Selam arkadaşlar.
Bende 2015 250r ile aranıza katıldım.
Ankarada ulusanda özel motor eğitimi alıyorum.
ilk motorum.
akşamlarıda çalıştığım iş yerinin geniş 1.5 2km lik çevresinde tur atıyorum.
önerileriniz nelerdir?
Selam arkadaşlar.
Bende 2015 250r ile aranıza katıldım.
Ankarada ulusanda özel motor eğitimi alıyorum.
ilk motorum.
akşamlarıda çalıştığım iş yerinin geniş 1.5 2km lik çevresinde tur atıyorum.
önerileriniz nelerdir?
www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den
Satış fiyatını 14000 TL yapmasaydı keşke, cazibesi çok azaldı.
Motolastikte Rosso II 684TL fakat İstanbul'da taktırmak için ne kadar para alırlar acaba?
http://www.motolastik.com/pirelli-di...7-66h-pmu30191
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:55 ----------
Bu gibi durumlarda yetkili servislerden parçayı bekleyip yaptırsak çalıntı motor sayısında ciddi düşüş olur. Hem de başkasının çalınmış olan parçasındaki ah ile yola çıkmayız. Hayır duası çok önemli bence hele hele 2 teker üzerindeyken. Gerçekten tebrik ederim umarım en kötü kazan böyle olur. Tekerin düz bassın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:58 ----------
Motoru ısıtmadan gazlama sakın. Yaklaşık 8 ay olacak alalı motoru daha birgün ısıtmadan yola çıkmadım. Bir diş ısındıktan sonra evden ara sokakta yavaş giderek 3 çizgiye çıkmasını bekliyorum.Birde rodaj esnasında kullanmak daha çok dikkat istiyor,trafikte seni sıkıştıranların bitmemesinden ötürü.(Ben direk yaşadım oradan biliyorum.)
Benim nacizane tavsiyem vaktin ve imkanın var ise İstanbul'a gelip Honda,Gis akademi gibi bir kurumsal firmadan da eğitim alman, aldığın eğitimi karşılaştırmış olursun. Şahsen ben daha önce ehliyet aldığım yerdeki eğitim üzerine Honda'ya gittikten sonra dünyam değişti. Japon kurallarına göre eğitim veriyor hocalar bence gayet başarılı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:03 ----------
Lastiklerdeki şeritler çok hoş durmuş.Allah kaza bela vermesin,tekerin düz bassın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:06 ----------
Benim tavsiyem grade 80 ya da 100 zincir ile ayrıca asma kilit alman 200TL'ye yakın bir fiyat tutuyor ama bu kilitler(hele 2.cisini hiç düşünme bile) demir makaslarında çerez oluyor.(Kendim inşaat mühendisiyim demir makasına abanıp çoğu zinciri kırıyorlar,heryerde de satılıyor.) Aklım kalmasın diyorsan benim tavsiyem budur.
No matter how bad your day is
Your bike will always make you feel better.
@qezqin Alla razı olsun hocam. Çok kişi dedi istanbul da izmir de çıkma ikinci el parçalar var diye ama benim içim rahat etmedi etmezdE ama bu çalıtı mal işi bitmez gibi gözüküyor
Motul yağ almayı düşünüyorum, kitapçıkta şu şekilde yazıyor;
Tavsiye edilen motor yağı›
Honda 4-zamanl› motosiklet yağı
API Servis Sınıfı SG veya daha yüksek,
“Enerji Tasarruflu” olarak işaretlenmiş yağlar
hariç, SAE 10W-30, JASO T 903 standart
MA
Burda 10-30 demiş ama balıkesir yazın çok sıcak oluyo o yüzden 10-40 almayı düşünüyorum.
Motul un hangi yağını almalıyım?
Hocam önerilerin için teşekkür ederim. motoru ısıtmıyordum (çalışıp 1 2 dakika sonra yola çıkıyordum), bundan sonra ısıtırım.
Birde eğitimi ehliyet aldığım yerden değil http://www.motorokulu.com/ dan alıyorum. 10 saat pratik 10 saat eğitim umarım faydalı olur.
Yağ çeşitleri şu şekilde 3 e ayrılır..
Mineral
Yarı sentetik
Sentetik
Petrol işlem görüp yağa dönüştürülür herhangi bir fazladan ekstra birşey katılmaz kimyasal olarak.. Bu mineral yağdır..
Mineral yağlar genelde fabrika dolum yağı olarak kullanılır rodaj yağı denen zımbırtı işte.. Bunun sebebi motor yeni olduğu için metal parçaların birbirine sürtünüp traşlanmasını sağlamaktır.. Bu yüzden içeride oluşturduğu koruyucu film şeridi zayıftır.. Buda rodajı sağlar.. Eksileri çabuk deforme olması özelliğini yitirmesi çok km gitmemesi diyebiliriz..
Sentetik yağ ise laboratuvar ortamında çeşitli kimyasallar ile birçok kere test edilip üretilen yağlardır.. Sürtünmeyi en aza indirip koruyucu film tabakası oluşturur aynı zamanda motoru temizler yüksek devirli kullanımda iyi performans sağlar.. Akşam motoru stop edip sabah ilk çalıştırmada pistonlara daha iyi tutunduğu için motosiklet daha az deforme olur..
Yarı sentetik ise mineral ve sentetik karışık %60 yada 70 sentetik geri kalan mineral yağdır.. Bunun sebebi ise full sentetik yağlar bazı motorlara iyi gelmez debriyaj kaçırır kaydırır vs..
Motorlarımız ilk çalıştırmada en büyük hasara mağruz kalır.. Esas ömür yiyen ilk çalıştırmadır..
Not: kabaca yazdım yanlış eksik bilgi olabilir..
arkadaşlar internetten ipone yağ sipariş verebileceğin güvenli bir site var mı. yada bildiğiniz anadolu yakasında elden bulabileceğim yer var mı. önceden cbf150m vardı metrodan 10-50 tam sentetik alıyodum metroda vardı ama bunu bulamıyorum
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)