Aynen. Herşeyin özeti olarak ; ara sıra gidin ,motoru hararet seviyesi bir dilim çıkana kadar çalıştırın bu bile yeter. Sıkıntıya gerek yok.
Aynen. Herşeyin özeti olarak ; ara sıra gidin ,motoru hararet seviyesi bir dilim çıkana kadar çalıştırın bu bile yeter. Sıkıntıya gerek yok.
Yola çıktığında değil vardığında övün ....
Yahu bu arada motor artık ısınmak bilmiyor:D Önceden 1 değil 5 dk çalıştırsan bir diş bile dolmuyor.30 km lik yolumun ancak 5. km sine doğru 1. diş geliyor kısa bir süre sonra 2. diş ama 3 yok.15. km den sonra artık iyice sıkmaya, agresif sürmeye başladım ancak 5-10 km kala 3. dişi gördüm:D
Pantolon sart abi . Ben iclikleri cikartayim da hic olmadi onlarla idare edicez. Neopren dizlikler var onlarin olayi nasildir acaba performans olarak?
Burada linkleride verdim,görüşlerimi de yazdım.Bir bak fikir olur... http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post2859191
@petra neopren dizlik kemiğin kırılacak bir darbe alırsa korumaz fakat sürtünmeye filan dayanacaktır.Tahminim sadece hiç yoktan iyidir.İçlik için de en kötü termal içlik olmalı,normal pantolon içlik istediği kadar kalın olsun,gözenekleri olduktan sonra hiç bir faydası yok.Termal içlikler 15 tl gibi fiyatlara bulunabiliyor ama o da tam çözüm değil:D
@pain kotla binmekten iyidir yahu yine de :D
Sen bu pontolomla okulda takılıyorsun anladığım kadarıyla ve kötü görünme ve ter basma gibi şikayetin yok galiba
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:12 ----------
Şu uzaktan geçen balıkçı teknesinin sesini duyuyomusunuz? http://www.youtube.com/watch?v=mas19...eature=related
Videoya alininca cok farkli oluyor ses. Benim egzozu soktugumuzde bu sesle alakasi yoktu. O sinyaller nasil yaniyor acaba oyle ?
Merhaba Arkadaşım.
1- İlk önce motorumuzun deposunu fulleriz (İçi paslanmasın diye , bu çok önemli!...).
2- Zincirimizi , kontağımızı (wd 40 vs. ) ve yağlanması gereken yerleri yağlar ,boyalı bölgelere koruyucu madde süreriz.
3- Motorun yağını ucuz bir yağla değiştirip bi 10-15 dk çalıştırırız(yeni yağın motorun diğer tüm parçalarına ulaşması için).
4- Daha sonra yakıt musluğunu kapatıp motoru çalıştırarak karbüratördeki benzinin bitmesini bekleriz(karbüratörde kalan benzin zamanla özelliklerini kaybedip buraya zarar vermesin diye).
5- Bujiyi çıkarıp silindirlerin içine wd 40 veya 1 çay kaşığı fazla değil motor yağı ilave ederiz ve daha sonra bujiyi yerine takmadan 2-3 defa marş basarız(silindirin üst bölgesini korumak için).
6- Aküyü sökeriz (Önce eksi sonrada artı kutup başını çıkarırız. Takarkende tam tersi).
7- Egzos soğuduktan sonra; motorun içinin hava alıp korozyona uğramaması için ,egzos çıkışına plastik bir balon takarız.
8- Motoru orta sehpaya alıp tekerin yere gelen kısmına tahta koyarız ve ayda bir tekerin tahtaya temas eden yerini değiştiririz ki düzleşme olmasın (tekerler şişik olsun).
9- Motorun üstünü hava alabilen bir örtüyle örteriz .
*** Motoru kesinlikle haftada bir veya daha uzun bir süre sonra 10-15 dk'lığına çalıştırmayın. Bu motorunuza ve akünüze zarar verecektir. Nedeni ; bu tarz kısa çalıştırmalar motorun içinde nem oluşmasına neden olur ve kaş yapayım derken göz çıkarmış olursunuz. Aküye gelince ; çalıştırma kısa olduğu için aküye bir faydası olmaz aksine çalıştırmak için enerji harcadığı için daha güçsüz düşürür .Akünün şarj olması için 3000 devir üstüne çıkmamız ve bunu uzun süre devam ettirmemiz gerekir.
Bende kışın motor kullanmadığım için depoya kaldırırken bunları yapıyorum.Aklıma gelenler bunlar . Tekerin düz bassın
Gül Dediğin Nedir Senin? Üç Beş Diken Biraz Yaprak, Ömür varya Ömür Çok Sevdiğin Üç Beş Nefes Sonra Toprak. . .
Her gün binip tur atmak daha az zahmetliymiş .
ıstanbulun neyi var geçen kış iki hafta kar yağdı istte olanlar hatırlar bu o zaman motor kullanmadım ben her gün motor kullanmam bazen bi hafta on gün kontak açmam ama binince devam en az 50 km ist içi bu da bana ve motora soğuk havalarda iyi geliyor motor saklama koşullarında en iyisi bence derin dondurucu gerisi yalan :D
adanaya gurban olim 4 mevsim bin.
Depoyu fullemek doğru değil, daha önce çok yazıldı çizildi ama tekrar;
Depolar, hele ki honda vb. markaların depoları alaşımsız, kaplamasız veya en azından antipas içermeyen Demirden yapılmıyor merak etmeyin paslanmaz. Mümkün mertebe az benzin bırakın ki bir kaç ay sonra taze benzinle yürütebilesiniz motoru. Bilindiği gibi benzin uçucu bir maddedir ve zamanla içindeki maddeler buharlaşıp atmosfere karışacak, depoda kalan benzin de özelliğini kısmen yitirmiş olacak.
benim superlight 150 yi askere giderken bir arkadasın otoparkına kilitlemiştim. ama hiç bir hazırlık yapmadan. 6 ay o otoparkta kaldı. döndüğüm de tabiki aküsü bitmişti. kickstartladım. 15- 20 dk denemeden sonra çalıştı. sonra yaklaşık 1 yıl daha kullandım. herhangi bir sorun çıkarmadı. (keeway bu kadar dayandıysa honda 2 ay rahat dayanır diye tahmin ediyorum.)
yani istanbulda kapalı otoparkta bırakacaksanız çok fazla önleme gerek yok bence. arada bir çalıştırırız, hava güzelken ayda bir turlarız en fazla, sorun olmaz diye tahmin ediyorum. ayrıca motoru çalıştırırsak nem yapar olayını da anlamadım
benim tercihim sogukdu yağurdu demeden @pain gibi axis alıp yola devam etmek..
Bugün fakülteye motorumla gitmeyi planlıyorum, 60-65 km yapar bugünlük, fermuarlı, giyilip-çıkarılabilir kıyafetleri 37 litrelik dağcı çantama yükleyeceğim, termal içlik, çift çorap
Motosiklet pantolonu kullanmayı bıraktım decathlon'dan 170Liraya 5000mm suya dayanıklı kayak pantolonu aldım 2 gündür kullanıyorum harika birşey Şimdi eski pantolomundaki korumaları çıkarttım haftasonu kayak pantolonunun içine korumaları koymak için cep yaptırıyorum miss Hem hazır pantolonlarda korumalar aşagıda kalıyordu felan sorundu bunda kendi bacak boyuma göre ayar çekerim
Terletirmi acaba durdugumda tedirginligi vardı.Dışarı hava atabilen bir model zaten altına bilerek kot pantolon üstüne bu pantolonu gitdim evde oturdum gezdim hiç bir sıkıntı olmadı içerinin sıcak oldugunu hissediyorum ama terleme sıfır
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)