cbr250 154te kesiciye giriyor zaten hyo ve ninja çift silindir olduğu için son hızda 15-20km/h daha fazla yapar cbr250 ye göre. Zaten 130+ km/h üzeri 250cc için uygun değil zaten motorun sesinden de bunu rahatlıkla anlıyosun ister istemez tedirgin oluyorsun buda sürüşüne yansıyor o yüzden 250cc için bu hızlar gerekli değil. Bence bu kategoride son hız değil 0-100 hızlanması daha önemli çünkü bu tip düşük cc motorlar şehir içi ve kısa mesafe hedeflenerek yapılıyor dolayısıyla dur kalklarda ışıklarda bu hızlanma bize daha çok lazım. Kendimde cbr250 kullanıyorum yanlı olarak yorum yapmıyorum ama 250cc kategorisinde honda servisiyle,parçasıyla,piyasasıyla diğer markalardan önde zaten cbr250 çift silindir olsaydı ninja ve hyo tercih eden çok çok az olurdu ben +15-20km/h yerinde daha düşük yakıt tüketimini,daha ucuz yedek parça ve servis ağını tercih ederim.
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
1.viteste giderken çok çukurlu yollarda engebeli yollarda motosiklet sallandıkça gaz tepkimesi değişiyor kontrolüm dışında hızlanıp yavaşlıyor motosiklet ellerimi hiç sıkmıyorum gevşek bırakıyorum gidona yapışıyor dizlerim dirsekler el hizasından biraz aşağıda tutuyorum.Ama genede ufak bir çukurda motorsikletim cbr 250 kontrolum dışında sanki tepki veriyor.buna alışabilirim sanıyorum sizde bu şekilde oldumu hiç olduysa çözümü nasıl buldunuz?
birde bunun daha tehlikeli olan bir örneğini vereyim:yüksek hızlarda görmediğiniz ani bir çukura girdiniz diyelim motosiklet sizi amortisordan dolayı esnetti kaldırıp indirtti sizi seleye o sırada elinizde gazda :peki o gaz ayarını yapan eliniz bileğiniz o sallanma esnasında gazı kesebilirde kökleyebilirde .çözümü ne arkadaşlar.bizim hergün kullandığım dandik bir yol var çok yavaş ilerliyor yol çünkü full çukur dolu irili ufaklı kaçacak yer yok çukurlardan
ayrıca başka yerlerdede tümsek kasis vs karşılaşıcaz hızlı geçtik diyelim pozisyonunuz duruşunuz nasıl olucak?
Kardeşim cbr nasıl 154'te kesiciye giriyor ben 5. viteste bir keresinde 156 gördüm (ilk başlarda 150 de kesiciye giriyordu sonradan 156'ya kadar çıktı bende şaşkınım) ki bunun 6. vitesi var.Hyoların yaptıkları süratleri bakımlı bir cbrde yapabilir bence düz yolda belki çok az farkla hyo uzar diye düşünüyorum ama inişte cbr yakalar ben güveniyorum cbr'me vallahi.bir ninja ve hyo olsada denesek adanada .15-20 km az bir sürat değil ben o kadar fark olacağını hiç düşünmüyorum.çünkü hafif mehilli bir otobanda 172'ye oturuyor benim motorum hemde sonrasında rampada da hızını kesmeden devam edebiliyor (geriden yellenerek geldiği için yavaşlayıp geri hızlandıralım desek 165 te felan kalıyor ) hyoların ve ninjanın süratlerine bakıyorum hele ninjanın bir videosu var düzlükte 160'ı geçirememiş birazdan izlediğim videolarıda paylaşırım bende diyorum hyo ve ninja sorunsuz 180 yapıyor. yokmuş öyle dünya (Not:Süratlendik motorun üstüne yatıyorum ben kafayı depoya dayayıp ön camdan bakıyorum belki videodakiler kafayı eğmiyorlardır )
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:41 ----------
Abi motoru rölanti seviyesinde yavaş kullanıyorsundur ondandır o bence.biraz daha hızlanıp 2. vitese atsan (15 km hız) sorunun bir miktar azalacaktır diye düşünüyorum çünkü 1. viteste benim motorda öyle ani tepkiler veriyor.Yüksek hızda çukura girileceği zaman ayaklar amortisör görevi görüp kişiye kaldırıp geri indirtiyor gazla ilgili bir problem olmadı çünkü hızlı giderken viteste yüksek oluyor aşırı tepkiler veremiyor hatta tepki bile vermiyor sabit gidiyor doğru oturuş pozisyonunda oturuyorsanız
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:44 ----------
ninja: http://www.youtube.com/watch?v=lb_43t1mcJA
burda biraz daha hızlı gitmiş http://www.youtube.com/watch?v=OBw_D5SBf8U
hyosung: bu inişte cbr de 175 felan yapar bence http://www.youtube.com/watch?v=JGThfB2a_u4
http://www.youtube.com/watch?v=EUEceGCRjc8
O değilde öyle çok hız karşılaştırması yaptım pekte sevmem halbuki bir an aklıma altın elbiseli adamın videosunda cbr için en hızlısı değil o kesin demişti kafam karıştı bir bakayım dedimde diğerleride aşırı gitmiyor varsa varsa 10 km olsun hadi
@chemical
Gearing commander'dan bakınca redline'ı 170 km/h'de.
http://www.gearingcommander.com/ Burada maks. rpm'i 10500 yapınca görülebiliyor.
Göstergede 176 gördüğümde bile ibre kırmızıda değildi. Göstergenin 10% hatasını da düşünürsek üst hızlarda stock haliyle redline'a girmek mümkün değil. Rüzgar direncini yenip 10500 rpm'e çıkamıyor.
Ama devir kesiciye sinirlenip 2 kere girdiğim oldu , en azından çalıştığını gördüm.
Motorumuzun dyno testi.185 km de normalde kesicide.Ama motorla oynama yapmışlar egzoz felan devir kesici iptali ile neler görmüşler testte
http://www.youtube.com/watch?v=sNjirux8rI0
ne gerek var olur mu?
standardından fark yaratmak en buyuk zevktır...
buradakı zaten standalone beyın ıle hava yakıt karısımı ellenmıs,devır kesıcısı ıptal edılmıs egzoz ve muhtemelen fıltre ıle guclendırılmıs bı cbr.
ısın guzel tarafı sadece dyno uzerınde ayar yapmamıslar motora zarar vermemek ıcın afr yı de(aır-fuel ratıo-hava yakıt karısımı) kontrol etmek ıcın wıdeband bıle baglamıslar
merak etmeyın bu sekılde profosyonel modlar stock halde cok zorlamadıkca motora zarar vermez
gece vardiyasında canım sıkıldı bi resim çektirim dedim
belki burayı bilirler istanbulda oturanlar:D
Uploaded with ImageShack.us
herkese iyi günler, cbr 250 r a yan çanta takmak istiyorum
kappa k40 gibi ancak yan çanta demirlerini hiçbir yerde bulamadım
böyle bir projesi veya bilgisi olan varsa beni de bilgilendirebilir mi acaba?
bir de DURO 140 70 17 lastik kullanan varsa performansı nasıldır acaba fiyatı cidden uygun çünkü bi de
motora zarar vermeyecek bir xenon kaça mal olur bize ?
şimdiden teşekkürler
arkadaslar branda ile motoru orterken nelere dikkat ediyorsunuz?
Tesekkurler
arkadaşlar youtube da gördüğüm bir videoyu sizlerle paylaşmak isterim;
2012 cbr 250r 0-100 5.2 sn
'78 Peugeot GL 10 - '06 Monero Angel 150 - '05 Kanuni Seyhan 150 - '07 Hyosung Gt 250 R - '12 Hyosung Gt 250 R - '05 Honda CBR 600 F - '08 Honda CBR 600 RR
on dıslı degıstırmıs ve egzoz takmıs sadece.
sonra kadran sapıtması ıcın gereklı olan alet-edavatla desteklemedıgı ıcın 100kmh yapmıs gıbı sevınmıs
takdır ettım,ehhee
cbr 250'nın atmosferık olarak 5.2 sn yapması ımkansız gıbı bısey. 350-400cc stroke yapmak lazım vs vs. ya da daha az para harcayıp turbo yapmak lazım kı bu da 35-40bg lere tekabul eder en ıyı ıhtımal.o gucte bıle 5.2 zor. zira standartı 8-8.5sn de 100kmh goren bı aletın 3sn hızlanması ıcın OLDUKCA guclenmesı ya da hafıflemesı gerek.e zaten 150kg dry weıghtı olan bı aletın 10kg bıle (sası degısımı harıcı) zayıflaması mumkun degılken,bu vıdeo bıraz IBRETLIK paylasım (!) olmuş
arkadaslar biraz fazla soruyla geliyorum bu aralar ama acemi hevesi iste kusuruma bakmayin 2.el aldgm motorumla arkadasm 1-2 tur atarken zincir sesinin biraz fazla oldgnu hissettm. sizlerde yasadinizmi bunu? ayrica motorum 9000kmde. en son 6000 bakimi yapilmis. sizce 12000 i beklemeden yag zincir vs kontrolleri icin servise gotureyimmi?
Tesekkurler
zıncır gergı ayarını arada bır yaptırmakta fayda var,bakım vs zamanları gelmeden.
2.5cm cıvarı olması lazım dıye hatırlıyorum cbr 250de.elınızle kontrol ettıgınızde cok fark varsa bu degerden kesınlıkle zaman gecırmeden ayarını duzelttırın.
cekıs-yakıt herseyı etkılıyor...
Arkadaşlar zincir yağı/temizleyici sprey ararken nette bir ürüne denk geldim fiyatı uygun geldi ikili set için.Gözümden kaçırdığım bişey mi var acaba
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-motosiklet-wurth-motosiklet-zincir-temizleme-sivi-ikili-yag-seti-114960445/detay/
Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)