Yağ konusunda Hondanın bizim motorlar için belirlediği cbr250 12 bin, cbr125 8 bin km, ama bizim sevisler her 2 binde bir gelin deyip 100tl/150tl arası buffy leme peşindeler motor alan insanları
CBR125 yağ filresi yok, en kaliteli yağ 35 tl servisin koyduğu yağ 18 tl, hava filresi buji değişimi yok, yağı koy, zinciri yağla germe bile, fren balatasın 50 kuruştutmayan sprey sık ver geri 100 tl faturayı dayarlar önüne 2000 km de bir, 15.000 km de 700-800 tl ye tutar bakımı, 4 binde 1 gitsen 400-450 tl ye gelir
Bakımı pahalı denen VW'de 4-5 yaşında bir golf yetkili servisten, 15.000 km de bir 5 lt yağ, 4 buji, hava, yakıt ve klima polen filtreleri hepsinin değişimi dahil 400-450 tl ye çıkar
Şimdi anlıyormusunuz TR'ye gelince niye 2000 km de bir oldu, Avrupada böyle değildi
ilk sahibi olduğum cbr125 20 bin km deyken bir test yaptım, hani diyorsunuz ya bunlar araba değil yüksek devir çevirir daha fazla yağ yakar üst devirde, arabalara göre.
4 binde bir yağ değiştirim ben, bu güne kadar en erken 3500, en geç 4500 de değiştirdim yağı. Test için 20 bindeki motoru yağ 4000 km de iken çubuğu çektim yağda hiç eksilme yoktu yağı değiştirmeyip 4000-4700 arası normalde 5-7 bin devir giderim biraz daha devirli 7*8 bin civarı kullandım, tekrar yağ sevie kontrolü yağ optimum değerler sonra 250 km lik otoyol sürüşü yaptım ve özellikle 9-10 bin civarı açık yolda hızlı sabit süratte sürdüm ve 5000 km de tekrar yağı kontrol ettiğimde hiç eksiltme yoktu ve 5000 de yağ değişimine soktum...
Şuan motorum 26500 km de ve hala saat gibi, performansıda ilk günkü gibi, yağ eksiltme de sıfır...
Yani 2000-3000 km de bir değişim gereksizdir arkadaşlar, markası belli düzgün bir motor yağının 4000-5000 km den ve 12 aydan önce yağlama özelliğini yitirmesi imkansızdır, motorununuz sağlıklıysa hararet yapmıyorsa.
burda önemli olan 2500-3000 km yi geçince çubuğu çekin mutlaka kontrol edin 400-500km de bir.
CBR için 2000 israf ve çevre kirliliği, 4000-5000 titiz adam için bile ideal ve yeterlidir, esktra özene erken değişime giriyor zaten...
Merhaba arkadaşlar,
Honda'dan cevap geldi;
"Dostum slm,
Öncelikle şunu sorayım. Senin motorun garantide mi?
Eğer garantideyse sen 10.000'de bir servise girip bakım yaptırmaya bak. Senin kitapçığında 12.000km yazdığı için, servis sana 4000'de bir gelmen gerekiyordu, motorun garanti dışı diyemez.
Ancak motorun sağlığı için en azından 6000 km/1 yıl kuralına çekip, motor yağını değiştirmeni tavsiye ediyo bzm arkadaşlar.
Motor garantide değilse, sen kafana göre motorunu kolla ve 10K'da bir bakım yaptır dostum. "
Hocam bilgi için teşekkürler.. Yalnız 10.000 km'de yağ motorun içinde su gibi olur.. Bunun riskini kimse almaz diye düşünüyorum..
Siz 10 binde bakımını yapın biz kafamıza göre yaparız hocam 10 bin TL para verdik 50 liralık yağdan kaçınmaya değmez
Arkadaşlar ben yağ için 6000 yeterlidir diye anladım. 10000 genel bakım için söylenmiş sanki fren balataları fren hidroliği zincir dişli buji soğutma suyu vs. Tabi ki herkes motoruna iyi bakmak ister. 6000e ben de bırakmam açıkçası en geç 4000de değiştiririm.
12000 km bakımda nelere baktırmak gerekli, madde madde yazabilecek var mı?
Açıkçası kitapçığında isterse 20bin km de bakıma sokun desin içim rahat ve en ufak bir sıkıntı çıkartmaması adına 3bin km de bir servise sokar gerekli bakımlarını yaptırırım.
'Servislerin para tuzağı' bu diye düşünen arkadaşlarında düşüncesine saygım var ama ben bu motoru kullanıyorsam saat gibi çalışmalı ve üzerindeyken en ufak bir acaba aklımın ucundan geçmemeli. Bu sebeple de bakımın zararı olacağını sanmıyorum. En azından benim düşüncem bu yönde.
Yoksa zaten sağlam, kendisini kanıtlamış markanın bir modelini kullanıyoruz 10bin km de sorunsuz gidebilecektir. Ancak dediğim gibi bakımın bir zararı olmaz bence imkanlar müsait ise
Servise 2000 de bir gidip duduklenmesin insanlar diye yazdık veya cbf150 gibi kronik yağ eksiltme sorunu olmayan motorda 2000 de bir aslında abartıdır diye.
Veya 4000-5000 de bir değiştirmenin de titiz bakmak, aslında iyi bakmak olduğunu... 10 bin de bir değiştirin demedik.
Herşeyin fazlası veya gereksizi zarar
Servis kitapçığında düzneli bakımlar 6000 gözüküyor. Bu şekilde her gidildiğinde yağ değiştirilmesi çok makul görünüyor. 10bin'de içiniz rahat etmeyebilir ama 6000 mantıklı gözüküyor.
Sizinle yorumsuz bilgi paylaşıyorum. Sonuçta benim için de forumun amacı bu. İçiniz rahat etmiyorsa daha önce değiştirin kafanız rahat olsun. Ben işim gereği işi servis olan Honda'daki mühendis arkadaşları dinleyip 6000'de yaptırmayı düşünüyorum. Kafam bu konuda rahat
Fakat bu konuyu araştırmaya da devam ederim. Bir kaç mesaj önce demiştim, kardeşim mobil avrupada formulasyon mühendisi. Ona da danışıp tekrar paylaşırım.
Arkadaşlar 2014 model çift far düşük km ve temiz bi CBR arıyorum, olan varsa iletişime geçebilir.
Tam da aynı şeyi düşünüyordum ne zamandır. Her periyodik bakım yaklaştığında çıkacak olan faturayı tahmin ettiğimde içim sıkılıyor. Karar verdim Honda servisine gitmeyeceğim artık zaten bütçem de el vermiyor. Garanti ile işim yok.
Fren balatası önerisi olan var mı ? Ayrıca fren hidrolik sıvısını da değiştirmeyi düşünüyorum 3 yaşına gircek makine, Dot4 olan herhangi bir marka alsam olur mu ? Sahibinden.com üzerinden debriyaj balatası,fren balatası, yağ gibi şeyler alacağım, önerebildiğiniz bir yer var mı ?
9.500 TL'ye kadar cbr 250 r arıyorum arkadaşlar sahibinden.com'da pek temizini bulamadım bulsam da fiyat tuzlu geldi.Satan varsa mesaj yolu ile ulaşabilir
Motoru 2. el aldığım için yakıt işi biraz korkutuyordu beni her ne kadar motor sağlam gözükse de cihazlar arasında baya farklar olabiliyor. 100 km / 3.45 L şeklinde tüketim sonucu çıktı. Acemiliğim olsun, şehir içi trafik olsun bana çok makul geldi. Uzun yolda kullanmak için aldım ben bu motoru heralde 3.0 L görmek mümkün olacak. 24 Nisanda İstanbul - Çanakkale yapmayı düşünüyorum. Bakalım sonuç ne olacak.
Bir de ben motor mekaniğinden hiç anlamam motoru aldığım gibi servise götürüp tüm bakımlarını yaptırdım ama zincir vs gibi arada yapılması gereken işler varmış. Zincir temizleme spreyi ve yağı alacağım. Servis haricinde benim yapmam gereken başka işler var mı şunu periyodik olarak devamlı yap diyeceğiniz. Balata spreyi falan satılıyor, motor katkıları var. Kısaca elzem olanları söylerseniz sevinirim. Güvenli sürüşler.
Hocam zincir temizleme kullanımına bağlı olarak zinciri kontrol ederek yapabilirsin..
Yağsız kalmışsa pislik kum toz çamur vs. varsa temizleyin yağlayın..
Ben her hafta temizleyip yağlıyordum.. Ortalama 150-200 km'ye denk geliyordu..
Yine de 300-400 km arasında temizlenip yağlanabilir.. 400 km'de bir yapıcam diyorsanız 200 km sonra zincirin durumuna göre temizlemeden üstten yağ sıkıp 200 km sonrada temizleyerek yapabilirsiniz..
Temizleme spreyi almanıza gerek yok gaz yağı diş fırçası temiz bez sizin işinizi görür..
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:04 ----------
Bu arada eklemek istedim 1063. sayfada daha önce yapmış olduğum zincir temizliği var hocam.. Bakarsanız yardımı olur diye düşünüyorum..
http://www.motosiklet.net/forum/moto...ligi-1063.html
Hocam ben balatalara ekstra birşey yapmadım.. Balata temizleyici spreyler var belki onlardan deneyebilirsin.. Kullanan arkadaşlar varsa bilgi verirler..
Şu an bu konu içerisinde 27 kullanıcı var. (0 üye ve 27 misafir)