Arkadaşlar ben motorumda 1. vitese geçmeme problemini tekrar yaşadım bugün birkaç defa Böyle bir sorunla karşılaşan oldu mu daha önce? Sebebi ne olabilir? Servise götürsem mi? Işıklar neyse de yokuş çıkarken insanın yüreğini hop ettiriyor.
Motor boştayken vites atmak isterseniz çoğu zaman geçmez biraz ileriye veya geriye doğru hareket ettirmek gerekiyor.Eğer hareket halindeyken zaten tek vites değiştirirsiniz böyle bir sorunda olmaz.
ilk aldığımda motora 50 tl lik benzin aldım ve dün itibarıyla 200 km olduğunda tek dişe düştü.biraz fazla yakıyor gibi geldi.Rodaj dönemiyle alakalıdır diye düşünüyorum ama bu kadar farkettirmesi normal mi sizce?yani bi 50 km daha gitse yedeğe geçmeden önce 50 tl lik benzinle 250 km falan gtmiş olcak buda km de 20 krş eder? ben mi çık kıllatıyorum acaba sizde değerler nasıl? özellikle hala rodajda olan arkdaşlar yakıt durumunu hiç kontrol ettiniz mi acaba?
2 Teker bir başka !
Beyler normal o durum, sorun yok Debriyaj bırakılıp sıkılırsa veya motosiklet bikaç cm hareket ettirilirse dururken 1. vitese geçer. İşin dorusu motosiklet durmadan zatn 1. vitese geçmiş olmanız lazım.
He herşeye rağmen rodaj yağı değişiminden sonra bu sorun çok çok nadir yaşanacak. Bunun sebebi parçaların alışması v.s gibi etkenlerden çok sizin motosikletinize alışmış olmanız olacak
Ayrıca bu bir sorun değil, sağlıklı çalışan her aktarma motosiklet durduğunda karşılık gelmeyen dişlilere kaçırmaz zaten. Dururken geçiyor olmasındansa, geçmemesi daha normal
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:12 ----------
Göstergeye aldanmayıp bir kez yedeğe düştüğün ana kadar kullanmayı dene ki kullanım tarzınla yapabildiğin yolu aşağa yukarı kestirebiliyor ol. En güzel ölçüm şekli bu
Sonra göstergeyi okuma şeklinde kendine göre şekillenecek zaten. Bu şekilde hata payı çok çok düşük olur
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
@siegen ya açıkçası yine shoei almış ama neotec bunun modeli. aksilik olmazsa 2014 yazında enduroya geçmeyi planlıyorumda. hem onun için daha ideal geldi bana. Shoei kenan sofuoğlunun da markası arkadaşlar sırf ona destek için bile alınır kaldıki kaskların kalitesi de baya iyi.
bu arada fuarda schubert satan bir yer görmedim ben. var mıydı?
1. vites problemini ilk benim superlight 150 de yaşamıştım. hatta bi süre yolda kaldım zannetmiştim bu yüzden. bari motoru güvenli bi yere çekiyim diye elimde götürdüm. yorulduğum bir noktada dur la bi daha deniyim dedim ve vitese geçti. öyle saf bi şekilde öğrenmiştim bu sorunu. yani dişlileri biraz hareket ettirdin mi geçiyor vitese.
motorun trafiğe çıkışının 1. yıl dönümünde 13bin kmyi geride bıraktık geçen hafta. yaz kış binmeme rağmen çok şükür herhangi bir arıza çıkarmadı şimdiye kadar.
istatistiklere geçmesi açısından bir de yakıt kullanımı bilgisi veriyim: 3,3 -3,5 lt/100km
yok ondan hata payım bile olsa 4 litrelere yakın bi değer çıkacak olması şaşırtıyor beni.çok sert kullanmıyorum normal 4-5 devirlerde yumuşak seyrediyorum genelde.arada sırada yüklendiğim oluyor tabi ama sürekli öyle kullanmıyorum.bide bu 200 km nin 60-70 km si 2 kişiyleydi hep.oda farkettirirmi baya?
2 Teker bir başka !
Abi rodajdayken artçı alma mümkünse hatta mümkün değilse bile alma Tabi o da etkiler ama yakıtın artmasından önce daha büyük kalıcı sonuçlar doğurabilir, dikkat et özellikle o konuya ve dik yokuşlara ( bunlar kılavuzda yazıyor olması lazım zaten )
Bu aletle 2.7lt/100km görülebiliyor, yani sanmıyorum rodajda bile olsa 4-5k devirlerde kullanımla 4lt ulaşabileceğini. Zaten canını alarak kullananlar bile ulaşamıyor o sarfiyata
Eyv başka bi motosiklet kullanıyorum ama gösterge mevzusu hepsinde yanıltıcıdır zaten. Ben tek dişe düştüğümde İstanbul içi artçılı 80 km yapıp + üstüne birde artçılı Bursa' ya gitmiştim ve hala yedeğe düşmemişti
Gösterge düşündüğünden daha yanıltıcı olabiliyor, duruma biraz böyle bak, stop edip yedeğe düşmedikçe hesap yapmamaya çalış ki yok yere çok yakıyor diye kendini üzüyor olma
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
bu artçı olayına özellikle dikkat edeceğim kardeş saolasın bilgilendirme için =)
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:48 ----------
yaş 28 miş yeni gördüm teşekkürler abi diyim daha doğru olur
2 Teker bir başka !
Evet arkadaşlar, düşününce söyledikleriniz çok mantıklı. Ufacık hareket etmesi yetiyor gerçekkten, tık diye geçiyor vites. Acemilik kötü şey, adrenalin ziyanı. Her birinize ilginiz ve yardımlarınız için teşekkür ederim.
Enduro düşünüyorsan dediğin doğru, dik oturuşa sahip olduğu için neotec daha uygun olacak. Ben de aynı şekilde shoei qwest aldım ve kullanıyorum, sonrasında naked veya er-6f gibi dik oturuşa sahip bir motora geçeceğim için.
Shoei qwest'in içliği çıkmıyor ama iç malzemesi koku yapmıyor + balaklava ile taktığım için, gerektikçe makinede balaklavayı yıkamam yetiyor. 1 seneyi geçti, görsen hala içi tertemiz , 1-2 aylık gibi duruyor. Ondan önce nitro aikido vardı, standart bir iç kısmı var, balaklavasız 3-4 kere binince berbat kokmaya başlıyordu. Çıkarıp yıka da nereye kadar , daha zahmetliydi.
motosikletimi cuma dediler ama süpriz oldu bugün aldım işlemler bitmiş ve yeni kaskım yeni mont eldivenim ve yeni motosikletimden işyerinin otoparkında çektirmiş olduğum bir kaç resim
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Beyaz iyiymiş gerçekten, daha spor duruyor nedense :O
”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...
Benim motorda şehiriçinde 213 km de tek dişteyim şu anda yedek ışığı yanıp sönünceye kadar 230 görür galiba arada bende yükleniyorum tabii ki takmıyorum artık benzini şehiriçinde biraz yakıyor velet ama uzun yolda çok çok az
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:51 ----------
Abi hayırlı olsun motor erken almana çok çok sevindim tekerin düz bassın
barodi hayırlı olsun,kazasız-belasız.
benım boya ıslemlerını senın motora yaptımı dusunemıyorum tam ıstedıgım gıbı sek beyaz tam HRC olurdu valla
motorda hergun bısey ogrenıyoruz.hepımız acemıyız anlayacagın.yalnız degılsın
bu arada bugun 3.depoyu bıtırdım 5.29 yaktı bu sefer de ogrenıp-hızlandıkca az yakmaya basladı utanmasa 4. kusurler gorcek kı pazar gunu allah ızın verırse ıstanbula gelıyorum. 4.kusur gorurum buyuk ıhtımal,tem de sapıtmassam
1.depo 6,2
2. " " 5.8
3. " " 5.3 yakıtlarım (ızmır > s.ıcı&dısı karısık)
bu arada kaskın cıkmayan kısımlarını temızleyebılecegımız sıvı bısey var mıdır? kopuk gıbı ; sık,sıl tarzında hıjyen ıcın? ben de balaklava kullanıyorum yaz dahıl ama ust kısmını sılmek ıstıyorum baskasından aldıgım ıcın
arkadaşlar
daha önce paylaşıldı mı bilmiyorum
cbr250 ler için 300cclik kit yapmışlar
adam 31.6hp demiş, tabi egsoz falan da değişmiş
şu an test aşamasındaymış
kaynak link:
http://www.cbr250.net/forum/cbr250-p...-cbr300cc.html
linkten resimler:
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)