Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
09 Nisan 2013, 17:17
#13721
jakiyamayess adlı üyeden alıntı
lastik konusunda çok farklı görüşler var. irc lastiklerin nasıl davranacağını artık öğrendim. sınırlarını bilip ona göre kullanıyorum. kuru havada temiz asfaltta bir sorun çıkarmadı. ama zemin ıslandığında sınırlarını bilmek gerekiyor. pilot active ler belki daha iyi tutunma sağlar, denemedim ama sınırlarını bildikten sonra irc lastiklerle de idare edilebiliyor. önümüz yaz olduğu için yıpranmamış lastikleri değiştirmeye gerek yok bence. Frenleme konusu ise tecrübe ve lastik sınırlarıyla ilgili olduğu için hangi mesafede duracağını bildikten sonra hızını ve öndeki araçla mesafeni ona göre ayarlıyorsun.
tamamen katılıyorum. Bende 1.5 aydır kullanıyorum ve lastiklerin davranışı asfaltın yapısı, havanın durumuna, nemine, tüyüne, kılına herşeyine göre değişiyor. Frenleme konusunda daha 1.5 saat önce 50km hızla giderken önüme teyzenin tekinin atlamasıyla ani fren yapmak zorunda kaldım ve teyzeye çarpmadan 2 metre gibi bi mesafede zınk diye durdu. ama daha sonrasında yenibosnadan e5 e bağlanan yan yolda viraj sonunda araçların kırmızıda durmasıyla hafif dokunmama rağmen tahminen 30-40 km hızda arka teker kitledi ve balık kuyruğu yaptı ki allahtan ön fren durdurdu. Ayrıca logar kapakları tramvay demirleri üzerinden geçerkende çok dikkat etmek gerekiyor. Bir kere tramvay rayında bir kerede logar kapağında motorun arkası kaydı. allahtan yavaş sürüyorum bişi gelmedi başıma. Belkide o zamanlar lastiklerin rötajı bitmediğindendir bilemem. o yüzden ıslak zeminde ve virajlarda 50 nin üzerine çıkmıyorum. Ama dikkatli kullanılıp sınırlarımızı bildikten sonra allahın izniyle başımıza bişi gelmez. =) herkese kazasız belasız sürüşler.
Reklamlar
-
09 Nisan 2013, 17:33
#13722
tamam doğrudur,
benim ani yavaşlamalarım normal asfalt yolda dümdüz giderken oldu, ve ön fren ağırlıklıydı
farklı bi lastik kullanmadan irc lastiklere iyi diyemem, ama beni hiç düşürmedi,
arka tekerin kitlendiği bende 1 2 defa oldu, ondan sonra kendim kitleme denemeleri yaptım, hala yapıyorum
işte bana normal geliyo bu kitlenme, lastik değiştirince kilitlenmicek mi?
kullanım tarzıyla da alakası vardır heralde
bi keresinde de ara yola girecekken arkamı kontrol etmek için kafamı çevirdim, önüme döndüğümde önümdeki araç çok yavaşlamıştı,
30km küsürle gidiyodum, araca yakındım, panikledim önfirene asıldım, neden bilmiyorum gidonu da sola kırdım
ön tekerlek kitlendi, aracın tamponuna dokundum ve sağa yattık motorla beraber,
bu durumda hangi lastik olursa olsun kurtaramazdı diye düşünmüştüm, bilmiyorum
-
09 Nisan 2013, 17:43
#13723
Tecrüben olacak, İstanbul trafiği gibi hesapların tutmadığı bir ortamda olmayacaksın o zaman irc ler idare eder. Bu arada ben ne kadar dengeli frenleme yapmaya çalışsam da arka lastiği genellikle kitliyordum,acemiliğime verdim. Bakalım pilot activlerde 200 km yaptım daha , konuşmak için erken. Bu arada farkettiğim bi şey var , şu eds yüzünden millet ışıklarda panik yapıp daha sarının yanmasına 2-3 saniye kala ani frenle duruyorlar, Silivrikapı' da başımıza geldi, amcanın teki yeşil yanarken durdu, aracı kardeşim kullanıyordu abs falan direksiyonu kırdı çarpmadan durdu , tam ohh dedik güüüm diye bize arkadan bi megan çarptı, yeşil yanınca en öndeki uzadı hemen. Aynı olayı Bakırköy'de de gördüm, beyaz bir golf sarı ışıkta ani frenle durdu, arkadaki iki aracı da kendine ekledi tabi. Özellikle ışıklarda şeritlerin boş kısmında (bulabilirseniz tabi) sürün. Bu arada havalar da usandırdı be kardeşim, cumartesi nasıldı dün ve bugün nasıl böyle ya
@effacia
2 kez de benim başıma geldi anlattığın, önde tek disk var o da sağda, kitleyince sağa yatıyor hemen ,koruma takozları yüzünden grenaja hiç hasar almadım, rizoma elcik topuzunu da uzunlarıyla değiştirdim,başka bi marka tabi , ikisine 15 tl verdim, o da işe yarıyor. Geçen hafta aneste benim elcik topuzlarına baktım, paketin üstünde 49 euro yazıyor
ASPANDA BÜRKÜT, JERDE KÖKBÖRÜ BOL
-
09 Nisan 2013, 18:42
#13724
seigen adlı üyeden alıntı
Neresi orası
?
Aydın daglarının eteklerinden denilenilir
-
09 Nisan 2013, 19:04
#13725
avcagatay adlı üyeden alıntı
3500liralık aksesuar koydurmuşmuş arkadaş motorun üstüne. Akşam oldu mu evde 2 yumurta kırar yanına da çay demler bu motor...
-
09 Nisan 2013, 20:35
#13726
avcagatay adlı üyeden alıntı
evlatlar ve sahıplerı dıyelım
kakare adlı üyeden alıntı
şu diğerini es geçte kırmızı grenaj çok güzel duruyo ya... İçim gitti, adam yurtdışından getirttişmiş sanırım ne kadara patlamıştır acaba grenajlar...
boyatmak cok daha mantıklı ya da kaplatmak bu kadar ısteklıysenız. fazladan grenaj nereden baksanız 2 boya parasına gelır en çinlısınden
enzo1903 adlı üyeden alıntı
3500liralık aksesuar koydurmuşmuş arkadaş motorun üstüne. Akşam oldu mu evde 2 yumurta kırar yanına da çay demler bu motor...
bı bız koyamadık aksesuar parasını ustune
-
09 Nisan 2013, 21:58
#13727
irc lere iyi lastik demek michlene metzellere hakaret olur kötü-idare eder arası bir lastik. Tek kişi kullanımda düşük süratte bile 50km/h gibi arka teker çok rahat kitliyor yağmurda özellikle yeni yağmaya başladığında kenara çek bekle. Sadece iyi ısındığında 20km+ üzerinde diyelim asfalt güzelse tutmaya başlıyor 100-110 viraja yatırıyorum sorun olmuyor ama tedirgin oluyorum. Durum varsa değiştirilmeli ama insan 10 bin lira verip daha 1000km bile yapmadan lastik almak tabiki böyle orta alt sınıf motorda adama koyuyor. Ben fazla km yapmadığımdan ve 2. motor olduğundan 5-6bin yapmadan değiştireceğimi sanmıyorum ama uzun vade de kullanıcak olan arkadaşlar değiştirmesini öneririm. Cbf150 de bile michlen ile lastiği değiştiren arkdaşlar başka motora biniyor gibi oluyoruz dediler inanın abartmıyolar motorun yoldaki karakteristiği değişiyor verdiğin paranın karşılığını alıyosun
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
-
09 Nisan 2013, 22:30
#13728
Lastik performansı ile ilgili ben bir sıkıntı yaşamadım.Bilmiyorum belki ben çok zorlamadığımdan,temkinli gittiğimdendir..
Ancak şu var ki; mesela cbf 150 lerdeki lastikler bizimkilerden daha iyi değil sanıyorum,ancak ben o motosikletin lastiklerinden bir şikayet olduğuna denk gelmedim.Çünkü o modelin kullanıcıları beklentileri ona göre tutmuşlar.Ama 2yıldan fazladır gözlemlediğim bir şey var ki: o da bizim motosikletin (tasarımından dolayı olduğunu düşünüyorum) sahiplerinin motosikletten beklentileri yüksek tutmaları..
Tabii ki tamamen normal durumda giderken lastiklerin azizliğine uğrayan arkadaşları ayrı tutuyorum.
Yanlış anlaşılmasın lastikler iyi de demiyorum.Sadece belki biz biraz beklentiyi yüksek tutuyoruzdur..
Bu arada Barkın'ın kurye arkadaşlarla yaptığı kısa bir röportaj vardı,geçen gün denk geldim(youtube da olması lazım)
Oradaki bir arkadaş şunu söyledi;abi anadolu yakasının insanı trafikte daha kontrollü,avrupa yakası beşiktaştan sonra berbat..Her an her şey olabiliyor,adamlar aradan geçmeyelim diye üstümüze kırıyor kapalı trafikte..
Yıllardır aynı şeyi düşünüyorum,adam duygularıma tercüman olmuş resmen..
Anadolu yakasında trafik çok daha katlanılabilir..Her iki yakada da yaşamış,trafiğiyle boğuşmuş biri olarak söylüyorum bunu..
-
09 Nisan 2013, 22:52
#13729
rummenigge adlı üyeden alıntı
Lastik performansı ile ilgili ben bir sıkıntı yaşamadım.Bilmiyorum belki ben çok zorlamadığımdan,temkinli gittiğimdendir..
Ancak şu var ki; mesela cbf 150 lerdeki lastikler bizimkilerden daha iyi değil sanıyorum,ancak ben o motosikletin lastiklerinden bir şikayet olduğuna denk gelmedim.Çünkü o modelin kullanıcıları beklentileri ona göre tutmuşlar.Ama 2yıldan fazladır gözlemlediğim bir şey var ki: o da bizim motosikletin (tasarımından dolayı olduğunu düşünüyorum) sahiplerinin motosikletten beklentileri yüksek tutmaları..
Tabii ki tamamen normal durumda giderken lastiklerin azizliğine uğrayan arkadaşları ayrı tutuyorum.
Yanlış anlaşılmasın lastikler iyi de demiyorum.Sadece belki biz biraz beklentiyi yüksek tutuyoruzdur..
Bu arada Barkın'ın kurye arkadaşlarla yaptığı kısa bir röportaj vardı,geçen gün denk geldim(youtube da olması lazım)
Oradaki bir arkadaş şunu söyledi;abi anadolu yakasının insanı trafikte daha kontrollü,avrupa yakası beşiktaştan sonra berbat..Her an her şey olabiliyor,adamlar aradan geçmeyelim diye üstümüze kırıyor kapalı trafikte..
Yıllardır aynı şeyi düşünüyorum,adam duygularıma tercüman olmuş resmen..
Anadolu yakasında trafik çok daha katlanılabilir..Her iki yakada da yaşamış,trafiğiyle boğuşmuş biri olarak söylüyorum bunu..
Beklentiyi yüksek tutuyor derken zaten bu motor 150km/h+ üzerine çıkabilen bir motor bu tarz motorlarda lastiklerin biraz daha iyi olması gerektiğini düşünüyorum,yani grenajın plastiğinden,koltuğun derisinden,elciğinden manetinden ödün ver ama lastikten ödün vermemeleri lazım bence yani 10bin lira veriyorsak az gibi görünsede iyi para daha kaliteli lastik koymaları lazım bence bu arada cbf in lastikleride aynı sadece cbfin yaptığı hız 100-110 gazı bırakınca zaten motor 70 lere düşüyor o yüzden bize göre daha az sıkıntı yaşıyolar. Kendimde kullandım oradan biliyorum mesela bir 1000rr a yada 600rra shinko lastik takanlarda var iyi gidiyor diyolar ama para sorun değilse herkes michlen metzeller takar.
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
-
10 Nisan 2013, 01:15
#13730
ASPANDA BÜRKÜT, JERDE KÖKBÖRÜ BOL
-
10 Nisan 2013, 01:56
#13731
Bu pazar günü gene bir aile toplantısında Tuzla'ya gidildi köftecilere, 2 araba + birde ben cbr250R'ımla
herşey iyi hoştu yendi içildi sonuçta herkes yoluna tabi, ben motorla çıkıcam mekanın önünde motor, atladım çalıştırdım benim düldülü...
babamın yanına gelince hemen damladı tabi ''at bakalım beni arabaya kadar'' demez mi, hayır onu geçtim daha motorun arkasına nasıl oturulur bilmeyen adam oturdu ve
hadi sür dedi, madem sıkı tutun o zaman yaklaş falan dedimsede dinletemedim.. Oturdu arkama motoru zor tuttum yeminlen babam 80 kg...
Olayı canlandırmak için temsili '' PAİNT TERK '' tekniğiyle çizim yaptım [ paint'in günahı olmaz, olduğu kadar idare etmek lazım ]
motora atladı iyi hoş, tam göremedim kimbilir nasıl bindi... Her nasılsa atladı işte biner binmez ellerini benim korumalı montun ceplerine soktu, kendisi dimdik arka koltukta ne olduğunu da anlayamadım
Baba dedim ellerinle sarıl bana '' yok yok devam et sen'' demez mi. Neyse bi 100-150 mt kadar sürdüm sonra indirdim, eve gittik konuşma konuşmayı açtı
''sen daha arkana birini alcak kadar iyi değilsin '' demez mi gene, anlatamadım da doğru bindin de ben mi süremedim diye ne sarıldı ne de şu ellerini tutturabildi...
garip bir deneyimdi, kısacası gerçekten artçılarda çok önemli
Konuşmadan kısa bi özet geçmeden kimseyi almamak gerekirmiş öğrenildi.
Tamam ben daha çömezim kabul ama bu kadarda olmaz ki be baba
Uploaded with ImageShack.us
'' hayat ancak ölümle yüzyüze gelince anlam kazanır. ''
-
10 Nisan 2013, 06:07
#13732
chemical adlı üyeden alıntı
Beklentiyi yüksek tutuyor derken zaten bu motor 150km/h+ üzerine çıkabilen bir motor bu tarz motorlarda lastiklerin biraz daha iyi olması gerektiğini düşünüyorum,yani grenajın plastiğinden,koltuğun derisinden,elciğinden manetinden ödün ver ama lastikten ödün vermemeleri lazım bence yani 10bin lira veriyorsak az gibi görünsede iyi para daha kaliteli lastik koymaları lazım bence
bu arada cbf in lastikleride aynı sadece cbfin yaptığı hız 100-110 gazı bırakınca zaten motor 70 lere düşüyor o yüzden bize göre daha az sıkıntı yaşıyolar. Kendimde kullandım oradan biliyorum mesela bir 1000rr a yada 600rra shinko lastik takanlarda var
iyi gidiyor diyolar ama para sorun değilse herkes michlen metzeller takar.
150km yapıyorda ne kadar sürede nasıl yapıyor bunuda düşünmek lazım ben cbr250r de kullandım hyosungta vede cbf150de cbfte Duro marka lastikler kullanılır IRC ten iyi olduğunu düşünmüyorum ayrıca cbr250r ın arka lastiğine gelen kuvvet aşa yukarı belli bu aleti herkim düzgün sınırlarını bilerek kullanırsa ırc ler gayet yeterli he 600-1000lik sürüyormuş edasıyla kullanıyosan yetersiz misal benim arkadaşlarım var cbr250r lı adamlar paso yanlamaya çalısıyor bundan mutluluk duyuyorlar bu adamlara ırc ölümcül sonuçlar getirir EDIT: İŞİN ÖZÜ AMAÇ KULLANIM TARZI YAĞMURLU HAVADA VEYA BUZLU YOLDA NE MARKA OLURSA OLSUN FARK ETMEZ
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
-
10 Nisan 2013, 10:55
#13733
kaan insan babasını biraz daha yakışıklı çizerdi be dostum
-
10 Nisan 2013, 11:07
#13734
avcagatay adlı üyeden alıntı
Tecrüben olacak, İstanbul trafiği gibi hesapların tutmadığı bir ortamda olmayacaksın o zaman irc ler idare eder. Bu arada ben ne kadar dengeli frenleme yapmaya çalışsam da arka lastiği genellikle kitliyordum,acemiliğime verdim. Bakalım pilot activlerde 200 km yaptım daha , konuşmak için erken. Bu arada farkettiğim bi şey var , şu eds yüzünden millet ışıklarda panik yapıp daha sarının yanmasına 2-3 saniye kala ani frenle duruyorlar, Silivrikapı' da başımıza geldi, amcanın teki yeşil yanarken durdu, aracı kardeşim kullanıyordu abs falan direksiyonu kırdı çarpmadan durdu , tam ohh dedik güüüm diye bize arkadan bi megan çarptı, yeşil yanınca en öndeki uzadı hemen. Aynı olayı Bakırköy'de de gördüm, beyaz bir golf sarı ışıkta ani frenle durdu, arkadaki iki aracı da kendine ekledi tabi. Özellikle ışıklarda şeritlerin boş kısmında (bulabilirseniz tabi) sürün. Bu arada havalar da usandırdı be kardeşim, cumartesi nasıldı dün ve bugün nasıl böyle ya
bilmiyorum ne kadar doğru ama ben ışıklarda genellikle arabaların arasına girmeye çalışıyorum. her zaman olmasa da özellikle ani yavaşlamalarda bunu yapmaya çalışıyorum. böylece bi araba duramayıp arkadan çarpacaksa en azından arasında olduğum araçlar hızını keser diye düşünüyorum. araçların arasına girmediğim zamanlarda boş şeritteysem arkama araba gelene kadar aynadan gözümü ayırmıyorum. duramayıp çarpacak biri olursa en azında tepki veririm.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:00 ----------
(tepki: motoru bırakıp kaçmak )
-
10 Nisan 2013, 12:30
#13735
chemical adlı üyeden alıntı
irc lere iyi lastik demek michlene metzellere hakaret olur
kötü-idare eder arası bir lastik. Tek kişi kullanımda düşük süratte bile 50km/h gibi arka teker çok rahat kitliyor yağmurda özellikle yeni yağmaya başladığında kenara çek bekle. Sadece iyi ısındığında 20km+ üzerinde diyelim asfalt güzelse tutmaya başlıyor 100-110 viraja yatırıyorum sorun olmuyor ama tedirgin oluyorum. Durum varsa değiştirilmeli ama insan 10 bin lira verip daha 1000km bile yapmadan lastik almak tabiki böyle orta alt sınıf motorda adama koyuyor. Ben fazla km yapmadığımdan ve 2. motor olduğundan 5-6bin yapmadan değiştireceğimi sanmıyorum ama uzun vade de kullanıcak olan arkadaşlar değiştirmesini öneririm. Cbf150 de bile michlen ile lastiği değiştiren arkdaşlar başka motora biniyor gibi oluyoruz dediler inanın abartmıyolar motorun yoldaki karakteristiği değişiyor verdiğin paranın karşılığını alıyosun
o zaman paraya biraz daha kıyıp birer michelin almak lazım motoru sürerken ne zaman lastik kitleyecek diye düşünme derdinden kurtulmak lazım
-
10 Nisan 2013, 12:38
#13736
Alper Kaya adlı üyeden alıntı
150km yapıyorda ne kadar sürede nasıl yapıyor bunuda düşünmek lazım ben cbr250r de kullandım hyosungta vede cbf150de cbfte Duro marka lastikler kullanılır IRC ten iyi olduğunu düşünmüyorum ayrıca cbr250r ın arka lastiğine gelen kuvvet aşa yukarı belli bu aleti herkim düzgün sınırlarını bilerek kullanırsa ırc ler gayet yeterli he 600-1000lik sürüyormuş edasıyla kullanıyosan yetersiz misal benim arkadaşlarım var cbr250r lı adamlar paso yanlamaya çalısıyor bundan mutluluk duyuyorlar bu adamlara ırc ölümcül sonuçlar getirir EDIT: İŞİN ÖZÜ AMAÇ KULLANIM TARZI YAĞMURLU HAVADA VEYA BUZLU YOLDA NE MARKA OLURSA OLSUN FARK ETMEZ
Lastik ömrü bitmeden değiştirmeyi gerekli bulmadım, 21 bin km irc kullandım, son 5 bin km'dir michelin var. Marka fark ediyor, açıkça söyleyeyim . IRC cidden zayıf halka, lastiğe göre kullanımı limitleniyor, en önemlisi fren performansı michelin'de çok daha iyi.
-
10 Nisan 2013, 12:42
#13737
chemical adlı üyeden alıntı
Beklentiyi yüksek tutuyor derken zaten bu motor 150km/h+ üzerine çıkabilen bir motor bu tarz motorlarda lastiklerin biraz daha iyi olması gerektiğini düşünüyorum,yani grenajın plastiğinden,koltuğun derisinden,elciğinden manetinden ödün ver ama lastikten ödün vermemeleri lazım bence yani 10bin lira veriyorsak az gibi görünsede iyi para daha kaliteli lastik koymaları lazım bence
bu arada cbf in lastikleride aynı sadece cbfin yaptığı hız 100-110 gazı bırakınca zaten motor 70 lere düşüyor o yüzden bize göre daha az sıkıntı yaşıyolar. Kendimde kullandım oradan biliyorum mesela bir 1000rr a yada 600rra shinko lastik takanlarda var
iyi gidiyor diyolar ama para sorun değilse herkes michlen metzeller takar.
kesinlikle 120+ yapabilen bi motorda böyle uyduruk bi lastik kullanmaları çok kötü bi durum bende ybr 125 kullandım bi sene ama onda yababileceğin şeyler belli aynı durum cbf 150 için de geçerli. bende düşük hızlarda kullanmama rağmen ark tekeri bi kaç kere yanımda gördüm hele ki yüksek hızlara çıkabilen bi motosiklete bu lastikleri takmaları çok saçma yüksek hzla giderken ani bir frende neler olur ne gelir başıma biiiiilmiyorum zaten motoru kullanırkende bunları düşünmeyi hiç istemiyorum. Bilmiyorum motorumu daha almadım ama uzun süredir kullanan arkadaşlarında eminim bu lastiklerde başından oldukça güzel(!) olaylar geçmiştir .
-
10 Nisan 2013, 14:16
#13738
dün akşam yaş asfaltta ön lastiği denedim
sonuç kötü, hemen kilitlendi
ardından kuru asfalt buldum, ikisini karşılaştırabildim, öyle feci şekilde sert de basmadım ama ıslak yolda gerçekten çok kolay kayıyo lastikler
zaten yağmurlu havalarda hızlanmayı yavaşlamayı yumuşak yapıyorum, bu sebeple farketmemişim
şimdi arada kaldım, lastikleri değiştirsem mi diye, sonuçta ucuz bi şey değil...
-
10 Nisan 2013, 17:54
#13739
racinglerle yaptığımız yayla gezisi
-
10 Nisan 2013, 21:24
#13740
Yahu girmeyim diyorum artık şu lastik muhabbetine ama:D Allah aşkına ıslak zeminde istersen 5000 tl ye lastik bul kaymasın bende gidip alacağım:D
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 23 kullanıcı var. (0 üye ve 23 misafir)
Bu Konudaki Etiketler