Ben su anda Istanbulda Gelisim Surucu Kursuna gidiyorum. Cok da memnunum ve herkese tavsiye ederim. Enis Izci ile calisiyoruz. Yeni sinav sistemine gore hazirliyorlar. Zaten hazirlandigimiz alanda yapilacak sinav. Slalomlar var sonra daire ve 8 cizio ardindan denge cubugundan geciliyor. Bir 5 dk da alanin disinda trafige cikariyorlarmis. Denge cubugundan korkuyordum ama cok rahat geciliyor. Honda GS1 egitiminde denge cubugundan rolantide gecmemiz istendigi icin basaramiyordum ve korkmustum ama burada ve sinavda hiz konusu yok o yuzden biraz hizli gelince geciliyor. Tek hatada birakiliyormus. Yarim saat boyunca ayni parkur donuluyor. 1 Subatta kismetse sinava giricem ben de. Merak edenler youtube da Enis Izci yazip videolari seyredebilirler.
Senin maşallahın varmış 3 dk da sıfır bilgiyle bu motoru kullandiysan.. egitimin gerektiğini söylemekte seni güldürdüyse ne mutlu. Arkadaşa ben orda bu aracı kullanmanin dikkatli ve egitimli olmakla daha sağlıklı olabileceğini söyledim. Eğitim illa gidip kurslarla olmaz. Videolar, teorikler ve kendi calismalariyla da olabilir. Bende gidip ehliyet kursu haricinde biyerden egitim almadim. Ama her türlü videoyu izledim. Otoparkimda boş okul bahcelerinde calistim. Sanada önerim (daha 5bin km sürmüşsün) barkin bayoglunun videolarini izlemen. Adam her konuda eğitimden ve bu isin ancak egitimle yapılabildiği soyluyor.hatta gidin egitimi maddiyatiniz yeterince alın diyo. Burda vitesli motosiklet sürecek arkadaşları yok 3 dk da öğrendim ben şunu yaptim bunu yaptim diyerek yanlış yönlendirmen hoş değil. Daha adam doğru şekilde frenaj yapmayı, motor frenini vs vs öğrenmeden bu araç o adam için ölümcül kazalara neden olabilir. Ayrica bu mesajimla sana karşı sinir yada herhangi bir kizginliktan dolayı yazdigimı da düşünmeni istemem. Sadece yeni baslayan arkadaşları doğru bilgilendirelim. Ben istanbulda onlarca motosiklet kazasi gördüm. Çoğunuda arkadaşlarım yaptı. Hepsinin ortak hatasıda aynı. Adam gibi bilgisi eğitimi olmaması. Ha dersin ya da diyecekler. Sen çok mu biliyon aga diye. Ben bu aracı 1 senedir kullaniyorum. Ama motosikleti 5 senedir ve hala daha hatalarim oluyo farkettigim. Sadece fikrimi belirtmek istedim. Okuduğunuz için teşekkürler. Kazasiz belasiz sürüşler. ..
17 ocakta girdim ehliyet direksiyon sınavına bir karış genişliğinde 5 metre kadar uzunluğunda bir yerden 3 tanede duba koymuşlar onların arasından geçtim tamam dedi geçtin bu kadar dedi bazıları işi sıkı tutuyormuş ama bilmiyorum bizim sınav böyle oldu dandirik bir kursa yazıldım mondial vitesli scoter tarzı bir motorla girdik 3 kişiydik zaten 3 ncü arkadaşta benzin bitti onada dedi geçtin diye. şuan i,stanbulda gruponda fırsat var kurs ücreti 160 tl. ben 200 e yazılmıştım
teşekkür ederim evet speed-r aldım. çok araştırdım arai çok fazla geliyor ama shark bu modeliyle hasta etti kendine ay sonuna doğru mont ve eldiven alıcam. diğer ay içinde pantolon ve korumalıklar falan sonra da motoru alırken artık geriye eksik kalan neler varsa ..
bazı videolar izledim inanılmaz salmış komisyon yani gırgırına sınav gibi.. bazılar tek hatadan aha ayağını bastın yok sinyal yakmadın diye insanları bırakmış.bende kurs yöneticisiyle konuştum. komisyondakilere bazen nazımız geçiyor bazen yüzümüze bakmıyorlar falan diyor. Ben kendime güveniyorum zaten ama olurya şimdi mükemmel sürersin tam sınav anında bi aksilik tutar falan
İZMİRLİ ARAKDAŞAR YARDIMCI OLURSA ÇOK SEVİNİRİM.
ARKADAŞLAR BİR ARKADAŞLA KONUŞTUMDA, ANLAŞTIM GİBİ. YALNIZ MOTOR İZMİRDE YAKIN OLAN ARKADAŞIMIZ YARDIMCI OLABİLİRLER Mİ BEN CUMA GÜNÜ GİDİCEM İZMİRE.. GİTMEDEN ÖNCE BU ARKADAŞIN MOTORUNA BAKMA ŞANSI OLAN ARKADAŞIMIZ VARMIDIR ACABA
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-honda-cbr-250-siyah-sifir-ayarinda-143605805/detay/
İLANDAKİ ADRESE YAKIN KİMSE VARMI ACABA :(
valla bilen bi arkadaşımı ben yönlendireyim istersen ama bakması bir işe yaramaz altınyolda yükseliş adında honda bayisi var götürtüp orda baktırayım dersen senin adına gidip bakmasını sağlarım.
https://www.facebook.com/cenk.toker.3
Mail:cenktoker@windowslive.com[/COLOR][/I][/B]
kardeşim şimdi ben cuma günü gidicem izmire, bu satıcı arkadaşta temiz birisine benziyor, öyle konuşmaları cart curt değil, ben plakasını aldım istanbudan telefonla bir honda bayisinden soracağım, zaten motor 1400 kmde yani sadece 1000 bakımına girmiş olması lazım adamda girdi diyor, yani sizden istediğim bi arkadaş motora gidip bakıp bir tur atabilirse sıkıntısı felan varmı, kazalı görnümü varmı, yamukluk çekme cartı curtu varmı diye... zaten ben gittiğim zaman bir honda bayisine götürücem ama boşuna da gitmemek için yardım isteyecektim kardeşim.
cevap yazdım özel mesaj
https://www.facebook.com/cenk.toker.3
Mail:cenktoker@windowslive.com[/COLOR][/I][/B]
Ben yeni sistemde aldım bilmiyorum ne kadar "yeni". Evet tek hatada bırakıyorlar sinyal bile vermesen kaldın ama bu demek değildir ki hata yapmasan bile geçeceksin. Beni ilk sınavda bıraktılar nedeni ise motoru sarsıntılı kaldırıyormuşum, verdiler elime elli kilo motor zaten heryeri oynuyor sonra ben onu sarsıntılı kaldırmışım. Arkadaş 160 kg motor kullanıyoruz senin k.çı kırık 50 kg motorunumu kaldıramayacağım. Ama tabi bunlar bahane. Pamukova küçük yer herkes birbirini tanıyor bizim komisyondaki hocalarla da sürücü kursu sahibi falan konuşuyor sürekli. Hocaların dediğine göre her sınav öncesi müfettişler komisyonu topluyormuş ve aynen şöyle diyormuş. "Bu ilçede başarı oranı çok yüksek o yüzden başarı oranını %70'e düşüreceksiniz 10 kişiden 3 kişiyi bir şekilde bırakacaksınız yoksa komisyona bir daha giremezsiniz veya öğretmenliğinizi elinizden alırım." İşte sadece ben değil o gün benim ile birlikte kalan bir iki kişinin daha hatası olmadığı şekilde bırakıldı. Çocuğa sekiz çizerken ayağını yere değdirdi denilmiş ya elli tane şahit var insaf be. İkinci sınavda gittik hocayla konuştuk hoca tamam düzgün yap bırakmayacağım dedi de öyle geçtik. Böyle bir yerde yaşıyoruz işte, ha ama oyun belli başarı oranı düşürülecek sonra siz bu işi yapamıyorsunuz hooop özele sat.
İNAZUMA İLE CBR-250 ARASINDA KALDIM BİRİ DAHA OTURAKLI, DİĞERİ DAHA HIZLI ....
CBR IN OTURUŞ POZİSYONU RAHAT DEĞİL DEDİLER İNAZUMA EV KONFORUNDA DEDİLER ONA YÖNELDİM İKİSİNE BİNMEDİM 5 TANE İLAN VARDI EN UYGUNU 11 BİNDİ ÇANTALIYDI VS. 10 BİNE VER DEDİM KUSURA BAKMA DOLARA ZAM GELDİ DEDİ ADAM SORA BAKTIM 120-130 U GEÇMİYOMUŞ İNAZUMA TEKRAR CBR DEDİM FİYATIDA UYGUN OTURUŞUDA O KADAR KÖTÜ DEĞİLMİŞ DEDİLER ÜSTÜNE BİDE ARK YAZMIŞ DEVİRKESİCİYLE YARIŞ EDİYOM DİP GAZ GEZİYOM BU ALETİ SAKİN KULLANAN YOKTUR HERALDE
YAŞIM 32 BEN EFENDİ GİDENLERDENİM ÇOK NADİR GAZA GETİRİLİRSEM HIZ YAPARIM BU MOTORLARLA ODA YOL AÇIKSA YANİ...SORA BAKTIM 190 TANE İLAN VAR HEPSİ SIFIR GİBİ 3000 KM DEN 50000 KM YE KADAR ALAYI SATIYO ALLA ALLA DİYORUM BİLMEDİĞİM BİŞEYMİ VAR ARKLAR.. ALTIN ELBİSELİ ADAMIN DEDİĞİ GİBİ YEDEK PARÇADA AYI BEKLİYO SİZİ DİYODU ...
SAMİMİ OLARAK MOTORUNUZDAKİ EN KÖTÜ YANI EN BEĞENMEDİĞİNİ OLAYI SÖYLERMİSİNİZ ARK LAR (DEPO KAPAĞINI BİLİYORUM O SKANDAL TMM O CEPTE)
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:32 ----------
KIŞIN SOĞUKTA BU MOTORA BİNEBİLİRMİYİM ..ŞİMDİ KULANDIĞIM MOTORDA DİZLİK RÜZGALIĞI VARKİ ( KURYELERDE GÖRDÜĞÜNÜZDEN ) O OLMADAN DİZLİK OLSA BİLE BACAK BEL ARASI ÜŞÜTÜYOR .. O GRENAJLAR KIRILDIĞINDA FİYATI NEDİR ..YEDEK PARÇA FİYATLARINDAN BİR KUBLE BİLEN DEĞİŞEN YADA BİLGİSİ OLAN VARSA BİLGİ VEREBİLİRMİ .... SİYAH OLANI İSTİYORUM ( BİDE NE KADAR MERAKLILAR ETİKET YAPIŞTIRMAYA MOTORA ANLAAMIYORUM ) O ETİKETLERİN SÖKÜLECEĞİ GÜNÜ DÜŞÜNEN YOK HABİRE YAPIŞTIR
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:23 ----------
DİZLİKLERLE MOTORA BİNDİĞİMİZ ZAMAN DİZLİKLER DEPO YU ÇİZMİYOR MU? ÇİZMEYECEKMİ ... KIŞIN BİNENLER BENİ DAHA İYİ ANLAR
γ@píяєگگ@mí
Mehmet ERDOĞAN
CBR rahat ve konforlu bi motosiklet, oturuş pozisyonuda tek deneme ile asla algılanamaz 2-3 gün içinde tuhaf bi uyum sağlıyorsun.
Inazuma daha rahat tabi ona bişey diyemem ama 250 cc de ennnnn rahatınıda almayıvereyim dediğin anda sırada CBR var
Bende efendi kullanmayı severim, CBR 250' nin senin için en olumsuz yanı efendi kullanıma pek uygun değil, 2000 devirde hırçınca asılan bi torku yok, ama 5500 devir civarı alttan bi mırıldanmayla başlayan asılma seni hertürlü gaza getiriyor biraz daha devirlenince havlamaya dönüşüyor zaten 1mm gaz tepkileri bile çok tatlı oluyor v.s v.s
Bence en olumsuz yönü budur açıkçası. Düşük devir efendi kullanımda fazla yakıyor bunuda çokkez test ettim devrinde kullanman gerekiyor.
Birde efendi kullanım disiplinini biraz eksiltiyor CBR buda olumsuz.
Bende Honda CB den geçmiştim ve aşırı ön yargı ile yaklaştığım hiç beğenmediğim grenajların bi işlevi olduğunu fark edince sadece süs olmadıklarını görünce çok şaşırmıştım ( tecrubesizlik böyle bişey işte )
Grenajlar sayesinde yan rüzgar yemeler çok azalıyor, yerden ve trafikten sıçrayan çamur damlacıkları pantolona gelmiyor, önde3n rüzgar zaten yemiyorsun v.s v.s. Bu da olumsuz alıştığın için artık sevdiğin çıplak motosikletleri 2. sıraya atar oluyorsun
Orta sehpa yok, feribotta falan yanında durma ihtiyacı hissediyordum ben en ufak dokunuşta yatacakmış hissi uyandıracak kadar yatıyor yan ayaklıkta. Bence buda olumsuz.
Farın gidon ile birlikte hareket etmemesi bence olumsuz, alışman en fazla bikaç gün alıyor yinede olumsuz bence
Koruma demiri çanta demiri gibi parçalar yok veya çok sırıtıyor sağa sola yatırdığında ayna, topuz, büyük yan grenaj artçı ayaklığı açık değilse kuyruk grenajı yerle temas halinde bence bu çok büyük bi eksiklik. Commuterden geçen biri için içler acısı bi durum.
Bunlara rağmen bikaçgün önce sattığım CBRım bana kendini çok sevdirdi fuar dönemi birşey bulamazsam düşünmeden tekrar alıcam, bizim gibi kullanıcılara hitap etmiyormuş gibi dursada tam öyle değil çok hızlı alışıyor uyum sağlıyorsun, çok güzel bi motosiklet valla bak
Buda sattığım CBR ımın son karesi, özledim keratayı
1.si çok ilan olması normal neden dersin bu motor başlangıç motorları arasında en çok tercih edilenlerden 0'ı çok satılıyor ve tamam artık öğrendim diyip değiştireni de çok piyasası hareketli motordur. aslında bu kötü bir yön değil pozitif bir taraf
2.si yedek parça fiyatlarında seni kocaman bir ayı beklemiyor çünkü grenajları 100 tl olan motor başka nerde var (bu klasmanda)
3. dizlik takarsan dizlerinin geldiği yer motorun plastik aksamına denk geliyor ve evet orayı çizer. benim aldığım önlem ben orayı carbon fiberle kapladım şimdi çizilmiyor.
4. motorun kötü yanları ön cam titriyor ses yapıyor duble camla bir nebze azaltma şansın var oraya takılırsan
5. üstünde ırc lastik geliyor çok iyi bir lastik değil değiştirmen gerekir
6. yakıtta iyi sayılır ve gene kendi klasmanı arasında ki sen inazuma ile kıyaslamışın ona göre daha az yakar
7. bu motorla top speed hızı kendi segmentine göre düşük eee ben top speede bakmıyorum o kadar hıza gerek yok diyorsun
hadi o zaman hayırlı olsun
Bende ybryi bi satsam hemen alacağım
Oturuş pozisyonu şehir içi kullanım için malesef çok rahat değil. rahat oturmak için spor motorlarda olması gereken motor üstüne eğilerek kullanmak gerekiyor fakat yavaş trafikte eğilmek istediğimde biraz denge sağlamada sıkıntı yaşıyorum. akşam mecidiyeköy trafiğine bir girdiğinde mecbur dik durmak gerekiyor bu seferde kolları kırmadığın için yorgunluk yapıyor.
Şu an bu konu içerisinde 19 kullanıcı var. (0 üye ve 19 misafir)