Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
07 Haziran 2013, 16:20
#15181
avcagatay adlı üyeden alıntı
Akü bitti gardaşlıklar
sanırım ilk akü sorunu sende mi çıktı
Nasıl bitti uzun süre kullanmadın mı yoksa farklı bi olay mı ?
Bu arada hep merak ettim akü bitince napıyoz :D arabadaki gibi servisi arayıp gelip alıyolar mı ? hep merak etmiştim
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:14 ----------
gerilim adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar öncelikle herkese selam ismim Selahattin Ömür .
Öncelikle bir anda aklıma düşmüş bir motor olarak cbr 250r almaya karar verdim tabi ilk motorum a2 ehliyetim bile yok . Kısmet ise bu ay sonu tatil dönüşü önce a2 ve sonra hondanın gs1 eğitimine katılacağım. Ancak aklıma takılan sorular var. İlk motorum olacağından dolayı biraz dışarıdaki baskılardan dolayı ölürsün motor akıl işi değil diyen insanlar çok fazla sıkıldım ama kaldıki İstanbul'da çok fazla heyecan arayan biri değilim. Normalde de kendi aracımı sakin kullanan hız kurallarına amiyane tavırla manyaklardan değilim. Bizimde başımıza gelen iki ölüm tehlikesi yüzünden biraz daha temkinli vede tedbirliyim. En çok aklıma takılan sorulardan bir tanesi boyum 1.82 kilo olarak 102 kiloyum biraz güreşçilik var
bunlar motor için bir dezavantajmıdır özelliklede kilo olayı beni düşündürüyor. Çok fazla hız düşkünü olmadığımdan 140-150 yeterli benim için oda ayda yılda bir çıkabiliceğimden dolayı. Bakımlarını servis haricinde neler yapmam gerekli düzenli olarak. Rodaj dönemi 500 ile 1000 km arasında imiş. bu km yeterlimidir yoksa daha az yada fazlamıdır. ilk aldıktan sonra Ankara'ya git gel yapmayı düşünüyorum motora zarar verirmi bu yapıcağım gezi teşekkürler sitenizden öğrendim bu lafıda tekerinize taş değmesin saygılar aktif forumlar
bende kilo ve boy harici senin gibi düşünüyordum ve şuanda da öyle sürüyorum motoru daha 150'yi geçmedim sakin sürüyorum
bnmde ilk motorum cbr250r oldu ama öncesinde honda'nın gs1 ve gs2 eğitimlerini aldım, gerçekten çok faydalı sakın es geçme, baskıları fazlasıyla bende yaşadım ve hepsi doğru aslında normal sürsen bile elin manyağı gelip seni taciz ediyor trafikte, motorun kıçına kadar giriyorlar vb vb. insan sürekli tedirgin oluyor. Kilo olayıda biraz şöyle sıkıntı olabilir sen yeterince ağırsın arkana adam veya bi bayan arkadaşını alırsan biraz hafif olmasına özen göster yanlış hatırlıyo olabilirim aylar önce okumuştum motorun üzerine ağırlık olarak 180kg üzeri sıkıntı olabilirdi sanki.. ( emin değilim aylar önce okumuştum yanlış ise düzeltelim )
kullanma kılavuzunda rodaj döneminde sabit hızda uzun süre sürmeyen tarzı ibare vardı, ara ara değişken hızlarda farklı viteslerde sürüş öneriliyordu. ( ama bu rodaj olayında da bi ton farklı düşünce var bana kalırsa doğru olan bu )
'' hayat ancak ölümle yüzyüze gelince anlam kazanır. ''
Reklamlar
-
07 Haziran 2013, 16:35
#15182
kakare adlı üyeden alıntı
kullanma kılavuzunda rodaj döneminde sabit hızda uzun süre sürmeyen tarzı ibare vardı, ara ara değişken hızlarda farklı viteslerde sürüş öneriliyordu. ( ama bu rodaj olayında da bi ton farklı düşünce var bana kalırsa doğru olan bu )
motor aldıktan sonra kesinlikle benden başkasını bindirmem sürmesini bilir o ayrı mesele ancak benden başka bir kişi maalesef üzgünüm tek olarak gezmeyi sakin kafa dinlemeyi bilirsiniz sizde büyük şehirin yoğunluğu yorgunluğunu. Ben onları atmak için üç beş arkadaş buluşup organizasyonlarda aktif olmak için alıyorum motoru yoksa hız falan bahane hocam :D
-
07 Haziran 2013, 17:09
#15183
102 kilosun zaten istesende ibrende 162den yukarısını göremessin
-
07 Haziran 2013, 17:22
#15184
bizim motorun kitapçığının pdf formatı var mı yada başka format bende kitapçık yok
-
07 Haziran 2013, 17:28
#15185
Beyler sonunda Honda Türkiye sitesindeki CBR 250R fotoğraflarını güncellemiş
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:26 ----------
Eagle7 adlı üyeden alıntı
bizim motorun kitapçığının pdf formatı var mı yada başka format bende kitapçık yok
İngilizcesi var internette http://www.hondampe.com.au/docs/owni...032KYJE000.pdf
-
07 Haziran 2013, 17:37
#15186
Aneste taktirdigim alarm yuzunden Kaan,sabah gelip alacaklar motoru
-
07 Haziran 2013, 17:39
#15187
ormankebabi adlı üyeden alıntı
Bende onu okuyacak ingilizce yok :D
Kelimelerini yükselt sesini değil, yağmurdur çiçekleri büyüten gök gürültüsü değil.
-
07 Haziran 2013, 18:28
#15188
-
07 Haziran 2013, 18:55
#15189
Cbr250r'ın farları, motor çalıştığı gibi otomatik mi yanıyor? Yoksa açıp kapama gibi bir lüksümüz varmı?
-
07 Haziran 2013, 19:09
#15190
-
07 Haziran 2013, 22:15
#15191
Twin adlı üyeden alıntı
Cbr250r'ın farları, motor çalıştığı gibi otomatik mi yanıyor? Yoksa açıp kapama gibi bir lüksümüz varmı?
O lüks kalktı, 2011'den sonra AB'de yasal zorunluluk başladı. Avrupa piyasasına sürülmeyen veya eski modellerde bulunur artık.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post3044470
Şunu da yazdım, çünkü Honda maliyetten kısmışçılar gelip de yorum yapmasın diye .
-
07 Haziran 2013, 22:21
#15192
seigen adlı üyeden alıntı
Bu motoru kışa doğru nasipse almayı düşünüyorum ama far olayından şöyle bir çekincem var. Alırsam xenon ve Amerikan park modülü takıcam. Zaten xenon fazla akım çekiyor. Daha motor çalışır çalışmaz yanması sıkıntı çıkarmaz mı?
Aranızda daha önceden GT250R kullanıp Cbr'a geçen varmı? Ya da her 2 motoruda kullanmış birileri?
Koydunmu bir kere seleye TOTOYU, asla bırakamazsın MOTO'YU!!!
-
07 Haziran 2013, 22:29
#15193
Twin adlı üyeden alıntı
Cbr250r'ın farları, motor çalıştığı gibi otomatik mi yanıyor? Yoksa açıp kapama gibi bir lüksümüz varmı?
Bilinçli motosikletçinin farı her zaman açık olur arkadaş. Çin malları gibi akü biter diye endişe etmene gerek yok
Ne demişler; "Farım da hep açık yolum da." (Makaslar hariç :D)
Ben Xenon taraftarı değilim arkadaş. Takacaksan da motosikletin tüm elektrik sistemini güncellemen lazım bence. Akünün akımını etkiler, kablolardaki yükü etkiler, marş motoruna gidecek elektriği etkiler. Etkiler babam etkiler.
-
07 Haziran 2013, 22:42
#15194
Twin adlı üyeden alıntı
Bu motoru kışa doğru nasipse almayı düşünüyorum ama far olayından şöyle bir çekincem var. Alırsam xenon ve Amerikan park modülü takıcam. Zaten xenon fazla akım çekiyor. Daha motor çalışır çalışmaz yanması sıkıntı çıkarmaz mı?
Aranızda daha önceden GT250R kullanıp Cbr'a geçen varmı? Ya da her 2 motoruda kullanmış birileri?
Bende exenon mevcut Motor için olanlardan kullanırsan sorun yapmaz benimki marş bastığınızda bile ışık kıpırdamıyor.Ama yoldayken durdum ve zinciri yağladım 2 dk kontak açık kalmış.Az kalsın akü bitiyordu ve yolda kalıyordum
-
07 Haziran 2013, 22:45
#15195
Yarın sabah Kuşadası'na gideceğim arkadaslar İzmir guzelyalidan çıkıp iki günlük otele bakalım yolculuk nasıl olacak resim yüklerim Pazartesi falan
-
07 Haziran 2013, 22:46
#15196
xismailaydin adlı üyeden alıntı
Bilinçli motosikletçinin farı her zaman açık olur arkadaş. Çin malları gibi akü biter diye endişe etmene gerek yok
Ne demişler; "Farım da hep açık yolum da." (Makaslar hariç :D)
Ben Xenon taraftarı değilim arkadaş. Takacaksan da motosikletin tüm elektrik sistemini güncellemen lazım bence. Akünün akımını etkiler, kablolardaki yükü etkiler, marş motoruna gidecek elektriği etkiler. Etkiler babam etkiler.
+1 İsmail xenon takan arkadaşların bir çoğu (motor markası önemli değil) sorun yaşıyor.Sorun yaşamayanda ya tesisatta değişiklik yapıyor yada elektrikçisi kalite usta.Çünkü fabrika çıkışlı bir motorun tesisatı xenon u kaldırmaz.Hatta ve hatta ilave lambalar bile takmak aslında tesisata yüktür.
-
07 Haziran 2013, 22:55
#15197
arkadaşlar benim kalkışlarda bazen arka teker pati çekiyor. fena halde hem de. bugün kırmızıda yeşlin yandığını farketmedim. korna çalınca sert kalkayım biraz dedim bir kaydı ki anlatamam. gazı kesip tekrar kalktım resmen motor yerinden kalkmadı pati yüzünden. eğer az bişey dönüşte gaz verirsem de aynı şekilde pati çekiyor 2. viteste. çok mu çabuk hızlanmaya çalışıyorum yoksa lastiklerde mi sorun var? 4000 km de motor lastiklerde sorun olmaması lazım.
ayrıca durma mesafesi de sanki uzun gibi. kayıyor ön teker arka teker eğer ani durmaya çalışırsam. zorlanıyorum ani duruşlarda.
-
07 Haziran 2013, 22:57
#15198
RuzgarSA adlı üyeden alıntı
Sizinle yolda karşılaştık sanırım arkamda pembe kaskla sevgilim vardı siz karşı yönden geliyordunuz
-
07 Haziran 2013, 23:23
#15199
wolky-ksk adlı üyeden alıntı
Sizinle yolda karşılaştık sanırım arkamda pembe kaskla sevgilim vardı siz karşı yönden geliyordunuz
Olabilir nerede karşılaştık
-
07 Haziran 2013, 23:23
#15200
ybalci adlı üyeden alıntı
arkadaşlar benim kalkışlarda bazen arka teker pati çekiyor. fena halde hem de. bugün kırmızıda yeşlin yandığını farketmedim. korna çalınca sert kalkayım biraz dedim bir kaydı ki anlatamam. gazı kesip tekrar kalktım resmen motor yerinden kalkmadı pati yüzünden. eğer az bişey dönüşte gaz verirsem de aynı şekilde pati çekiyor 2. viteste. çok mu çabuk hızlanmaya çalışıyorum yoksa lastiklerde mi sorun var? 4000 km de motor lastiklerde sorun olmaması lazım.
ayrıca durma mesafesi de sanki uzun gibi. kayıyor ön teker arka teker eğer ani durmaya çalışırsam. zorlanıyorum ani duruşlarda.
Arkadaşım senin lastikler fabrika çıkışlı lastikler mi? Eğer öyleyse gayet normal. Motosikletimizin torku yüksek. Lastikler de güneş tepedeyken kendinden geçiyor. Ben her kırmızı ışıkta bilinçli pati yapıyorum :D Arka tekeri sağımda buluyorum hemen. Ayrı bir keyif ama durma konusunda aynen söylediğin gibi bayağı sıkıntı oluyor.
Bizim lastikler ilginç bir şekilde yağışlı ve kapalı havalarda mükemmel performans gösteriyor. Ama azıcık güneş görünce dötü başı oynuyor. Hele bir de kavşak, kırmızı ışık vs.'deyseniz yolun kayganlığı da buna ekleniyor ve motosiklet normalde olduğundan da fazla kayıyor. Bunların KM ile ilgisi yok.
Ben öneriler üzerine Michelin Alpine lastik siparişi verdim. Lastikler de geldi ancak "arka dişli takozu" gelmediği için sök-tak olmasın diye lastikleri taktırmadım henüz.
Fabrika çıkışlı lastik kullanan CBR 250 kullanıcılarına söylüyorum; lastiklere dikkat edin. Tabi motosiklete ne kadar hakimseniz lastiklerden de o kadar az etkilenirsiniz ;)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 12 kullanıcı var. (0 üye ve 12 misafir)
Bu Konudaki Etiketler