Tekrar merhaba arkadaşlar. bu hararet göstergesi devamlı 3. kademede görüyorum ben bu normal mi yoksa benim kullanış hatamdan vs midir bu durum.
motor rodajda bu arada 160km de şuan.
Tekrar merhaba arkadaşlar. bu hararet göstergesi devamlı 3. kademede görüyorum ben bu normal mi yoksa benim kullanış hatamdan vs midir bu durum.
motor rodajda bu arada 160km de şuan.
Yerinde bir karar olmuş tebrikler güle güle kullanın
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:22 ----------
Motorun en uygun ısısı o göstergede 3. kademesidir yani normaldir keyifle sürün 4e geçtiyse hararete gidiyor demektir ama sanmıyorum öyle bir problemle karşılaşacağınızı.
Ahmet
Honda CBR125 (5500 km)
Yamaha YZF R25 (15000 km)
@Safety First
Teşekkürler cevap için, bir kaç gündür aklıma takılıyordu.
keyifli sürüşler herkese.
Herkese hayirli olsun arkadaslar.bir sorum olacakti yakin zamanda yag degisimi yapan var mi?ya da bu konuda bilgisi olan varmi sekiz bin bakimindan yeni cikti benim motor ama uyduruk bir yag koyduklarindan eminim hic icime sinmedi tekrar degustirecegim yagi.bu arada yaza hazirlik rosso 2 lastikler aldim did xring zincir gold on arka fren balatasi aldim bitek yaga karar veremedim lutfen yardim
İpone 10/40 yarı sentetik al için rahat bir şekilde bin.. Yağı değiştirirken bence filitreyide değiştir hocam..
Filtreyi degistirmistim ama aklimda bi daha degistirecem.ne garip is ya motorumuzdan zevk almak icin servise goturuyoruz ismi cismi belli olmayan motor yagi koyup yolluyorlar.hocam birde tam sentetik olanlari var bunlarin yag olayini tam bilmedigim icin soruyorum yari sentetik iyiyse tam sentetik daha mi iyidir ki?Cok duz mantik oldu ama bilmedigimden sordum.birde motul 7100 varmis bircok yerde arastirirken ismini gordum cok ovulen bir yagdi
Hocam tam sentetik yağ olunca debriyajda kaçırma oluyor vs. diyorlardı..
Ben motul 5100 kullandım.. Memnun kalmadım titreşim ve sesli çalışma yaptı 1000 km sonra tavsiye üzerine ipone koydum iyi ki de ipone koymuşum.. Titreşimi kesti, sesli çalışma gitti..
Hocam servislere pek güvenme gidersende kendi yağını götür..
Bu arada bakımı kendin yapıcaksan kendi çektiğim yağ değişimi videom var youtube'da detaylı anlatmıştım zamanda izlersen yardımı olur diye düşünüyorum..
http://youtu.be/aAEq-lsTA5o
Pişman olmazsın hocam.. Motul varken titreşim ve sesli çalışması vardı.. Ama motor daha atak ve seriydi..
İpone koydum titreşim ve sesli çalışma gitti.. Motor yağını buldu dedim.. Performans olarak bakarsak motulda daha seri olan motor iponda biraz daha düşük kaldı.. Sanki yağ motoru tutuyomuş gibiydi..
Ama top speed'de veya gidişinde hiç bir fark yoktu.. Bilgin olsun..
Merhaba arkadaşlar. Bugun itibariyle 250km ye yaklaştım. zincir için yağ alıcam motul c2 almak istiyorum ama c2 nin road+ ve road'ı var arada büyük bir fiyat farkı yok. road+ mı alayım yoksa normal mi alayım, arasında ne fark var bilen biri varsa aydınlatabilirse sevinirim.
Arkadaslar bu ilk mesajim. Araniza Cts gunu 2011 model 13binde bir makina alarak katildim. Bu konuyu da 2 gundur takip ediyorum. Normalde benim icin bu konuda bilgi vermek icin erken ama bu yaglama mevzusunda Turkiye'nin %98 yanlis yonlendiriliyor. Hic motorla gelen kullanici el kitabini tam olarak okudunuz mu? Orada kac km'de kac ayda bir neyin kontrol edilip degistirilmesi gerektigini gosteren bir tablo var. Asagiya yaglama kismini ekliyorum. Tabloda motor yagi ve filtresinin 12binde bir veya 12 ayda bir degistirilmesini soyluyor. Diger zamanlarda kontrol et bile demiyor. 3-4bin km periyod eger 12 ay dolmadiysa acayip gereksiz bir zamanlama. Paraniza yazik
Bu da el kitabinin ingilizce versiyonu.
http://hondampe.com.au/docs/owning_a_honda/owners_manuals/motorcycles/CBR250R-RA%2032KYJE000.pdf
Bu arada Ford arge'de muhendisim. Kardesim de mobil yaglarinda formulasyon muhendisi. kendisi de benimle ayni fikirde.
Size tavsiyem el kitabinizi bastan sona kadar okuyun. Su an yaptiginiz ama gereksiz olan cok fazla sey oldugunu goreceksiniz. Servisin size ne dedigi hic onemli degil. Onlarin para kazanmak icin bu isi yaptigini unutmayin. Kitapcikta yazandan baska bir sey yapmak zorunda degilsiniz ve garantiniz de bozulmaz.
Motorun bakımlarını isterseniz kitaba uygun olarak da yapabilirsiniz ya da bizim yaptığımız gibi internetten yağ sipariş ederek kendiniz de değiştire bilirsiniz bu komple sizin zevkinize kalmış bir şey.. Ben Endüstri meslek lisesi motor bölümü çıkışlıyım 6 sene sanayi özel BMW MERCEDES servisinde çalıştım ustamın bana her zaman söylediği bir şey vardı -araban veya motorun olsun hiçbir şekilde masraftan kaçınma bakımlarını erken yapmak (veya yaptırmak) aracın motor ömrünü uzun kılar derdi. Bu iş tamamen zevkinize kalmış bir şeydir
City Bike Racing 250r -- AFYONKARAHİSAR / MERKEZ
3binde bir degistirmenin bir zarari yok fakat bir faydasi da yok. El kitabinda yazan seyler yillarca test edilip oraya koyulmus seyler.
Kendim hava filtresinden de sorumluyum Ford'da. Kullanim omru kullanima bagli olarak degisse dahi transit araclarda TR'de 20bin km den once degistirilmesinin bir anlami yok mesela. Filtreyi cikarip les gibi olmus diye degistiriyor insanlar fakat performansa hicbir etkisi olmadigini veya henuz omrunu doldurmadigini defalarca piyasadan toplanan filtrelerde yaptigimiz testlerde gorduk. Kaldi ki avrupada 50bin km filtrelerin omru. TR tozlu diye 20bin km.
Demek istedigim oradaki degerler Tr sartlari dusunuldugunde en uygun rakamlardir. tapa gaz surekli kullaniliyorsa belki biraz daha erken degistirilebilir ama erkenden kasit 3-4bin olmamali.
Her seferinde bosalttiginiz yaglarin da kimyasal atik oldugunu hatirlayin ve bosu bosuna dogayi kirletmeyin derim. Ne kadar geri dahi donusturulse birseyler arta kaliyor.
Hocam faydası olmayan nedir ? Yağı koyduktan 500-1000 km sonra kullanıma bağlı değişiklik gösteriyor..
Örneğin yeni yağ koyulduğunda çalışma sesi, titreşim, vites geçişleri vs. hissedilir derecede iyileşme gösteriyor.. Yağ eskidikçe 500-1000 km sonraları yavaş yavaş farkı hissediyorsunuz..
Ayrıca motorlar yüksek devir kullanılan makinalar.. Arabalar gibi 6000 rpm devir bandında çalışmıyorlar ki bu motor tek silindir güç üreterek fazlasıyla yorulan bir motor.. Benim düşüncem de motorun sağlığı için ve kendi isteğim doğrultusunda her 2000 km yağ filitre değişimi yapmak..
Faydası yok demenize takılarak yazdım.. Faydası çok yüksek bana göre.. Motor ömrü açısından, ve servisin söylediğide bu yönde.. Hatta yetkili serviste ustam kendin yap dediği için kendim yaptığımda oldu.. Sadece periyodik zamanlarda gitmek şartıyla.. Garanti devam etmesi için..
2014 model CBR 250 için kitapçıkta tavsiye edilen yağ ve yağ filtresi değişim aralığı 2.000 km'dir. Bkz; 36. sayfa http://honda.com.tr/App_Assets/Kilav...532k33v000.pdf
Su an elimde MC41 tipi CBR250R icin motorla birlikte verilen kullanma ve bakim el kitabi var. 35. sayfada bakim programinda size yukarida verdigim gibi 12bin veya 12 ayda bir degistirilmesi gerektigi yaziyor. Basim tarihi 15.04.2011, kodu 3TKYJD000.
Benim elimdeki kitapcikta bu sekilde. Internette de bu sekilde.
Sizin verdiginiz linkteki tabloda 4binde bir gozukurken ek olarak 2binde bir degistirilmesi gerekiyor diye de not dusulmus. Tam olarak ne oldugu da anlasilmiyor.
Yarin Honda Turkiye'de servis muhendisi olan arkadasima soracagim aslini.
Cbr 125 kitapçığında da 1000 bakimindan sonra 8000 de göstermiş veya 12 ay demiş.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:08 ----------
Neye göre vermişler bu rakamları ben de merak ettim doğrusu. Aslında bana da 2000de bir yağ değişimi biraz fazla gibi geliyor gerçi yağın kalitesine göre de durum değişebilir. Kimisi özelliğini erken kaybederken kimisi son teknoloji ile üretilip 12000 km boyunca özelliğini koruyabilir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)