceğim. fakat bakım konusunda zincir ve dişlilerin kontrolü; gerekiyorsa gerdirme veya değişimi öneririm.
    zincir ve dişlilerin durumu şu an iyi. 15 bin km felan oldu onlar, henüz gerdirme ihtiyacı duymadım.
    D.I.D. nin zinciri var.

  12. #25972

    Üyelik
    20 Temmuz 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBR 250
    arkadaşlar ben de sorularımı sorayım o halde;

    1) benzin göstergesi düşmüyor. yani dolu depoyla 214km gittim, hala tam dolu görünüyordu. şamandıradan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. daha önce böyle bir arızayla karşılaşan, tamir ettiren oldu mu ?

    2) tekleme yapıyor. örneğin 2.vites 5.000 devirde sabit gitmek istediğimde 4900-5100 gibi bir devir aralığında oynuyor. bunun sebebi ve çözümü ne olabilir ?

    3) sağı ve solu görünecek şekilde çektiğim radyatörün fotoğrafı şu şekilde; bu durum kaza göstergesi midir sizcede ? ilk 2 maddedeki bariz kusurları benimle paylaşmamış, motosikletin önceki sahibi olan "tanıdık" kişiden yediğim kazığın bir emaresi de bu olabilir düşüncesiyle size danışmak istiyorum.

    şimdiden teşekkürler
    fearlesboyy bunu beğendi.

  13. #25973
    BuLTürk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul Beylikdüzü
    Motosikleti
    Honda CBR 250
    Arkadaşlar cbr 250r 2016 model motorum var ve dün dikkat ettim gazı keserken küçük devirlerde şır şır sesler geliyor bunun sebebi ne olabilir

  14. #25974
    mfBulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2016
    Şehir
    Adana
    Alıntı mturker adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    2) tekleme yapıyor. örneğin 2.vites 5.000 devirde sabit gitmek istediğimde 4900-5100 gibi bir devir aralığında oynuyor. bunun sebebi ve çözümü ne olabilir ?
    Tam o devirde ben de bir kesilme hissediyorum. Özellikle gazı yavaş açtığımda çok oluyor bu his. Ben bir arkadaşa sürdürüp sormuştum. O farkedemedim dedi. Burada okuyana kadar bende sorun var sanıyordum. Ama tam olarak o devir aralığında oluyor bende de.

    Alıntı BuLTürk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar cbr 250r 2016 model motorum var ve dün dikkat ettim gazı keserken küçük devirlerde şır şır sesler geliyor bunun sebebi ne olabilir
    Sesler motorun ön tarafından geliyorsa normaldir. Bu olayı tek silindir motorların kaderi bu diye okumuştum bir yerde. Yine de daha tecrübeli arkadaşlar daha iyi bilirler.
    mturker bunu beğendi.

  15. #25975
    fearlesboyy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2007
    Motosikleti
    YAMAHA MT
    Alıntı mturker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar ben de sorularımı sorayım o halde;

    1) benzin göstergesi düşmüyor. yani dolu depoyla 214km gittim, hala tam dolu görünüyordu. şamandıradan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. daha önce böyle bir arızayla karşılaşan, tamir ettiren oldu mu ?

    2) tekleme yapıyor. örneğin 2.vites 5.000 devirde sabit gitmek istediğimde 4900-5100 gibi bir devir aralığında oynuyor. bunun sebebi ve çözümü ne olabilir ?

    3) sağı ve solu görünecek şekilde çektiğim radyatörün fotoğrafı şu şekilde; https://i.hizliresim.com/AkGg1B.jpg bu durum kaza göstergesi midir sizcede ? ilk 2 maddedeki bariz kusurları benimle paylaşmamış, motosikletin önceki sahibi olan "tanıdık" kişiden yediğim kazığın bir emaresi de bu olabilir düşüncesiyle size danışmak istiyorum.

    şimdiden teşekkürler
    öncalıkle radyatördeki şeyler kaza değil tazzikli su ile yıkama sonucu oluşan şeyelrdir.2,si depodakı şamandranın tırnakları yerınden cıkmıstır.benımde bir arkadfaşında başımıza geldi ve 1 defa yolda kaldık yapacagınız şey elinizden bu iş geliyorsa depoyu söküp şamandrayı dıkaktlıce cıkarın orada o şamandranın tel olan kısmın ucunda plastık mantar gibi sey var onun baglantı oldu tırnaktan yerinden çıkmıştır.sakın acemi ustaların lafı ile benzın motoru arızaıl vs dıye değiştirmeyin pahalı çünkü

  16. #25976
    MoRFy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2016
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    HONDA CBF 600 - BMW R25/3
    Yağ konusunu merak edenler için şunu söyleye bilirim 1000km den sonra Motül 7100 10w-30 dan başka bir yağ girmedi motora
    (artçılı) Cuma - Cumartesi Çanakkale
    (artçılı) Pazar Marmaraereğlisinden sonra


    Km yi devirdik. Bu zamana kadar yazları uzun veya kısa şehir içi veya şehir dışı kullanımlarda motor ilk çalıştığında çabuk ısınıyor ancak motor yürürken ideal sıcaklığın üzerine çıkmıyor her daim 3 çizgi daha hiç 4 çizgi olmadı motor sıcaklığı. ve motoru istop ettirdikten sonra yağ çabuk soğmuyor. 1 saat sonra bile marşa bastığımda ısı hala 1 çubuk olarak gözüküyor. yağın çabuk ısınması Kışında ayrı bir avantaj motor ısınırken çok beklemiyorsunuz Bu zamana kadar sadece yağ ve yağ filtresi değişti. 10 numara bir motor yapmış honda amca ellerine sağlık 9999 dan sonra km sayacının 0'a dönmemesi ayrı bir hayal kırıklığı

  17. #25977
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    ön tekerde bi noktada tık diye bir ses geliyor, sürekli olarak aynı yerden geçtiğinde geliyor, geçen motoru yıkarken el yordamıyla çevirdiğimizde duyduk, sürüşte felan duyulmuyor.
    acaba neden kaynaklı olabilir?
    2013 model

  18. #25978

    Üyelik
    20 Temmuz 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBR 250
    Alıntı mfBulut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam o devirde ben de bir kesilme hissediyorum. Özellikle gazı yavaş açtığımda çok oluyor bu his. Ben bir arkadaşa sürdürüp sormuştum. O farkedemedim dedi. Burada okuyana kadar bende sorun var sanıyordum. Ama tam olarak o devir aralığında oluyor bende de.
    dostum benimkindeki tekleme sadece o devirlerde olmuyor. genelde orta devirlerin tamamında var. fakat henüz ne zaman oluyor, olmuyor tam teşhis edemedim. bu durum çok çok büyük ihtimalle bir problem göstergesi. normal olduğunu zannetmiyorum maalesef. kardeşim ve başka bir arkadaş sürdüğünde de farkettiler.

    Alıntı fearlesboyy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öncalıkle radyatördeki şeyler kaza değil tazzikli su ile yıkama sonucu oluşan şeyelrdir.2,si depodakı şamandranın tırnakları yerınden cıkmıstır.benımde bir arkadfaşında başımıza geldi ve 1 defa yolda kaldık yapacagınız şey elinizden bu iş geliyorsa depoyu söküp şamandrayı dıkaktlıce cıkarın orada o şamandranın tel olan kısmın ucunda plastık mantar gibi sey var onun baglantı oldu tırnaktan yerinden çıkmıştır.sakın acemi ustaların lafı ile benzın motoru arızaıl vs dıye değiştirmeyin pahalı çünkü
    cevabınız için teşekkürler. honda bayi şamandıra için yaklaşık 260tl masraf çıkar dedi. başka bir usta 50 lira falan civarında hallolacağını söyledi ezberden. dediğiniz gibi kolay bir şeyse ben de kendim deneyebilirim. bakalım...

    radyatördeki ezik ise tamda mesnetin boyunda ve şeklinde olduğu için şüphe uyandırdı. hatta honda servisteki motosiklet tamir şefi gösterdi bana bu izi, kesin bir gösterge olmadığını belirterek.

    ayrıca motosikletimde gidon eğriliği var. sağ ve sol manevraları aynı hissiyatta alamıyor. düz yolda çekme yapıyor. gösterdiğim ustalardan biri mesnetlerin boyunu ölçüp arada 1 cm kadar fark olduğunu söyledi. yani var gibi bir takım problemler...

    daha birde tekleme işi var

    soğuttular resmen motordan

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:41 ----------

    artçılı yolculuk performansını denemedim. lakin değerlendirmelerde size katılyorum ağız tadıyla daha nice km'ler yaparsınız umarım

  19. #25979
    Sercan_07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Cbr 250r--13
    Ben hala severek kullanıyorum ama sıkıntım egzoz.Konu ses değil bu arada.Ağırlık ve sıcaklık.Eski tek farlarda biliyorsunuz soba borusu var ve antalya sıcağında ayağımı pişiriyor.Sesi orjinale yakın belki 1 tık üstü polisle papaz olmamak için ne takabiliriz ? Avcrom hoşuma gitti gibi sessiz patırtısız ama önerilere açığım.

  20. #25980

    Üyelik
    20 Temmuz 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBR 250
    Alıntı Sercan_07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben hala severek kullanıyorum ama sıkıntım egzoz.Konu ses değil bu arada.Ağırlık ve sıcaklık.Eski tek farlarda biliyorsunuz soba borusu var ve antalya sıcağında ayağımı pişiriyor.Sesi orjinale yakın belki 1 tık üstü polisle papaz olmamak için ne takabiliriz ? Avcrom hoşuma gitti gibi sessiz patırtısız ama önerilere açığım.
    cruisercılarınki gibi, renk ile uyumlu yanmaz sargı bezlerden sarılabilir mi acaba ? hatta metal korumanın altından yapılır, estetik anlamda daha az sıkıntılı olur. belli bir seviyeye kadar izolasyon sağlar diye tahmin ediyorum...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 17 kullanıcı var. (0 üye ve 17 misafir)

Bu Konudaki Etiketler