Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
31 Mayıs 2014, 12:37
#20421
2010 üretimi 14bin km güneşe maruz kalmış kısacası lastik olmaktan çıkmış IRC' ile 2bin km kullandım motorumu. Yeri geldi eğlendirdi yeri geldi korkuttu. Açıkçası söylendiği kadar kötü lastikler değiller. Isınması için yeterli süre zarfını tanımadan atraksiyon yapıp düşen insanların uydurduğu şeyler bunlar. İsterse 1000tl lik lastik olsun ısıtmadan olmaz. Ayrıca hanginiz her hafta lastiğinizin havasını ölçüyorsunuz ? İnsanlar düştümü bahane çok oluyor. Safety First arkadaşlar
Reklamlar
-
31 Mayıs 2014, 12:43
#20422
umuttuna adlı üyeden alıntı
bende kendi deneyimime göre söyleyeyim lastik çok önemlidir.motorumu yeni aldığımda uzerinde ırc lastikler vardı ne yaparsam yapayım kayıyordu vites düşür kayar arka freni kullan kayar kayar da kayar yani.lastikler de eski değildi 2800 km deydi.çıkarttım hemen mıchelin pilot sporty taktım motoru satıp baska motor alsam ancak bu kadar değişim olurdu.bazılarımız kotu lastıkleri bile tolere edecek kadar usta olabılır ama herkes değil.unutmayalım yolla aramızdaki tek bağ lastıklerdir.lastık ne kadar ıyıyse hayatımız o kadar guvendedır.bır motorda lastıklerin egzozdan önce gelmesi gerekir ama toplum olarak hava atmaya canımızdan fazla değer verdiğimiz için her zaman öyle olmuyor.
Bizim değindiğimiz nokta, kötü lastiklerin tolere edilmesinden çok, "iyi lastiklerin bile kayabiliyor olması".
Tamam, IRC kötü ama o kötü lastiğe göre sürüş dinamikleri değiştirilerek kazadan olabildiğince uzak kalınabilir.
Ama bi Pirelli Diablo Rosso II, Michelin Pilot Sporty vs. lastik takıldığında "motosiklet kaymaz" diye bir durum yok. Buna dikkat etmek lazım.
Yeni değil bu yalnızlık . . .
-
31 Mayıs 2014, 14:55
#20423
Irc pistlerde oldukça etkili bir performans sergilerken nedense ülkemizde günah keçisi ilan ediliyor. Pilot, rosso gibi yumuşak hamurlu Kisa ömürlü lastiklere gore ! ülkemiz asfaltinda ! Daha kotu performans sergiledigini kimse inkar edemez zaten. Ama benim bahsettiğim dusmede kaymada kazalarda stemel sebebin bu olmadigi. Neredeyse 100 metre arayla değişen 3-4 farklı asfalt tipiyle karsilastigim yollar oldu. Eğer siz asfaltin adeta parladigini görüp o asfaltta maximum performans beklersenz yeri opmeniz en iyi ihtimal olabilir. Yollara dökülen maazot yağ vesaire gibi etkenlerin fark eedilemedigi durumlarda da '' abi ne olduğunu anlamadim allah bu lastiklerin belasini versin param olsa valla degistircem'' moduna girilebilir.
Unutmayin ki biz ,bir dünya devi araba ve motosiklet markalarinin bilmem kaç bin dolar maaş alan onlarca,yüzlerce muhendisi kadar bilgi sahibi degiliz
Keşke bize biraz değer veren bi yönetim anlayisi olsa da , ithal edilen araçlarda su tip lastik olması gerekir gibi zorunluluklar olsa belki o zaman biz amatör sürücüler nazi şeylerin bedelini bu kadar agir ödemek zorunda kalmayiz.
Herkese kazasiz belasiz surusler
-
31 Mayıs 2014, 16:37
#20424
koraycbr adlı üyeden alıntı
Irc pistlerde oldukça etkili bir performans sergilerken nedense ülkemizde günah keçisi ilan ediliyor. Pilot, rosso gibi yumuşak hamurlu Kisa ömürlü lastiklere gore ! ülkemiz asfaltinda ! Daha kotu performans sergiledigini kimse inkar edemez zaten. Ama benim bahsettiğim dusmede kaymada kazalarda stemel sebebin bu olmadigi. Neredeyse 100 metre arayla değişen 3-4 farklı asfalt tipiyle karsilastigim yollar oldu. Eğer siz asfaltin adeta parladigini görüp o asfaltta maximum performans beklersenz yeri opmeniz en iyi ihtimal olabilir. Yollara dökülen maazot yağ vesaire gibi etkenlerin fark eedilemedigi durumlarda da '' abi ne olduğunu anlamadim allah bu lastiklerin belasini versin param olsa valla degistircem'' moduna girilebilir.
Unutmayin ki biz ,bir dünya devi araba ve motosiklet markalarinin bilmem kaç bin dolar maaş alan onlarca,yüzlerce muhendisi kadar bilgi sahibi degiliz
Keşke bize biraz değer veren bi yönetim anlayisi olsa da , ithal edilen araçlarda su tip lastik olması gerekir gibi zorunluluklar olsa belki o zaman biz amatör sürücüler nazi şeylerin bedelini bu kadar agir ödemek zorunda kalmayiz.
Herkese kazasiz belasiz surusler
Koraycbr arkadaşıma kesinlikle katılıyorum. Ben bu lastikleri 16 bin km dir kullabiyorum. Çok iyi değiller ama çokta kötü değiller. Aldigimdan beri yoğun yağışta aşırı sıcakta da kullandım. Bana karşı bir yamugu olmadı. Sürekli bir çok kişinin itin genizine sokmasından dolayı lastiklere karşı temkinli oldum. Daha dikkatli sürdüm. Fren mesafemi korudum. % 100 sınırda kullanmadım. Belkide Allaha Şükür hiç kaza yapmamamin en büyük etkeni oldu. Siz kendi sınırlarınızı belirledikten sonra hiç bir sıkıntı olmaz bence.
-
31 Mayıs 2014, 19:20
#20425
ırc olsun olmasın her lastık pıstte iyidir cunku asfalt nefistır.elbette dediğinize katılıyorum tabiki her lastik kayar kaymayan lastik yoktur.amacımız mumkun oldugu kadar yere tutunmak bunun içinde ben en kendimce lastiklerimi değiştirdim.ırc den memnun olanlar da ıllakı vardır.yalnız kotu lastıkler surus yetenegımızın de gelışmesını engelleyebılır oyle değil mi.yanı bence oyle olması lazım.
-
31 Mayıs 2014, 19:49
#20426
umuttuna adlı üyeden alıntı
ırc olsun olmasın her lastık pıstte iyidir cunku asfalt nefistır.elbette dediğinize katılıyorum tabiki her lastik kayar kaymayan lastik yoktur.amacımız mumkun oldugu kadar yere tutunmak bunun içinde ben en kendimce lastiklerimi değiştirdim.ırc den memnun olanlar da ıllakı vardır.yalnız kotu lastıkler surus yetenegımızın de gelışmesını engelleyebılır oyle değil mi.yanı bence oyle olması lazım.
Tabi daha kaliteli lastiğin faydası illaki var. imkan olsa herkes takar pirellisini michellenini. Ama benim görüşüm stock lastikler hayli hayli iş görür. Ha dersin ki ben dizlik eritcem dirsek surtcem vın diye gidicem zıng diye durucam agresif surucem kaldirmayabilir belki irc. Şu da bi gercek ki falanca markanin falanca lastiğini bizim ircler çok berbatmis diyip daha adam gibi test etmeyip değiştiren tanıdıklarım nedense ya haftasına yapisti yere yada birinin bagajina girdi. Kendilerininde dediği " abi lastiğe ne olurda olsun guvenmiyeceksin". Malum yollarımız birkere güven vermiyo ki. Istersen zamplı lastik kullan yere venom gibi (spiderman de ki venom :D) yapışsın, bizim yollarda kayar abi... önceden de dediğim gibi önce kendi sınırlarımızı belirlememiz gerek.
-
31 Mayıs 2014, 19:52
#20427
Açıkcası ben irc nin kötü lastik olduğunu bu forumda okuyorum daha önce ybr kullanırken lastik araştırmasında kuryelere irc marka takıyoruz çok memnunlar diyolardı ben michellin aldığımda çok para vermissin ne gerek var diyen bile oldu : ) ama cbr 250 alınca irc nin kötü olduğunu duydum.. biz bu lastiği beğenmiyoruz galiba kullanıcısı çok çünkü.
Arkadaşlar bi yardıma ihtiyacım var angel eye mercekli led far olarak farımı değiştirmek istiyorum daha önce bu uygulamayı kendisi yapmış ya da ustasına yaptırmış olanlar tecrübelerini paylaşırsa çok memnun olurum..
-
31 Mayıs 2014, 23:29
#20428
Tuncbilek adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun, kazasız belasız yollar.. ;)
Bu arada nedir bu yağmur istanbulda. Gök delindi sanki.
Yeri gelmişken tecrübeli arkadaşlara bir soru; yağmurda bu motoru kullanmaya çekinmeyen var mı?
Karşılaştığınız zorluklar ve önerebilecekleriniz nelerdir bu motorda yağmurlu gün için?.
Valla dün üşendiğim için pantolon giymemiştim donuna kadar ıslanmak tabirini yaşadım irc lastiklerin kuru parlayan asfalta göre şakır şakır yağan yağmurda daha iyi tutundugunu yani acayip kaydığını düşünmüyorum çünkü lastiğin üstündeki çizgiler yağmur suyunu daha fazla tahliye etmek için dizayn edilmiş gibi geldi bana ve kayma vs yaşamadım kullanımlada alakalı tabi kuru yolda nasıl sürdü isem yağısta da öyle sürüyorum.. Fakat ilk yağmaya başladığı 30 dk cidden tehlikeli sonra rahat..
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:15 ----------
Tuncbilek adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun, kazasız belasız yollar.. ;)
Bu arada nedir bu yağmur istanbulda. Gök delindi sanki.
Yeri gelmişken tecrübeli arkadaşlara bir soru; yağmurda bu motoru kullanmaya çekinmeyen var mı?
Karşılaştığınız zorluklar ve önerebilecekleriniz nelerdir bu motorda yağmurlu gün için?.
Valla dün üşendiğim için pantolon giymemiştim donuna kadar ıslanmak tabirini yaşadım irc lastiklerin kuru parlayan asfalta göre şakır şakır yağan yağmurda daha iyi tutundugunu yani acayip kaydığını düşünmüyorum çünkü lastiğin üstündeki çizgiler yağmur suyunu daha fazla tahliye etmek için dizayn edilmiş gibi geldi bana ve kayma vs yaşamadım kullanımlada alakalı tabi kuru yolda nasıl sürdü isem yağısta da öyle sürüyorum.. Fakat ilk yağmaya başladığı 30 dk cidden tehlikeli sonra rahat..
-
01 Haziran 2014, 00:33
#20429
irc cbr 125im varken ilk motorum olmasından ve de deneyimin olmamasından kaynaklı 50. kmde attı uzerınden on frenı sıkınca. Nasıl oldu anlamadım. Anlık gelişti. Bu sayede daha da dikkatli kullanmaya başladım. İlerleyen zamanlarda bursa çevre yolunda oyle bır hata yaptım ki artcım varken irc lastıkler ıyı ısınmasaydı su an burada degıldım
cok kotu lastık degıl sadece atraksıyona erken gırmemek lazım
Karamursel ve gemlık yollarındakı vırajlarda alabıldıgıne yattıgımı bılıyorum hatta Ahmet abım camıs gıbı yatıyorsun vırajlarda demıstı
Su ankı motorumda da aynı lastıkler var 2014 uretımı ve temkınlıyım. Sız sız olun dikkati elden bırakmayın
-
01 Haziran 2014, 02:53
#20430
Bakıma gideceğim.
Hondanın kendi koyduğu yağı önerirmisiniz ?
Yoksa kendim motul , castrol vs yağ mı alayım ?
-
01 Haziran 2014, 09:30
#20431
IRC lastikle sorun yaşamadığını ya da eksilerinin sürüş yetileriyle tolere edilebilecek bir lastik olduğunu yazan arkadaşlar; bu konu önceki sayfalarda tartışılmıştı. Sonuç olarak bu makine için Pirelli ya da Michelin lastik seçiminin tercih edilmesinin emniyetiniz açısından en mantıklı olan olduğu olmuştu, tekrardan tartışmaya gerek yok çünkü çok açık ve net.
Konu hakkında araştırmaya girmiş ve sizi okuyan arkadaşların kafasında soru işareti oluşturmaya kimsenin hakkı yok, her lastik tabiki kayar, sürüş özellikleri önemlidir ama kullanmış olduğunuz makinede her motosikletde olduğu gibi uçlarda gezdiğiniz için en küçük riskleri bile eleminize edeceğiniz önlemleri almanız herşeyden once gelmelidir ki lastik denilen kısımlar risk faktörü denildiğinde aklınıza ilk gelmesi gereken şeydir. Ne kadar tecrübeli olursanız olun öyle bir an gelir ki o lastiğin yol tutuşunun/hamurunun/desenin vs biraz daha iyi olması hayatınızı kurtarabilir ki bunun için 700-800 tl ye kimsenin hayır diyeceğini sanmıyorum. Herkesin başına gelecek diye birşey yok tabi, zira IRC ile sorun yaşamadığını söyleyen arkadaşların başına gelmemiş ki inşallah da gelmez düşünceleri ortadadır. Bu lastik bizim yol şartlarımıza uygun bir lastik değildir, ısınması bahsettiğimiz lastiklere gore daha uzun zaman almaktadır ve yol tutus/kavrama/fren mesafesi/ıslak zemin vs karşılaştırılan test kriterleri ile lastikleri incelerseniz ki bu tartışmanın daha once yapıldığı sayfalarda vardı, konu hakkında yorum yapmaya bile gerek kalmadığını göreceksiniz.
Kısacası, bu motora binecek arkadaşlar lastiklerini hiç zaman kaybetmeden değiştirsinler lütfen, imkanı olmayanlar demek biraz abes oluyor çünkü motoru almadan once lastik maliyetini de tıpkı emniyet giyim ekipmanları gibi hesaba katmaları ona gore bu işlere girişmeleri mantıklı olanıdır.
-
01 Haziran 2014, 11:18
#20432
hesbup adlı üyeden alıntı
IRC lastikle sorun yaşamadığını ya da eksilerinin sürüş yetileriyle tolere edilebilecek bir lastik olduğunu yazan arkadaşlar; bu konu önceki sayfalarda tartışılmıştı. Sonuç olarak bu makine için Pirelli ya da Michelin lastik seçiminin tercih edilmesinin emniyetiniz açısından en mantıklı olan olduğu olmuştu, tekrardan tartışmaya gerek yok çünkü çok açık ve net.
Konu hakkında araştırmaya girmiş ve sizi okuyan arkadaşların kafasında soru işareti oluşturmaya kimsenin hakkı yok, her lastik tabiki kayar, sürüş özellikleri önemlidir ama kullanmış olduğunuz makinede her motosikletde olduğu gibi uçlarda gezdiğiniz için en küçük riskleri bile eleminize edeceğiniz önlemleri almanız herşeyden once gelmelidir ki lastik denilen kısımlar risk faktörü denildiğinde aklınıza ilk gelmesi gereken şeydir. Ne kadar tecrübeli olursanız olun öyle bir an gelir ki o lastiğin yol tutuşunun/hamurunun/desenin vs biraz daha iyi olması hayatınızı kurtarabilir ki bunun için 700-800 tl ye kimsenin hayır diyeceğini sanmıyorum. Herkesin başına gelecek diye birşey yok tabi, zira IRC ile sorun yaşamadığını söyleyen arkadaşların başına gelmemiş ki inşallah da gelmez düşünceleri ortadadır. Bu lastik bizim yol şartlarımıza uygun bir lastik değildir, ısınması bahsettiğimiz lastiklere gore daha uzun zaman almaktadır ve yol tutus/kavrama/fren mesafesi/ıslak zemin vs karşılaştırılan test kriterleri ile lastikleri incelerseniz ki bu tartışmanın daha once yapıldığı sayfalarda vardı, konu hakkında yorum yapmaya bile gerek kalmadığını göreceksiniz.
Kısacası, bu motora binecek arkadaşlar lastiklerini hiç zaman kaybetmeden değiştirsinler lütfen, imkanı olmayanlar demek biraz abes oluyor çünkü motoru almadan once lastik maliyetini de tıpkı emniyet giyim ekipmanları gibi hesaba katmaları ona gore bu işlere girişmeleri mantıklı olanıdır.
Babus eline sağlık.
Dört Teker Bedenimi, 250R Ruhumu Taşır..!
-
01 Haziran 2014, 12:43
#20433
Bugün otobanda yagmur ve doluya yakalandim. Her taraf göl oldu ve neredeyse hicbir sey goremez halde getirdim motoru. Yagmurlugum olmadigi ve uzerimde yazlik mont olmasi nedeniyle atlet don hersey islandi. Cok dikkatli ve sakin kullandim. Lastikler orijinal IRC. Herhangi bir sorun yasamadim. Simdi motor kotumu kurutuyorum. Yagmur az biraz dinsin tekrar cikicam yola.
-
01 Haziran 2014, 14:05
#20434
bende motorumu ikinci el aldım ve ırc lastik vardı uzerinde viraja rahat giremiyosun kaydırıyo vites dusuruyosun motor got atıyo artcılı gittiginde virajda motorun arkası yol deiştiriyo vs baya sey oluyo ve direk michelin taktım ve bu bahsettiğim bütün problemler bitti gercektende güvenlik anlamında lastikleri deiştirmeniz gerekiyo risk almayın arkadaşlar cuma gece saat 3 de full yağmurda arkamda arkadaşımla resmen duş alarak eve geldim kullanırken lastiklerin iyi olduğunu bilerek sürmek ayrı bi olay
-
01 Haziran 2014, 14:11
#20435
ardacik adlı üyeden alıntı
bende motorumu ikinci el aldım ve ırc lastik vardı uzerinde viraja rahat giremiyosun kaydırıyo vites dusuruyosun motor got atıyo artcılı gittiginde virajda motorun arkası yol deiştiriyo vs baya sey oluyo ve direk michelin taktım ve bu bahsettiğim bütün problemler bitti gercektende güvenlik anlamında lastikleri deiştirmeniz gerekiyo risk almayın arkadaşlar cuma gece saat 3 de full yağmurda arkamda arkadaşımla resmen duş alarak eve geldim kullanırken lastiklerin iyi olduğunu bilerek sürmek ayrı bi olay
Michelin iyi markadir her zaman. Siz hangi modelini kullaniyorsunuz ve yumusak hamurlu mu lastikleriniz?
-
01 Haziran 2014, 14:18
#20436
Siyah&Beyaz adlı üyeden alıntı
Michelin iyi markadir her zaman. Siz hangi modelini kullaniyorsunuz ve yumusak hamurlu mu lastikleriniz?
evet zaten standart olculere uyduğu için ben michelin pilot street taktırdım
-
01 Haziran 2014, 15:02
#20437
michelin pilot road 1 kullandım 15bin km civarı oldukca iyi bir lastik diyebilirim. Fakat arkadaşımın stok cbr250si ile bayrampaşa beylikdüzü arasında seyir ettiğimizde irc lastikler michelinden daha da fazla ısınmış oluyordu.
Nedenini bilemeyeceğim fakat michelin az ısıda bile etkili.
-
01 Haziran 2014, 21:41
#20438
hesbup adlı üyeden alıntı
IRC lastikle sorun yaşamadığını ya da eksilerinin sürüş yetileriyle tolere edilebilecek bir lastik olduğunu yazan arkadaşlar; bu konu önceki sayfalarda tartışılmıştı. Sonuç olarak bu makine için Pirelli ya da Michelin lastik seçiminin tercih edilmesinin emniyetiniz açısından en mantıklı olan olduğu olmuştu, tekrardan tartışmaya gerek yok çünkü çok açık ve net.
Konu hakkında araştırmaya girmiş ve sizi okuyan arkadaşların kafasında soru işareti oluşturmaya kimsenin hakkı yok, her lastik tabiki kayar, sürüş özellikleri önemlidir ama kullanmış olduğunuz makinede her motosikletde olduğu gibi uçlarda gezdiğiniz için en küçük riskleri bile eleminize edeceğiniz önlemleri almanız herşeyden once gelmelidir ki lastik denilen kısımlar risk faktörü denildiğinde aklınıza ilk gelmesi gereken şeydir. Ne kadar tecrübeli olursanız olun öyle bir an gelir ki o lastiğin yol tutuşunun/hamurunun/desenin vs biraz daha iyi olması hayatınızı kurtarabilir ki bunun için 700-800 tl ye kimsenin hayır diyeceğini sanmıyorum. Herkesin başına gelecek diye birşey yok tabi, zira IRC ile sorun yaşamadığını söyleyen arkadaşların başına gelmemiş ki inşallah da gelmez düşünceleri ortadadır. Bu lastik bizim yol şartlarımıza uygun bir lastik değildir, ısınması bahsettiğimiz lastiklere gore daha uzun zaman almaktadır ve yol tutus/kavrama/fren mesafesi/ıslak zemin vs karşılaştırılan test kriterleri ile lastikleri incelerseniz ki bu tartışmanın daha once yapıldığı sayfalarda vardı, konu hakkında yorum yapmaya bile gerek kalmadığını göreceksiniz.
Kısacası, bu motora binecek arkadaşlar lastiklerini hiç zaman kaybetmeden değiştirsinler lütfen, imkanı olmayanlar demek biraz abes oluyor çünkü motoru almadan once lastik maliyetini de tıpkı emniyet giyim ekipmanları gibi hesaba katmaları ona gore bu işlere girişmeleri mantıklı olanıdır.
Dostum yapilan yorumlarda da dikkat edersen değiştirmeyin kalsın irc süper harika falan demedi ki kimse. Sen kendin "kullanmış olduğunuz makinede her motosikletde olduğu gibi uçlarda gezdiğiniz için " demissinde zaten bu motoru uçlarda kullanmani Türkiye yollarında kolay kolay sağlayacak bir lastik yok bana gore. ( yeri gelir sulamaya yeri gelir mazota yağa denk gelirsin) Lastik motorun en önemli parçası ama lastiğe güven yerine kişinin temkinli olması daha önemli. Bu yazdığımdan sana muhalefet olduğumu sanmani istemem. Tabi ki herkesin lastiklerini daha kaliteli bir lastikle değişmesi daha doğru olur ama yapilan hatalarıda stock lastiklerede yüklemek günahı üstünden atmanin başka yolu. Barkin bayoglunu bir çoğumuz izleriz. Adamin dediği en önemli seylerden biri "asla motoru % 100 le kullanmayın. " Ha yazdıklarımdan kimsenin ircler kalsin değişmeyin dediğimi cikarmasini istemem. Ben motorumu sıfır aldım. Şuan 16.650 km de. Üzerinde hala kendi stock lastikleri mevcut ve ben bu şekilde alıştım. Yeri geldi panik frende yapmak zorunda kaldım. Bana yamugu olmadı. lastigin alışma süreci bitmeden uzerindeki koruyucu katmanı daha gecmeden bu lastik berbat diyip degistirmeside sacma bana göre. Değiştirip degistimemekte kişiye kalmış.
-
01 Haziran 2014, 22:13
#20439
-
01 Haziran 2014, 22:25
#20440
Arkadaşlar YENİ kasa CBR 250 2.ele düşmüş ama ne diyelim bizim kasadan satış farkı yok :D
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...66269579/detay
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 20 kullanıcı var. (0 üye ve 20 misafir)
Bu Konudaki Etiketler