Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
13 Ağustos 2014, 02:08
#21561
Beyler merakımdan soruyorum. Siz yeni kasa kullanan arkadaşlar ya da eski kasa cbr250'si olup arkadaşının yeni kasa motorunu kullanan kimseler varsa eğer, arka dişli değişimi haricinde motorda bir fark var mı? Sorduğum mekanik aksam olarak. Diyorlar ya yok 30 hp oldu yok 28-27 belli değil. Maksat arada fark var mı yok mu onu öğrenmek için soruyorum. Top speed denemesi yapan var mı? Orj 2012 model cbr250 ile eğimli yolda en çok 175 yapan var. Ben 165 gördüm en fazla silivri'ye giderken. Kemerburgaz dönüşüde 2 kişi motor üzerine yatarak 158 gördük bir kere tekrar deneme imkanım olmadı.
Bunu sormamın sebebi çok fazla bilgi kirliliği var ve bazen muhabbeti oluyor, ya da arkadaşım bana soruyor var mı böyle bir durum diye; boş muhabbet yapmak istemiyorum, kimseyi yanlış bilgilendirmekte istemiyorum o yüzden soruyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.
Reklamlar
-
13 Ağustos 2014, 10:27
#21562
Eski kasayı hiç kullanmadım. Yeni kasa ile gördüğüm maksimum hız 175. Eski kasa ile 175'i geçenlerin olduğunu biliyorum yalnız.
Senin motorun sağır kalmış olabilir mi? Ben 165 civarını top speed denemesi yapmadan da görüyorum.
-
13 Ağustos 2014, 10:33
#21563
Bu hiz konusunda herseyin etkisi oluyo yolun ruzgarin hava sicakligi lastik benzin bende sahilden yesilkoy istikametine giderken rahatlikla 160 i goruyorm ama bayramda edirneye gittim gunubirlik makine 160 i bos yolda zorlamama ragmen zar zor cikti yanliz benim yazdigim km hiz gps ile olculmustur kadran %5 fazla gosteriyo bilginiz olsun
-
13 Ağustos 2014, 10:41
#21564
Arkadaşlar Ankara civarında bildiğiniz güzel bir gezi rotası var mı? Haftasonu biraz dolaşmayı planlıyorum.
-
13 Ağustos 2014, 16:49
#21565
Arkadaşlar motor yağı hakkında soru sorucaktım.. Biliyorsunuz 10/40 Motul 5100 yağ kullanmıştım..
Memnunum ancak bir başka yağ denemek istiyorum.. Birde kışa yaklaştığımız için motorun kullanım kılavuzunda söylediği gibi 10/30 yağ koyucam..
Şu an 1500 km'de 1000 bakımından sonra 3000'de bakım yapıcam.. Her 2000 km'de bir yağ değiştirmeyi planlıyorum..
Aklımda şu yağlar var..
Motul 7100 10/30 %100 sentetik
Birde İpone R4000 RS sentetik
Tam sentetik yağ kullanıcam bu sefer ve 10/30 kullanıcam.. Yinede sizlerden fikirlerinizi alayım..
Birde her bakımda yağ filitresini değiştiricem.. Yararı olur mu ?
-
13 Ağustos 2014, 17:33
#21566
Beyler, CBR250'ye kesinlikle tam sentetik yağ koymayın... Şanzıman sorun çıkarır.
-
13 Ağustos 2014, 18:38
#21567
xismailaydin adlı üyeden alıntı
Beyler, CBR250'ye kesinlikle tam sentetik yağ koymayın... Şanzıman sorun çıkarır.
Ne gibi sorun çıkartır hocam.. ?
-
13 Ağustos 2014, 19:52
#21568
Mitoqondri adlı üyeden alıntı
Ne gibi sorun çıkartır hocam.. ?
Debriyajın kaçırmasına sebebiyet verir. Yarı sentetik yağ kullanmanızı tavsiye ederim. Benim tavsiyem castrol power 1 10W/40 olur. Motorunuz için en uygun yağın hangisi olduğunu bulmak için şöyle bir şey yapın. Yani söylenildiği gibi öyle iphone en iyi yağ olmaya bilir. En azından sizin motorunuz için mesela.
Motorunuzun yağını değiştirdiğiniz zaman motor soğuk iken çalıştırın ve marşa bastığınız andan itibaren saat ile dk tutarak bakın bakalım kaç dk sonra fan açıcak?
Her motorun belirli bir mikron aralığı vardır ve yağlar farklı mikronlar üzerine üretilir (Cümleyi tam toparlayamadım şuan uyku sersemiyim) Motorunuz en geç hangi yağ ile fan açıyor ise sizin motorunuza en uygun yağ odur. Çünkü en geç fan açmasına sebep olan yağ, aslında piston-silindir arasında meydana gelen sürtünmeyi en aza indirir ve motor bloğunda oluşan sürtünmeyi azalttığı için hem motorunuzun ömrü daha uzun olur hemde daha sağlıklı yürür.
Dilimin döndüğü kadarıyla yardımcı olmaya çalıştım. Umarım yardımcı olabilmiş, faydalı bilgiler aktara bilmişimdir.
Koydunmu bir kere seleye TOTOYU, asla bırakamazsın MOTO'YU!!!
-
13 Ağustos 2014, 20:35
#21569
Gözümüz Gönlümüz Açılsın gençler
-
13 Ağustos 2014, 20:56
#21570
Twin adlı üyeden alıntı
Debriyajın kaçırmasına sebebiyet verir. Yarı sentetik yağ kullanmanızı tavsiye ederim. Benim tavsiyem castrol power 1 10W/40 olur. Motorunuz için en uygun yağın hangisi olduğunu bulmak için şöyle bir şey yapın. Yani söylenildiği gibi öyle iphone en iyi yağ olmaya bilir. En azından sizin motorunuz için mesela.
Motorunuzun yağını değiştirdiğiniz zaman motor soğuk iken çalıştırın ve marşa bastığınız andan itibaren saat ile dk tutarak bakın bakalım kaç dk sonra fan açıcak?
Her motorun belirli bir mikron aralığı vardır ve yağlar farklı mikronlar üzerine üretilir (Cümleyi tam toparlayamadım şuan uyku sersemiyim) Motorunuz en geç hangi yağ ile fan açıyor ise sizin motorunuza en uygun yağ odur. Çünkü en geç fan açmasına sebep olan yağ, aslında piston-silindir arasında meydana gelen sürtünmeyi en aza indirir ve motor bloğunda oluşan sürtünmeyi azalttığı için hem motorunuzun ömrü daha uzun olur hemde daha sağlıklı yürür.
Dilimin döndüğü kadarıyla yardımcı olmaya çalıştım. Umarım yardımcı olabilmiş, faydalı bilgiler aktara bilmişimdir.
Eyv. Hocam oldukça yardımcı oldunuz.. O zaman yarı sentetik yağ seçicez..
Birde sormak istediğim şu 10/30 yağ koysak daha ince olduğu için sürtünmeyi en aza indirmiş mi oluruz ?
Her 2000'de yağ ve filitre değişimi yapmak gibi düşüncem var ayrıca.. Yaz kış 10/30 kullansak sorun olur mu ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:54 ----------
cx571 adlı üyeden alıntı
Maşallah hocam Allah kaza bela vermesin..
-
13 Ağustos 2014, 21:07
#21571
Merhaba arkadaşlar motorumu satıyorum... detaylı bilgi için arayabilirsiniz...
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...38629965/detay
-
13 Ağustos 2014, 22:29
#21572
Zeki 10/30 bence kışında kullanmana gerek yok zaten sıcak memlekette yaşıyorsun çok fark edecegini zannetmiyorum yaz kış 10/40 ideal bence.
-
14 Ağustos 2014, 10:41
#21573
-
14 Ağustos 2014, 11:21
#21574
Merhaba arkadaşlar
2 gün önce 2010 model KLX250 28500 km de olan motorumla 2012 model 6900 kmde siyah CBR250R'ı takas ettim Hataydan aldım geldim
1080 sayfadan bir kısmını okudum fakat motorumda cevabını aradığım bir kaç sıkıntım var
1- 2. vitese azıcık yüksek devirde geçtiğim zaman sert geçiyor ve sanki dişli kırılacakmış gibi oluyor zaman zaman bende düşük devirde atıyorum 2. vitese. bu sorun yağdanda olabilir diye düşünüyorum bu arada yağ markasını ve numarasınıda yazarsanız çoook memnun olurum
2- süspansiyonlar baya sert geldi bana bir önceki eski kasa CBR125 in süspansiyonları mükemmeldi ama bu kütük ön ve arka bu arada lastik havaları ön 32 arka 35 psi
bu sorunların haricinde motorum mükemmel diyebilirim dün akşamda ön camın önüne eğilerek 160 km hızı gördüm otobanda hiç eğilmedende 140 km hızı her şartta görüyor diyebilirim
Adanada oturan arkadaşlar bana ulaşabilirmi acaba 0542 638 11 00 Hakan ÖCAL çağrı atsanızda olur ararım
-
14 Ağustos 2014, 11:50
#21575
ocalh adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar
2 gün önce 2010 model KLX250 28500 km de olan motorumla 2012 model 6900 kmde siyah CBR250R'ı takas ettim Hataydan aldım geldim
1080 sayfadan bir kısmını okudum fakat motorumda cevabını aradığım bir kaç sıkıntım var
1- 2. vitese azıcık yüksek devirde geçtiğim zaman sert geçiyor ve sanki dişli kırılacakmış gibi oluyor zaman zaman bende düşük devirde atıyorum 2. vitese. bu sorun yağdanda olabilir diye düşünüyorum bu arada yağ markasını ve numarasınıda yazarsanız çoook memnun olurum
2- süspansiyonlar baya sert geldi bana bir önceki eski kasa CBR125 in süspansiyonları mükemmeldi ama bu kütük ön ve arka bu arada lastik havaları ön 32 arka 35 psi
bu sorunların haricinde motorum mükemmel diyebilirim dün akşamda ön camın önüne eğilerek 160 km hızı gördüm otobanda hiç eğilmedende 140 km hızı her şartta görüyor diyebilirim
Adanada oturan arkadaşlar bana ulaşabilirmi acaba 0542 638 11 00 Hakan ÖCAL çağrı atsanızda olur ararım
Hayırlı olsun yeni motorun. Kazasız belasız sürüşler dilerim. benim motorun süspansiyonlar gayet iyi arkadaki ayarlanabiliyor aparıyla. arkada en altta onu en küçük yere alabilirsiniz. lastik basıncıda bana fazla geldi sanki ben önü 30 arkayı 32 yaparım maksiumum.
makisumum hızı aşağı eğimli yolda 175 den yukarısı hayal ürünüdür zaten düzde 165 en fazla zaten.
-
14 Ağustos 2014, 12:12
#21576
zsturkmen adlı üyeden alıntı
Zeki 10/30 bence kışında kullanmana gerek yok zaten sıcak memlekette yaşıyorsun çok fark edecegini zannetmiyorum yaz kış 10/40 ideal bence.
Eyv Samet o zaman 10/40'a devam.. ;) Yarı sentetik olucak.. Motul denedim sıkıntı yok iyi.. Ama vites geçişleri ilk yağ değişimde olduğu kadar yumuşak değil.. Yaklaşık 500 km kadar oldu yağı değişeli.. Bilgin olsun..
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:09 ----------
sertacr8888 adlı üyeden alıntı
Cano'dan inleyen nameler
adam king ne kadarda doğru konuşuyor
benimkinde şuan 10/30 var ve pek memnun sayılmam. ve tam sentetik yağdanda pek memnun kalmamıştım sankim daha önceki yağımda. şimdi yine değiştirme zamanım geldi 3000km oldu ortalama 500 km sonra flaan aramaya başlıcam yine en güzel yağı
Hocam şu an hangi yağı kullanıyosunuz.. ? Ben motuldan sonra ipone'yi denemek istiyorum açıkcası..
-
14 Ağustos 2014, 12:17
#21577
Mitoqondri adlı üyeden alıntı
Eyv Samet o zaman 10/40'a devam.. ;) Yarı sentetik olucak.. Motul denedim sıkıntı yok iyi.. Ama vites geçişleri ilk yağ değişimde olduğu kadar yumuşak değil.. Yaklaşık 500 km kadar oldu yağı değişeli.. Bilgin olsun..
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:09 ----------
Hocam şu an hangi yağı kullanıyosunuz.. ? Ben motuldan sonra ipone'yi denemek istiyorum açıkcası..
Hondanın kendi servisi kendi yağını koymuşdu 10/30 du 2 lt almıştım 600ml si duruyor yanılmıyorsam. yağın üstünde honda yazıyor yani. ama çok da memnunum sayılmaz viteşler dişli geçiyor. ve yağ değerleri bu sıcaklar için çok düşük sanırım. fazla ısınıyo bunu hissediyorsun. Castrol 10/40 ı hiç denemedi monu denicem bu sefer.
-
14 Ağustos 2014, 12:27
#21578
ocalh adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar
2 gün önce 2010 model KLX250 28500 km de olan motorumla 2012 model 6900 kmde siyah CBR250R'ı takas ettim Hataydan aldım geldim
1080 sayfadan bir kısmını okudum fakat motorumda cevabını aradığım bir kaç sıkıntım var
1- 2. vitese azıcık yüksek devirde geçtiğim zaman sert geçiyor ve sanki dişli kırılacakmış gibi oluyor zaman zaman bende düşük devirde atıyorum 2. vitese. bu sorun yağdanda olabilir diye düşünüyorum bu arada yağ markasını ve numarasınıda yazarsanız çoook memnun olurum
2- süspansiyonlar baya sert geldi bana bir önceki eski kasa CBR125 in süspansiyonları mükemmeldi ama bu kütük ön ve arka bu arada lastik havaları ön 32 arka 35 psi
bu sorunların haricinde motorum mükemmel diyebilirim dün akşamda ön camın önüne eğilerek 160 km hızı gördüm otobanda hiç eğilmedende 140 km hızı her şartta görüyor diyebilirim
Adanada oturan arkadaşlar bana ulaşabilirmi acaba 0542 638 11 00 Hakan ÖCAL çağrı atsanızda olur ararım
Hocam hayırlı olsun.. Allah kaza bela vermesin tekerin yere düz bassın..
Hocam 2.vitesin sesli geçmesi normal bi durum o herkeste öyle diye biliyorum.. Ama bende düşük devirde geçtiğim zaman sesli yüksek devirlerde daha yumuşak geçiyor.. Motul 10/40 5100 serisi yağı kullanıyorum.. Sıkıntısı yok güzel.. Bundan sonra dediğim gibi ipone'yi deneyeceğim.. İkiside fransız malı kaliteli yağlar..
Arka süspansiyonu ayarlayabilirsin hocam.. Bak bakalım kaçıncı kademede duruyor.. 3 veya daha fazla ise gayet sert durumdadır.. Fabrikanın orjinal ayarladığı 2. kademe gayet ideal..
Düz yolda 165 km hız gördüm.. Hafif meğilde 169 km yi gördüm yolda viraj olduğu için saldım.. Eğimli yolda 170-175 sınırlarını zorlar gibi geldi banada.. Gören arkadaşlarda var zaten..
Ama bu top speed'de bu kadar da takılmamak lazım.. Motorun ciğerini sökmek gibi geliyor bana o süratler.. Zaten uzun süre o hızlarda gitmek hem güvensiz hemde zor açıkcası..
140-150 km düz yolda bu motorla seyir etmek için oldukça ideal.. ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:21 ----------
sertacr8888 adlı üyeden alıntı
Hondanın kendi servisi kendi yağını koymuşdu 10/30 du 2 lt almıştım 600ml si duruyor yanılmıyorsam. yağın üstünde honda yazıyor yani. ama çok da memnunum sayılmaz viteşler dişli geçiyor. ve yağ değerleri bu sıcaklar için çok düşük sanırım. fazla ısınıyo bunu hissediyorsun. Castrol 10/40 ı hiç denemedi monu denicem bu sefer.
Hocam bildiğim kadarıyla 10w -Dereceleri anlatıyor 40'da +Dereceleri anlatıyor..
10 -15 derecelere kadar 40 +90 derecelere kadar dayanıklı olcağını gösteriyor diye biliyorum..
Sonuçta hava -'leri ve +90 ları görmüyor.. Mevsimlere göre yağı ayarlamak en güzeli deniyor ama nasıl ayar vericez.. ? Yani hepsini kullanabiliriz aslında zararı olmaz ama yararı olanı nasıl çözücez.. ?
10/30 vs kullanmak bu kadar etkileyeceğini düşünmüyorum.. Bu değerlere göre motor yağının kıvamı aynımıdır.. ? Yani incelik vs olarak..
Tamamen mantık yürüterek yazdım, yanlış konuşmuş hatalı şeyler söylemiş olabilirim.. Kusura bakmayın..
-
14 Ağustos 2014, 12:44
#21579
http://http://www.sahibinden.com/ila...5462914/detay/
arkadaşlar motorumu satıyorum, temiz ve kilometresi azdır tam dosta gidecek motor gerçekten. arayan arkadaşlarınız varsa aklınızda bulunsun. kazasız belasız
-
14 Ağustos 2014, 12:46
#21580
Milletin Kafa çorba olmasın arkadaşlar.
Motor için ideal yağ = 10/40 . İpone 10/40 kullanıyorum şimdiye kadar en iyisi bu.
1'den 2 ye zxaten her yağda çat pat diye geçiyor sorun yok .
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)
Bu Konudaki Etiketler