Dün başımdan geçen bir olayı anlatayım size...
İstanbulda oturanlar illa Cevahiri bilir. yanından girdiğinizde arka tarafa otoparka giden bir yol vardır. geçen yaz sonu asfalt yaptılar oraya ve her gün kullandığım yoldur...
Pazar sabahı işe giderken gene oradan geçiyordum. Yollar ıslaktı ama biliyorum jilet gibi kayacak en ufak bir hatada.. Bunu ön görerek sağa kıvrılırken yatırdım motoru biraz. Problemsiz olarak virajı alırken çalıştığından bile haberim olmayan, arka farlarının hiçbiri yanmayan bir araba park halindeyken birden yola fırladı. Yalan yok,yol şartlarından dolayı çok hızlı değildim ama araçla aramdaki mesafe çok azdı ( aynaya bakmadığı için eleman) ... Doğal olarak arka frene bastım ama yol yüzünden direk kaymaya başladı arka teker, freni bırakıp motoru düzelttim ve ön fireni hafif sıktım ama ona rağmen ön tekerde kendini kaybetti ve çizgimden çıktım, yolu ayıran bankete doğru yöneldi motor... Tabi bu arada kafamdan geçenler resmen ne kadar hasar oluşacağı ve nasıl bırakayım motoru altımdan oldu... Ama genede vazgeçmedim, iki freni ard arda kullanarak ve ayağa kalkarak sürekli denge bulmaya ve motoru gene yola sokmaya çalıştım ve sonuç olarakta düşmedim ve durmayı başardım.
Diyeceğim şu ki bu 250R ile tecrübem 2700 km daha yeni olmasına ramen böyle rezalet bir durumdan kaza yapmadan sırf sakin olduğum için kurtuldum. O yüzden tecrübeniz ister 200 ister 200.000 olsun tehlikeli bir durum karşısında sakin olmaya çalışın beyler. Siz ne kadar da düzgün ve bilinçli kullanmaya çalışsanız da sizi resmen öldürmeye çalışan şoförler var bu ülkede.
Cbr250r da meydana gelen 5500 devirden sonra baş gösteren tırrlama sesi ile ilgili hondaya bilgisi olup yapabilecekleri bişey olup olmayacağı ile ilgili mail atmıştım. Demin bir yetkili aradı, kayıtlarında şimdiye kadar böyle kronik bir sorunları olmadığını söyledi, ilginç geldi, hafta sonu öğlene kadar Gaziosmanpaşa Artı' ya götürüp göstereceğim, bakalım onlar kontrol edeceklermiş, eğer değişmesi gereken birşey ise gerekeni yapacaklarmış.
evcet bende aranıza katıldım cbr landım arkadaşlar ..patates olmuş 2 motor baktıkdan sora 3. de bulduk aradığımızı bu gün bi ufak test sürüşü yaptım ... gidon turu az otoparkta durduğum yerde dönmeye çalışıyodum zorlandım ... bence başlangıç motoru olamaz bu makine ilanlarda olsun gidip baktıklarım olsun yatışı olmayan motor varsa o usta elinde sıfır alınmış olandır heralde geri kalan ı zorlar bence tek avantajım alçak sele oldu ve çevirdim motoru neyse oturuş pozisyonu olarakta vücut ağırlığım öne doğru kaydı kol kaslarım ağrıdı biraz... ilk benzinimi aldım depo kapağı hakikaten facia .. ancak asfalt yolda akışı 0-120 tırmanışı çok hoşuma gitti alışma dönemim çok sürmez elbet ama inazuma almayıp bunu aldım bakalım ne olacak....
arkadaslar merhaba . bır arkadasım ıcın ılk motoru olarak cbr 250 almayı planlıyoruz kendısı az cok motor surmeyı bılıyor hatta benım fazerımı bıle surdu dıyebılırım =) yalnız kafamızı bır unsur cok karıstıdı. ılk baktıgımız ılan http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-2012-model-cbr-250-r-plus-revit-mont-plus-ls2-kask-plus-dizlik-plus-eldiven-151055182/detay/ bu oldu fakat bıraz pıayasa arastırması yapınca fıyatın cok ucuk oldugunu tespıt ettık. cbr 250 21012 modelının pıyasası 7000 tl den baslıyor ve 10a kadar cıkıyor bunun sebebı nedır ? neden arada 3 bın tl gıbı rakamlar oynuyor.
dostum maalesef çoğu kişi zamları fırsat bilip bu tip fiyat oyunlarına gider, ama zart diye atlamamak gerek, ben izmirden aldım bir hafta önce 2013 model 1390 kmde 3 aylık siyah tertemiz motoru 8800 e aldım, istanbuldan gittim aldım getirdim, piyasası 9500 dü ama uygunu görünce gidip alacaksın, aynısı yakın bir arkadaşım 9000 küsür kmde, 2012 model olanını 7750 ye aldı, yani sabır ve araştırma ile uygun kmde uygun motoru almak mümkün, tabiki 2012 15000 deki motora adam 9700 ister, ama ben almam şahsen !
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:13 ----------
hayrılı olsun kardeşim, bende cbr den önce tam ss tipinde çinli motor kullanıyordum, cbr ye geçtim ama şimdiye kadar hiç kolum felan ağrımadı açıkçası, oturuş pozisyonunuz yanlış olabilir, biraz daha alışın görüceksiniz, bence kullanımı güzel rahat bir motor,
cevabın ıcın tesekkur ederım. zaten arasıtrma yapmadan hemen almayı planlamıyoruz. sadece ılanı ılk sırada gecen gun gorunce ooo fıyat guzelmıs dusuncesıne kapıldım ( fıyatların bu kadar degısken oldugunu bılmıyordum ) adam yanında mont kask eldıvende verıyor dıye dusundum fakat bıraz arasıtırınca hıcde gerek olmadıgı kanaatıne vardım. bakalım sımdı temız bır cbr 250 uygun fıyata arastırıyoruz olmadı sehır dısından alıp getırecegız. hayırlısı artık ne dıyelım .
Onun satası yokturda ondandır ben aralık ayında 2013 model 800 km.'de motoru 9.500 tl'ye aldım şu an 1800 km'de satmak istesem isteyeceğim maksimum fiyat 10.000 tl'dir çünkü bu motorun ederi o, kaldı ki 2012 model 12.500 km'de bir motora o rakam çok fazla onla karşılaştırısak benim 11.000tl istemem lazım
Senin de bana karışma gibi bi lüksün yok kardeşim. Ben o forma yeni başlayan arkadaşlardan değilim üyelik tarihlerimize bakarsan burdaki geçmişim senden çok daha eski. Sana 600 cc ye geçebilir miyim vs gibi soru yöneltmedim. Yaptığım tek şey babamında küçük desteğiyle 600cc alcak olmamın sevincini burda ki sen ve diğer kardeşlerimle paylaşmak oldu. Olumlu veya olumsuz fikrinizi belirtirsiniz olur biter. Bunu tartışma konusuna çevirme karşında çocuk yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:38 ----------
Bakalım kardeşim henüz ortada icraat olarak pek bi girişimim yok ama babamın karşı çıkmaması bile benim için büyük bi nimet oldu. Allah herkesin gönlündekini nasip etsin
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:41 ----------
Plaka ve sigorta dahil 12500 kardeşim.
10 gun once plaka ruhsat sigorta dahil 11.700 e aldim. Aldigim gunun ertesi gunu 500 tl zamlandi. Yani olsa olsa 12.200 tl dir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:31 ----------
Hayirli olsun. Tekeriniz duz bassin. Ben kursta cbf150 ve ybr125 ile ogrendim. Cbr250 ilk kullanimda en zorlandigim konu gidon turu oldu. Gercekten cok dar. Umarim kullandikca alisirim.
bılgı ıcın tesekkur ederım aynı zaman da yenı motorunuz hayırlı ugurlu olsun
Sana burda karışan yok zaten. Istedigini yapmakta özgürsün ama buna burda ki kisilerin yeteneklerini küçümser bir tavır katarak yorum yapmak dışında. Ayrica daha üyelik tarihine bakarak yorum yapman bile ne kadar basit düşündüğünün kanıtı. Madem milletin profiline bakıp yorum yapacak birsey ariyorsan kardeşim dedigin kisilerin yasina bakıp senden büyük olduklarinida idrak et. Ayrıca karşında çocuk yok diyosun ama çocuksun abicim. Okadar bu sacma sapan tartismayla ve yazdiklarimla sayfanin bilgi paylaşımını engelliyorsamda duyarlı arkadaslardan cok özür dilerim. Tekeriniz düz bassın. Kazasız belasız sürüşler...
Ben CB125 ile öğrendim, gidon turu her ikisindende genişti nerdeyse yerinde geri dönecek gibi Ama çok kısa sürede alışıyorsun
Ayrıca virajlarda dengesi bariz iyi olduğundan kendi yatıp kendi kalkıyor CBR gidon turu aramıyorsun bile.
Bende trafikte aradan geçişlerde gidon turundan değilde sabit kafa grenajı ve geniş aynalar yuzunden bikaçgün zorluk çekmiştim
aynaları baya bi taktığım oldu ne bileyim döndükten sonra arkadan geldiğini Ama diğerlerinden daha hızlı alışacaksın hayırlı olsun
4 silindir 4 cocuk.. ben bakamadım sattım fazerı cbr 250 mı ninjamı hyosung mu fln araştırıyorum simdi öğrenci adamı bozuyor 4 silindir bakımıdır lastiğidir benzinidir vs yatıyor motor para varsa trafik tecrübesi varsa gerisi sende bitiyor kaderde varsa oluyor ne kazalar atlatılıyor bazen de şansızlık oluyor bi kere emanet motor aldım arkadasımın motoruylA 120le sürüklendim bişey olmadı bana motor ödedik emanete tövbe ettim kendı motorumla kırmızı ışıkta dururken ayagım kaydı düştüm (bide biz o asfaltta motor sürmeye çalışıyoruz o ayrı) motora bişi olmadı bileğim incindi sargı vs şaka gibi korumaları vardı hasarsız atlattm o ayrı ama gerek yok genç yaşta motor garajda yatınca ağlıyor insan iyi günde kötü günde 7/24 yaz kış tepesinde olmak istiyor :0
Resimdeki arka çantayı düşünüyorum uzun yolcular için ehehehe
Bir de şu resimdeki deponun üstünde Hörgüç gibi zımbırtının adını falan bilen varmı?
vito arabaların ortasına masa koyuyorlar ya üzerinde yemek falan yiyorlar gri cbr250r da sanırım yemek masası niyetıne bunu yapmış : ) şaka bir yanada acaba amacı ne böyle çok dik bir oturuş pozisyonu olur kanaatindeyim.nerdeyse 90 dercelik bir açı olmuş depoda
ama rengi süpermiş
grinin renginden yapabilirim motoru...
göbekli adamlar için yapmışlar onu göbek airbag'i :D
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)