Yağ olarak İpone 10/40 kullanılmış tüm bakımlarında. Zincir tertemiz ve yaglı. Kesinlikle gevşemiş bir vida vs yok ya da sallantida bir parca, çözemedim gitti. C tesi servise gideceğim bakalim hayirlisi
Yağ olarak İpone 10/40 kullanılmış tüm bakımlarında. Zincir tertemiz ve yaglı. Kesinlikle gevşemiş bir vida vs yok ya da sallantida bir parca, çözemedim gitti. C tesi servise gideceğim bakalim hayirlisi
Yarın servise gidecektim 29 Ekim olduğu için kapalı olabilir mi acaba 🙄
Bugün İzmir Honda Yükselişe gittim Bayraklıya. Servise girdim motosikletin garantisinin devam edip etmediğini sordum, ruhsatı istedi ve ruhsattaki bilgileri girip baktı. "Motosiklet şuan kaç km de? " dedi. "10.600 km"dedim. "Garanti dahilinde olması için 10.000 de bakıma girmesi gerekiyordu."dedi.
7.000 bakımında verilen kağıtta 11.000 km de bakıma gelecek yazıyordu o yaziyı arkadaşa gösterdim. "hee tamam o zaman garanti dahilinde " dedi. Sonra motorun zırıltısını söyledim. İçerde servisten bir arkadaşı çağırdı ama sanki motoru bedavaya almışız gibi biraz suratsız ve artist artist hareketlerde.
Neyse servisteki genç arkadaş geldi. Bindi motora gitti-geldi, turladı 5 dk falan kullandı motosikleti. "Bunda birşey yok, motosiklet normal. Bakcak birşeyi yok." dedi.
Neyse ben ısrar ettim "zırıltı var nasıl duymadın? Çok belli hemde ." dedim. "Bu sorun bazı cbr250 lerde varmış zaten internette yorumlarda da gördüm." dedim. "Evet var o sorunu çözüyoruz." falan dedi ama pek inanmadım. "Bunda ses yok varsa da az var ses artarsa getir." dedi. Ben dedim bidaha bin ses çok net rüzgardan duymamışsındır dedim. 2 miz bindik ettik baktı evet ses var dedi. Granajlardan depodan geliyordur dedi vidalara falan bakti. Ben dedim yok sallanan vida veya bosta birsey yok makineden geliyor gibi zirilti. Ben vidalarini siktim tamamdir olmustur sen git duzelmezse getirirsin dedi.
Ben niye durup durup oraya gideceğim yani baştan savıyorlar desem yanlış olmaz. Ben dedim şimdi tur atıp geleyim ses gitmediyse bakarsın. Bindim 10 dk turladim çok ruzgar var sesi zar zor duydum ayni ses devam ediyor. Neyse tekrar servise geldim dedim duzelmemis. O zaman randevu al motoru birak bakarim dedi.
Randevu icin en başta masabasinda bilgilerini kontrol eden arkadasa yonlendirdi. Gene afralar tafralar, persembeye randevu aldik bakalim ne çıkacak . Çözebilceklerine ihtimal vermeeim ama garanti dahilinde baksinlar bakalim. Garanti devami için bakimi i servise yaptircaktim 11.000 km de en son o karari almıştım ama servis garantisi bir işe yaramayacakmış gibime geldi açıkcası.
Ses sabırım motordan gelen sabit devirdeki tıkırtı sesi değil 😁
Bu arada sava lastik sorulmuşty, taktım kullanıyorum. Şahane lastik.
Rosso 2 den farkı, manevraya verdiği tepki ve manevra hızı. Onun dısında 470 lirabın karşılığını fazlasıyla veriyor. Rossonun 800 küsür lira oldugu yerde performans açısından en az 700 lirayı ben bu lastiğe verirdim 😁
Üstlerde sesin şeklini yazmıştım. Motosiklet hareket halinde değilken boştayken veya debriyaj çekiliykem gaz verince ses yok.
Hareket halindeyken gazlıyorum biraz gazı bırakmaya yakın tam bırakcaklen zırıltı geliyor değişik bir ses birsz tiz böyle bozuk paralar var zır zır birbirine vuruyormuş gibi. Uzun yolda çok belli oluyor, sessiz bir alamda belli oluyor yani rüzgarsız bir yerde biraz gezsen anlarsın. Başka cbr250 kullandim 2014 model onda bu ses yok. Cbr250 sini denedigim arkadas da benim motosikletime bindi, arkadas direk "servise götür bunu." dedi. Binince anlaşılıyor aslında. Kafayı yicem ya ses çok rahatsız ediyor.
Sabah 08:30 a Bayraklı Honda dan randevu vermişlerdi. 08:30 da gittim. Servis kaydı açtılar. Servisteki teknik personele sorunu anlattım o da geçen geldiğimi hatırladı, sorunu neydi hatırladı. Motoru sıraya aldı, madem sıraya gircekti niye 2 gün önceden 08:30 a randevu verdiler bilmiyorum. ��
Neyse orda çay ve kahvaltılık varmış ikram olarak, biraz atıştırdım kahvaltı falan derken oyalandım. 2 saat sonra "motorun işlemi bitti komtrol edebilirsiniz." dediler ve motoru teslim ettiler. Sürdüm 10 dk falan, ses yok gibiydi. Servisin orası çok rüzgarlı, rüzgardan şıkırtı sesini duyamadım ve sorun düzeldi sandım.Ama nasıl mutluyum görmeniz lazım. Serviseki tekniker arkadaşa "sesi duyamadım, galiba sorun düzelmiş. Ne yaptınız da çözüldü ? " dedim. Ön çamurluğun vidasının önüne lastik conta eklemiş. Neyse dedim "iyi tamam ben gideyim ses olursa geri gelirim."
Eve gidiyorum yolun yarısına geldim zırıl zırıl ses devam ediyor . Haydeee dedim hayaller suya düştü. Geri döndüm servise gene sıraya aldı. Saat 16:00 oldu ben sıkıntıdan geberdim, sıra bana geldi. Bindik birlikte turladık, benzin deposunun üstündeki ufak granajın altında bir vida var ordan geliyordur belki dedi. Ben ihtimal vermedim ama neyse bi bak ordan mi dedim. 20 dk sonra seslendi bin bi kontrol et bitti dedi. Bindim ettim sorun duzelmis gibiydi. Tamam dedim ciktim ama duzelmemistir muhtemelen sesi gene duyamamisimdir diye pek sevinmiyorum. Ordan sonra 50 km civari kullandim ses yok.
Tekniker arkadaş sesin ön taraftan nerden geldiğini anlamak icin motosikletin deposuna oturarak surdu...
2 sefer denedi yani halloldu ama 08:30 da gittim, 16:30 da ordan ciktim diyebilirim. Ama nasıl mutluyum bilemezsiniz. İnşallah ses tekrarlamaz yani tam çözülmüştür.
Ne yaptı adam ? Birde aracınız işlemde iken yanında bulunmuyormu sunuz ? Yada uzaktanda olsa
göremiyormusunuz?
Bi vida ama zırıl zırıl motordan soğuyordum resmen. Serviste toplam 8 saat bekledim. Yapılan işlemlerin tamamı maksimum 20 dk, 1 kere de test etmesi desek 5 dk yani toplam 25 dk işlem sürdü, minimum 7 saat orda bekledim. Fazlası vardır eksiği yoktur. Gelen scooterlar, cbf ler giriyor işlerini görüp çıkıyor. Beni salladılar baya yani. Muhtemelen garanti dahilinde olduğu için para almayacakları için salladilar. ayıp
Sıra diyorlar ama gelen işini görüp gidiyor benim motor kenarda bekliyor :D Yani pek uğraşmadı ama ben baya rica-minnet falan üsteledim. Onlara kalsa 2 gün önce gittiğimde motoru test ettiklerinde normaldi bir sorun yoktu yani. Israrla bikaç kere daha test ettirerek normal olmadığını anlatmaya çalıştım. Bugün de 2.gelişimde motoru bırak alşam gelir alırsın demişlerdi ama bıraksam akşam gelsem olmayacaktı yani çamurluğa lastik conta takıp yolayacaklardı muhtemelen paydos saati gelcekti.Neyse çok şükür halloldu.
Burda servis kayıt ile tamirhane iç içe istediğin gibi ustaların yanında ne yapıp ne ettiklerini görebiliyosun ama ayıp olur diye pek dikizlemedim yamaha bayraklıda tamirhaneye almıyorlardı ama istersen kamerali sistemden içeriyi izletiyorlardı tv ekranından.
O sesten benim motorda da var mı bi gelip baksana bana da bi ara Geçecek bi ses varsa bileyim
Beyler hep soru ile geliyorum ama yapcak birşey yok
Yağ tıpasını sökemedim. Sökmeye çalışırken lokma takımının ucu kırıldı.
Nasıl söksem, kapalı uçlu yıldızla denesem çıkar mı ? Anahtar yok çılarsa alcam deneyeceğim. Tıpayı gevşetebilmek için tavsiyesi olan var mı ? Az önce tıpaya WD40 sıktım sabah tekrar deneyeceğim.
Tıpanın tepesine çok sert olmamakla birlikte çekiçle vurursanız dişleri oynayacak ve rahat sökülecektir...
Ben şunu bilirim; şayet motosikletini söküp takıyorsan; ilgi, alaka, merak varsa lokma takımın iyisinden olacak. 20-30 lira lık lokmalarla iş görülmez. Seni yolda koyar. Şekil A da olduğu gibi İZELTAŞ - RICO tercih edilebilir. Fiyatları 80 ila 110 tl arasında değişir.
Gelelim yağ tıpasına...Bizim arkadaşın CBR da yağ değişimi yaparken tıpa yalama oldu. Zaten tapa sıkıntılıydı. Zar zor sökebildik.
Motosikletin alt tarafında olduğu için tıpayı sökmesi bir hayli zor. Destek ve güç alamıyorsunuz. Boynunuz iki büklüm oluyor. Uğraşırken uğraşırken hop yalama...
Sökemediyseniz kurbağacık veya en son ihtimal Boru anahtarı bulabilirseniz sıkıca sıktıktan sonra dönecektir. Kendiniz yapıyorsanız yağ değişimini en az 2 kişi olmalısınız. Anahtar tıpa üzerinde kayıyorsa tıpanın başına bir bez tutup anahtarın kayması engellenebilir.
Motosikleti arka sehpa da tutarsanız işiniz kolaylaşır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:13 ----------
Morfy kardeşim biz çekiçlede vurduk bu sefer vuracağın yere denk gelmiyor motorun diğer aksamlarına fiziksel zararlar veriyor.
2. Bakım. 4000 km dolduramadım 3416 km de 6 ay dolunca gittim 172 tl tuttu. Bursa honda duran kardeşler.
yağ değişimi ve rutin bakımdan başka bir işlem yapılmadı ise ciddi anlamda pahalı bir rakkam...
Muhtemelen hava filt değişmiştir, zincir yağlanmıştır, motosikleti de yıkayıp vermişlerdir.
@Ramcix o cırcır lokmanın kolu kısa olduğundan dolayı kuvveti pek verememişim ondan açamamış olabilirim. Lokma için özel uzun T kol ve rico lokma ağzı aldım onunla denedim ve çıktı yağ tıpası. Yağ tıpasını sökmeden önce motorun alt kısmında tıpanın çevresinde terleme gibi yağ vardı muhtemelen onun için tıpayı çok sıkmışlar o yüzden de açamamış olabilirim.
Yağı boşalttıktan sonra tıpayı geri takarken (tekrar açarken zor olmasın diye) az sıktım. Motosikleti 2 gün kullandım ve tıpanın çevresindeki terleme gibi yağ kalıntısı eskiye göre çoğalmış yani yaygınlaşmıştı. Şimdi tıpayı biraz daha sıktım umarım terleme gibi şey geçer. Geçmezse yeni tıpa alcam.
Bu arada yağ değişimi sırasında yağı yanlışlıkla 100 ml kadar fazla koydum. O fazla yağ ses olarak olumsuz etkiledi. Bende 100 ml fazlalığı geri aldım, ses olarak düzeldi. Yağ 10-40 eni ride yarı sentetik kullandım. 2.000 km sonra tekrar değiştireceğim. Zaten performanslı kullanmadığım için yağ yorulmaz diye düşünüyorum.
Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)