Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
11 Eylül 2013, 15:24
#17021
jakiyamayess adlı üyeden alıntı
Motosikletim 22.500 de olmasına rağmen haftaya 24.000 bin bakımına sokma planım var. 24 bin bakımına sokan oldu mu hiç ? Bakıma ne isteyecekler merak ediyorum.
Ben şöyle genel bir döküme baktığımda 24.000 de,
Subap Ayarı,
Zincir + dişli seti değişimi komple,
Motor Yağı
Yağ filitresi,
Yag filitresi contası,
Hava Filitresi,
Parça derin temizlik Spray bilmemnesi,
Civata tapa,
Pul tapa,
Fren balataları kontrolü, gerekli ise değişimi
Radyator sıvısı kontrolü, muhtemelen gerekli (takviye veya değişimi)
Bakım İşçiliği 1.5/2 saat,
Gözükenler bunlar, herbirinin fiyatını yaklaşık tahmin edebiliyorsundur zaten Şu ana kadarki en yüklü bakım maliyetin muhtemelen bu olacak malesef.
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
Reklamlar
-
11 Eylül 2013, 15:50
#17022
Zincir dişli takımını zor değiştirirsiniz. Honda'da parça yok!
Zinciri X-Ring olarak bu forumdaki SerkanADH adlı kullanıcıdan aldım. Dişlileri de geçtiğimiz Cuma günü Honda yetkili servisinden sipariş verdim. "Yarın gelir." dediler ancak sadece arka dişli geldi ve ön dişli hâlâ gelmedi.
Geçtiğimiz aylarda arka dişli takozları için aynı durumu yaşamıştım ve parça 45 günde gelmemişti. Ben de Amerika'dan 12 güne getirtmiştim. Muhtemelen dişli muhabbeti de aynı olacak.
Bu nedenle dişli takımını farklı bir yerden daha aldım. Yetkili servisten aldığımı iade etmeye çalışacağım. İade almazlarsa da ön dişli gelince ya satarım ya da 50.000'e kadar saklarım ;)
Adamlarda sadece yağ filtresi, contası, hava filtresi ve buji stoğu var. Kazada değişmesi gereken parçaları geçtim ağır bakım parçalarının stokları bile yok. Hadi yetkili servisler stok tutmuyor, onu anladık. Ama ağır bakım parçaları Honda fabrikasında da yok. Allah bilir ne zaman gelir.
Ayrıca sadece zincir dişli takımı ve subap ayarı için 3 saat işçilik yazıyorlar.
Yetkili servisteki parça fiyatlarına gelince:
Zincir (Did Oring) = 390 TL
Arka Dişli = 75 TL
Ön Dişli = 17 TL
Buji = 127 TL
Hava Filtresi = 21 TL
Yağ Filtresi + Conta = 22 TL
Bu nedenle ben bulabildiğim parçaları başka kanallardan alıyorum. Hem de yarı fiyatına!
Yapabildiğim işleri kendim yapıyorum. (Periyodik bakım vs.)
Yapamadığım lastik takma, zincir + dişli takma, subap ayarı işlerini de iyi bir usta buldum, ona yaptırıyorum. İşçilik yine Honda'nın yarı fiyatına!
Motosiklet olmuş 21.200 küsür KM. Bu dakikadan sonra ne olsa "Kullanıcı hatası" diyecekler zaten. Yetkili servisteki fahiş işçilik fiyatlarına gerek yok ;)
jakiyamayess adlı üyeden alıntı
az önce diablo rosso 2 siparişimi verdim. ismail senin tavsiyene uydum. Insallah memnun kalırım
pilot activ için eski model dediler ben de diabloya döndüm. motor 22.500 de olmasına rağmen haftaya 24.000 bin bakımına sokma planım var. lastikleri de taktıracağım. Umarım esengül fazladan para istemez :( bu arada 24 bin bakımına sokan oldu mu hiç ? lastik takma + bakıma ne isteyecekler merak ediyorum.
Arkadaşım lastiklerden çok memnun kalacağına eminim. Hiç şüphen olmasın. Taktıracağın yeri iyi seç. Jantlarını çizmesinler. (Benimki azıcık çizildi ama sorun değil.)
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:44 ----------
ferdinandd adlı üyeden alıntı
Isıya dayanıklı dediğin, hangi boyayı tercih ettin
Benimde özellikle egzozda ihtiyacım var o işe. Fotoğrafları merakla bekliyoruz
Birde o ısıya dayanıklının sarısı, kırmızısı, soba grisi falan var piyasada ama siyahını bulmak belli markalarda aşırı zor
Aslında şasi rengine yakın antrasitimsi bişey olsa daha da iyi olur da işte, siyah bulsam onuda öpüp başıma koyarım
Ferdi, ısıya dayanıklı egzoz boyası olarak Rus malı Cosmos Lac sprey boya verdiler. Isıya dayanıklılarda renk seçeneği yok, sadece siyah var dedi. (Ama başka yerde grisini de görmüştüm.)
Bu arada 700 derece yazıyor. Sadece susturucuyu boyadım. Motordan çıkan egzoz borusunu boyamadım. Orası çok yüksek ısılara çıktığı için her halükarda boya gider. Umarım susturucu 700 dereceyi geçmiyordur
Egzoz koruması için de Keen Auto Multicolor System sprey boya verdiler. Rengi güzel. Orjinalindeki gibi simli bir boya.
İş yerinde araya sıkıştırdığım için yapılış fotoğrafları yok ama tamamlandıktan sonraki fotoğrafları paylaşırım ;)
Yeni değil bu yalnızlık . . .
-
11 Eylül 2013, 16:16
#17023
-
11 Eylül 2013, 16:34
#17024
jakiyamayess adlı üyeden alıntı
az önce diablo rosso 2 siparişimi verdim. ismail senin tavsiyene uydum. Insallah memnun kalırım
pilot activ için eski model dediler ben de diabloya döndüm. motor 22.500 de olmasına rağmen haftaya 24.000 bin bakımına sokma planım var. lastikleri de taktıracağım. Umarım esengül fazladan para istemez :( bu arada 24 bin bakımına sokan oldu mu hiç ? lastik takma + bakıma ne isteyecekler merak ediyorum.
not: Orhan gitmeseydin iyiydi.
Hayırlı olsun hocam.. nerden aldın ve ne kadara temin ettin?
-
11 Eylül 2013, 18:34
#17025
motolastik.com dan aldım. bugün kargoya vermişler. aksilik olmazsa yarın elime geçer insallah. 670 e geldi ikisi. esengül pirelli sport demon için 769 tl fiyat vermişti.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:01 ----------
20 TL de kargo ücreti var.
-
11 Eylül 2013, 18:44
#17026
jakiyamayess adlı üyeden alıntı
motolastik.com dan aldım. bugün kargoya vermişler. aksilik olmazsa yarın elime geçer insallah. 670 e geldi ikisi. esengül pirelli sport demon için 769 tl fiyat vermişti.[COLOR="Silver"]
20 TL de kargo ücreti var.
Ben de Motolastik.com'dan almıştım.
Adamlar gayet iyi davranıyorlar ve işlerini takip ediyorlar. Fiyatları da çok güzel ;) (Lastik bayilerinden aldığım uçuk fiyatlara göre.)
ybalci adlı üyeden alıntı
ismail kardeş bekliyorum resimleri merak ettim
ben de kaportacıda düzleştirdikten sonra boyayabilirim. sıfırını almak 110 lira ama bundan daha pahalıya patlayacaksa uğraşmanın da anlamı yok tabi
[COLOR="Silver"]
Arkadaşım benim işlemler tamam. Egzoz'u siyaha, korumayı da orjinalinde olduğu gibi griye boyadım.
Öndeki küçük koruma sırıtınca onu da boyadım Şu anda onun kurumasını bekliyorum.
Fotoğrafları akşam eve geçince atarım ;)
Yeni değil bu yalnızlık . . .
-
12 Eylül 2013, 10:10
#17027
jakiyamayess adlı üyeden alıntı
motolastik.com dan aldım. bugün kargoya vermişler. aksilik olmazsa yarın elime geçer insallah. 670 e geldi ikisi. esengül pirelli sport demon için 769 tl fiyat vermişti.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:01 ----------
20 TL de kargo ücreti var.
Kardeşim bende motolastik i aramıştım. Pirelli Diablo Rosso 2 sordum. Banada aynı fiyatı çıkarmıştı. Yalnız benim merak ettiğim şu. Lastikler kargo ile geldi nerede taktıracağız. Denizli'de elle tutulur bir motosiklet tamircisi yok. Pek güvenmiyorum. İzmirde ki adam bana buraya gelin motorunuzla birlikte lastik takıldıktan sonra balans ayarı da yapılması gerekiyor dedi. Lastiğini taktırırken balans ayarını mutlaka yaptır. Michelin için bir yere sordum, balans gerekmiyor kardeşim dedi, güvenemedim.
Biraz zamana bıraktım lastik işini, motor 8. km de. 10.000 de değiştireyim diyorum.
- - Booooobbbb... buuuuuuuuu - -
-
12 Eylül 2013, 12:19
#17028
-
12 Eylül 2013, 12:21
#17029
xismailaydin adlı üyeden alıntı
Beyler nihayet egzoz fotoğraflarını bilgisayara yükleyebildim
Vaaaay, olmuşşşşş
-
12 Eylül 2013, 13:38
#17030
uthec adlı üyeden alıntı
keyifle inceledim müthiş bir geziye imza atmışsınız yine ve şansta yanınızda
-
12 Eylül 2013, 14:08
#17031
xismailaydin adlı üyeden alıntı
Beyler nihayet egzoz fotoğraflarını bilgisayara yükleyebildim.
müthiş olmuş. şimdi hangi malzemeleri kullandın, ne kadara maloldu ve nereden temin edebiliriz dökül bakalım :D
benim korumayı ayrıca düzelttirmem lazım biraz eğildi. bir kaportacı bulsam düzeltir iki dakkada.
-
12 Eylül 2013, 14:50
#17032
ybalci adlı üyeden alıntı
müthiş olmuş. şimdi hangi malzemeleri kullandın, ne kadara maloldu ve nereden temin edebiliriz dökül bakalım :D
benim korumayı ayrıca düzelttirmem lazım biraz eğildi. bir kaportacı bulsam düzeltir iki dakkada.
Kullandığım malzemeleri yazmıştım;
Isıya dayanıklı egzoz boyası olarak Rus malı Cosmos Lac sprey boya (700 derece) = 15 TL
Egzoz koruması için de Keen Auto Multicolor System gri simli sprey boya = 15 TL
Benim koruma da yamuktu, çalıştığım servisteki kaportacı arkadaş düzeltti hemen. Herhangi bir kaportacıya götür, yardımcı olur. Belki para da almaz.
Önemli kısım zımpara muhabbeti. Kırmızı, süngerimsi bir zımpara var. Onunla her yerini zımparalayıp güneş altında boyanınca süper oluyor. (Tabi zımpara sonrası temiz bir bezle silip tozunu almak lazım.)
Ayrıca dün boya sonrası 100 Km filan yol gittim. Şimdilik hiç sorun yok.
Bana 30 TL'ye mal oldu. Sonuç süper
Yeni değil bu yalnızlık . . .
-
12 Eylül 2013, 15:03
#17033
xismailaydin adlı üyeden alıntı
Kullandığım malzemeleri yazmıştım;
Benim koruma da yamuktu, çalıştığım servisteki kaportacı arkadaş düzeltti hemen. Herhangi bir kaportacıya götür, yardımcı olur. Belki para da almaz.
Önemli kısım zımpara muhabbeti. Kırmızı, süngerimsi bir zımpara var. Onunla her yerini zımparalayıp güneş altında boyanınca süper oluyor. (Tabi zımpara sonrası temiz bir bezle silip tozunu almak lazım.)
Ayrıca dün boya sonrası 100 Km filan yol gittim. Şimdilik hiç sorun yok.
Bana 30 TL'ye mal oldu. Sonuç süper
nereden buldun bu boyaları? araştırdım ama internetten bulamadım keen auto olanı mesela. yabancı siteler çıkıyor.
-
12 Eylül 2013, 15:39
#17034
ybalci adlı üyeden alıntı
nereden buldun bu boyaları? araştırdım ama internetten bulamadım keen auto olanı mesela. yabancı siteler çıkıyor.
Valla İzmit Sanayi Sitesi'ndeki bir boyacıdan aldım.
Sen İzmir'de boya üzerine yoğunlaşmış herhangi bir nalburdan temin edebilirsin bu boyaları veya benzerlerini.
Ama fiyatlara dikkat et. Gri boya normalde 15-20 TL arasında, ısıya dayanıklı siyah boya da 20-25 TL arasında. Daha fazla ödeme.
Ben kaporta boya malzemeleri alırken sürekli çalıştığımız boyacıdan aldığım için ikisini de 15'er TL'den verdi.
Yeni değil bu yalnızlık . . .
-
12 Eylül 2013, 15:46
#17035
xismailaydin adlı üyeden alıntı
Valla İzmit Sanayi Sitesi'ndeki bir boyacıdan aldım.
Sen İzmir'de boya üzerine yoğunlaşmış herhangi bir nalburdan temin edebilirsin bu boyaları veya benzerlerini.
Ama fiyatlara dikkat et. Gri boya normalde 15-20 TL arasında, ısıya dayanıklı siyah boya da 20-25 TL arasında. Daha fazla ödeme.
Ben kaporta boya malzemeleri alırken sürekli çalıştığımız boyacıdan aldığım için ikisini de 15'er TL'den verdi.
tamamdır saol
-
12 Eylül 2013, 18:48
#17036
-
13 Eylül 2013, 00:13
#17037
tuc adlı üyeden alıntı
keyifle inceledim müthiş bir geziye imza atmışsınız yine ve şansta yanınızda
tşk edeirm..evet ilk defa kendimi şanslı hissettim..
-
13 Eylül 2013, 16:37
#17038
Şimdi bir şeyler soracağım ama kesin biri çıkıp " hocam sen de her motor hakkında bir şeyler soruyorsun, bir türlü karar veremedin" diyecekler ki haklılar da.
ilk olarak başlangıç motorum olacağını söylemek isterim. Kafamda Suzuki inazuma ve duke200 vardı. Ancak duke bana biraz pahalı geldi, inazuma da tip olarak biraz güçsüz duruyor, cılız duruyor. Yakışıklı değil diyelim yani. Tipini çok sevmedim.
İnsan biraz da dolu gözüken bir motor istiyor açıkçası.
Sormak istediğim şu. Çok acemi değilim ama çok tecrübeli de sayılmam. Genel olarak motoru efendi kullanırım, boşluk gördüğümde basar giderim o kadar. İnazuma yerine cbr 250 alsam risk çok fazla artmış olur mu benim için?
Yani inazuma çok tehlikeli olmaz ama cbr250 tehlikeli olur der misiniz?
bir de istanbul-izmir ya da istanbul-antalya arası cbr kullansam fiziksel olarak beni yamultur mu, yoksa rahat gidebilir miyim?
-
13 Eylül 2013, 16:57
#17039
sebzelicorba adlı üyeden alıntı
Şimdi bir şeyler soracağım ama kesin biri çıkıp " hocam sen de her motor hakkında bir şeyler soruyorsun, bir türlü karar veremedin" diyecekler ki haklılar da.
ilk olarak başlangıç motorum olacağını söylemek isterim. Kafamda Suzuki inazuma ve duke200 vardı. Ancak duke bana biraz pahalı geldi, inazuma da tip olarak biraz güçsüz duruyor, cılız duruyor. Yakışıklı değil diyelim yani. Tipini çok sevmedim.
İnsan biraz da dolu gözüken bir motor istiyor açıkçası.
Sormak istediğim şu. Çok acemi değilim ama çok tecrübeli de sayılmam. Genel olarak motoru efendi kullanırım, boşluk gördüğümde basar giderim o kadar. İnazuma yerine cbr 250 alsam risk çok fazla artmış olur mu benim için?
Yani inazuma çok tehlikeli olmaz ama cbr250 tehlikeli olur der misiniz?
bir de istanbul-izmir ya da istanbul-antalya arası cbr kullansam fiziksel olarak beni yamultur mu, yoksa rahat gidebilir miyim?
inazuma arkadaşımda var. motorlar arasında pek fazla fark yok. inazuma daha rahat, cbr tork ve son hızı biraz daha iyi bildiğim kadarı ile.
bizim motorun bana göre tek sıkıntısı fazla titremesi. ancak ben 5 kez istanbul izmir arası git gel yaptım ve sıkıntı çekmedim.
inazuma ile cbr arasında risk farkı olduğunu da düşünmüyorum.
-
13 Eylül 2013, 17:28
#17040
sebzelicorba adlı üyeden alıntı
Şimdi bir şeyler soracağım ama kesin biri çıkıp " hocam sen de her motor hakkında bir şeyler soruyorsun, bir türlü karar veremedin" diyecekler ki haklılar da.
ilk olarak başlangıç motorum olacağını söylemek isterim. Kafamda Suzuki inazuma vardı da tip olarak cılız duruyor. Yakışıklı değil yani.
Çok acemi değilim ama çok tecrübeli de sayılmam, motoru efendi kullanırım, boşluk gördüğümde basar giderim o kadar.
İnazuma yerine CBR 250 alsam risk çok fazla artmış olur mu benim için?
İstanbul-izmir ya da istanbul-antalya arası cbr kullansam fiziksel olarak beni yamultur mu, yoksa rahat gidebilir miyim?
Çok acemi değilim ama tecrubelide sayılmam ne demek
Ben sana şöyle söyliyeyim (millet okadarda değil diyebilir karakteri icabı ama...) 1 yıldan fazla 125cc commuter kullandım, CBR ile rahat hissetsemde benim gibi birine başlangıç motosikleti olamazdı kesinlikle, birçok yönü ile biraz fazla.
Karakter olarak aynı senin gibiyim, efendi kullanırım bomboş ise ancak gaz açarım, bu durumda da CBR 80-90km/h gibi hızlarda süratini hiç hissettirmiyor,
bu durum başlangıç motosikleti için bence sıkıntı, İnazuma ve Duke en azından çıplak, kesin hissettirir, rüzgarı yersin hertürlü, her gaz açışında biraz daha temkinli olmanı sağlayabilir
İnazuma ile konfor farkı var aralarında, bu durumun risk ile pek alakası olmaz diye düşünüyorum, aksine sert süspansiyon zeminden kolay kolay kopmaz ben zaten severdim CBR ile birdaha sevdim
Yalan değil titreşim farkıda var, ama ben zaten tamamen hissiz motosiklete karşı biriyim, çalıştığını hissettiren bir mekanik, 0 titreşim denilen modellere göre daha bi haz veriyor ki CBR' ın düşük devir titreşimine neredeyse yok diyebiliriz, yukarılarda kudururken ortaya çıkıyor, yani tam yerinde ve tadında
Az çok iki motosikletide kurcalamış biri olarak durum budur Ayrıca yakışıklı değil yorumuna da katılıyorum, bu bile bir tercih sebebi olabilir.
Yine başa döneyim, benim görüşüm eğitim alınmamış ise, tecrube yok ise, 250cc 180kg, Super Sport/Racing bana göre başlangıç motosikleti değil, çift silindir Inazuma da değil bence... efendi kullanan biri için ise hiç başlangıç motosikleti olamazlar bence, çünkü zaten zor olan efendi kullanmak, diğer türlü aç gazı her motosiklet kendi dengesini kuruyor Sonra yok orayı çizdim, burayı sürttüm, şuraya yatırdım...lar falan gelir çünkü KESİN!!!
He olurmu olur, isteyince olabiliyor işte ne diyelim birsürü örneği var
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)
Bu Konudaki Etiketler