Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
09 Haziran 2014, 22:26
#20541
Ben cbr 125 ile Kocaeli Çanakkale arasında 120-9500devirden düşmeden gittim. Cbrye bir şey olmadıysa 250ye hiç bir şey olmaz
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:24 ----------
Malkara Keşan arasında radar var acımaz geçirir soylıyım
Reklamlar
-
09 Haziran 2014, 23:44
#20542
Makine 120 km sonrasi titremeye hafiften bagirmaya ve ruzgar etkili olmaya basliyor. 120 uzeri nasil rahat gidiyorsunuz ben cozemedim. Ya ben arabadan konfora alismisim ya da motor henuz acilmadi.
-
09 Haziran 2014, 23:51
#20543
samet10 adlı üyeden alıntı
bu haftasonu 600lük ve 1000likler ile çanakkaleye gidicem de önden ben gidicme beni takip edecekler çok düşük hızda gitmek istemiyorum
peki o zaman 130un altına inmeden gidebilirim demek duyduğum iyi oldu teşekkürler
Hiç bir sıkıntı olmaz. Ben İstanbul Çanakkale arasında ortalama 8 bin devirde sürdüm ki o hızlarda o yol ancak çekiliyor. Ama titreşim biraz rahatsız edici 7 bin devir üzerinde. Bu arada bende cuma günü yıllık iznim için Çanakkaleye gidicem :D Ekipmanları hazırlıyorum yol için
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:48 ----------
Siyah&Beyaz adlı üyeden alıntı
Makine 120 km sonrasi titremeye hafiften bagirmaya ve ruzgar etkili olmaya basliyor. 120 uzeri nasil rahat gidiyorsunuz ben cozemedim. Ya ben arabadan konfora alismisim ya da motor henuz acilmadi.
Evet ilk başlar o bağırtı huzursuz ediyor sanki canı bir tarafından çıkacak gibi. Ama alışıyorsun ve 120 nin altı çok yavaş gelmeye başlıyor göreceli olarak.
-
10 Haziran 2014, 01:04
#20544
brooklynnn adlı üyeden alıntı
Ben cbr 125 ile Kocaeli Çanakkale arasında 120-9500devirden düşmeden gittim. Cbrye bir şey olmadıysa 250ye hiç bir şey olmaz
Malkara Keşan arasında radar var acımaz geçirir soylıyım
bende çanakkaleye gidicem cumartesi bi yağ değiştiricem yarın
radar en büük korku sağ ol uyarı için
Siyah&Beyaz adlı üyeden alıntı
Makine 120 km sonrasi titremeye hafiften bagirmaya ve ruzgar etkili olmaya basliyor. 120 uzeri nasil rahat gidiyorsunuz ben cozemedim. Ya ben arabadan konfora alismisim ya da motor henuz acilmadi.
her zaman yaptığım şey dğeil uzun yol olacak o kadar rahatsızlık keyif istiyosam alırım gs bakarım yoluma mecburiyet olacak o kadar
Tardigrat adlı üyeden alıntı
Hiç bir sıkıntı olmaz. Ben İstanbul Çanakkale arasında ortalama 8 bin devirde sürdüm ki o hızlarda o yol ancak çekiliyor. Ama titreşim biraz rahatsız edici 7 bin devir üzerinde. Bu arada bende cuma günü yıllık iznim için Çanakkaleye gidicem :D Ekipmanları hazırlıyorum yol için[COLOR="Silver"]
bende cumartesi sabah çıkıcam yola
-
10 Haziran 2014, 01:48
#20545
samet10 adlı üyeden alıntı
varsayıyorum ki motoru sürekli 8bin devir üzeri kullandınız hızınız hep 130 üzeri ve 250 km yol gittiniz.
motor hiç sorun çıkardı mı?
bu kadar zorlamaktan motoru arızalanan oldu mu?
İzmir Antalya arası iki defa ara vererek gittim geldim.
Aydın otobanda 140 altına inmedim.
Geri kalandada 120 sabit (okadar sıcaktıki artık ceza filan umrumda değildi)
Motor tık demedi.
-
10 Haziran 2014, 02:20
#20546
Geliboluya memleketime giderseniz zafer çiftlikten peynir helvası yiyin fırınlanmış felan yemeyin sakın
-
10 Haziran 2014, 03:39
#20547
xismailaydin adlı üyeden alıntı
Dostum o tempoda Kocaeli'den Ankara'ya 3 kez gidip geldim. Otobanda kalkıştan itibaren 10.000 devirde vites yükselterek 6. viteste 9.000+ devirde sürekli sürüş yaptım.
Bu 6 sürüşün 1'inde Ankara'dan Kocaeli'ye kadar sağanak yağış altında gittim. Ankara'ya son gelişimde ise motosikletin en az ne kadar yaktığını görmek için 120'yi hiç geçmeden sürdüm. 90-120 arasında gidince bir depoyla 320 Km, 130+ hızlarda gidince bir depoyla 280 Km gidebildim.
Motosiklette en küçük bir sıkıntı bile olmadı. Ama ben zaten şehir içinde de sürekli 8000+ devirlerde sürdüğüm için, uzun yolda sıkıntı çıkarmayacağını tahmin ediyordum.
Kaliteli yağ kullandığım için ve bu yağı 4000-5000 Km'de bir değiştirdiğim için motorun sorun çıkarmayacağından emindim. Son olarak bu şekilde sürmek motoru zorlamıyor.
Sen 3. 4. 5. viteste sürekli redline'da gidersen, motor o zaman zorlanır. Ancak 6. vites motosikleti rahatlatıyor. Aynı şekilde Cbr 250 5000 devir altında kullanıldığında da zorlanır. Rodajdan sonra 7000 deviri görmeden vites değiştirmemek lazım.
CBR250 nin maksimum gücünü verdiği devir 8.500 redline ise gereksiz yüksek 10 bin küsür. arada en az 1.750 devir var. Yani honda motor gücünü ve torkunu alt devirler dolu olsun diye nispeten düşük devirde tutmuş. Ama düşük devirde işin ruhuna aykırı olduğu için redline gereksiz yüksek tutulmuş gibi.
Örnegin cbr125 e göre uzun stroklu olan YZF125 motoru 9.000 max güç devri ve 10.000 redline kullanmış. Arda 1.000 RPM var. Ve bir motorda sürekli max güç deverinde ve üzerinde gitmek motor ömrünü net olarak kısaltır ve motoru zorlayarak gitmek demektir. 1-2-3 te ise devirleri bitirerek vites deiştirmek ise söylediğinizin aksine daha zararlı değildir. Çünkü uzun süreleri kapsamaz saniyeliktir.
CBR250 deviri çok seven bi yapıda değil. Ve bence CBR125 motoru üst devirlere çok daha dayanıklı ve sağlam bir yapıda. Motor indirme istatistikleri de bunu söylüyor CBR125 in motoruda zaten 2004 ten beri çok daha rüştünü ispatlamış ve cv si çok daha iyi.Zaten fizik kanunları itibariyle uzun stroklu cbr250 motoru 9.500-10.000 RPM de giderken CBR125 motorundan çok daha fazla yüke maruz kalıyor.
Sorunun kaynaklandığı şeyse bu motorun 80-90 lardaki honda kalitesi ve amacıyla üeretilmemesi bence. Yani motorda daha düşük teknoloji değilde metal ve malzeme kalitesinin sonucu.
Yeniköy bayisi 2013 te 27 tane cbr250 motounu rektifiye ettiğini söylemişti. Ben uyarmaktan bıktım ama 150-160 larda inat etmenin sonu bu diyor. Bence haksızda sayılamaz çünkü cbr125 için 130 cbr 250 için 140 üstü zararlı diyor ısrarla ve bu devirler max güç devirlerine denk geliyor.
150-160 la gitmek her zaman motor indirmek anlamına gelmiyor ama risk taşıdığı da gerçek. Yani normal kullanım sollamalar ve kısa süreli max hız görme amacı dışında 140 üstüne çıkmamak. Yoksa 100.000 km ler zor gibi bu motorda.
Belki 70.000 bini geçmiş tıkır tıkır giden cbr250 ler var Türkiyede ama malum türk piyasasında 30 binde alan adam 50 bine geldiğinde kimseye satamıyacam diye km yi 25.bine düşürüp sattığı için genelde biz bilemiyoruz
-
10 Haziran 2014, 10:51
#20548
GP500-1st adlı üyeden alıntı
1-2-3 te ise devirleri bitirerek vites deiştirmek ise söylediğinizin aksine daha zararlı değildir. Çünkü uzun süreleri kapsamaz saniyeliktir.
Dostum, sen beni bir konuda yanlış anladın.
Benim söylediğim, devirleri bitirerek vites değiştirmek değil, devir bittiği halde o viteste kalıp, sürüşe devam etmek. Motora ancak bu şekilde zarar verilebilir. Devir bitirerek vites değiştirmenin motosiklete zarar verdiğini söylemiyorum zaten.
GP500-1st adlı üyeden alıntı
CBR250 nin maksimum gücünü verdiği devir 8.500 redline ise gereksiz yüksek 10 bin küsür.
Cbr 250 benim ikinci motosikletimdi ve 20.000 Km'ye gelene kadar maksimum güç/tork eğrileri konusunda şu anki kadar bilgi sahibi değildim. Bu yüzden devri bitirerek vites yükseltir, 6. viteste sürekli 9000 devirde gittiğim olurdu.
Ancak işin tekniğini öğrendikten sonra vitesi redlineda değil, maksimum gücün üretildiği 8.500 devir civarında yükseltmeye başladım. 6. viteste dahi 9.000 devri geçmeyecek şekilde sürüş stilimi güncelledim.
...
Rektefiye gören Cbr 250'lerden bahsetmişsin. Tamam, motor eski Honda kalitesinde olmayabilir. Ancak bence en büyük sorun Honda'nın verdiği servis aralıkları, dandik yağ kullanımı ve acemi sürücüler.
Motosiklet piyasaya girdiğinde fiyatı uygundu ve deneyimli deneyimsiz bir çok kişi satın aldı. Sonra da dandik servislerin, dandik ustaların yönlendirmeleriyle dandik yağlar ve dandik kullanım şekilleri ortaya çıktı.
O rektefiye gören motosikletlerin çoğu krank kran HYO'larda olduğu gibi yüksek devirden değil, motorun zorlanarak kullanılmasından kaynaklanıyor bence. Ki motoru zorlamak sadece üst devirde kullanmakla olmaz.
Çünkü ben olayı çözmeden önce hep yüksek devirde kullandım. Ancak Cbr 250'ye konulacak en kaliteli yağları 4000-5000 Km'de bir değiştirdim. Motosikleti satarken performansı da sesi de her şeyi yerli yerindeydi. Yüksek devirde kullanmama rağmen motor aşırı zorlanmamıştı.
Motosikletten iyi performans almak için doğrusal/akışkan kullanmak lazım. Hızlanırken de yavaşlarken de dönerken de geçerli bu durum.
Ha, şimdi diyeceksiniz ki "Neden Cbr 125'in rektefiye daha az?" Yanıt basit, onda motor güçsüz olduğu için ister istemez doğru viteste kullanılıyor. Ancak Cbr 250'nin ondan daha güçlü ve torklu oluşu, işte burada onun başını yakıyor. Daha güçlü olduğu için doğru vites olmasa da motosiklet bir şekilde yürüyor. Bu dengesiz sürüş de motoru zorluyor ve rektefiyeye neden oluyor.
Yani, öğreneceğimiz çok şey var...
Yeni değil bu yalnızlık . . .
-
10 Haziran 2014, 11:30
#20549
Herkeze slmlar bende dün itibariyle Cbr250r Kullanıcısı oldum. daha önce 135 lik mondial dirift kullandım. arada muaazzam fark var sadece frenlere alışmam biraz zaman alıcak arka freni sıkmaktan korkuyorum. zamanla alışırız heralde
-
10 Haziran 2014, 11:57
#20550
Arkadaşlar forumda fazla Çanakkaleli mi var yoksa bu hafta herkezin Çanakkaleye gidesi mi gelmiş Bu c.tesi sabah erken saatlerde bende çanakkaleye doğru yola çıkacağım,normalde Bursa Üzerinden gitmeyi planlıyordum fakat diğer giden arkadaşlarla beraber gidecek olursak trakyadan da gidebilirim ,bence organize olup hep beraber gezi tadında gidebiliriz
-
10 Haziran 2014, 13:26
#20551
Bu hafta sonu arabayla Kçükkuyu rampalarının oradaki manzarası şahane yerlerden birine gittim...Yolda okadar fazla motora rastladım ki Bence herkes Çanakkale'ye gelmiş
Buarada bu hafta alacağım motor için kredi çekeceğim.Motorlar taşıt kredisine giriyor mu,bilginiz var mı?
-
10 Haziran 2014, 13:42
#20552
Didem17 adlı üyeden alıntı
Bu hafta sonu arabayla Kçükkuyu rampalarının oradaki manzarası şahane yerlerden birine gittim...Yolda okadar fazla motora rastladım ki
Bence herkes Çanakkale'ye gelmiş
Buarada bu hafta alacağım motor için kredi çekeceğim.Motorlar taşıt kredisine giriyor mu,bilginiz var mı?
Didem, bazı bankalar motosiklet için taşı kredisi veriyor, bazıları vermiyor. Ayrıca sadece sıfır KM için kredi veriliyor.
Ancak benim sana tavsiyem tüketici kredisi çekmen yönünde. Diğer türlü hem kasko vs. ek masrafın olacak, hem de motosikletin ipotek altında olacak. Bu da motosikleti satacağın zaman sana sorun çıkarabilir. Sorun çıkmasa bile kredi borcun bitince ipoteği kaldırmak için tekrar ruhsat çıkarman gerekecek.
Toplam kredi tutarı ne kadar olacak bilmiyorum ama 10.000 TL altındaysa, çıkacak masraflar aradaki faiz farkından fazla çıkıyor zaten.
Yani taşıt kredisi 1.10-1.30 faiz ise ihtiyaç kredisi 1.30-1.50 faiz oluyor. Taşıt kredisi için ödeyeceğin ek masraf da 0.40'lık puan farkından daha fazla maliyetli oluyor.
Yeni değil bu yalnızlık . . .
-
10 Haziran 2014, 14:44
#20553
yardıma ihtiyacım var.. Esengül de 12 bin bakıma gittim motordan değişik bir ses geliyordu ama bakım zamani geldigi için ondandir heralde diye çok önemsemedim.. Neyse servisteki arkadas motoru çalıştırınca ooo felaket falan dedi.. eksantirik patates olmuş biraz ses oradan geliyormuş.. Ne zaman aldın diye sordu daha 11 aylık dedim garantiden yaptıralim başka servis olsa önemsemez honda merkeze mail atmak işçilik almamak ayrı fatura kesmek zor olur onlar için dediler.. Bakım bittikten sonra hondaya mail attıklarını bir sonraki bakımın 18 binde olduğunu gelmeden 3-4 gün önce haber ver eksantirik sipariş edelim bekleme geldigi gibi takalim dediler.. Orada da soramadim ya 18 bine kadar birşey olmaz mi motora diye ne yapmam lazım şimdi ? Genelde yüksek devirlerde kullanınca oluyor yada teker yapınca falan öyle de kullanmam en fazla 8 bin devir oda 6. Viteste.. diğer viteslerde 5 bin 6 binde değiştiririm normal ne teker ne başka birşey.. Eksantiriğin hemen değişmesi için ne yapmam gerekir ?
-
10 Haziran 2014, 16:43
#20554
cemerol88 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar forumda fazla Çanakkaleli mi var yoksa bu hafta herkezin Çanakkaleye gidesi mi gelmiş
Bu c.tesi sabah erken saatlerde bende çanakkaleye doğru yola çıkacağım,normalde Bursa Üzerinden gitmeyi planlıyordum fakat diğer giden arkadaşlarla beraber gidecek olursak trakyadan da gidebilirim ,bence organize olup hep beraber gezi tadında gidebiliriz
Ben canakkaleliyim :D yıllık iznim için gidiyorum canakkaleye. Cuma saat 10 gibi falan cikacagim yola. Eger vaktim olsaydı c.tesi beklerdimde vakit kısıtlı olduğundan bi gün erken çıkacağım. Ben genelde trakya tarafını kullanıyorum. Manzara daha hoş oluyo ayrıca :D
-
10 Haziran 2014, 18:21
#20555
Neyse sağlık olsun , istanbulda bir buluşma ayarlayıp bi dahaki sefere gideriz çanakkaleye
-
10 Haziran 2014, 18:39
#20556
bende cumartesi sabah çanakkaleye çıkıcam sabah 6gibi pazarda dönüş var
bugün bakım yaptırdım
buji + yağ + yağ filtresi
120 verdim. honda da değil pek uygun değil galiba hondaya da gitsem aynı para mı çıkardı ne :D
-
10 Haziran 2014, 18:47
#20557
Samet belki daha ucuz olurdur ama çok yüksek değil sanki normal geldi bana. bu arada 125 liği de bugun sattım kaldım motorsuz bana motor bulun :D isyan edicem yakında
-
10 Haziran 2014, 18:58
#20558
tam gezi öncesi motor satılır mı ya :D
evet daha uygun olabilirdi belki
-
10 Haziran 2014, 19:17
#20559
xcom adlı üyeden alıntı
yardıma ihtiyacım var.. Esengül de 12 bin bakıma gittim motordan değişik bir ses geliyordu ama bakım zamani geldigi için ondandir heralde diye çok önemsemedim.. Neyse servisteki arkadas motoru çalıştırınca ooo felaket falan dedi.. eksantirik patates olmuş biraz ses oradan geliyormuş.. Ne zaman aldın diye sordu daha 11 aylık dedim garantiden yaptıralim başka servis olsa önemsemez honda merkeze mail atmak işçilik almamak ayrı fatura kesmek zor olur onlar için dediler.. Bakım bittikten sonra hondaya mail attıklarını bir sonraki bakımın 18 binde olduğunu gelmeden 3-4 gün önce haber ver eksantirik sipariş edelim bekleme geldigi gibi takalim dediler.. Orada da soramadim ya 18 bine kadar birşey olmaz mi motora diye ne yapmam lazım şimdi ? Genelde yüksek devirlerde kullanınca oluyor yada teker yapınca falan öyle de kullanmam en fazla 8 bin devir oda 6. Viteste.. diğer viteslerde 5 bin 6 binde değiştiririm normal ne teker ne başka birşey.. Eksantiriğin hemen değişmesi için ne yapmam gerekir ?
o nasıl saçma şey bozuk motoru onların dediğine göre neden hemen yapmıyorlarda 6000 km sonra gel diyorlar iyice anası bellensin diyemi hadi bir hafta on gün sonra gel deseler o ayrı bi şey anlamadım
-
11 Haziran 2014, 10:49
#20560
biyeybaraküs adlı üyeden alıntı
o nasıl saçma şey bozuk motoru onların dediğine göre neden hemen yapmıyorlarda 6000 km sonra gel diyorlar iyice anası bellensin diyemi hadi bir hafta on gün sonra gel deseler o ayrı bi şey anlamadım
Valla bende birşey anlamadım servis makbuzunda açıklamalar kisminda eksantirikten gelen sesin müşteriye bilgisi verildi bir sonraki bakımda tekrar kontrol edilecek yazıyor.. :/
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)
Bu Konudaki Etiketler