@alkanyuce
Hocam bariz belli resimde sola dönük.. Bu resimde bile belli oluyorsa orada buna bakan ustanın bunu görmemesi imkansız.. Ayıp bu adamların yaptığı.. Hocam kesinlikle kaza tutanağı falan açırtma.. Normal bir işlemmiş gibi yaptır.. Bundan ücret ne alabilirler ki ? En fazla 50 lira.. Git söksünler düzeltsinler.. ;)
Bu arada servisi bi gözden geçir.. Değiltir istersen başka bi servis bul kendine..
Ben öyle yapıyorum.. 80-100 km yol çekiyorum.. Sevis için..
Bu arada ses olayını kafama çok taktım bu ara.. Sabah soğukken ilk kalkışta bi zırıltı yapıyo.. Isınınca kesiyo.. Birde normal giderken 3000-5000 arası zırıldıyo.. Gaz kesince ses gidiyo gaz açınca geliyor 5000 üstü zırıltı yok.. Eğer sende de böyleyse normal sayıcam..
Yoksa zaten çaresi yok diyenler var çekicez..
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:41 ----------
Sezai bu sesi başkası duyana kadar daha çok konuşucam..
Neyse ki var birisi.. Hemde yeni kasa.. Bu akşam denedinde sonucu yazacak saolsun @alkanyuce
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:45 ----------
Samet geçmiş olsun kardeşim.. Nasıl olmuş öyle ilginç.. Eksoz almayı planlıyomusun ?
Hayallerime Sürüyorum.
Rodaj doneminde 4-5 bin devir arasi zirilti oluyordu sonra bin bakimina girdi ve ses kesildi, suan 2.550kmde ve tekrar basladi yalniz sadece 5bin devirde oluyo, ibre 5in uzerine geldiginde basliyo 5in uzerinden gectiginde bitiyo araliklarda olmuyo ve harbi sinirimi bozdu
Merhabalar yarından itibaren motorumdan 3 ay falan uzak kalıcam ve bu son günü değerlendirmek için ani bi kararla yol yapmayı planladım saat 12 de marşa bastım ve benzinliğe yanaştım 40 TL lik benzin aldım depo doldu direk Eskişehir e bastım. Afyon Eskişehir yolu tek şerit ve çok kötü asfaltı var bazı yerlerde asfalt erimiş baya bi sıkıntılı oldu 1 buçuk saat de falan vardım
Eskişehir de 2 saat de kadar oyalandıktan sonra Afyona geri dönecektim ama bi anda Kütahya tabelasını gördüm ve bastım gaza yolda fazla fotoğraf çekemedim yağmur pek rahat bırakmadı.. Kütahya ya az kalmıştı 110 120 hızım vardı ve bi anda radar çıktı karşıma Bakalım ceza gelicekmi tripmetre 210 km gösterdiğinde 2 diş benzin kaldı yanaştım benzinliğe depoyu fulledim 39.51 TL lik aldı Kütahya da fazla durmadım direk Afyon yoluna çıktım biraz gittikten sonra yol kenarında durdum arka lastiğe bakarken bi anda şok oldum :D
ufak bi çivi batmış burda dublex lastiğin ne kadar güzel olduğunu anlamış oldum Kütahya dan Afyon a kadar bi tane lastikçi buldum oda kapalıymış bir şey olmaz deyip bastım gaza Afyona geldiğim de tripmetre 310 km gösteriyordu ve 4 diş benzin kalmış benzini ne kadar yakmış hesaplamadım ama gene güzel yaktı sanki bu da yoldan 2 tane fotoğraf ah bide bi aksiyon kamerası olsa güzel olucaktı bakalım ileri zamanlarda olur inşallah..
Hocam ninja forumundan Sezai ile akşam buluştuk burada kawasaki servisine gittik.. Orada ki usta motoru kullandı.. Aynen şöyle söyledi bilginiz olsun.. "Piston etek vuruyor" dedi.. Tam olarak nedir bilmiyorum ama biraz anlattı.. Her neyse servise söyle dedi vs. Her hangi bir zararı varmı dedim hiçbir zararının olmadığını söyledi.. Sadece ses yapar o kadar dedi.. Zırıltı bundandır dedi.. Bilginiz olsun.. Ne kadar doğrudur bilemiyorum.. Zararı yoksa sıkıntıda yok.. ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:33 ----------
Evet arkadaşlar bu akşam ki buluşmadan resimler..
Bu arada Sezai kardeşim saolsun güvenip motorunu emanet etti ve kullanma fırsatı buldum..
İndiğimde ilk söylediğim kelime "ben motor kullanmıyomuşum.." oldu..
Şunu bu kadar net söyleyebilirim.. Eğer ninja 300'ü cbr250'i almadan önce kullanma şansım olsaydı Honda'nın önünden geçmezdim..
Ne titreşim, ne başka birşey.. Vites geçişleri vs. anlatışmaz yaşanır..
Eğer deneme şansınız varsa imkanız olursa ninja 300 kullanın derim arkadaşlar..
Hayallerime Sürüyorum.
4 zamanlı su soğutmalı motor belli bir km den sonra bir aşınma ve yağ yakma çekiş düşüklüğü yaşamaya başlar.motor söküldüğü zaman bakılır ölçülür aşınma tam limitlerindeyse yeni piston-segman alıp rektifiye yapmak yerine geçici bir çözüm olan farklı segman değişimine gidilir.işte bu işlemçok uzun ömürlü olan bir işlem değildir genellikle satıcılar bu yola başvurur.segman değişimimn sonucunda pistonun üst tarafı yani segmanların takıldığı kısım motorun içinde sıkı,pistonun alt tarafı yani eteklerinde boşluk hasıl olur.motor soğukken çalıştığı zaman motorun içinden tıkır tıkır ses gelir işte buna piston etek vurması denir.motor ısındığı zaman tamamen olmasada sesi % 60 civarında keser.çünkü piston ısınıp genişlemiştir.düzelmesi ve motordan tam randıman alınması için rektifiye olmalıdır.piston etek vurması kesinlikle hatalı ölçüm veya bilerek yapılan segman değişikliği sonuçu oluşur.esasında bu ses bir arıza açmaz ama motor soğukken adamı hasta eder.bilirsin motor artık bitiktir.yani her motoru segman kurtarmaz bu bahse konu olan işlem son limitlerde yapılan işlemdir.
Piston etek vurma olayini arastirdim yalniz eskimis motorlarda oluyo sanki boyle bir aciklama buldum ; yukarida
Kawa cok guzel hakkaten, cbr yeni kasayi cikarmasaydi ikinci el 13 model alicaktim ama bizimki bana yetiyo suan
Araştırma için teşekkürler hocam.. Ama ne yağ yakma var, nede güç ve performansa düşüklük.. Gidişi ilk günki gibi.. Hatta usta sordu.. Motor hiç güçten düştümü, veya hararet yaptımı diye.. Yok dedim.. Km'yi sordu özellikle 2200 dedim.. Zırıltının sebebi etek vurması dedi.. Servise sor dedi.. Neyse servise gittiğimde sorucam yinede.. Hayırlısı.. ama ben piston değişicek kadar veya yazıda ki gibi rektefiye olacak şekilde olcağını düşünmüyorum..
Ninja çok farklıymış hocam gerçekten.. Artık seneye nasipse motoru değiştirirken bir düşünürüm.. :D
Arkadaşlar bana bu konu hakkında yardımcı olabilir misiniz ??
http://www.motosiklet.net/forum/moto...im-%2A%2A.html
Hayatta zarar etmeyeceğiniz tek şey, hayallerinizin peşinden koşmak..
Cbr da yabana atılmamalı bence teşekkür ederim bu arada zeki güzel yorumlarından dolayı Kawasaki Candır :p
Hocam öncelikle hayırlı olsun..
Motorunu istediğin bayii'den al.. Farkeden birşey olmaz.. Servis için en iyi hizmet veren yeri kullan.. ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:31 ----------
Yok kardeşim yabana atmıyoruz tabi.. :D ben sadece fikrimi söyledim.. :D Demem o ki aslında bir motor almadan önce o motoru test etmek veya edebilmek çok önemli..
Hayallerime Sürüyorum.
Arkadaslar benim de soyle bir sorunum var. Motosikletim 550km de. Rodaj doneminde cok dikkatli kullaniyorum fakat ozellikle ikinci viteste gazi birakinca bir yigilma ve tekrar gaz verince bir ziplama yasaniyor. Acaba tam devri mi ayarlayamiyorum diye dusundum. Fakat devir cok yuksek degilse her gaz acista ufak bir ziplama oluyor. Yumusak bir sekilde gaz versem bile oluyor. Sizde boyle bir sorun var mi?
Arkadaşlar merhaba az önce ufak bir kaza geçirdim. Sağolsun kavşak girişinde karşıdan karşıya geçecem diye yolun ortasında duran bir hanfendi vardı, yolun ortasında diye yavaşladım sağından geçeyim dedim bu seferde geriye doğru ani hamle yapıp önüme atladı kadına vurmamak için motoru sağ tarafa yatırdım. Ekipmanlarım tam mont dizlik kask filan bana bişi olmadı kadına da çarpmadık da yaralanmalı bişi olmadı. Sadece motoru terk ederken bişi oldu herhalde bacak aram ağrıyor. Motorda sağ sinyal çalışmıyor arıza lambası yandı iç tarafta. Gidon da sağa dönmüş tam düz tutunca teker sola bakıyor. Onun haricinde önemli bişi yok grenaj çizilmemiş bile. Servise götürücem motoru 1-2 gün içinde bu gidon düzeltme ve sinyaller kaç tl tutar acaba bilgisi olan var mı ?
Sağolasın hocam, o sinirle ve doğrusu şok da var trafikte ilk kazamdı çünkü arabayla bile kazam yok. sadece ön sinyale baktım arkası çalışıyor mu çalışmıyor mu hiç bilmiyorum umarım çalışıyordur Olayın sıcağı sıcağına anlamadım ama eve çıktıktan sonra kasıklarımın ağrıdığını fark ettim sanırım depoyu fazla sıktım bacaklarımla panik olup o yüzden tekrar inip de bakamadım
sağolasın hocam
bende anlam veremedim yolda giderken oldu :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:06 ----------
egzozun faturasını bulmaya çalışıyorum bulamazsam Tire de bi usta vardı tamirini felan yapıyo bizim forumada üye AvCrom Halil usta onunla bi görüşücem.
Arkadaslar bnm motorun rodaji bitmek uzere ilk bakima sokcamda ozellikle nelere dikkat edeyim bi de yagi motul kullanmayi dusunuyorum. Ayrica servis bakimindan sonra 1100 km lik bi geziye cikicam ekipman olarak degilde motorla ilgili bi oneriniz var mi ?
Öncelikle geçmiş olsun 2012 model ile 2014 ün sinyalleri aynı ise 28.06.2014 tarihindeki bodrum honda bayii faturasında ön sağ sinyal 156,68 TL idi ön taraftaki hasarın boyutu nedir acaba? Arıza lambası sürekli yanıyorsa motoru fazla çalıştırma bence en yakın servise götürmeni öneririm. Çalıştırmadan motorun altına eğil bak yere sıvı vs akmış mı diye
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...7548040/detay/ Arkadaşlar bu egzosu aldım ancak mahalleden atıcaklar beni o yüzden satıyorum db killerde mevcut.
0554 456 95 87 den ulaşabilirsiniz
Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)