Merhabalar arkadaşlar,
2016 model var bende, 4500 km de.
Bazen trafikte motor boşta iken gaz verip bıraktığımda motor istop ediyor. (4-5 bin devirden direkt dibe düşüyor) Az önce de aynı şekilde ara gaz verdiğimde egzostan patlama sesi geldi ve devir diplere düştü. 2 saniye kadar motor zorlanarak çalıştı ve istop etti.
Yağ ile alakalı olur mu bilmiyorum ama tam sentetik yağ kullanıyorum.
Aklıma buji geldi ama bu kadar erken sıkıntı çıkarır mı ?
Daha önce yaşayan veya yardımcı olabilecek biri var mı aranızda?
Doğru servise.
yani hocam şu sensör zırvalarından biri bozuktur herhalde. daha hiç başıma gelmedi sağda soldada duymadım. AHC nin dediği gibi servis sonuçta çözsün problemi bizide bilgilendirirsen memnun oluruz
Tamamdır. İlk fırsatta servise gidip güncel bilgiyi buraya da yazacağım. Adana'da şu aralar dışarı çıkmak çok kolay değil Teşekkürler
Merhaba arkadaşlar Bajaj Pulsar 200 NS kullanıcısıyım Naked motorlar çok hoşuma gidiyor fakat Pulsar'dan soğudum beni yolda bıraktı daha 3840 km'de iken.
Ben uzun yol yapmak istiyorum CBR250 ile uzun yol yapan arkadaşlar tavsiye ediyor musunuz?
Pulsar'ı satıp Cbr'a geçeyim diyorum;
+Yakıt avantajı
+Sağlamlık
+Marka kalitesi
-Super sport oturuşu
-Arazi yoluna uygunsuzluk
-Bacak yakan egzos
Motosiklete soldan binilir soldan inilir. O bacak nasıl yanar? Ayrıca düz yolda kesinlikle yorucu bir oturuş pozisyonu yok. Ancak bozuk yollarda "bende" sırt ağrısı yapıyor. Belki benim sırtımda problem vardır bilemiyorum.
3-4 depo oldu hep ölçüm yapıyorum standart 0.19 kuruş yakıyor . Uzun yol tapagaz (bu arada düz yol 162 yi geçmedi ) yine aynı dönüşte artçılı sabit 110-120 km bandında yine aynı , şehiriçi gayet soft 5-6k devirlerde max 110km ile yine aynı , hard kullanım yine aynı sebep ne diye düşünmeden yapamıyor insan
servis yolu göründü lakin sizlerlede paylaşmak istedim 5 bin devirden sonra başlayan bir titreşim var ben çinli motorda bu devirde bu kadar vibrasyon görmedim ne yalan söyleyim büyük umutlarla geçiş yaptığım cıbırım neden böyle yapıyor öğrenicez bakalım.
bu arada motor 2016 model 2657 km de
arkadaşlar selamlar..
tanışma başlığımda da yazdığım üzere 2012 model cbr 250 tricolor ile ankaradan aranıza katıldım güncel olarak 19.000kmlerde.
yakın bir zamanda dolaylı olarak tanıdık bir kişiden, söylediklerine güvenerek satın aldım. lakin irili ufaklı bir sürü masrafı çıkıyor. aynı zamanda şüphe ettiğim şeyler var. bunları bir sonraki gönderimde sizlere danışacağım.
motosikletin kondisyonu, performansı yerinde. ss olarak ilk kullandığım motosiklet bu oldu. şu an için memnunum.
bakım hususlarını orjinal kullanım kılavuzuna dikkat ederek, elimden geldiğince, özellikle yabancı forumlardan ve youtube videolarından öğrenerek; veya bulduğum ustalar ile tamamlıyorum.
yapılanlar şimdilik şu şekilde;
motul 7100 10w-30 yağ ve hiflo yağ filtresi ile eskilerini değiştirdim.
park ampüllerinden birini değiştirdim ( osram 12V 5w dipsiz ampul )
muayene işini hallettim.
zincir temizlik ve yağlamasını yaptım ( bunları fren-balata temizleyici ile temizleyip sıvı gres yağlamasını yaptım. ne kadar doğru ürünler olduğundan tam emin değilim). ayrıca zinciri gerdirildi.
arka fren balatalarını ve hidroliği değiştirme niyetim var şu an. videolardan gördüğüm kadarıyla bu da zor değil ;)
yaptığım şeylerde sıkıntı çeken olursa elimden geldiğince yardımcı olurum.
son olarak tüketim ilk ölçümde 3.8lt / 100km' ye yakın çıktı. ama lastikler inikmiş sonradan farkettim. gittiğim yolun en az yarısı kısa mesafe, yokuşlu yollarda oldu. tahminimce normal ankara şartlarında 3.5 lt civarı olacaktır.
allah kimseye kaza bela vermesin, herkese keyifle sürmek nasip olsun.
iyi forumlar.
Hocam oncelikle kazasiz belasiz surusler.
Neden 10w30 yag kullandiniz,kitapcigin onerdigi nedir ? cbr 250 icin yaz kis 10w-40 ideal diye biliyorum,tam emin degilim.7100 sanirim tam sentetik,kavrama da sikinti yaratabilir diye duymustum.
O ring li zinciri balata spreyi degil de gazyagi ile temizlerseniz daha sonrasinda da gres yerine o ring - x ring yaglayicilarla yaglarsaniz daha saglikli olur.
Dikkat et balatalari brenta alma,kotu bir balata fiyati uygundur.
İstop etme sorununile ilgili bilgi alıp buraya da yazacağım demiştim. Kısmet olmadı. Kaza yaptım Çok bir hasar yok. Yarın baktıracağım.
İyi dilekleriniz için teşekkür ediyorum.
Mobilde olduğumdan fotoğraf ekleyemedim ama hondanın türkçe kullanım kılavuzunda 10w30 yazıyor. Bu kılavuz internette pdf olarak mevcut, merak edenler için sayfa 107de tavsiye edilen yağ özellikleri yazıyor.. benim gördüğüm kadarıyla, kılavuzdaki teknik detayları koyduğum yağ karşılıyor. Yaklaşık 300 km kullandım, kavrama sıkıntısı çekmedim.
10w40 piyasada çok kullanılıyor, kolay bulunuyor, nispeten ucuz vs. Ben de çok ikilemde kaldım tercih ederken... Yanlış demiyorum ama hondanın türkiye için çıkardığı kullanım kılavuzu 10w30 diyorsa, zorda kalmadığım sürece başka bir şey kullanmaya gerek duymam.
Balata konusunda, servis orjinali nissin dedi. Piyasada nissin göremedim. ebc kullanacağım sanıyorum. Brenta sinterlilere baktım. Ebc daha kaliteli dendiği için tercihim o yönde olacak gibi.
Zincir konusundaki tavsiyelerinize de dikkat edeceğim.
dostum geçmiş olsun. umarım sende bir şey yoktur.. allah beterinden saklasın
Teşekkür ederim Bende bir sıkıntı yok çok şükür. Allah hepimizi beterinden korusun. Bakalım yarın çok masraf çıkmaz umarım.
Ben Adana'da yaşadığım için 10W-50 kullanıyorum. Viskozite değerlerine göre o uygun. Ama tek etken o değildir herhalde. Bir de yağı değiştirmek de çok doğru değil diye okumuştum. Bir süre sonra motor alışıyormuş. Acaba kaç km sonra değiştirmemek gerekiyordur artık.
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)