Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #24421
    mucoist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 250R
    Alıntı xcom adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bakım aralıkları 2014 ten itibaren 4 bine düştü 12 ve 13 modellerde 6K idi 24K dan itibaren 4 e düşürdüm bende zaten.. Çok devirli sürüş yapınca yada dur kalk trafiğe girince çok farkediyor yağ onlarda 4binde değiştim zaten.. Hava filtresini 12bini geçirmiyorum kesinlikle..
    Radyatör soğutma suyu 3-4 yıl götürür o kadar dert etme denildi.. Artık üşendikleri için mi para kazanmak istemedikleri için mi bilmiyorum.. Herhangi bir eksiltme yok suda..
    Ben 2014 Mayıs'ta motoru aldığımda henüz Türkçe kullanma kılavuzu çıkmamıştı. İngilizce manueli ile teslim aldım. İngilizce kılavuzda bakım aralıkları 1.000, 12.000, 24.000 şeklinde gidiyor. Türkçe kılavuzdaki aralıklar, "servise gelin de biz de yolumuzu bulalım" amacıyla hazırlanmış gibi. Ayrıca benim imzaladığım garanti sözleşmesinde sadece 1000, 12 bin ve 24 bin bakımları mecburi bakımlardı. Servise 6.000'de bir giriyorum.
    ardacik bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #24422
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Alıntı ardacik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hic zincir disli deismedimi ?
    Alıntı xcom adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @ardacık

    @lynxmaster

    Zincir dişli henüz değiştirmedim. 200km de bir sürekli gaz yağı ile temizleyip yağladığım için @sokollu ferhat ne kadar titiz olduğumu bilir.. O yüzden şuan için gerek duymadım.. Hem daha germe payım var hemde aşırı kilitli baklam yok..36 bine kadar yolu var 36 binde değişiklik yapmayı düşünüyorum..


    Özetle 36 binde
    Yağ ve yağ filtresi hava filtresi zincir dişli takımı tekerlek ve gidon rulmanı radyatör soğutma suyu başka bişey gerekir mi? Subap ayarı? debriyaj balatası? Gibi...
    Beyler ben şahitim, adam 34 binde ve zincir dişlisi hala fabrikasyon. 10binde zincir dişli değişenlere kapak olsun Kuryelerinki gibi pas tutmuş zincirle de gezmiyor. Bir baklası eğik gibi. Yine de zincir ve dişli değişmesi taraftarıyım.


    Subap ayarı çok ilginç mesele. İnazuma kitapçığı 5binde bir kontrol için gözden geçirilmesi gerektiğini yazıyordu. Suzuki yetkili servis Batuhan Motora sordum, 2013'ten beri hiç bir Inazuma'da subab ayarı yapmadık dedi. 118 bin de bir Inazuma gördüm kuryede, o da periyodik bakımlar dışında bir şey yapmamış. Cbf 150 için yapan bir üye vardı fotoğraflarla anlatmıştı. Sanırım her ustanın yapabileceği bir iş değil. Cbr 250'de yapan oldu mu hiç duymadım.

    Debriyaj balatası değişimini bir arkadaşım ilk motorunda sürekli kavramada kullanan bir kullanıcı yüzünden olsa gerek, bir süre 1.vitese inememiş 2 ile kalkarak idare etmişti, bir gün de 3.vitesten aşağıya inemeyince serviste değişmişti.

    Alıntı mucoist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben 2014 Mayıs'ta motoru aldığımda henüz Türkçe kullanma kılavuzu çıkmamıştı. İngilizce manueli ile teslim aldım. İngilizce kılavuzda bakım aralıkları 1.000, 12.000, 24.000 şeklinde gidiyor. Türkçe kılavuzdaki aralıklar, "servise gelin de biz de yolumuzu bulalım" amacıyla hazırlanmış gibi. Ayrıca benim imzaladığım garanti sözleşmesinde sadece 1000, 12 bin ve 24 bin bakımları mecburi bakımlardı. Servise 6.000'de bir giriyorum.
    Ben yağ ve yağ filtresini psikolojik nedenlerle değişiyorum. Yağ ve filtresini 4binde bir, hava filtresini 12binde bir, balataları gerek olduğunda değişerek gitmeyi planlıyorum.

    Honda servisleri çoook komik. Alarm takmanın, yağı servis dışında değişmenin garantiden çıkaracağını söyleyerek tehdit etmeye çalışıyorlar hala milleti.

    Kocaeli'den aldığım motorum için Eneos yağ ve yağ filtresi alıp değiştirmelerini rica etmiştim. Haldız Motor'da şöyle bir diyalog oldu ,

    - Yağ ve yağ filtresi aldım sizden, değiştirebilir misiniz ?
    + Bayram ağzı olduğundan çok yoğunuz. Bayram sonrası gelin
    - Kocaeli'de oturmuyorum, İstanbul'a geçeceğim. O zaman lokma anahtarı olan bir yer söyleyin gidip halledeyim.
    + Valla gardeş servis dışında yağ değişirsen garanti kapsamından çıkar söyleyeyim yani (izmit ağzıyla)
    - Şimdi siz hem yoğunuz yağınızı değiştiremeyiz diyorsunuz, hem de başka yere gidersem garanti kapsamı dışına çıkar mı diyorsunuz. Yağı zamanında değiştirmek istemem garanti dışına çıkmak mı oluyor diye sordum.

    Kem küm edip, bir motor tamircisinin numarasını verdi.

    Marş rölesi için gittiğim Esengül de aynen şu cümleyi kurdu ,

    + Artık 4binde bir bakıma gelmeniz gerekiyor, 6 binde bir değil, servis aralıklarını kısalttı Honda

    Yaw he he dedim, yıllardır milleti servise bağlamak için atmadığı taklalar kalmıyor.
    ardacik ve mucoist bunu beğendiler.
    --------------------------------------

    Bende sığar iki cihân ben bu cihâna sığmazam.

  3. #24423
    ardacik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2014
    Şehir
    istanbul
    Ben kendimden ornek veriyim benim motor agirlasmaya baslamisti seri kalkmiyodu acaba ne oldu die dusunuyodum bujiden mi zincirdenmi die fln cunku zincir gergisi ortadaydi yani daha gerilicek cok pay var ve 200 km de bi temizleyip 400 km de bi semtteki tamirciye ugrayip az da olsa gerioduk bazen gerek bile olmuyodu servise gittigimde (dogu bati) abi zincirin ses yapio deistirmen lazim dedi kma dan x ring gold zinciri aldim gittim deistirdiler on dislide deisti arka disli deismedi ve motor okadar atik bi hale gelmistiki baya fark etti yani zaten en iyi sartlarda zincirin omru 20 bin km benim makina 24 binde ben 25binde gidicem servise hala orjinal buji kullaniyorum servis 30 binden.once bu makinede buji deismemesi gerektigini soyluyo orda calisan butun arkadaslarda oyle dio hatta bi cilginlik yapip motul 7100 koymayi dusunuyorun bakalim o gun gelince ne olucak
    Sokollu bunu beğendi.

  4. #24424
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Alıntı ardacik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben kendimden ornek veriyim benim motor agirlasmaya baslamisti seri kalkmiyodu acaba ne oldu die dusunuyodum bujiden mi zincirdenmi die fln cunku zincir gergisi ortadaydi yani daha gerilicek cok pay var ve 200 km de bi temizleyip 400 km de bi semtteki tamirciye ugrayip az da olsa gerioduk bazen gerek bile olmuyodu servise gittigimde (dogu bati) abi zincirin ses yapio deistirmen lazim dedi kma dan x ring gold zinciri aldim gittim deistirdiler on dislide deisti arka disli deismedi ve motor okadar atik bi hale gelmistiki baya fark etti yani zaten en iyi sartlarda zincirin omru 20 bin km benim makina 24 binde ben 25binde gidicem servise hala orjinal buji kullaniyorum servis 30 binden.once bu makinede buji deismemesi gerektigini soyluyo orda calisan butun arkadaslarda oyle dio hatta bi cilginlik yapip motul 7100 koymayi dusunuyorun bakalim o gun gelince ne olucak
    Buji oyle, onceki cbrde 24bin de degismistim o da zorunluluktan degil, yakita olumlu katkisi olur diye umarak. Cok da farkeden bir durum gozlemlemedim aslinda.

    Zincir bana gore de 20bin`e kadar coook rahat gider.

    Ben de bir defasinda hic unutmam eski motorumda dusuk hizlarda surtme sesi, takilma gibi seyler oluyordu o zaman acemilik donemlerim kafayi yiyorum zincire yagi basiyorum, debriyaj ayariyla oynuyorum yok yine ayni. Sonradan bir abim on disli kapagini acip temizlememi tavsiye etti. Somunlari cikardim kapak gelmedi kirden pislikten balciklasan yagdan o kadar dolmus ki on dislinin etrafi makine dusuk hizda veya kalkista zorlaniyordu dogal olarak. Kucuk dislinin etrafinda zincirin kiri atacagi bir alan da olmadigi icin, tas toprak yaprak kaya toka ne varsa sıkısip kaliyormus.

    Gazyagini basinca aletin gidisi degismisti ekstra kompresyon yapiyordu o yumruk kadar kati yag

    Arda yine yazayim, Motul`a cok bel baglama, yuksek devir ceviren makinelerde iyi sonuclar veriyor evet ama Cbr`de denedigimde motorun sesi hic hosuma gitmemisti. Gerci hatirlamiyorum hangi seriyi denedigimi.

    Xcom- Emre bu yaz ipone 0-40 veya 5-40 yag deneyecek, merakla sonuclari bekliyoruz
    ardacik ve Malatya CBR bunu beğendiler.
    --------------------------------------

    Bende sığar iki cihân ben bu cihâna sığmazam.

  5. #24425
    mertcancbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2014
    Şehir
    Ankara
    Plakalığı değiştiren,kısaltan var mı aramızda yeni kasa için?Hot Bodies Racing'in kiti var ,yeni kasa CBR ile de uyumlu olduğu yazıyor almaya değer mi bilemedim. Yada başka markanın kitlerini kullanan varsa öneride bulunabilir mi?
    Hot Body Racing kiti bu:
    http://www.ebay.com/itm/Hotbodies-Te...VVyP0N&vxp=mtr

  6. #24426
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Sahsen plakalik, elcik ,manet gibi degisimleri gereksiz goruyorum.

    Ilandaki urun shipping bedelini de ekleyince bayagi bi para demek. Ayni islemi cok daha ucuza yapan yerler bulunur sanirim.


    Koruma takozu kullanan var mi ?

    http://urun.n11.com/koruma-demiri/ho...kozu-P52038682

    Soyle bir urun var plastik ve firildak gibi olan diger urunlere nispeten daha kaliteli gibi duruyor. Ne dersiniz ?
    ardacik bunu beğendi.

  7. #24427
    ardacik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2014
    Şehir
    istanbul
    Alıntı Sokollu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sahsen plakalik, elcik ,manet gibi degisimleri gereksiz goruyorum.

    Ilandaki urun shipping bedelini de ekleyince bayagi bi para demek. Ayni islemi cok daha ucuza yapan yerler bulunur sanirim.


    Koruma takozu kullanan var mi ?

    http://urun.n11.com/koruma-demiri/ho...kozu-P52038682

    Soyle bir urun var plastik ve firildak gibi olan diger urunlere nispeten daha kaliteli gibi duruyor. Ne dersiniz ?
    Ben bizim motorlara koruma takozu pek yakistirmiyorum ya... dustugunde her turlu grenaja bisey oluyo yani ama motor blogunu korur diosan ozaman al gitsin

  8. #24428
    Ahmetcan45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2013
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    YBR 125 -- YZF R25 -- CBR 600RR -- YZF R1
    Alıntı ayna639 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beyler yukarıdaki gezi videosunda r25 in farlar çok mu zayıf bana mı öyle geldi. Ayrıca sanki far bir ışık kaynağından ziyade tepsi gibi doğrusal ışık veriyor özellikle motosiklet yattığında yolu gösteren açı iyice azalıyor. Birde abi küfüre karşıyım ben yaa!! bu nedir abi motosiklet kültürü falan filan sonra koy çıkart belden aşağı muhabbet hani ailecek bu merete binen birlikte piknik turları düzenleyen hafta sonu gezmelere gidip hakaten eğlenen insanlar yok mudur abi bu alemde. Sonra millet motora binmiyor binmez tabii ben eşime bak hanım adamlar bu soğuk havada motosikleti ile gezmeye gitmişler. gel birlikte izleyelim dedim dediğime demişime pişman oldum. Ya edepsiz küfürlerinizden vazgeçin ya bir ikaz koyunda biz de bilelim. İzlenir mi izlenmez mi. Video Berber çıraklarının yada sanayi çıraklarının geç vakitte dükkanı kapatıp evlerine dönerken yaptıkları sohbete dönmüş resmen
    vurmuşsunda vurmuşsun abi sende sanki her yerde küfür ediyoruz. videonun 1 yerinde var galiba sadece emin deyilim suanda oda cbr li arkadaş fazer e bindi her yerde beni çeekkk diye bagırıyo dayanamadım en sonunda k.b ne diyim R25 in farlar evet biraz zayıf orjinal sarı ampulleri beyaz ile değiştirildi o yüzden sarılarda daha net ışık alıyorsun.

  9. #24429
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    Alıntı xcom adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @ardacık
    @linkinpark20
    @lynxmaster

    Zincir dişli henüz değiştirmedim. 200km de bir sürekli gaz yağı ile temizleyip yağladığım için @sokollu ferhat ne kadar titiz olduğumu bilir.. O yüzden şuan için gerek duymadım.. Hem daha germe payım var hemde aşırı kilitli baklam yok..36 bine kadar yolu var 36 binde değişiklik yapmayı düşünüyorum..

    Bakım aralıkları 2014 ten itibaren 4 bine düştü 12 ve 13 modellerde 6K idi 24K dan itibaren 4 e düşürdüm bende zaten.. Çok devirli sürüş yapınca yada dur kalk trafiğe girince çok farkediyor yağ onlarda 4binde değiştim zaten.. Hava filtresini 12bini geçirmiyorum kesinlikle..
    Radyatör soğutma suyu 3-4 yıl götürür o kadar dert etme denildi.. Artık üşendikleri için mi para kazanmak istemedikleri için mi bilmiyorum.. Herhangi bir eksiltme yok suda..

    Özetle 36 binde
    Yağ ve yağ filtresi hava filtresi zincir dişli takımı tekerlek ve gidon rulmanı radyatör soğutma suyu başka bişey gerekir mi? Subap ayarı? debriyaj balatası? Gibi...
    motordan rahatsız edici bi şakır şukur ses gelmiyorsa subap ayarını kurcalama derim.
    radyatör suyu 3 yılda bir değiştirilmesi gerekiyor, tıpkı motor yağının senede bir değiştirilmesi gerektiği gibi.
    çünkü içindeki su bir süre sonra özelliğini yitirmeye başlıyor, antifriz oranı düşüyor.

  10. #24430

    Üyelik
    11 Eylül 2015
    Şehir
    Ordu
    Motosikleti
    Mondial Xtreme Max
    İyi günler motorcu abilerim ben çoğu motorcu adayı gibi kararsız kaldım başlangıç olarak CBR 125 mi yoksa CBR 250 R mı karar veremiyorum.Yaşadığım şehir ordu.Ordunun da ilçesinde yaşıyorum yani trafik yok ve motoru aldımmı değiştirmek istemiyorum evladiyelik olsun istiyorum.Boyum 1.73 kilom 70 bana iki motoruda değerlendirirseniz çok sevinirim motoru almak için yazı bekliyorum varsa tandıık birinin motoru önerebilirmisiniz.Biraz çok istedim ama kusuruma bakmayın artık.Tekeriniz Düz Bassın

  11. #24431
    ardacik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2014
    Şehir
    istanbul
    Alıntı 52Ensar52KK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi günler motorcu abilerim ben çoğu motorcu adayı gibi kararsız kaldım başlangıç olarak CBR 125 mi yoksa CBR 250 R mı karar veremiyorum.Yaşadığım şehir ordu.Ordunun da ilçesinde yaşıyorum yani trafik yok ve motoru aldımmı değiştirmek istemiyorum evladiyelik olsun istiyorum.Boyum 1.73 kilom 70 bana iki motoruda değerlendirirseniz çok sevinirim motoru almak için yazı bekliyorum varsa tandıık birinin motoru önerebilirmisiniz.Biraz çok istedim ama kusuruma bakmayın artık.Tekeriniz Düz Bassın
    Simdi buyuk sehirde yasasan ve bu soruyu sorsan herzamanki gibi 250cc ile basla derdim cunku bazen oyle durumlar oluyoki hizlanip ani manevralar ani kacislar yapman gerekiyo trafikte 125cc okadar atik olmuyo bu durumlarda gereken ara hizlanmalar kacis manevralari icin 250 cc daha mantikli bu durumda. ama sen simdi ordudasin ve anladigim kadariylada daha cok sehir ici bos yollarda kullanicaksin bu durumda sana 125 cc de yeter uzun yillarda kullanirsin bence bide bu durumdan bak olaya umarim yardimci olmusumdur...
    52Ensar52KK bunu beğendi.

  12. #24432
    cx571 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2012
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    CBR 250 R & YBR 125 ESD
    Alıntı 52Ensar52KK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi günler motorcu abilerim ben çoğu motorcu adayı gibi kararsız kaldım başlangıç olarak CBR 125 mi yoksa CBR 250 R mı karar veremiyorum.Yaşadığım şehir ordu.Ordunun da ilçesinde yaşıyorum yani trafik yok ve motoru aldımmı değiştirmek istemiyorum evladiyelik olsun istiyorum.Boyum 1.73 kilom 70 bana iki motoruda değerlendirirseniz çok sevinirim motoru almak için yazı bekliyorum varsa tandıık birinin motoru önerebilirmisiniz.Biraz çok istedim ama kusuruma bakmayın artık.Tekeriniz Düz Bassın
    250 cc Başlangıc motoru olarak kullanılabilir. Ama hiç tecrübeniz yoksa Yamaha YBR 125 ESD ile başlayınız.
    52Ensar52KK bunu beğendi.
    Dört Teker Bedenimi, 250R Ruhumu Taşır..!

  13. #24433

    Üyelik
    18 Kasım 2015
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    hakaten eşimin yanında utandım abi hani en azından bu videoyu editlerken bari bir biiip koysaydın ya. Hani hepimiz küfrederiz ama bu bir kusurdur be abi yani kusurlarımızı alenileştirmek rutin saymak yerine özelimizde kalmasını sağlamak sanki biraz daha hoş olur gibime geliyor. Zira ben senin yayınlamış olduğun videoyu izlerken aslında senin yaşadıklarını değil benim düşlediklerimi görmek istiyorum. Kendi kendime "bak adamlardaki keyfe ne güzel paşa paşa motosikletlerine biniyorlar yaz kış demeden. Üstelik bunlar çevrelerinde saygın efendi insanlar, gördün mü motosiklete sadece berduşlar binmez bu iş zevk meselesi demek istiyor ve insanlara da böyle anlatmak istiyorum. Kendim de buna inanarak motosiklet sürmek istiyorum. Ben 40 yaşından sonra düştüm bu aşka. ve ilk motosikletimi de mart nisan gibi alacağım kısmetse. rx3i evo yada cbr 250 almayı planlıyorum. Bilmem durumu anlatabildim mi Neyse kal sağlıcakla
    Ahmetcan45 bunu beğendi.

  14. #24434

    Üyelik
    23 Ekim 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Gsxr1000
    Mrb arkadaşlar 2014 model repsol cbr250 motorum satılıktır.
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...68476901/detay

  15. #24435

    Üyelik
    13 Temmuz 2015
    Merhaba arkadaşlar,
    Geçen hafta Salı sabaha karşı evimin önünden motorum çalındı .. Cuma günü motoru bulduk ama ön kontak kilidi sökülmüş depo ve bagaj kilitleride sökülmüştü . Motoru Sürat motor'a servise götürdüm .. Kilitleri değiştirmiş ancak motorun çalışmadığını düz kontak yaptıklarından kaynaklı motorun beyninin gitmiş olabileceğini söylediler .. Sorum şu ki kilit takımının ve beyninin fiyatı ne kadardır ? değiştiren yada duyan eden varsa bilgi verirse sevinirim ..

  16. #24436
    seta34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CBR 250R - 2014
    nerelere kayboldunuzz

  17. #24437
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Usuyoruz reis

  18. #24438

    Üyelik
    09 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 500 2015
    bugün ilk defa sağanak yağmurda motor kullandım :D keyfi değil eve gitmek için. yağmurluk dize örtülen şeyden falan yoktu yağmurda kullanmam diye almadıydım afedersin çüküme kadar ıslandım :D yalnız yeni lastiklerin yol tutuşu 10 numara.. ırc felan kullanıyorsanız ihmal etmeyin değiştirin derim.

  19. #24439

    Üyelik
    08 Şubat 2016
    http://www.visordown.com/motorcycle-...oon/30812.html
    bilmiyorum paylaşıldımı ama gözünüz aydın. 2 silindir 250 RR ağustosta üretime başlıyormuş. farklı sürüş modları ve çekiş kontrol? 250 cc de? bişey demiyorum

  20. #24440
    Nuansiyen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xmax 250
    Merhaba ,
    Size birkaç sorum var.

    1. Motorunuz Kaç km'de bakıma giriyor.

    2. Servis bakımları nasıl ( Masraflar nasıl , fiyat araştırması yapıyorum )

    3. Yag ,yağ filtresi ve buji değişimi serviste ortalama ne kadara patlar ( Sanırım genel olarak bunlar değişiyor en çok )

    Cevaplar için teşekkür ederim , Öğrenciyim sonuçta en masrafsız ve ucuz motoru arıyorum , ilk motorum olabilir ( Scoter tecrübem var )

    Şİmdiden çok teşekkür ederim hepinize


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 30 kullanıcı var. (0 üye ve 30 misafir)

Bu Konudaki Etiketler