Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #15101
    tuc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2012
    Şehir
    adana/kozan
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    dün depoyu doldurdum geri.316 kmde yedek yanıp sönmeye başlamıştı ben 335'te gidip benzini aldım 50 liralık aldım doldu gibi ama eve gelince baktığımda biraz daha çekmiş benzin
    Yatay düzeyde geri 5 dişe düşüyor yani içine bir litre kadar alabilir aslında almadım.55 liralık alsaydım km'ye 16,5 kuruş yakmış olacaktı gayet iyi bir rakam bence
    theplatoon bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #15102
    xismailaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Voge 525 DSX
    Alıntı ybalci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zaten bizim cbr lar 70 ten 100 e çok çabuk çıkıyor 5. viteste. sorunsuz geçilir böyle durumlarda.
    Merhaba arkadaşım,

    5. viteste 70'ten 100'e çıkıyorsan bence kullanma sen CBR 250'yi. Motosiklete yazık, elinde kalır, elinde kalmazsa da performansı düşer...

  3. #15103

    Üyelik
    14 Mart 2013
    Şehir
    İzmir - Bornova
    Alıntı xismailaydin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşım,

    5. viteste 70'ten 100'e çıkıyorsan bence kullanma sen CBR 250'yi. Motosiklete yazık, elinde kalır, elinde kalmazsa da performansı düşer...
    çok fazla olmadı motosikleti alalı çok net bir gözlem değil bu. ancak gördüğüm kadarı ile diğer motosikletlere oranla çok daha düşük devirde yüksek hız yapıyor. arkadaşımda inazuma var ben 7000 devirde 6. viteste 120 ile giderken arkadaşım aynı durumda inazuma aynı devirde aynı viteste 93 yapıyor.

    ayrıca 6. viteste 70 lerde giderken gaz verdiğimde yeterince atik davranmadığını farkettim ve ona nazaran yaptım bu yorumu. 5. viteste 100 e kadar çıkıp çıkmadığımı blimiyorum yani motorun sesine ve devir saatine göre artırıyorum ben vitesi.

  4. #15104

    Üyelik
    25 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    D'elight & Tracer 900
    Alıntı xismailaydin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşım,

    5. viteste 70'ten 100'e çıkıyorsan bence kullanma sen CBR 250'yi. Motosiklete yazık, elinde kalır, elinde kalmazsa da performansı düşer...
    Herkesin kullanımı farklıdır. Kendisi basabas gidip öleceğine 3 kuruşluk motorun ölmesi açıkcası çok daha mantıklı
    ramizan83 bunu beğendi.

  5. #15105
    slymn93 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Aralık 2012
    Şehir
    İzmir-Karabağlar
    Motosikleti
    Honda Cbr 250 R- Siyah(full)
    Alıntı xismailaydin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşım,

    5. viteste 70'ten 100'e çıkıyorsan bence kullanma sen CBR 250'yi. Motosiklete yazık, elinde kalır, elinde kalmazsa da performansı düşer...
    seri hızlanma için devirsiz olabilir ama seri hızlanmaya çalışmadığı sürece hiçbirşey olmaz.gazı yavaş yavaş açarsa motora zararda vermez.sabit hızla giderken yakıt ekonomiside sağlar üstelik.ayrıca sabit hızla gittiği takdrde motorun ömrüde ömrü boyunca yaptığı toplam devir sayısıyla ölçülü olduğundan senn 4. vites aynı hızla gitmene göre daha uzun olur.yaşım 21 belki yaş olarak tecrübesiz gözükeblrm.senn kadar yolda yapmamış olabilirim ama makina mühendisliği öğrencisiyim.insanları yanlış yönlendirmeyelim.düşük devirde motoru sıkıştırmadığı seri hızlanmaya çalışmadığı sürece hiçbirşey olmaz.
    ybalci ve ömer2 bunu beğendiler.
    2 Teker bir başka !

  6. #15106
    atizm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2012
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    cbr 250r
    Alıntı Nexthor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://img62.imageshack.us/img62/4448/dsc0012ju.jpg


    http://img89.imageshack.us/img89/2944/dsc0014bce.jpg

    Süleymanla ufak gezimiz fazla gezmedik tanışmak maksatlı bi kafede oturduk İnciraltında. İnşallah bi dahaki buluşmalarda daha kalabalık olucaz...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:34 ----------

    Bunlarda nacizane benim fotolarım :D


    http://img40.imageshack.us/img40/8684/dsc0007001.JPG


    http://img827.imageshack.us/img827/3360/dsc0036001.jpg


    http://img823.imageshack.us/img823/8490/dsc0108001.jpg
    tabi ya inciraltı motorlar filan, hiç burdan çağırmayın tabi kimseyi, ben makineyi aldığımda da böyle yaparsanız, gördüğüm yerde dalarım

  7. #15107
    tuc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2012
    Şehir
    adana/kozan
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Bende yakıt ekonomisi için düşük devirde kullanmaya başladım motorda sabit hızda gideceksem misal 80-85 yola göre en yüksek vitese atıp gidiyorum düzyolda 6. viteste 80'le 5000 devirde süzülerek gidiyor problem olmuyor.70'den 100'e de 5. viteste hızlanırken motor sıkışmadığı için problem olmicaktır performansıda düşmicektir arada bastırıyorum canavar gibide hızlanıyor hiçbir problem yok yani
    ybalci ve theplatoon bunu beğendiler.

  8. #15108

    Üyelik
    14 Mart 2013
    Şehir
    İzmir - Bornova
    Alıntı tuc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende yakıt ekonomisi için düşük devirde kullanmaya başladım motorda sabit hızda gideceksem misal 80-85 yola göre en yüksek vitese atıp gidiyorum düzyolda 6. viteste 80'le 5000 devirde süzülerek gidiyor problem olmuyor.70'den 100'e de 5. viteste hızlanırken motor sıkışmadığı için problem olmicaktır performansıda düşmicektir arada bastırıyorum canavar gibide hızlanıyor hiçbir problem yok yani
    ben de bundan bahsediyorum. anlık gaza yüklenmeden sabit devirde düşük devirde gitmek hem yakıt ekonomisi hem de motoru zorlamama açısından mantıklı geliyor bana.

  9. #15109
    slymn93 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Aralık 2012
    Şehir
    İzmir-Karabağlar
    Motosikleti
    Honda Cbr 250 R- Siyah(full)
    Alıntı atizm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tabi ya inciraltı motorlar filan, hiç burdan çağırmayın tabi kimseyi, ben makineyi aldığımda da böyle yaparsanız, gördüğüm yerde dalarım
    burdan ilan geçtim kardeşim önceki sayfalarda bulabilirsin ama pek katılımcı olmadı
    2 Teker bir başka !

  10. #15110
    ormankebabi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki ER-6n
    Alıntı ybalci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çantaların duruşu pek hoşuma gitmedi. ama sonuçta supersport motora da çanta gitmez bu normal. sadece uzun yollarda kullanacağımdan sorun etmiyorum. alttan lastikle temas etmesin yeterli. işte resimler;

    http://www.balcisoft.com/moto/IMG_20130602_162551.jpg
    http://www.balcisoft.com/moto/IMG_20130602_162540.jpg
    http://www.balcisoft.com/moto/IMG_20130602_162532.jpg
    http://www.balcisoft.com/moto/IMG_20130602_162523.jpg
    http://www.balcisoft.com/moto/IMG_20130602_162516.jpg
    http://www.balcisoft.com/moto/IMG_20130602_162508.jpg
    Yan çantalar artçıyı rahatsız ediyor mu?

  11. #15111
    SULH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '15 Xmax 250 10bin km - '13 CBF150 21bin km
    Bugun binme firsatim oldu baya iyiydi

  12. #15112
    theplatoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2008
    Alıntı Razor999 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Genellikle tek geziyorum 2012 model YB plakalı CBR ile çekmeköy şile yolunda görebilirsiniz. 3 Haftadır kullanıyorum çokta memnun kaldım açıkcası CBR250 den
    http://img809.imageshack.us/img809/4513/img0641sy.jpg
    güzel açı yakalamışsın

  13. #15113
    xismailaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Voge 525 DSX
    Alıntı ybalci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben de bundan bahsediyorum. anlık gaza yüklenmeden sabit devirde düşük devirde gitmek hem yakıt ekonomisi hem de motoru zorlamama açısından mantıklı geliyor bana.
    tuc ve ybalci arkadaşlar, işin tekniğini ben de biliyorum merak etmeyin. Az devir, az yakıt vs.

    Ancak o devirlerde bizim motosikletler ne kadar güvenli? Ya da siz motosikleti TIR gibi kullanıyorsunuz. Her şey ağır ağır...

    Motosikleti kıvrak ve rahat kullanmıyorsanız nasıl sürüş güvenliği sağlayacaksınız? Kontra ve kıvırmaca(sweering) o söylediğiniz devirlerde çok iyi şekilde olmaz.

    Ayrıca 5. viteste 3000 devirde kullanırken hız kesmek istediğinizde gaz kapatın ve hızınızın kaç saniyede düştüğüne bakın.
    Bir de 3. viteste 9000 devirde aynı hızda kullanırken hız kesmek için gaz kapatın ve hızınızın kaç saniyede düştüğüne bakın.

    Tabii ki 9000 devirdeyken gaz kestiğinizde 3. vitesin alt devirleri daha yavaş olduğu için daha çabuk yavaşlarsınız. Ayrıca düşük devirde ve yüksek viteste ani frenleme yapmak isterseniz tekerinizi kilitlersiniz. Yüksek devirde önce devir düşürerek yavaşladığınızdan bu risk en aza iner.

    Beyler ben kıvrak ve güvenli sürüşten bahsediyorum. Varsın benim kullanımımda 13 litrelik depom 300 KM'de bitsin.

    Ayrıca yüksek devirlerde motosikleti kullanmak zarar verseydi o kadar devir konmazdı merak etmeyin. Zaten bizim motosiklet 10600'de kesiciye giriyor. Sorun çıkaracak devirlere zaten çıkamıyoruz.

    Ben Kocaeli'den Ankara'ya ortalama 10.000 devirle gittim ve hava sıcak olmasına rağmen motosiklet hararet bile yapmadı. Motosiklet sadece üst devirlerde değil alt devirlerde de sıkıştırılır. Siz düşük devirlere dikkat edin bence.

    Tabi tüm bu söylediklerim yüksek devirli motosikletler içindir. Honda NC700 serisi bu konuda bir istisna mesela. Araba motoru var deniyor. Max 6000 devir var ve 5000küsürde kesiciye giriyor. Söylediklerinizi o motosiklette yapmanız normal olabilir, çünkü motosikletin yapısı buna elverişli. Düşük devirde de kıvraklığını koruyabiliyor, teker kitlemiyor.

  14. #15114
    theplatoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2008
    Alıntı barodi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    01.02 haziran solo sakarya karasu kocaali gezimden bi kaç parça resim
    http://img844.imageshack.us/img844/5...0601145146.jpg

    Uploaded with ImageShack.us

    http://img4.imageshack.us/img4/7108/20130602125327.jpg

    Uploaded with ImageShack.us

    http://img541.imageshack.us/img541/3...0601163030.jpg

    Uploaded with ImageShack.us

    http://img94.imageshack.us/img94/733/20130601201048.jpg

    Uploaded with ImageShack.us

    http://img593.imageshack.us/img593/1...0601163050.jpg

    Uploaded with ImageShack.us

    http://img163.imageshack.us/img163/5...0601201124.jpg

    Uploaded with ImageShack.us

    http://img854.imageshack.us/img854/4...0602125318.jpg

    Uploaded with ImageShack.us

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:00 ----------

    arkadaşlar etkinlik gezi bölümünde konu açtım aynı konunun içeriğini burayada kopyalıyorum fikirlerinize ihtiyacım var sonuçta hepimiz aynı motosiklet modelini kullanıyoruz birbirimizi daha iyi anlarız

    01.02.haziran yani cumartesi pazar günü haftalık izinim hafta sonuna denk geldi fırsatı kaçırmadım ve ilk kez kimilerine göre kısa olsada benim ilk uzun yol gezimdir. aynı zamanda uzun yolda + otoban tecrübesi 2.5 aylık honda cbr 250 r sürücüsü olarak bundan 2.5 ay önce motosikleti ilk aldığımda 2 metre dahi gidemez iken. 2.5 ay gibi kısa bir zamanda şuan 3300 km de allaha bin şükürler olsunki herşey iyi gidiyor.
    yola çıkarken tereddütlerim vardı birincisi ilk kez ve tek başıma yol bilmiyorum iz bilmiyorum çok şükür yanlış yollara girmeden gidip geldim.gidiş 250 geliş 250 km toplamda 500 km yol katettim.
    uzun yol + otobanda gitmek ilginç bir histi istanbulun trafiğinden bomboş yollara akıp gitmek istanbulu geride bırakmak azda olsa stres attırdı otobandan sakaryaya yaklaştıkça yüzümde tebessüm oluştu.
    tek bir kez mola verdim otobanda mc donalds varya köprü üstünde yemek yeme yeri var hatta orda durdum. bacaklarım uyuşmuştu zor haraket ettim motosikletten inince. sizdede bu uyuşmalar oluyormu?
    ikincisi sağ ayağım bilekten aynı zamanda sağ ayağımın üst tarafı olan sağ kasıkta ağrı oluştu. sizdede oluyormu? yoksa motosiklette yanlış pozisyondamı oturuyorum da sadece sağ ayağım kasıkla beraber ağrıdı başka hiç bir yerimde ağrı sızı yok çünkü.

    yüksek hızda otobanda giderken kamyon tır ve otobüsler hafif savuruyordu. daha önceki yazılarda arkadaşların gezilerinde girdikleri türbalansı söylediklerinde türbülansın ne olduğunu bile bilmezken her kamyonda türbülans yemek acayip bir duygu.

    hatalarım oldu buda çok şükür kazasız bir şekilde atlattım. ve tecrübe edindim. hatam şu idi:

    arada dip gaz giderken en sol şeritte ilerlerken en sol şeridin sol tarafında durmamak gerektiğini öğrendim .çünkü rüzgar öyle bi savuruyorki yeri geliyor nerdeyse bariyerlere yaklaştırıyordu beni. hele birde hafif virajlı yollarda yüksek hızda ilerlerken en sol şeridin solundan gittimde bi baktımki iyice giriyom bariyere. hemen şeridin sağ tarafında sürmeye başladım motosikleti. tabii sürekli sol şeritte gitmedim otobanda iken orta şeridi kullandım sürekli. sadece hız yapmak istediğimde en sola geçip her 10 saniyede bir arkayıda kollamak kaydıyla sürüş yaptım.

    ikinci hatam en sol şeritte son hız giderken önümdeki otomobile baya bir yaklaştım. yol istedim peşpeşe kornalar çaldım sellektör yaptım ya beni görmedi yada sallamadı.
    baktımki iyice yaklaştım gazı yavaşça kesmek yerine ikimizde en sol şeritte gidiyoruz tabii otomobil yol vermeyince sağından otomobili solladım. neredeyse o hızda panik yapıp otomobile dokunmadım ama dokunucağım korkusunu bariyerle otomobil arasında tahminen 1.5 metre veya 2 metre mesafe genişliğinde solladım. hayatıma mal olabilirdi en ufak bir temasta ... durum oki sollamak için adam zaten en solda gidiyor yolda vermiyor siz olsanız napardınız? sağından mı sollayıp makasa girermiydiniz ?
    ben ölümcül bir hata yaptım sanırım. bu bana ders oldu. hemen kendimi toparladım çünkü motosiklet kullanırken gergin stresli sinirli olmak hatalar zincirini çoğaltıcağını bildiğimden güldüm stresten ki moralim düzelsin diye düzeldide. ama bu anı unutamayacağım bir ders çıkardım.

    üçüncü ders (hata değil) yeri geliyor otobanda yol 2 şeride düşüyor 2 şeride düştüğü zamanda tırlar kamyonlar her iki şeridide işgal ediyor. sağ şeritteki tır kendi önündeki kamyonu geçmek için arkadaki biz motosiklet sürücülerini tınlamadığı için sola kırıyor.hızımda tabii normal olarak o tırların ani haraketlerini kestirebildğim kadarıyla 120 km hızdan 80 70e kadar düşürdüm ve gayette güzel frenleme ve durma ile yoluma devam ettim. durum oki yol daraldığı zaman özellikle kamyonların en sol şeridi dahi işgal etmeleri. 3 veya 2 şeritli otobanlı yollarda buna daha fazla dikkat ediyorum ilk tecrübem olmasına rağmen.
    bana uzun yol tecrübelerinizi yaptığınız hataları varsa paylaşırsanız bizede ders olur.sonuçta honda bize güvenli sürüş eğitiminde uzunyol ile ilgili bir ders vermedi sadece güvenli sürüş eğitimini aldık. teşekkürler..
    Maşaallah..güzel fotolar..alt grenaj nefis..ben de honda nın sitesindeki karbon fiberli alt grenajdan aldım..beyaza boyatsam iyi olacak

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:13 ----------

    çılgın açılar yakalamışsın dostum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:18 ----------

    Alıntı xismailaydin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tuc ve ybalci arkadaşlar, işin tekniğini ben de biliyorum merak etmeyin. Az devir, az yakıt vs.

    Ancak o devirlerde bizim motosikletler ne kadar güvenli? Ya da siz motosikleti TIR gibi kullanıyorsunuz. Her şey ağır ağır...

    Motosikleti kıvrak ve rahat kullanmıyorsanız nasıl sürüş güvenliği sağlayacaksınız? Kontra ve kıvırmaca(sweering) o söylediğiniz devirlerde çok iyi şekilde olmaz.

    Ayrıca 5. viteste 3000 devirde kullanırken hız kesmek istediğinizde gaz kapatın ve hızınızın kaç saniyede düştüğüne bakın.
    Bir de 3. viteste 9000 devirde aynı hızda kullanırken hız kesmek için gaz kapatın ve hızınızın kaç saniyede düştüğüne bakın.

    Tabii ki 9000 devirdeyken gaz kestiğinizde 3. vitesin alt devirleri daha yavaş olduğu için daha çabuk yavaşlarsınız. Ayrıca düşük devirde ve yüksek viteste ani frenleme yapmak isterseniz tekerinizi kilitlersiniz. Yüksek devirde önce devir düşürerek yavaşladığınızdan bu risk en aza iner.

    Beyler ben kıvrak ve güvenli sürüşten bahsediyorum. Varsın benim kullanımımda 13 litrelik depom 300 KM'de bitsin.

    Ayrıca yüksek devirlerde motosikleti kullanmak zarar verseydi o kadar devir konmazdı merak etmeyin. Zaten bizim motosiklet 10600'de kesiciye giriyor. Sorun çıkaracak devirlere zaten çıkamıyoruz.

    Ben Kocaeli'den Ankara'ya ortalama 10.000 devirle gittim ve hava sıcak olmasına rağmen motosiklet hararet bile yapmadı. Motosiklet sadece üst devirlerde değil alt devirlerde de sıkıştırılır. Siz düşük devirlere dikkat edin bence.

    Tabi tüm bu söylediklerim yüksek devirli motosikletler içindir. Honda NC700 serisi bu konuda bir istisna mesela. Araba motoru var deniyor. Max 6000 devir var ve 5000küsürde kesiciye giriyor. Söylediklerinizi o motosiklette yapmanız normal olabilir, çünkü motosikletin yapısı buna elverişli. Düşük devirde de kıvraklığını koruyabiliyor, teker kitlemiyor.
    düşük devir ve hızlarda bile ani harketler,sıyrılmalar yapabiliyorum dostum..düşük devirlerde bile yüksek torku hissediyorsun bu motorda..30-40 lı hızlarda şehir içinde gitmek o kadar keyifli ki..ybr 125 imden hiçbir zaman böyle keyif alamadım..
    barodi ve ybalci bunu beğendiler.

  15. #15115
    tuc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2012
    Şehir
    adana/kozan
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Alıntı xismailaydin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tuc ve ybalci arkadaşlar, işin tekniğini ben de biliyorum merak etmeyin. Az devir, az yakıt vs.

    Ancak o devirlerde bizim motosikletler ne kadar güvenli? Ya da siz motosikleti TIR gibi kullanıyorsunuz. Her şey ağır ağır...

    Motosikleti kıvrak ve rahat kullanmıyorsanız nasıl sürüş güvenliği sağlayacaksınız? Kontra ve kıvırmaca(sweering) o söylediğiniz devirlerde çok iyi şekilde olmaz.

    Ayrıca 5. viteste 3000 devirde kullanırken hız kesmek istediğinizde gaz kapatın ve hızınızın kaç saniyede düştüğüne bakın.
    Bir de 3. viteste 9000 devirde aynı hızda kullanırken hız kesmek için gaz kapatın ve hızınızın kaç saniyede düştüğüne bakın.

    Tabii ki 9000 devirdeyken gaz kestiğinizde 3. vitesin alt devirleri daha yavaş olduğu için daha çabuk yavaşlarsınız. Ayrıca düşük devirde ve yüksek viteste ani frenleme yapmak isterseniz tekerinizi kilitlersiniz. Yüksek devirde önce devir düşürerek yavaşladığınızdan bu risk en aza iner.

    Beyler ben kıvrak ve güvenli sürüşten bahsediyorum. Varsın benim kullanımımda 13 litrelik depom 300 KM'de bitsin.

    Ayrıca yüksek devirlerde motosikleti kullanmak zarar verseydi o kadar devir konmazdı merak etmeyin. Zaten bizim motosiklet 10600'de kesiciye giriyor. Sorun çıkaracak devirlere zaten çıkamıyoruz.

    Ben Kocaeli'den Ankara'ya ortalama 10.000 devirle gittim ve hava sıcak olmasına rağmen motosiklet hararet bile yapmadı. Motosiklet sadece üst devirlerde değil alt devirlerde de sıkıştırılır. Siz düşük devirlere dikkat edin bence.

    Tabi tüm bu söylediklerim yüksek devirli motosikletler içindir. Honda NC700 serisi bu konuda bir istisna mesela. Araba motoru var deniyor. Max 6000 devir var ve 5000küsürde kesiciye giriyor. Söylediklerinizi o motosiklette yapmanız normal olabilir, çünkü motosikletin yapısı buna elverişli. Düşük devirde de kıvraklığını koruyabiliyor, teker kitlemiyor.
    kardeş vites yükseldikçe motor freni yapma oranı yavaşlar deneyebilirsin 5. viteste 6bin devirle giderken birde 2. viteste 6bin devirde giderken gazı çek bakalım hangisinde daha iyi devir düşürüyorsun.kontra tekniğini yapacağımız virajlar geldiği zaman devirli kullanırız zaten benim kast ettiğim şehiriçi ve uzun yolda sakin kullanılacaksa ki düşük hızlarda yüksek viteslerdede gayet kontra yapılabiliyor yarış pistinde değiliz sonuçta.acil hızlanmamız gerekirse zaten 6. vitesten 4. vitese düşmek yaklaşık 2-3 saniye gibi bir zaman sürüyor pek bir kayıp olmuyor sonucunda.frenleme konusunda ben sadece ön freni kullandığım için problem olmuyor genelde heryerde ön freni kullanıyorum.ön frene basınca arka tarafın yükü azalıyor düşük devirdede gitsem yüksek devirdede gitsem arka frene biraz dokunmayla arka zaten kitliyor ordada bir kayıp göremiyorum ben.tek katıldığım konu motor racing olduğu için yüksek devir çevirmesinde sakınca görmüyorum zararlı mıdır bilemem ama sakınca yoktur sonuçta racing motosiklete biniyorsun yüksek devir çevirebilmesi gayet normal, sıkıntı yaşatacağını zannetmiyorum yüksek devirlerin tek zararı bana göre yakıt ekonomisi %70-80 oranında dipgaz gidip geldiğimde 220 km'lik yolda depo bitiyordu şimdi %20-30 hızlı kullanmayla 315 km yol gitti o fark öğrenci için ne kadar değerli
    theplatoon ve barodi bunu beğendiler.

  16. #15116

    Üyelik
    14 Mart 2013
    Şehir
    İzmir - Bornova
    Alıntı ormankebabi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yan çantalar artçıyı rahatsız ediyor mu?
    artçı ile hiç kullanmadım. denerim müsait bir zamanda.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:26 ----------

    Alıntı xismailaydin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tuc ve ybalci arkadaşlar, işin tekniğini ben de biliyorum merak etmeyin. Az devir, az yakıt vs.

    Ancak o devirlerde bizim motosikletler ne kadar güvenli? Ya da siz motosikleti TIR gibi kullanıyorsunuz. Her şey ağır ağır...

    Motosikleti kıvrak ve rahat kullanmıyorsanız nasıl sürüş güvenliği sağlayacaksınız? Kontra ve kıvırmaca(sweering) o söylediğiniz devirlerde çok iyi şekilde olmaz.

    Ayrıca 5. viteste 3000 devirde kullanırken hız kesmek istediğinizde gaz kapatın ve hızınızın kaç saniyede düştüğüne bakın.
    Bir de 3. viteste 9000 devirde aynı hızda kullanırken hız kesmek için gaz kapatın ve hızınızın kaç saniyede düştüğüne bakın.

    Tabii ki 9000 devirdeyken gaz kestiğinizde 3. vitesin alt devirleri daha yavaş olduğu için daha çabuk yavaşlarsınız. Ayrıca düşük devirde ve yüksek viteste ani frenleme yapmak isterseniz tekerinizi kilitlersiniz. Yüksek devirde önce devir düşürerek yavaşladığınızdan bu risk en aza iner.

    Beyler ben kıvrak ve güvenli sürüşten bahsediyorum. Varsın benim kullanımımda 13 litrelik depom 300 KM'de bitsin.

    Ayrıca yüksek devirlerde motosikleti kullanmak zarar verseydi o kadar devir konmazdı merak etmeyin. Zaten bizim motosiklet 10600'de kesiciye giriyor. Sorun çıkaracak devirlere zaten çıkamıyoruz.

    Ben Kocaeli'den Ankara'ya ortalama 10.000 devirle gittim ve hava sıcak olmasına rağmen motosiklet hararet bile yapmadı. Motosiklet sadece üst devirlerde değil alt devirlerde de sıkıştırılır. Siz düşük devirlere dikkat edin bence.

    Tabi tüm bu söylediklerim yüksek devirli motosikletler içindir. Honda NC700 serisi bu konuda bir istisna mesela. Araba motoru var deniyor. Max 6000 devir var ve 5000küsürde kesiciye giriyor. Söylediklerinizi o motosiklette yapmanız normal olabilir, çünkü motosikletin yapısı buna elverişli. Düşük devirde de kıvraklığını koruyabiliyor, teker kitlemiyor.
    bu yorumlar güzel oluyor motosikleti tanımak için fırsat. saol yorumların için.

    motorun yüksek devirlerde keyifli olduğunu da farkettim. super sport olduğundan sanırım gaz açınca ayrı bir haz alınıyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:32 ----------

    Alıntı theplatoon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    düşük devir ve hızlarda bile ani harketler,sıyrılmalar yapabiliyorum dostum..düşük devirlerde bile yüksek torku hissediyorsun bu motorda..30-40 lı hızlarda şehir içinde gitmek o kadar keyifli ki..ybr 125 imden hiçbir zaman böyle keyif alamadım..
    ben de ybr 125 ten bu keyfi almamıştım katılıyorum yokuş çıkarken gaz verip yanda yokuşla cebelleşen 1.4 araçları sollamak gerçekten çok keyifli (tehlikeli şekilde değil yol bölünmüş yol )

  17. #15117
    Twin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 300 / MT-07-09 / 600RR
    Cümleten Selamın Aleyküm.

    Cbr 1 lt benzin ile kaç km gidiyor?
    100 km'deki ortalama yakıt değeri nedir?
    Tahmini değil de, kendi ölçtüğünüz değerleri yazarsanız çok sevinirim.

    Nasip kısmetse kışa doğru 250cc'ye geçerim diye düşünüyorum. Ninja ve Cbr arasında kararsızım. Hız olarak öyle aralarında ahım şahım bir fark yok ama şekil olarak Ninja daha çok hoşuma gidiyor. Hele yeşil rengi büyüleyici Parça konusunda Ninja'nın parçaları daha kaliteli gibi ama yedek parçası pahalı. Kışa doğru bir seçim yapıcak imkanımız olursa sizin verdiğiniz değer ve söylediklerinize göre bir seçim yapacağım.

  18. #15118
    xismailaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Voge 525 DSX
    Alıntı ybalci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    artçı ile hiç kullanmadım. denerim müsait bir zamanda.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:26 ----------



    bu yorumlar güzel oluyor motosikleti tanımak için fırsat. saol yorumların için.

    motorun yüksek devirlerde keyifli olduğunu da farkettim. super sport olduğundan sanırım gaz açınca ayrı bir haz alınıyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:32 ----------



    ben de ybr 125 ten bu keyfi almamıştım katılıyorum yokuş çıkarken gaz verip yanda yokuşla cebelleşen 1.4 araçları sollamak gerçekten çok keyifli (tehlikeli şekilde değil yol bölünmüş yol )
    Kocaeli'de Umuttepe'ye çıkan bir yokuş var. 3.0 motorlu araçlar bile zorlanıyor çıkarken. Ben CBR 250 ile 120 Km/S hız ile çıkıyorum o yokuşu.

    Yüksek devirlerde kullanmayı deneyin. Motosikletin yeteneklerinin arttığını ve daha kolay kontrol edebildiğinizi görünce bana hak vereceksiniz.
    theplatoon bunu beğendi.

  19. #15119

    Üyelik
    14 Mart 2013
    Şehir
    İzmir - Bornova
    Alıntı Twin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cümleten Selamın Aleyküm.

    Cbr 1 lt benzin ile kaç km gidiyor?
    100 km'deki ortalama yakıt değeri nedir?
    Tahmini değil de, kendi ölçtüğünüz değerleri yazarsanız çok sevinirim.

    Nasip kısmetse kışa doğru 250cc'ye geçerim diye düşünüyorum. Ninja ve Cbr arasında kararsızım. Hız olarak öyle aralarında ahım şahım bir fark yok ama şekil olarak Ninja daha çok hoşuma gidiyor. Hele yeşil rengi büyüleyici Parça konusunda Ninja'nın parçaları daha kaliteli gibi ama yedek parçası pahalı. Kışa doğru bir seçim yapıcak imkanımız olursa sizin verdiğiniz değer ve söylediklerinize göre bir seçim yapacağım.
    ninja çok yakar cbr a göre. baya fark eder.

    ben ölçümümü yazdım yukarıda. 100 km'de ortalama 2.90-2.95 civarı yaktı benim ölçümüme göre.

    ayrıca şekil olarak ninjayı beğenmeden önce çıplak göz ile siyah cbr gör bence sen resimlere aldanma. cbr çok daha şekilli ninjaya göre. ninja bana tipsiz geliyor.

  20. #15120
    ormankebabi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki ER-6n
    Ben şehir içi 4000-6000 arası kullanıyorum. Otobanda da 5500-7500 arası kullanıyorum. Gayet güzel hızlanıp yavaşlıyor. Sadece durmak için fren yapıyorum. Tek şikayetim otobanda takip mesafeme giren yavşaklar...
    avcagatay, ybalci, erdem_cengiz ve 2 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 20 kullanıcı var. (0 üye ve 20 misafir)

Bu Konudaki Etiketler