Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
01 Mart 2014, 11:41
#19021
Ya arkadaşlar ortam gerilmiş. Aslında biraz gerildiğide iyi olmuş. Çünkü Bilinmeyen konularda gün yüzüne cıkmıs ve bilgi alışverişi olmuş bu sayede. Hepimiz 2 teker sevdalısıyız. Omzum kırıldı ama vazgeçmedim halen bınıyorum. Kırmadan dökmeden atarlanmadan saygı sevgi çerçevesinde konuyu tartısalım.
Reklamlar
-
01 Mart 2014, 12:06
#19022
Siyah&Beyaz adlı üyeden alıntı
250 tl zam sonrasi yerden yere vurulmaya baslanmis. Yaklasik 1 ay once forumda soylemistim fiyatlar daha da artacak. Secim ve ekonomik gidisata bagli kur artislari ve yaza dogru arz talep dengesi ve tabii 2014 model yili degisecek. Yil sonuna dogru fiyati simdikinin daha da uzerinde oldugunda motora edilmeyen laf kalmaz sanirim. Diger yandan motor fiyati artiyor da ne sabit kaliyor acaba bilen var mi? Enflasyon ve her turlu emtia fiyati artiyor motorun fiyati neden artmasin biri bana soyleyebilir mi?
Hocam ne kadar nasit hesaplar varyaa ben ktilmiyorum size peki siz bana 4 ayda dolarin ne kadar arttigini soyleyip motora iki bnlira zam gelecek farkin nasil oldugunu aciklar misiniz merak ettim bende ? Dolara 30 kr artis yaparlar motor 1000 lira zamlanir ee hadi cbr yi anladik peki diger zam gelmeyem modellere neden zam gelmedi acaba he onlara pek talepmii yok yoksa onlara zam yapmayami gerek yok bbana kalirsa zamlar isin bahanessi stokta olan pesin alinmis motorlara kuru bahane edip zam yapmayi ben yeem hocam !
-
01 Mart 2014, 12:11
#19023
Arkadaşlar farım yanmıyor direksiyonu sağa sola oynattığımda bazen anlık gelip gidiyor sanırım bi temassızlık var kafa grenajını nasıl sökebilirim bi 150 lira daha vermek istemiyorum xenon far takılı
-
01 Mart 2014, 12:31
#19024
Fuara gelicekler 12 gibi orda olucam yakamda kirmizi gul olucak )
-
01 Mart 2014, 18:21
#19025
Twin adlı üyeden alıntı
Cbr'ı racing olarak mı görüyorsunuz? Sizde haklısınız her grenajlı motor racing. Hele Hyosung GT250R safkan racing. Arkadaşım canını yiyim boş konuşma. Laf kalabalığıda yapma git araştır. Bana yok cbr racing, sym naked diyipte biliyorum ben havasına girme.
Racing makinalar hafif ve akıl almayacak kadar hızlı devirlerden cok yüksek hp ve tork üreten özel makinalardır. Hatta her firmanın eğer segmentinde varsa en önemsediği en büyük rekabet yaşadığı en cok Ar-ge ettiği en cok para harcadığı motorlardır. Oyuzden her kapalı grenaj makinayı racing sınıfına sokmayın ve alt yapı oluşması gibi hatalar yapmayın. Oturuş pozisyonuna alışmak diyorsunuz CBR 250 ile bir 600rr oturuş pozisyonu aynımı? Süspansiyon sistemi aynımı? Makina hp-kg oranına bakarsak CBR 250 de 1 hp 7kg civarında bir oran çekerken bir 600rr da bu rakam max 1250gr dır. Birisi 1 viteste 130km üstüne çıkarken diğerinin nerdeyse %85hızıdır bu.. Kaldıki 3 sn altında bu hıza çıkmak apayrı bir konu. Biri hata kabul etmez kafana geçer yada arka teker yanına gelir seni atar üstünden diğeri bunun yanında son derece kıyas kabul etmeyecek kadar sakindir. Çünkü cbr250 aslında bir scooter motoruna sahip olup sadece onun şanzıman ile vitesli motor haline getirilmiş ve ağırdır halidir. Yani dediğim gibi scooter gücünde bir makinaya sahiptir ve ağırdır ter gücünde bir makinaya sahiptir ve ağırdır. Piyasadaki aile arabalarındaki kg-hp oranı civarında bir oranı vardır CBR 250nin. Ama alt yapı olur dediğiniz motorun hp-kg oranı ferrari modenadanda, lamborgihini gallardodanda yüksektir hemde yaklaşık 3kat!! Racing makinaya alt yapı olcak makina 2silindir 50hp civarında makinalar olmalıdır. Oturuş poZisyonu cok farklıda olsa!! Koltuğa alışmak 1-2 gün sürer ama güce hükmetmek, doğru zamanda doğru kararlar vermek yıllar sürebilir.
Birde demiş ki sym ile cbr'ı karşılaştırmış bak bak bak. Kardeşim sym'de seramik silindir var. Seramik silindir nedir biliyor musun sen?
Seramik silindir denilen olay; silindirin seramikle kaplanması olayıdır. Seramik kaplamalı silindirin sertlik derecesi 2000 HV (vickers sertlik)’ dir.Normal silindirin ise 200-300 HV (vickers sertlik)’ dir. Seramik kaplamalı silindir, normal silindirden 10 kat daha serttir. Buda 10 kat daha az aşınma anlamına gelmektedir. Yapılan testlerde normal silindirde kullanım ile aşınmadan dolayı kopan parçacıklar 49,5 mikron olarak tespit edilmiş iken, seramik kaplamalı silindirde bu sadece 2 mikron olduğu belirlenmiştir.
Açıklamasını da yaptım sana. Umarım hala ben racing'e biniyorum diye diretmezsin.
Ahahahha adam üşenmemiş 22 yıldır motor kullanan birene racing'i tarif etmiş seramik motoru anlatmış, o kadar alakasız ve saçma bir şekilde anlatmışsın ki anlattıklarından anlaşılan senin için shadow bile racing, hani çok güç üretiyoya, hani oturuş pozisyonu farklıya, bu arada shadow ne diye sorarsan söyleyeyim hondanın chopper motoru, ayrıca hiç düşündünmü 250r'ın sonundaki "r" ne demek diye sen cahilsin herkezide cahil sanma günümüzde 125 ve 250'lik motorların beygirleri arttırılarak dünya racing yarışları düzenlendiğini hatırlatırım, senin mantığınla gidersek crf150 veya 250'de kros motoru değil, hani motoru küçükya, her çamurluğu açık ve lastiği dişli olan motoru kros sayarsak dimi, neyse yaa milleti germeyelim, sen boşver onu bunu tamam ben motordan anlamıyorum cahilim ademiyim sen ustamsın, konumuz bu değil konumuz 250r'ın ederinin düşük değerinin çok fazla olması ancak şu da varki 250'lik motorların hepsinin ederiyle değeri arasında çok büyük farklar var, arkadaşlar bunlar geçiş motoru, en azından ülkemizde öyle kullanılıyo ve öyle de olması gerekiyo, ben racing'te çok artçı oldum 600'ünede 1000'inede bindim 170'le tek tekere kalkanın arkasına da oturdum 100'le gitmeye korkanında, bir kaç defa haricinde hiç direksiyonuna geçmedim, direksiyonda gördüğüm en yüksek hız 240'tır nasıl makinalar olduğunu çok iyi biliyorum maddi imkanım olmasına rağmen direksiyon tecrübem yok diye cesaret edip alamadım o yüzden şunu söyleyeyim büyük motor tecrübeniz yoksa motorun fiyatı 14.000 tl'de olsa kesinlikle küçük motor alın çünkü vereceğiniz bu paranın çoğunluğunu motor için değil tecrübe kazanmak için veriyorsunuz
-
01 Mart 2014, 19:45
#19026
07mehmet07 adlı üyeden alıntı
Ahahahha adam üşenmemiş 22 yıldır motor kullanan birene racing'i tarif etmiş seramik motoru anlatmış, o kadar alakasız ve saçma bir şekilde anlatmışsın ki anlattıklarından anlaşılan senin için shadow bile racing, hani çok güç üretiyoya, hani oturuş pozisyonu farklıya, bu arada shadow ne diye sorarsan söyleyeyim hondanın chopper motoru, ayrıca hiç düşündünmü 250r'ın sonundaki "r" ne demek diye sen cahilsin herkezide cahil sanma günümüzde 125 ve 250'lik motorların beygirleri arttırılarak dünya racing yarışları düzenlendiğini hatırlatırım, senin mantığınla gidersek crf150 veya 250'de kros motoru değil, hani motoru küçükya, her çamurluğu açık ve lastiği dişli olan motoru kros sayarsak dimi, neyse yaa milleti germeyelim, sen boşver onu bunu tamam ben motordan anlamıyorum cahilim ademiyim sen ustamsın, konumuz bu değil konumuz 250r'ın ederinin düşük değerinin çok fazla olması ancak şu da varki 250'lik motorların hepsinin ederiyle değeri arasında çok büyük farklar var, arkadaşlar bunlar geçiş motoru, en azından ülkemizde öyle kullanılıyo ve öyle de olması gerekiyo, ben racing'te çok artçı oldum 600'ünede 1000'inede bindim 170'le tek tekere kalkanın arkasına da oturdum 100'le gitmeye korkanında, bir kaç defa haricinde hiç direksiyonuna geçmedim, direksiyonda gördüğüm en yüksek hız 240'tır nasıl makinalar olduğunu çok iyi biliyorum maddi imkanım olmasına rağmen direksiyon tecrübem yok diye cesaret edip alamadım o yüzden şunu söyleyeyim büyük motor tecrübeniz yoksa motorun fiyatı 14.000 tl'de olsa kesinlikle küçük motor alın çünkü vereceğiniz bu paranın çoğunluğunu motor için değil tecrübe kazanmak için veriyorsunuz
Arkadaşlar hepinize söylüyorum, şu adamın yorumlarını bir okuyun, hepsi ne kadar alakasız saçma ve en önemlisi bir biri ile çelişen yorumlar sizde görün bakalım neler diyeceksiniz
Çok zamandır motor kullanıyormuşsunuz maşallah. 22 sene çok uzun bir zaman. Ama kullakmaktan çok kapınızda yatmış motor orası ayrı. 22 senedir motor tepesinde olsanız tecrubeniz de olurdu böyle boş boş konuşmazdınız. Motosiklet tecrubesinin hala yıl ile ölçüldüğünü düşünüyorsanız ona bir yorum getiremeyeceğim. Ben km ile tecrube ölçüyorum, yıl ile değil.
Koydunmu bir kere seleye TOTOYU, asla bırakamazsın MOTO'YU!!!
-
01 Mart 2014, 20:41
#19027
Isteyen tabii mt-07 alir ve 600 luk surer mantikli. Ama motora benim gibi yeni baslayanlar icin mantiksiz. O yuzden 250 cc arayan biri icin cbr250 halen en guzel makinelerden biri bence. Motor o kadar eder etmez onu bilemem bu piyasa ekonomisi. Dolayisiyla isteyen alir istemeyen almaz. Ben aldigim malin fiyati artiyorsa memnunum. Daha da artacagina eminim. Ve diger motorlari takip etmiyorum ama artmamislarsa onlar da artar merak etmeyin. Her firma fiyatlamasini degisik zamanlarda gozden gecirir. Bugun fuarda BMW motorlarin fiyatlarini gordum herhalde en ucuzu 60 bin tl civariydi. Eder mi? Bence etmez cunku o paraya suv yani jip alinabiliyor. Ama demek ki o degeri ediyor ki verenler var. Yani bu tartisma bitmez. Onemli olan kimse kimseyi kirmasin. Neyi tercih ederseniz edin tekeriniz hep duz bassin!
-
01 Mart 2014, 20:47
#19028
Twin adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar hepinize söylüyorum, şu adamın yorumlarını bir okuyun, hepsi ne kadar alakasız saçma ve en önemlisi bir biri ile çelişen yorumlar sizde görün bakalım neler diyeceksiniz
Çok zamandır motor kullanıyormuşsunuz maşallah. 22 sene çok uzun bir zaman. Ama kullakmaktan çok kapınızda yatmış motor orası ayrı. 22 senedir motor tepesinde olsanız tecrubeniz de olurdu böyle boş boş konuşmazdınız. Motosiklet tecrubesinin hala yıl ile ölçüldüğünü düşünüyorsanız ona bir yorum getiremeyeceğim. Ben km ile tecrube ölçüyorum, yıl ile değil.
Tamam sen büyüksün sen ağasın sen paşasın senden büyük motor ustası yok ne de olsa sen 125'lik motor üstünde 8500 km yapmış adamsın (bu arada yaz ayında benim 2 ayda yaptığım yoldur bu), ama hala racing'in naked, enduro, cross, chopper gibi bir tarz değil de yarış motoru olduğunu sanan ve bununda farkında olmayan birisin, senin için grenaj boş bir plastik, her grenajlı motor racing değildir senin için mototun beygiri önemlidir 0-100'ü önemlidir gerisi hikayedir, madem bilmiyosun madem araştırmoyusun bari burda caka satma, racing dediğin naked dediğin cross dediğin olay kasa ve kullanım amacıyla birbirinden ayrılan kullandığı alt motoruyla yakından uzaktan alakası olmayan herbirinin ayrı özellik ve yapıya sahip olduğu bir tarz olaydır, yani kısaca motorun şekil ve şemal tarzıdır, ve anlayacağın grenajlı her motor alt motoru ne olursa olsun racingtir. adam daha racingin ne olduğunu bilmiyor tutmuş bana km.'den bahsediyor güzel kardeşim ben 32 yaşındayım ben karbiratör sökmeye ilkokul 4. sınıfta babamla başladım senin gibi dünden yetme değiliz, ettiğin laflara dikkat ette konuş, git o salladığın grenajın ne işe yaradığını ne olduğunu öğren ondan sonra çık burda her grenajlı motor racing değildir de, arkadaşım grenajlısına racing çıplağına naked denir bu, bu kadar basittir nasıl her arkası kısa ve küt olan hb, düz ve uzun olan sedan arabaysa bu da böyledir, artislik yapmanın lüzumu yok, bak bir kez daha söylüyorum sen motor konusunda 10 numarasın her şeyi biliyorsun bense kendini bilmez bir cahilim o yüzden sen cahille cahil olma gül geç (anlayana)
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:43 ----------
Siyah&Beyaz adlı üyeden alıntı
Isteyen tabii mt-07 alir ve 600 luk surer mantikli. Ama motora benim gibi yeni baslayanlar icin mantiksiz. O yuzden 250 cc arayan biri icin cbr250 halen en guzel makinelerden biri bence. Motor o kadar eder etmez onu bilemem bu piyasa ekonomisi. Dolayisiyla isteyen alir istemeyen almaz. Ben aldigim malin fiyati artiyorsa memnunum. Daha da artacagina eminim. Ve diger motorlari takip etmiyorum ama artmamislarsa onlar da artar merak etmeyin. Her firma fiyatlamasini degisik zamanlarda gozden gecirir. Bugun fuarda BMW motorlarin fiyatlarini gordum herhalde en ucuzu 60 bin tl civariydi. Eder mi? Bence etmez cunku o paraya suv yani jip alinabiliyor. Ama demek ki o degeri ediyor ki verenler var. Yani bu tartisma bitmez. Onemli olan kimse kimseyi kirmasin. Neyi tercih ederseniz edin tekeriniz hep duz bassin!
Hay ağzın bal yesin, bu motorları racing'e yabancı olanlar alıp kullanıyo gidon turuna ve oturma pozisyonuna alışmak için kullanılıyo genelde ve büyük bir çoğunluğu 600 cc racinglere transfer oluyo, alışamayanda naked'a devam ediyo o yüzden tecrübe kazanmak için bence gerekli ve parasıda neyse kıyılıp verilmeli yoksa direk 600cc'ye geçmek çok büyük bir riski göze almak demektir...
-
01 Mart 2014, 20:49
#19029
agrasiwe adlı üyeden alıntı
Hocam ne kadar nasit hesaplar varyaa
ben ktilmiyorum size peki siz bana 4 ayda dolarin ne kadar arttigini soyleyip motora iki bnlira zam gelecek farkin nasil oldugunu aciklar misiniz merak ettim bende ? Dolara 30 kr artis yaparlar motor 1000 lira zamlanir ee hadi cbr yi anladik peki diger zam gelmeyem modellere neden zam gelmedi acaba he onlara pek talepmii yok yoksa onlara zam yapmayami gerek yok bbana kalirsa zamlar isin bahanessi stokta olan pesin alinmis motorlara kuru bahane edip zam yapmayi ben yeem hocam !
Dostum senin icin arastirdim. Son 1 yilda usd 1.80 den 2.24 e gelmis. Yaklasik %25 artmis. Cbr ise 9.700 den 12.250 ye gelmis. Yaklasik %26 artmis.
-
01 Mart 2014, 21:24
#19030
Siyah&Beyaz adlı üyeden alıntı
Dostum senin icin arastirdim. Son 1 yilda usd 1.80 den 2.24 e gelmis. Yaklasik %25 artmis. Cbr ise 9.700 den 12.250 ye gelmis. Yaklasik %26 artmis.
Çok doğru ve anlaşılır bir açıklama olmuş. Önceki sayfada değindiğim konuyu tekrarlıyorum.
Bundan 3 sene önceki 8.500TL ile şuan ki 8.500TL ayni değerde değil. Adamlar dolar kuru üzerinden fiyat hesaplaması yapıyorlar.
Burada suçu direk Honda da aramaktansa paramızın değerini ve itibarını düşünenlerden şuan yüzleşmek zorunda kaldığımız fiyatların hesabını sorun!!!!!
-
02 Mart 2014, 01:47
#19031
07mehmet07 adlı üyeden alıntı
Tamam sen büyüksün sen ağasın sen paşasın senden büyük motor ustası yok ne de olsa sen 125'lik motor üstünde 8500 km yapmış adamsın (bu arada yaz ayında benim 2 ayda yaptığım yoldur bu), ama hala racing'in naked, enduro, cross, chopper gibi bir tarz değil de yarış motoru olduğunu sanan ve bununda farkında olmayan birisin, senin için grenaj boş bir plastik, her grenajlı motor racing değildir senin için mototun beygiri önemlidir 0-100'ü önemlidir gerisi hikayedir, madem bilmiyosun madem araştırmoyusun bari burda caka satma, racing dediğin naked dediğin cross dediğin olay kasa ve kullanım amacıyla birbirinden ayrılan kullandığı alt motoruyla yakından uzaktan alakası olmayan herbirinin ayrı özellik ve yapıya sahip olduğu bir tarz olaydır, yani kısaca motorun şekil ve şemal tarzıdır, ve anlayacağın grenajlı her motor alt motoru ne olursa olsun racingtir. adam daha racingin ne olduğunu bilmiyor tutmuş bana km.'den bahsediyor güzel kardeşim ben 32 yaşındayım ben karbiratör sökmeye ilkokul 4. sınıfta babamla başladım senin gibi dünden yetme değiliz, ettiğin laflara dikkat ette konuş, git o salladığın grenajın ne işe yaradığını ne olduğunu öğren ondan sonra çık burda her grenajlı motor racing değildir de, arkadaşım grenajlısına racing çıplağına naked denir bu, bu kadar basittir nasıl her arkası kısa ve küt olan hb, düz ve uzun olan sedan arabaysa bu da böyledir, artislik yapmanın lüzumu yok, bak bir kez daha söylüyorum sen motor konusunda 10 numarasın her şeyi biliyorsun bense kendini bilmez bir cahilim o yüzden sen cahille cahil olma gül geç
(anlayana)
Tamam ben cahilin dünden yetmeyim ben. Hiç bir şey bilmiyorum bildiğimi de idda etmiyorum. Bir şey bildiğim varsa oda hiç bir şey bilmediğimdir.
Pazartesi günü eğer ist'da ikamet ediyorsan seni Atatürk Oto Sanayi, 1. kısım a blok no 17-18 Oktaykan Power'a bekliyorum. Ben dünden yetmeyim ya hani. Bu arabaları biz hazırlamıyoruz aslında başkaları hazırlıyor. Gel benim yaptığım işi gör, sonra ne olduğumu anlarsın.
Bu arabayı sanayide biz hazırladık. 1050 hp şahin. TR sınırları içinde bu araba harici 4,5 bar nos basabilen başka bir araba yok. Neyse ben anahtar tutmayıda bilmiyorum sana göre.
http://www.youtube.com/watch?v=s1mB0yT1Iik
_
http://www.youtube.com/watch?v=R0Ismo_oVV0
Gördüğün o arabaların senin tabirinle külüstür arabaların en düşüğü 350 hp gel ben sana motoru da göstericem nerden yettiğimi de.
Hee unutmadan imzama takılım 8500 km demişsin ya keşke o imzayı oraya yazdığım tarihte gözükse.
Koydunmu bir kere seleye TOTOYU, asla bırakamazsın MOTO'YU!!!
-
02 Mart 2014, 02:48
#19032
Siyah&Beyaz adlı üyeden alıntı
Dostum senin icin arastirdim. Son 1 yilda usd 1.80 den 2.24 e gelmis. Yaklasik %25 artmis. Cbr ise 9.700 den 12.250 ye gelmis. Yaklasik %26 artmis.
boşuna araştırmışsın, ben son 1 yılda demedim, 4 ayda dedim ! ayrıca yorumumun içinde de söylediğim gibi kusura bakma, o 1970 lerde var şimdi hondanın yaptığı hesap, nasıl mı ? şekere zam gelicek, sakla verme, zam geldi çak zamı sat, yok öyle bişey, honda bu cbr lerden sen mağazaya almaya gittiğinde, hemen sana japonyadan sipariş geçip mi veriyor, hayır stoktan veriyor, stokta yüzlerce honda vardır, bunlarıda peşinen aldığı açıktır, ihracatlarda sanmıyorum vadeli çalışsınlar, kaldı ki peşin almasın hadi, illaki o günkü kur üzerinden sözleşmeler yapılıyordur... yani ben hala ve hala zamları haklı bulmuyorum, kusura bakma.
edit: seneden seneye 250 lira zam yapsa anlarım, ama öteki türlü bana saçmalık gibi geliyor.
-
02 Mart 2014, 03:57
#19033
Twin adlı üyeden alıntı
Tamam ben cahilin dünden yetmeyim ben. Hiç bir şey bilmiyorum bildiğimi de idda etmiyorum. Bir şey bildiğim varsa oda hiç bir şey bilmediğimdir.
Pazartesi günü eğer ist'da ikamet ediyorsan seni Atatürk Oto Sanayi, 1. kısım a blok no 17-18 Oktaykan Power'a bekliyorum. Ben dünden yetmeyim ya hani. Bu arabaları biz hazırlamıyoruz aslında başkaları hazırlıyor. Gel benim yaptığım işi gör, sonra ne olduğumu anlarsın.
Bu arabayı sanayide biz hazırladık. 1050 hp şahin. TR sınırları içinde bu araba harici 4,5 bar nos basabilen başka bir araba yok. Neyse ben anahtar tutmayıda bilmiyorum sana göre.
http://www.youtube.com/watch?v=s1mB0yT1Iik
_
http://www.youtube.com/watch?v=R0Ismo_oVV0
Gördüğün o arabaların senin tabirinle külüstür arabaların en düşüğü 350 hp gel ben sana motoru da göstericem nerden yettiğimi de.
Hee unutmadan imzama takılım 8500 km demişsin ya keşke o imzayı oraya yazdığım tarihte gözükse.
Bak kendi ağzınla yakalanmışsın araba da 1050hp güç var bir formula 1 aracının bile ürettiği güçten daha fazla, ama bu onu bir formula 1 yapmıyo, neden? çünkü sınıfı farklı, demekki sınıflandırmada alt motor önemli değil kasa önemli, en basidinden Audi ürettiği 3.olt motoru Q7'de de kullanıyo A5'te de şimdi sen sırf motorları aynı diye Q7 ile A5'i aynı sınıfa koyabilirmisin birisi arazi birisi binek, tek fark kasa, neyse konumuz dağılmasın beni ne yaptığın şahin ilgilendirir ne de sanayideki ustalığın çünkü konumuz bu değil, konumuz senin cbr250r racing değil demen... Ben sana son bir soru sorucam buna cevap ver susucam cbr 250r'ın sonundaki "r" harfi ne anlama geliyor? ondan sonra benim yerime kendi kendine şu soruyuda sorabilirsin r6-r1-gsx r600-gsx r1000'deki "r" harfi ne anlama geliyor, bak 600rr ve 1000rr'da neden çift "rr" harfi kullanılmış gibi zor bir soru da değil sen "r" harfinin ne anlama geldiğini söyle söz ben susucam bu kadar basit, zaten konuşmama da gerek kalmayacak verdiğin doğru cevapla konu kendiliğinden kapanmış olacak...
Bu arada 10 Nisan'da polis haftası için büyük olasılık İstanbul'da olucam ziyaretine gelirim...
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:45 ----------
agrasiwe adlı üyeden alıntı
boşuna araştırmışsın, ben son 1 yılda demedim, 4 ayda dedim ! ayrıca yorumumun içinde de söylediğim gibi kusura bakma, o 1970 lerde var şimdi hondanın yaptığı hesap, nasıl mı ? şekere zam gelicek, sakla verme, zam geldi çak zamı sat, yok öyle bişey, honda bu cbr lerden sen mağazaya almaya gittiğinde, hemen sana japonyadan sipariş geçip mi veriyor, hayır stoktan veriyor, stokta yüzlerce honda vardır, bunlarıda peşinen aldığı açıktır, ihracatlarda sanmıyorum vadeli çalışsınlar, kaldı ki peşin almasın hadi, illaki o günkü kur üzerinden sözleşmeler yapılıyordur... yani ben hala ve hala zamları haklı bulmuyorum, kusura bakma.
edit: seneden seneye 250 lira zam yapsa anlarım, ama öteki türlü bana saçmalık gibi geliyor.
O konuda sanırım bir yanlışın olabilir benim bildiğim (5-6 sene önce arkadaş ortamında tanıştığım ve bir araba firmasının muhasebecisi olarak çalışan birinden öğrendiğim kadarıyla) bu araçların bayiliği alınırken teminat mektubu falan birşeyler veriliyomuş ilk araçlar için bir kısmı peşin ödeniyor kalanlar ve daha sonra alınanlar içinse satıldığında o günün kuru neyse o kur üzerinden dolarmı olur euromu olur hangi para biriminden anlaştılarsa o para birimiyle ödeniyormuş, bende onun yalancısıyım araştırmak lazım, eğer öyleyse zam da haklılar yok peşin ödeniyorsa senin dediğin gibi haksızlar
-
02 Mart 2014, 12:10
#19034
[QUOTE=agrasiwe;3281102]boşuna araştırmışsın, ben son 1 yılda demedim, 4 ayda dedim ! ayrıca yorumumun içinde de söylediğim gibi kusura bakma, o 1970 lerde var şimdi hondanın yaptığı hesap, nasıl mı ? şekere zam gelicek, sakla verme, zam geldi çak zamı sat, yok öyle bişey, honda bu cbr lerden sen mağazaya almaya gittiğinde, hemen sana japonyadan sipariş geçip mi veriyor, hayır stoktan veriyor, stokta yüzlerce honda vardır, bunlarıda peşinen aldığı açıktır, ihracatlarda sanmıyorum vadeli çalışsınlar, kaldı ki peşin almasın hadi, illaki o günkü kur üzerinden sözleşmeler yapılıyordur... yani ben hala ve hala zamları haklı bulmuyorum, kusura bakma.
edit: seneden seneye 250 lira zam yapsa anlarım, ama
Adam kur artisini aylik mi yansitmali. Bakis aciniz son 4 aya kitlenmis o yuzden daha fazla yazip tartismaya girmek istemiyorum. Isteyen firma istedigi zam mi yapar. Isteyen tuketici de alir ya da almaz. Isteyen firma elindeki stogu daha yuksek kurdan satar gelirini artirir bu da bir finansman teknigi ve yasal. Siz kabul edin etmeyin o sizin bileceginiz is. Ben son bir sene artisina baktigimda makul gordum siz son 4 aya baktiginizda gormemissiniz. Bunu tartismaya cevirmenin anlami yok. Bence fiyat isini yeni alacaklar dusunsun. Biz motoru konusalim forumda diye dusunuyorum. Bu konuda mesajlarimla yarattigim yazi kirliligi icin herkesten ozur dilerim. Bu fiyat hakkinda son mesajim.
-
02 Mart 2014, 12:23
#19035
agrasiwe adlı üyeden alıntı
boşuna araştırmışsın, ben son 1 yılda demedim, 4 ayda dedim ! ayrıca yorumumun içinde de söylediğim gibi kusura bakma, o 1970 lerde var şimdi hondanın yaptığı hesap, nasıl mı ? şekere zam gelicek, sakla verme, zam geldi çak zamı sat, yok öyle bişey, honda bu cbr lerden sen mağazaya almaya gittiğinde, hemen sana japonyadan sipariş geçip mi veriyor, hayır stoktan veriyor, stokta yüzlerce honda vardır, bunlarıda peşinen aldığı açıktır, ihracatlarda sanmıyorum vadeli çalışsınlar, kaldı ki peşin almasın hadi, illaki o günkü kur üzerinden sözleşmeler yapılıyordur... yani ben hala ve hala zamları haklı bulmuyorum, kusura bakma.
edit: seneden seneye 250 lira zam yapsa anlarım, ama öteki türlü bana saçmalık gibi geliyor.
Bu mantıkta düşünürsek konuyu ortaya şu çıkıyor adamlar demekki kur farkından oluşan zarari benim tahminim yaz donemi basladığı için sürümden kazanmak yöntemiyle alıcılara yansıtmamayı seçmişlerdir. Bu arada yanlış anlaşılmasın Honda ile hiç bir şekilde bir ekonomik bağım yok onları savunmaktan çok içinde bulun duğun düz mantığın yanlış olduğunu belirtmek istiyorum.
-
02 Mart 2014, 13:02
#19036
ya bu motomax fena uçuyor
şu yeleği 640 tan koydular önce şimdi lütfedip 400 e indirmişler, kazancımız 200 tl mış , sevinçten uçuyorum anlatamam :p
http://www.motomaxonlineshop.com/dan...yelegi-pmu2549
bir de çadır olayı var akıllara zarar , tam takım alınca 2500 tl ye yakın bir fiyat çıkıyor, ulen ben o paraya çatılı garaj yaptırırım,,, yersen modunda satışlar işte...
http://www.motomaxonlineshop.com/spe...cadiri-pmu2477
-
02 Mart 2014, 14:11
#19037
-
02 Mart 2014, 14:54
#19038
Bu sabah 7 de trafik bosken otobana ciktim. Rodaj donemi olmasina ragmen az gaz actim. 120 ye geldim sonra ruzgar rahatsiz ettigi icin 90-100 araliginda seyrettim. Rodajda kac km surati asmiyorduk dostlar 80 mi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:50 ----------
Dun fuardan Büse marka korumali mevsimlik mont aldim cok hosuma gitti 450 tl. %20 civari indirimli aldigimi soyledi satici. Elimde sadece 2 kez giyilmis revit energy mont var. Haftaya aldigim yere gidip baska bir urunle degistirmesini isteyecegim. Degistirmez ise satacagim galiba. Yeni montum daha guzel oldugu icin. Ikinci el satislari genelde hangi siteden yapiyorsunuz?
-
02 Mart 2014, 16:15
#19039
Merhaba arkadaşlar.
Uzun süredir (belki 5 yıl belki daha fazla) forumu okuyucu olarak takip ediyorum, çok güzel bilgiler ve tecrübeler paylaşıldığı için. Hiç yazar olmayı düşünmemiştim, bugüne nasipmiş. İlk mesajımın da çok beğendiğim bir motosiklet olan CBR250 başlığı içerisinde olmasını istedim.
Benim bir motosikletim yok, öğrenci olduğum ve maaş kazanmadığım için motosikletleri sadece sosyal medya / internet üzerinden gözleyebiliyorum. Ailem ile motosiklet konusunda hiç anlaşamadığım için, kendi motosikletimi almamın yolu üniversiteyi bitirip iş sahibi olmam. Dolayısı ile motosikletim yok.
Bu CBR250'nin ilk çıktığı zamanları hatırlıyorum. CBR125'in de kasası yenilenmişti ve o zamanlar 250cc altına ÖTV indirimi de yoktu. 8900 TL'lik fiyatıyla bomba gibi gelmişti CBR250. (CBR125'in de o zamanlar fiyatı 5900 TL idi yanlış hatırlamıyorsam) Çok net hatırlıyorum hatta, o zamanlar CBR250 YZF 125R gibi bir motosikleti anlamsızlaştırmıştı (Onun fiyatı da 8950 TL idi. Lütfen yanlışsam düzeltin.) Hatta Barkın Bey CBR125 i incelediğinde fiyatının yamaha'ya göre oldukça uygun olmasından dem vurmuş ve motosikleti çok övmüştü. Haklıydı da. CBR125 ve CBR250 nin fiyatları diğer tüm motosikletleri anlamsız bırakıyordu.
Honda bu motorlardan yüzbinlerce satıyor. Türkiye'de de öyle oldu, binlerce motor sattı. Honda gibi büyük ve kurumsal bir firma, fabrikalarında kullandığı üretim felsefeleriyle üretim maliyeti aşağı çekiyor. Yani daha kaliteli malı çok daha ucuza üretebilme kapasitesine sahip. Bu duruma katkı sağlayan bir diğer etken de Honda'nın ürettiği motosikletleri tüm dünyaya çok sayıda satabilmesidir. Böylece büyük miktarlarda üretim yaptığı için birim motosiklet üretim maliyeti de oldukça aşağı çekilmiş oluyor. Aynı karı bir SYM, bir Hyosung veya Daelim'in yapması çok zor, çünkü bu firmalar nispeten daha az motosiklet satıyor, daha az üretmek durumunda kaldıklarından birim maliyetleri de Honda'ya nazaran daha fazla. Öte yandan Honda'nın pazarlama ağı da, servis ağı da oldukça geniş. Reklam kanallarını ellerinde bulunduruyorlar. Aradaki mühendislik ve birikim farkına girmiyorum.
Sadede geliyorum, bunun gibi birçok etkenden dolayı Honda, atıyorum bir SYM'den daha kaliteli üretebilip, daha ucuza satabiliyor(Honda iyi SYM kötü kesinlikle demiyorum, lütfen söylediğim yanlış anlaşılmasın. Tek demeye çalıştığım şey, Honda gibi üretim ve pazarlamayı tüm dünyaya yaymış sayılı holdinglerin üreteceği her şeyi düşük maliyetli yapabilmesidir). Böyle oldukça insanlar daha çok Honda tercih ediyor, Honda tercih edildikçe daha çok üretiyor, daha çok ürettikçe birim maliyet daha da azalıyor.
Barkın'ın YZF-R125 e salladığı zamanlarda fiyatlar:
CBR125: 5900TL
YZF-R125: 8950TL
CBR250: 8900TL
Zaman içinde ekonomik krizler, vergiler, tl'nin değersizleşmesi, bilimum politik ve ekonomik etkenlerden dolayı günümüzde aynı motosikletlerin liste fiyatları:
CBR125: 8200TL
YZF-R125: 9450TL
CBR250: 12250TL
Şunu kendimize soralım: ekonomik kriz, kur dalgalanmaları vs. sadece Honda'yı mı vuruyor? Bir YZF nin fiyat artışı yıllar içinde makul seviyelerde iken (500 TL) bir CBR125'in (2300 TL) astronomik bir biçimde fiyatının artmasının mantığı nedir?
Şudur: Honda, satış yaptığı ülkelerdeki piyasaya bakarak kendini konumlandırıyor. SYM'nin 11000, Hyosung'un 12000TL ye satılabildiği bir ülkede, Honda motorunu 10000TL'ye satmak istemiyor. Honda, aslında üretim maliyeti bu iki markadan da daha ucuz olmasına rağmen, motorunu bu iki markadan daha pahalıya satıyor. Tahmin edebildiğiniz gibi, akılalmaz bir biçimde de kar ediyor.
İşte CBR250 sahiplerinin anlayamadığı (anlamak istemediği), motosiklet alacak olanların da sinirlendiği nokta bu. Honda, bu motoru daha ucuza (çok daha ucuza) satsa bile kar edebilecekken, sırf çok satıldığı, çok tercih edildiği ve Türkiye piyasasında servis konusunda rakipsiz olduğu için bir tekel gibi davranıyor ve motora sürekli zam yapıp cebini dolduruyor. CBR250 almış olanlar motorumu ikinci elde daha yüksek fiyata satacağım diye seviniyor olabilir, ama yarın öbürgün başka bir Honda tercih edecek olsanız, bu tekel mantığı tüm diğer motosikletler üzerinde de kendini gösterdiği için üretim maliyetlerinin kat kat üzerinde fiyatlara motosiklet alacak duruma geleceklerini idrak edemiyorlar. CBR250 satarken edeceğiniz taş çatlasa 1000 TL'lik kar, sizin cebinizden başka bir Honda alırken fazla fazla çıkacak.
Türkiye'de bir Yamaha, SYM, Kawasaki, Hyosung, Suzuki ve daha bir çok diğer motosiklet markası, Honda gibi servis ve satış ağı kurmadığı sürece de Honda bu magandalığı yapmaya devam edecek. Para kolay kazanılmıyor, insanlar yarın başlarına bir iş geldiğinde karşılarında muhatap bulmak istiyor, dolayısıyla her ne kadar eli gitmese de, Honda'nın bu motoru çok daha ucuza mal ettiğini bilse de, parasını verip Honda tercih ediyor.
İşin acı tarafı Honda bunun farkında. Ve yarın öbürgün CBR250'yi 13000 TL yapsa dahi yine sınıfında en çok satılacak motor olacağını biliyor. Ve emin olun, onun fiyatını daha da artıracak (bu motosiklet piyasasındaki Tek Adam'lığı devam ettiği sürece) ve zarar gören, cebi boşalan yine Türk insanı olacak.
Okuduğunuz için teşekkür eder, iyi sürüşler dilerim. Tekeriniz hep düz bassın.
-
02 Mart 2014, 16:32
#19040
@whyknotnow hocam bir şeyi düzeltmek istiyorum gt250r 13.189,64 iken honda 12.250tl yani aslında honda daha ucuz
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)
Bu Konudaki Etiketler