motorum yaklaşık 2 haftadır servisteydi ..
motordan ses geliyodu benim düşüncem egzantirik sesiydi..
hondadan gelip incelemişler herhangi bir sorun olmadıgını solemişler ..
motoru bugun teslim aldım ...
motorum yaklaşık 2 haftadır servisteydi ..
motordan ses geliyodu benim düşüncem egzantirik sesiydi..
hondadan gelip incelemişler herhangi bir sorun olmadıgını solemişler ..
motoru bugun teslim aldım ...
hocam o ses camdan geliyor olmasın? titreşim var bizim motorda bildiğiniz gibi, bu titreşim belli devirlerde camın ses yapmasına neden oluyor. ben önce alt kısımlardan geliyor sanmıştım sonradan dikkat edince farkettim. alıştıım artık duymuyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:32 ----------
yan çantalar da takılı olduğunda baya etkiliyor son hızı. 15 km ye kadar etkiliyor. bütün çantalar takılı + 55 kilo artçılı olarak son hız denedim. 150'den yukarı çıkmadı düzde. resim;
gayet iyi yaklaşık 9bin devirde yolculuk yapmış olunuyor.bende artçılı çantalar takılı olmadan ve üzerine yatmadan 152-153 görmüştüm hafiftende rampaydı.resim kücük gibi biraz
4000 km de yapılacak bir bakım yok kıtapcıga göre
motorun gidişinden de bir sorun yok ama yinede bi göstermek istiyorum
nelere dikkat etmeliyim arkdaşlar sizce ?
100 tl ye kadar bakımı karşılaya bilirim ( mevcut yağ castrol 3000 km dir kullanımda )
ben normalde çantasız da top speed hiç denemedıgım için çantalı ne kadar yapar bilmiyorum..130 yaptığımı hatırlıyorum ama çanta varken..bir farklılık hissetmemiştim..ama çantanın kitapçığında 120 yi geçmeyin uyarısı var..
benim çanta 47 litre.. Givi B47 Blade modeli..benım tavsiyem en az 46 litre al..zaten istedigin zaman cıkarıp istedigin zaman takacagını söylemişsin..kullanırken büyük olsun..çok rahat edersin..
Resimlerde bir sorun yok gibi duruyor ama ben emin olmak için soruyorum. Yan çantaların motor ile teması var mı? Aynı çantalardan bende de var ve uzun yolculuklardan sonra farkettim eski motorum cbf250 nin boyasını tamamen almıştı. Yüklü haldeyken çantalar motorun grenajına dokunmuyorsa görüntü mükemmel bence
dolar 10 lirayı geçecekmiş.
ben takınca bile çok büyük olmaması taraftarıyım topcasede o yüzden alacağım yere gidip bakıp almam gerek.tek sıkıntım şu çanta demiri bazılarında çok yukarda kalıyor ben rüzgar direnci olmasında diye en fazla stop lambasının üst tarafına 1-2 cm mesafede olmasını düşünüyorum.daha büyük gezim yok zaten yan çantalarla idare ederiz
kardeş yan çantanın grenaja temas eden yerine bağlı.benim kappada deri benzeri birşey var boya aşındırmadı
Ben hep 97 oktan alıyorum cbr ıma siz 95 mi yoksa 97 yimi tercih ediyorsunuz ?
97 performas bakimindan iyi gelir diyolar enjeksiyon oldugu zaman ki var yani 97 kullanicaz
www.erkakurye.com
97 benzın 95 benzınden biraz daha ıncedir ( böle öğrettiler ) enjeksiyonu temizliyormus ( ne kadar doğru bilmiyorum) .
Sık sık hararet yapar başka bir şey değil :D
sürekli 97 kullanırken sonradan 95 almaya başladım üçüncü depodan sonra performans kendini belli etmeye başladı düştü gibi biraz öyle hissettim.gel gelelim 97 oktanın içinde yağ oranı azmış o yüzdende sekman çizebilir felan diyenler oldu bana hoş sekman nedir onuda bilmem ama yağ oranı az diye biliyorum 97 de ve daha kaliteli olmasa daha pahalı olmazdı herhalde
Oktan meselesinin açıklaması. Kendinizi kandırmayın.
Bildiğiniz gibi ülkemizdede 95, 97, 98, 100 oktan benzin satılmakta. Yüksek oktanlı benzinler genelde yüksek performans yakıtı olarak lanse edilmekte, bu benzini kullanınca performansın arttığı, tüketimin düştüğü vs iddia edilmekte.
Fakat halk tarafından bilinenlerin neredeyse tamamının yanlış olması ve oktan meselesinin bir pazarlama taktiğine dönüşmesi sebebi ile motorcu dostlarımla bu konunun teknik içeriğini paylaşmak istedim.
Öncelikle, Oktan sayısı bir referanstır ve benzinin içindeki gerçek oktan sayısını belirtmez, ayrıca oktanın PERFORMANSLA, TÜKETİMLE ALAKASI YOKTUR.
Bildiğiniz gibi içten yanmalı benzinli motorlar benzin ile havayı sıkıştırdıktan sonra buji ile ateşleyerek çalışırlar. Her motorun sıkıştırma oranı farklıdır. Her yakıt belli bir miktar sıkıştırma basıncına kadar buji olmadan dayanır bir süre sonra buji olmasa bile kendiliğinden yanıverir. Bu tehlikeli bir durumdur vuruntu olarak kendini belli eder ve motora hasar verebilir. Ayrıca performansıda düşürür. Dolayısı ile belli bir motorun belli bir sıkıştırma ile vuruntu yapmadan (yani benzin buji çakmadan önce kendiliğinden yanmadan) çalışabilmesi için bir minimum oktan gereklidir. BU MİNİMUM MOTOSİKLETİNİZİN KİTAPÇIĞINDA BELİRTİLİR. Ama nadiren 95 oktanın üzerinde benzin gereklidir.
95 oktan benzin demek aldığınız benzinin içinde 95 oktan var demek değildir. 95 oktan benzinin anlamı, aldığınız benzinin kimyasal olarak vuruntuya karşı direncinin %95 isooktan ve %5 heptan karışımıyla AYNI olduğu anlamına gelir. Yani benzinin oktanı, içeriğinden dolayı değil gerçek isooktan-heptan karışımın belli yüzdelerinde elde edilen vuruntu direncine karşılık gelecek şekilde belirlenir. Bu sebeple 100 oktandan daha yüksek yakıtlar olabilir. Çünkü dünyadaki en vuruntu-dirençli yakıt isooktan değildir.
Bunun ölçümünde iki farklı ölçüm standardı vardır fakat ülkemizde RON kullanılmaktadır. RON dışında birde MON ölçüm sistemi vardır. Örneğin Amerikada RON ve MON'un ortalaması alınır, bu sebeple amerikada 87 oktan olan bir benzin avrupada 95 oktan olabilir.
Örneğin benim Honda motosikletimin kitapçığında RON değeri 91 oktan ve üstü yakıt kullanabilirsiniz diyor. Bunun anlamı benim motosikletim avrupa standardında 91 oktan (normal) benzinle bile çalışır. (Motosikletim katalitik konvertörlü olduğu için kurşunsuz olmak kaydı ile tabiki) 11:1 sıkıştırma oranlı CBR125'in kitapçığında ise 93 oktan yazıyor. Yani benzinin 100 yıldır var olduğunu düşünürsek 95 oktan aslında yeterince "yüksek" bir oktan değeri.
Performans meselesine gelince, bir yakıtın performansı tamamen enerji içeriğine bağlıdır. Bu enerji içeriğinin oktan sayısı ile bir alakası yoktur. Fakat GENELDE enerji içeriği yüksek benzinler (kaliteli benzinler) yüksek oktan adı altında satılmaktadır. Bu sebeple bazı yüksek oktanlı benzinler daha yüksek enerjiye (yani daha yüksek performansa) sahip olabilir (ama çok az fark edecek şekilde). Ama bu sizin motosikletinizin yada otomobilinizin motoru bundan yararlanabilecek anlamına gelmiyor. Piyasadaki motosikletin %99unda hiç farketmiyor.
Bu arada motorda oktan isteğini belirleyen SIKIŞTIRMA ORANI DEĞİLDİR. Ne kadar sıkıştırma basıncı elde edildiği önemlidir. Yüksek sıkıştırma oranı sadece elde edilebilecek maksimum sıkıştırmayı etkiler.
Bu durumda eğer motosikletinizi üreten firma özellikle yüksek oktanlı benzin kullanmalısınız diye yazmadıysa yüksek oktan benzin kullanmak sadece ekonomik olarak daha pahalıya gelecektir. Size bir yararı olmayacaktır.
Yüksek oktanlı benzin ancak ciddi yüksek performanslı araçlarda biraz farketmektedir. Yani sizin motosikletiniz yüksek oktan talep etse bile kazanacağınız fark yüzde 1-4 ancak olacaktır. Modern 300 beygirlik motorlarda bile 10 beygir ancak farketmektedir.
AYRICA yüksek oktan SADECE maksimum güçte farkeder. Yani maksimum devir, maksimum hızlanma dışındaki kullanımlarda pek bir fark olmamaktadır.
Bulunduğunuz yerin rakımı yükseldikçede oktan ihtiyacınız düşer. Deniz seviyesinde 95 oktanla mutlu olan bir motor 500-1000 metre rakımda 93-91 oktanlada mutlu olacaktır.
Dolayısı ile size bir yararı olmayacaksa,
- ben denedim yüksek performans verdi
- bir depoyla 50km fazla gittim
- kaliteli abi bu benzin çekişi arttı
GİBİ LAFLARA ALDANMAYIN. Yüksek oktanlı benzin pahalıdır. Kazıklanmayın.
Ayrıca yüksek oktanlı benzinin yanması daha güçtür, buda ilginç bir ironi.
Peki bazı LPGnin 110 oktan olduğunu biliyormuydunuz?
Alkol katılarak oktanı yüksek ama enerji içeriği (performansı) düşük yakıtlar yapmakta mümkündür. Daha öncede söylediğim gibi benzinin performansı ile oktanı direk alakalı değil.
Oktan sayısını yükselten çeşitli katkılar mevcut. Bunlar sadece oktan sayısını yükseltir. SADECE yüksek oktanlı benzine kesin ihtiyacınız varsa ve bulamıyorsanız motorunuzun vuruntu yapmasını engellemek içindir.
Sonuç olarak oktan meselesini kafanıza takmayın alın kurşunsuz 95 motosikletinizin zevkini ucuz çıkarın.
LÜTFEN BU BAŞLIĞA CEVAP OLARAK ŞUNLARI YAZMAYIN:
- Ben denedim benim motorum çok rahat çalıştı,
- Az yaktı.
- İyi kaçtı.
vs yazmayınız. Sizin tecrübeniz sadece psikolojik bir aldanma. Size hak vermiyor değilim, reklamı bu şekilde yapılınca aldanmamak elde değil.
İşin bilimi, matematiği kimyası açıkladığım gibi. Benzin satan firmalar sokakta araçların sadece binde birinin ihtiyacı olduğu halde güzel reklam ve pazarlama yaparak aynı benzini size pahalıya satmaya bayılıyorlar. Bunu yurdum insanının birbirine gaz vererek körüklemeside bir olay tabi.
Ayrıca az yaksa bile, litresi daha pahalı, ne kar ettinizki?
Dizel araçlarda ÖZELLİKLE düşük oktan tercih edilir. Çünkü bu tür motorlarda buji bulunmaz ve yakıtın kendinden tutuşması tercih sebebidir. Bu sebeple dizellerde setan sayısı bilgisi verilir. Setanı yüksek mazot daha kolay kendiliğinden tutuşur.
Bazı gelişmiş teknolojiye sahip otomobiller yüksek oktan ihtiyacı olsa bile düşük oktanla çalışabilmekte. Bu tür araçlarda 95/98 kulanabilirsiniz ama 98 kullanırsanız daha iyi olur gibi ibareler bulunur. Bu araçlarda motor işletim sistemi vuruntu algıladığı zaman ateşlemeyle oynayarak motorun zarar görmesini engeller ve düşük performansta verse çalışır. Ama ancak yüksek devirlerde yüksek akselerasyon kullanımda farketmektedir.
Piyasadaki otomobillerin ve motosikletlerin TAMAMINA YAKININDA 95TEN YÜKSEK OKTAN HİÇBİRŞEY FARKETTİRMEYECEKTİR. Bazılarındaki farkta fiyatına deymeyecek/hissedilmeyecek oranlarda olmaktadır.
Sıradan motosikleti olanlar zaten konuyu hiç düşünmemeli, ekstrem yüksek performansa sahip motosiklet sahipleride motosikletin KİTAPÇIĞINA BAKMALI. Yani eşe doşta servise vs sormayın. Sizden daha iyi bilmek zorunda değiller. Bizim aradığımız yüksek oktanlı DEĞİL uygun oktanlı uygun fiyatlı YÜKSEK KALİTELİ benzin. Buda adı sanı belli ve şekli şemali düzgün istasyonlardan elde edilebilir. Bir benzinin özellikleri sadece oktan ve enerji içeriğinden ibaret değildir. Motoru temizleme özelliği, istasyonun kalitesi vs bunlarda önemli.
memin1857 üyemizden alıntıdır...
”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...
97 oktanın yanma ısısı daha yüksek olduğundan gereksiz fazladan ısınırsınız. Performans olarak ne kadar fark edilebilir artış olur orası tartışılır. Fazladan oluşan ısı motor ömrüne iyi gelmez diye düşünüyorum.
Not: Bir de şöyle bir şey duymuştum bizim memlekette 97 diye satılan benzin aslında daha düşükmüş
Oktan sayısı bahane
Kılavuzdada böyle bir bildiri yok zaten. Dünya kullanılacak yakıt değerleri olarak RON (Research Octane Number) kullanır ( Bir nevi çok ufak kusurlar ile bizim oktan dediğimiz acaip kelimeye denk geliyor :D )
CBR 250 R kılavuzunda da 91Ron veya üstü denilmiş. RON motosikletinizin rolanti durumdaki vuruntu ölçümüdür.
Yani bizim için 91 bile yeterlidir
Zaten 97 diye bir değerde yoktur, 95 RON yakıta katkı maddesi ekleyerek hormonlu yakıt haline getirilince adına 97 deniliyor :D
Veeee kılavuzlarda bulunan bir uyarıda "motosikletinizde yakıt katkı maddesi kullanmayınız".
Neyse kestirmeden sonuca geleyim, ben hayat boyu 97 (hormonlu 95 Ron yakıt) kullanmadım, hiçbir faydası yoktur, aksine katkı maddesinin durumuna göre uzun vadede zararlıdır.
Arkadaşlar kısmetse ay sonunda 250 beyaz cıbırımı alıyorum ön cam konusunda bir sorum olacaktı film yapmak istiyorum ama biraz araştırdım en uygun yöntem taktik nedir nasıl yapabiliriz bilgisin olan aydınlatırsa sevinirim iyi forumlar
Llumar cam filmi ve keçeli rakle edin önce, camı motosikletten sök, kaplamak istediğin alanı bi kağıt ile belirle, kağıdı cam filmi üzerine koyup güzelce kes,
sonra camı komple bir yıka ve kurula, camsil ile son bir kez sil toz bırakmayan bi bezle tekrar kurula gıcır gıcır olduğunda hepsini bi masa üzerine al
Cama bolca camsil sık ve ıslakken cam filmini ortalayarak yapıştırırmışçasına yerine oturt. Sonra biri yandan saç kurutma makinesi tutsun cam filminin üstünesende ortadan başlayarak camsili cam filminin altından bastıra bastıra dışarıya doğru çek.
Bu şekilde hata yapma şansın en aza iner ve sonucunda kabarcıkta kalmaz Hiç camsil kalmadığında saç kurutma makinesini halen durdurma ve güzelce ısınsın uygulama bitse bile
İstiyorsan birde diğer yüzeyine uygula, tahminim daha güzel bi görüntü olur ön arka olarak uygularsan Umarım anlatabilmişimdir, kolaygelsin, şimdiden hayırlı olsun
(motosikletini 2. el alacaksan camı yıkamadan önce bi pasta cila çek bence )
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)