Bir değişiklikte benden.
http://img577.imageshack.us/img577/4...0122131515.jpg
Bir değişiklikte benden.
http://img577.imageshack.us/img577/4...0122131515.jpg
egzos zamanlaması doğru yapılmazsa nası alakası yok? illa sıkıntı çıkartır.
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
Yağ yakan motor, egzoz değişikliğiyle daha yüksek devirlere daha rahat çıkacağı için ya da üst devirlerde daha fazla kalacağı için sıkıntı çıkabilir. Ama egzoz takınca yağ yakmaya başlamamıştır aslında.
Benim aynısı oldu işte. 3 binde yağ değişti, 6 binde lower'ın altındaydı, acemilikten önemsemedim, servis de getir yağ değişimi yapalım dedi. Başka birşey söylemedi. Halbuki yağ eksiltiyormuş. 10 binde egzoz değişti, 12 binde yine yağ eksilttiği için motor hasar aldı. Şimdi egzoz değişti diye oldu dersem yanıltmış olurum. Garantiden tamir ettiklerinden beri yağ azalmıyor.
Slip-on egzozlar stock zamanlamaya göre ayarlı zaten, en azından isimli olanlar. Full system takarsanız o zaman değişiklik lazım.
benimde demek istediğim buydu. sizin probleminiz egzos takılmadan öncede olan bir sıkıntıymış yani egzosla alakası yok sanırım. siz hangi egzosu kullanıyordunuz? benim amacım ses değil zaten tek silindir makinada neyin sesini alıcaksın derdim görüntü egzos çok büyük ve ağır olabildiğincede çirkin geliyor gözüme o yüzden değiştirsemi diye düşünüyorum.
---------- Post added at 22:04 ---------- Previous post was at 22:01 ----------
4 zamanlı motorların çalışma prensibine bakarsan 4. zamanın ne olduğunu görürsün
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
arkadaşım sen motoruna egzos yada farketmez performans hava filtresi dahi taksan motorunun yanma sistemine müdahale etmiş olursun. yani daha fazla hava vermiş yada egzostan daha rahat gaz atmış olursun bunun sonucunda yanma sistemin değişir. Bu işleride ayarlayan beyindir yani ECU standart ecuya genelde müdehale edemezsin yani mapını haritasını değiştiremezsin markalar sınırlandırmışdır çoğunlukla onun yerine sisteme başka bir cihaz takarsın powercommander gibi buna yaptığın modifikasyona göre dyno testlerine göre uygun yakıt hava gibi bileşenleri belirler kayıtedersin ve motorun gerçek performansına böyle kavuşur. yoksa tak egzosu tamam diye bir şey yok eğer bu dediklerimi yapmazsan ya fazla yakıt yakarsın ya doğru yanma olmaz sonuçta sıkıntı çıkartır şimdi anlayabildinmi benim demek istediklerimi
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
[QUOTE=dumenist;2945222]müdür basamakları kendinmi boyadın ?[/QUOT
Kendim boyadım kardeşim.Fotoğrafları o yüzden ekledim zaten.Fakat seninki daha kapsamlı olmuş eline sağlık.Ben ufak oynamalar yaptım
Daha bi şeyler var kafamda.
arkadas manet sormus yalnız
+++
egzoz taktıktan sonra gıren - cıkan havada degısım olacaktır elbette.katalıtık ve son susturucu da tepısen egzoz gazı yenı yerlestırılen duz borunun verdıgı rahatlıkla cıkacak ve cıkarken ıntake e de daha fazla vakum saglayacaktır. bunun zamanlamayla bı alakası yoktur cunku ateslemeye dokunulmamıstır. fakat gıren cıkan havadakı degısımden dolayı ıhtıyac olan yakıta mudahele edılmedıgı ıcın motor standardı dısında davranabılır.(bazı devırlerde tekleme, alt devırlerdekı backpressure azlıgından tork azalması, yuksek devırdekı fazla hava ıle gelen guc?!?! vs vs.) bu davranıs bozuklugu ortada turbo arabalardakı gıbı devasa bır hava akıs degısıklıgı olmadıgı ıcın kullanıcılar tarafından cok da onemsenmemektedır. power commander ıle bunun ustesınden gelınır ve az da olsa arttırılan yakıtla beraber guc de kazanılır. fıltre takılması da egzozun bosalmasıyla rahatlayan hava akısının , emıs tarafında dengelenmesı ıcındır. kutu ıcı kullanıldıgı ıcın arabalardakı gıbı ses artısı olmaz. yer deıgısımı olamadıgı ıcın ısı olarak da degısım saglanamamakta ve verım artısı olmamaktadır.
yag yakması neden olur ? segmanlardan ;) egzoz? bence bu degıl de yag eksıltmesıne dıkkat etmemek,rodajdakı duzensızlık vs lerden suphelınırım ben egzozdan once.
Ömer2, çok şık olmuş. Sadeliğini bozmadan güzel eklemeler, ellerine sağlık
Merhabalar bu motorun oturmuş bir piyasası yokmu acaba 2011 modelleri de aynı fiyat 2012 leride . Bu arada 2011 model servis bakımlı düşmesi kalkması olmayan 11000 km de buldum bitane en son 7.700 diyor fiyat sizce nasıl?
Dün 24 bin bakımında zincir seti değişti, zincire kötü bakmışım . En az 30 bin gitmeliydi. Set 295 TL tutuyor, tek zincir daha pahalı, Honda'nın fiyatları acayip . Bugün sabah da 150/70 lastiği söküp, 140/70 pilot activ taktırdım. Sürekli dışa kaçıyordu, kontrayla düzeltmem gerekiyordu. Orjinal boyutta virajda yine baktığım yere gidiyor, viraj çizgisinde bozulma yok, dünya varmış. Kalın lastik güzel duruyor diyip almayın, sürüşü bozuyor.
Zincir değişmeli dediler, zaten gösterge gibi birşey var ya, orada sona gelmişti ve hala bomboldu. Sonra bir fiyat çıkardı sadece zincir 420 mi neydi, zincir seti 295 TL . O yüzden set aldım tabi. Ön arka dişli de var.
ebatlar konusunda hondanın bir bildiğivarmış merak ettiğim zincir fabrikadan üzerinde olsan zincirmiydi,24000 iyi gitmiş ben değiştirmeyi düşünüyorum ki benim ki cbr125 biliyorsun.Ama aslında iyi olmadığı belli, çünkü set olarak değiştiriyorsan dişliyi yemiş.Motorun üzerindeki zincirin kötü olduğunu biliyorum ama dişlide sıkıntı yok senin ki ekstra masraf olmuş.Demekki biz de 20000 gibi rakamları görmeden zinciri değiştirmeyliyiz ki dişliyi koruyalım
Pain , benim de zincir değiştirmem gerek sanırım artık . O-ringli alacağın zincir bulursan netten falan , linkleşebiliriz
"Sağlığında nice ehli hünerin,bir tutam tuz bile katmaz iken aşına,öldürüp evvel onu açlıktan, sonra bir türbe dikerler başına."
@pain
Üzerinde orjinal zinciri vardı. Şimdi yine orjinal takıldı. Honda'nın sattığı da D.I.D. o-ring zincirmiş zaten. En kaliteli o, daha iyi heavy duty x-ring olanları var ama daha pahalı. OK vermeden önce ayak üstü fiyatlara baktım da servisin fiyatı yine makul. Beni üzen 24 bin km az , dışarıda bırakmanın ve yağlama/temizlemeyi ertelemenin sonucu.
Hatta ve hatta , benim zinciri gererken gerginin yapıldığı vida kırıldı , daha sonra kaynak yapıldı falan ama , vida kırıldı yani haliyle .
Acaba bu vidayı değiştiren var mı ? Ya da nereden temin edebileceğimle alakalı bir fikri olan ?
"Sağlığında nice ehli hünerin,bir tutam tuz bile katmaz iken aşına,öldürüp evvel onu açlıktan, sonra bir türbe dikerler başına."
Şu an bu konu içerisinde 18 kullanıcı var. (0 üye ve 18 misafir)