Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #9701
    SonpoL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Kasım 2008
    Şehir
    Mavişehir, İzmir
    Motosikleti
    -
    Alıntı CMRMURAT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    11 yıllık tecrübeniz kadar hitap ve karşıdakinin ne söylediğini anlayabilme tecrübenizde olsa keşke.neyse ben hitabımı bozmayacağım. Lastiklerin fanatiği olabilirsiniz yada olmayabilirsiniz benim gram umrumda değil. son paragrafınız gerçekten edebiyat yapmak için yazılmış,ben burda lastik aleyhine bir propoganda yapmadım sadece lastik tavsiyesi istedim ilk mesaja bakarsanız.Gelen yorumlar üzerine beğenmediğimi yazdım.Burda Altın elbiseli adamı örnek vermemin sebebi tanınmış biri olması ha siz belki Valentino Rossi olarak ondan daha iyi biliyor olabilirsiniz.. İngilizceniz var ise yabancı forumlara giripde yazılanları okuyabilirsiniz. Ha ben bunlar dedi diye yapmıyorum lastikten kendim memnun değilim. Ben tavsiye istedim siz "rajon" kesmişsiniz..Önemli değil inşallah sizi seneye hakkınız olduğu gibi Valentino Rossi ye tur bindirerek motogp de şampiyon görürüz.Şampiyonluk hediyenizide ilk ben gönderirim.Kendinize dikkat edin Allah kazadan beladan korusun.


    ** Yukarıda yazılmıştı "burdakileirn genelde ilk motoru ve çoğu kişi lastik değiştirmedi o yüzden isim verememezler" diye. Tamam ben lastiğimi değiştirdğim zaman sonuçlarını sizede bildiririm..İyi Günler
    Öncelikle ben şahsınıza bir açıklama da bulunmadım! Yazılarım da sizin isminiz geçiyor mu? Ben genel olarak bir yazı paylaşımın da bulundum. Bu konuda alınganlık yapmanız bir yana, sert bir çıkış sergilemeniz beni açıkçası üzdü...

    Bir takım ekipman için buradan kalkıp tartışacakta değilim. Ben sadece kişilerin kendi deneyimlerinden yola çıkarak motorunda değişiklik yapmasının gerekliliğini belirtiyorum. Sonuçta bana iyi gelen, size iyi gelecek diye bir şey yok. Farkındaysanız orjinal lastiklerin kötü olmadığını, fakat yine de daha güvenli bir yolculuk için maddi sıkıntısı olmayan arkadaşların lastiklerini değiştirmelerini gerektiğini hem son yazım da, hem de daha önce ki yazılarım da bir kaç defa belirtmişimdir.

    Ayriyeten Valantiono Rossi örneğine fazla takılmışsınız . Öyle bir iddam mı var da, iki de bir tekrar etmişsiniz? Ben kendi deneyimlerimi aktarıyorum. Kullanmadığım ürün veya ürünler hakkında ahkam kesecek değilim. Ayriyeten hediyenizi kendinize alın. Benim her ihtiyacımı görecek maddi gücüm de var, manevi gücüm de.

    Saygılar...
    tugfox ve wolrath bunu beğendiler.
    Önce emniyet, sonra hareket...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #9702
    lordbarbaros - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Harley Davidson Sportster FortyEight 2012
    Arkadaslar, genelde forumda yazılanlardan bakarak ve arkadaşlarında söylemleriyle cbr 250 üzerinde bulunan IRC marka lastikler beni epey güvensizliğe itiyordu. Bu benim ilk motorum. Bugun Mersin in erdemli ilçesinde bulunan Akyar koyuna gittim. Anayoldan koya doğru inmeye başladıkça yol birden toprak oldu. Mıcırlar, yumru kayalar, yerli esnafın sulayıp çamurumsu yaptıgı yollar. Baya bi korktum kesin düşeceğim diye. Ancak hiçbirşey olmadı. Tabi bunda yavaş ilerlememin de etkisi olabilir. Ancak birçok arkadaşımın bu tür yollarda fren yaptıgı an düştügünü duymuştum. Tabi eklemem gerekirse arkamda yolcumda vardı.
    Barbaros- Ankara 1981
    2015-Halen: Harley Davidson Sportster FortyEight XL1200 X
    2012-2013 : Honda CBR 250R

  3. #9703
    Pain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000 RR
    Alıntı lordbarbaros adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaslar, genelde forumda yazılanlardan bakarak ve arkadaşlarında söylemleriyle cbr 250 üzerinde bulunan IRC marka lastikler beni epey güvensizliğe itiyordu. Bu benim ilk motorum. Bugun Mersin in erdemli ilçesinde bulunan Akyar koyuna gittim. Anayoldan koya doğru inmeye başladıkça yol birden toprak oldu. Mıcırlar, yumru kayalar, yerli esnafın sulayıp çamurumsu yaptıgı yollar. Baya bi korktum kesin düşeceğim diye. Ancak hiçbirşey olmadı. Tabi bunda yavaş ilerlememin de etkisi olabilir. Ancak birçok arkadaşımın bu tür yollarda fren yaptıgı an düştügünü duymuştum. Tabi eklemem gerekirse arkamda yolcumda vardı.
    Demekki pilotaj,tecrübe.O yolda her lastik kayar ama işini bilen yavaş gider.Ben de şöyle bir örnek vereyim.Bir gece turluyoruz, grupta baya tecrübeli abiler var..Grupta b-king,vl 800,transalp,cbr250 ve cbr 125 var,bir yokuştan çıkmamız gerekiyordu asfalst normal,yokuş dik sadece ben olsam çıkardım(başıma da da bir şey gelirdi).Oradakiler hava fazla nemli,yokuş kumlu ve dik gece gece uğraştırır bizi dediler ve yolu 500mt uzattık.Şimdi ben bu yokuşu çıkıp sonra düşseydim ardından gelip burada lastiklere sövüp herkese değiştirmesini söylesem yazık olmazmıydı.Demek ki pilotaj ve tecrübe.(@lordbarboros üzerine alınma ben yukarıdaki tartışma için yazdım senin yazın da cevap niteliğindeydi arkasından devam ettim:D)

  4. #9704

    Üyelik
    12 Ağustos 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250 R
    Öncelikle herkese merhaba,

    Lastikler konusunda bende ufak tefek deneyimlerimi aktarmak isterim. Mart 2012 den beri CBR 250 kullanıyorum.. daha öncesinde motor anahtarı görmüşlüğüm bile yok. ilk kullandığım motor ve tecrubesizliğimi kabul ediyorum zaten. Fakat arka lastikten alınan tepkilerin çok da normal olmadığını düşünüyorum. Motoru teslim alırken Anes'den bize lastikleri değiştirmemiz gerekebileceği söylenmişti. Hatta orda bi usta da CBR 250 kullanıyor. Ve direk pirelli lastik takmış. Ben çok hızlı kullanmayacağımı düşündüğüm için bu lastikler yeterli olur fikri ile değiştirmemiştim lastikleri. Mart 2012 den beri istisnasız Beylerbeyi - Eyüp Arasında evden işe motorumla gidip geliyorum. Harhangi büyük bir sıkıntı yaşamamıştım. Ancak viraj girişlerinde bi vites değişikliği yaparsanız. devri iyi ayarlamadığınız takdirde arka lastikte ufak kaymalar hissediyorsunuz. ki bunu ben kendi tecrubesizliğime veriyorum. Çünkü virajda bile uygun deviri yakalayabilirseniz hiçbir sıkıntısı yok.
    Fakat geçen gün çok acil bi şekilde alibeyköyden - eyübe dönmek zorunda kaldım. bi düzlükte 120 km yi gördüğümü hatırlıyorum. sonra viraj için yavaşladım. belki bilenler mevcuttur. Alibeyköy - eyüp arası opel bayi var. onun önünde virajı döndüğümde trafiğin durmuş olduğunu farkettim. Fren yaptığımda motor düz bi şekilde kaymaya başladı. Ama inanın sanki hiçbir sürtünme yok gibi. Yani kesinlikle bi kayma sesi yada yerde lastik izi kalmadı. jilet gibi kaydı lastikler. Önümde panelli bi araç vardı. ona çarpmamak adına frenleri bırakıp araç ile orta refuj arasına girdim. bu sırada arka lastiğim refuja carpması ile ben motordan çıktım.. yaklaşık 6-7 metre boyunca da motorum beton refuje dayanarak suruklendi. Çok şükür bende hiç bişey yok. Ulaşmam gereken yer çok acil oldugu için motoru kaldırıp yağ akıtıo mu die bakıp tekrar yoluma devam etmek zorunda kaldım..
    son iki -üç gündür düz yolda lastikleri deniyorum. aynı kaymayı yaşayabilmek adına ama beceremedim de. Sonuç olarak lastikleri değiştirmediğim için sol ön grenaj + sol arka grenaj + grenaj koruma takozu ve sol gidon olmak üzere 280 TL lik bi masrafım var. (ayrıca belirmek isterim ki bunların hepsi için 280 tl dediklerinde servistekileri öpmek istemiştim

    Şimdi lastikleri değiştiriyorum. mıchelın pilot active siparişi verdim.. performansı daha mı başarılı olcak bilmiyorum ama lastiklerle ilgili en ufak tereddütünüz var ise bence değiştirin. çok bi para gibi gözüküyor fakat değiştirmediğinizde çıkan masraflar daha fazla olabilir. Hatta bedelini ödeyemeceğiniz sonuçlarla karşılaşabilirsiniz.
    Pazarbaşı lastiklerle ilgili olarak dünya standartalarında oldugunu fakat Türkiye yollarına uygunluğu konusunda sıkıntılar oldugunu söylüyor. Hiç bi şekilde yavaşlama hissetmediğiniz kayma eğilimi insanda güvensizlik oluşturuyor. Belki yıllardır araba kullandığım için istemsiz ayak frenine daha fazla yüklenmiş olabilirim, belki yola yağ dökülmüştür, belki toz vardır bilmem ne... ama insan tekrar kendini riske etmek istemiyor...

  5. #9705
    Pain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000 RR
    Alıntı gecekusu_ecz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle herkese merhaba,

    Lastikler konusunda bende ufak tefek deneyimlerimi aktarmak isterim. Mart 2012 den beri CBR 250 kullanıyorum.. daha öncesinde motor anahtarı görmüşlüğüm bile yok. ilk kullandığım motor ve tecrubesizliğimi kabul ediyorum zaten. Fakat arka lastikten alınan tepkilerin çok da normal olmadığını düşünüyorum. Motoru teslim alırken Anes'den bize lastikleri değiştirmemiz gerekebileceği söylenmişti. Hatta orda bi usta da CBR 250 kullanıyor. Ve direk pirelli lastik takmış. Ben çok hızlı kullanmayacağımı düşündüğüm için bu lastikler yeterli olur fikri ile değiştirmemiştim lastikleri. Mart 2012 den beri istisnasız Beylerbeyi - Eyüp Arasında evden işe motorumla gidip geliyorum. Harhangi büyük bir sıkıntı yaşamamıştım. Ancak viraj girişlerinde bi vites değişikliği yaparsanız. devri iyi ayarlamadığınız takdirde arka lastikte ufak kaymalar hissediyorsunuz. ki bunu ben kendi tecrubesizliğime veriyorum. Çünkü virajda bile uygun deviri yakalayabilirseniz hiçbir sıkıntısı yok.
    Fakat geçen gün çok acil bi şekilde alibeyköyden - eyübe dönmek zorunda kaldım. bi düzlükte 120 km yi gördüğümü hatırlıyorum. sonra viraj için yavaşladım. belki bilenler mevcuttur. Alibeyköy - eyüp arası opel bayi var. onun önünde virajı döndüğümde trafiğin durmuş olduğunu farkettim. Fren yaptığımda motor düz bi şekilde kaymaya başladı. Ama inanın sanki hiçbir sürtünme yok gibi. Yani kesinlikle bi kayma sesi yada yerde lastik izi kalmadı. jilet gibi kaydı lastikler. Önümde panelli bi araç vardı. ona çarpmamak adına frenleri bırakıp araç ile orta refuj arasına girdim. bu sırada arka lastiğim refuja carpması ile ben motordan çıktım.. yaklaşık 6-7 metre boyunca da motorum beton refuje dayanarak suruklendi. Çok şükür bende hiç bişey yok. Ulaşmam gereken yer çok acil oldugu için motoru kaldırıp yağ akıtıo mu die bakıp tekrar yoluma devam etmek zorunda kaldım..
    son iki -üç gündür düz yolda lastikleri deniyorum. aynı kaymayı yaşayabilmek adına ama beceremedim de. Sonuç olarak lastikleri değiştirmediğim için sol ön grenaj + sol arka grenaj + grenaj koruma takozu ve sol gidon olmak üzere 280 TL lik bi masrafım var. (ayrıca belirmek isterim ki bunların hepsi için 280 tl dediklerinde servistekileri öpmek istemiştim

    Şimdi lastikleri değiştiriyorum. mıchelın pilot active siparişi verdim.. performansı daha mı başarılı olcak bilmiyorum ama lastiklerle ilgili en ufak tereddütünüz var ise bence değiştirin. çok bi para gibi gözüküyor fakat değiştirmediğinizde çıkan masraflar daha fazla olabilir. Hatta bedelini ödeyemeceğiniz sonuçlarla karşılaşabilirsiniz.
    Pazarbaşı lastiklerle ilgili olarak dünya standartalarında oldugunu fakat Türkiye yollarına uygunluğu konusunda sıkıntılar oldugunu söylüyor. Hiç bi şekilde yavaşlama hissetmediğiniz kayma eğilimi insanda güvensizlik oluşturuyor. Belki yıllardır araba kullandığım için istemsiz ayak frenine daha fazla yüklenmiş olabilirim, belki yola yağ dökülmüştür, belki toz vardır bilmem ne... ama insan tekrar kendini riske etmek istemiyor...
    öncelikle geçmiş olsun,motosiklette düşüpte başına birşey gelmeyene hemen anahtarı verirler zorla sürdürtürler,çünkü kalkıp devam etmeyenler motosikletten soğur ve ertesi gün satar:D Bunun psikolojide bir yeri var ama teknik tabirini bilmiyorum:D Kalkıp devam etmeniz iyi olmuş yani:D
    Bu arada anesle pek muhattap olmadım ama forumda çok fazla kişiden çok olumsuz yorumlar okudum o yüzden dikkate almıyorum anesi.

    1.virajda vites ya da frenle oynanmaz
    2.kaza durumunda panikle arkaya yüklenmişsinizdir,bir de zaten bazı durumlar teknikleri aşar bir yerden sonra herhangi bir teknik kurtarmaz biz bunu minimize etmeye çalışıyoruz.Ben defalarca kez panik fren çalışmış olsam da gerçek panik durumunda kaydırdığım oluyor.

    Kendi adınıza doğru bir karar almışsınız çünkü motor üzerindeyken kafanızda birşey olmaması lazım.Maddi olarakta rahatsız etmiyorsa doğru olanı yapmışsınız.En azından bir fren yaparken ve ya ani bir kontra uygularken sadece yaptığınıza odaklanacaksınız,aklınızda tekerler olmayacak.

    Şunu da söyleyeyim,muhtemelen biliyorsunuzdur ama bunu bilmeden çok kaza yapan var.Yeni lastik aldığınızda,lastik rodajı diye birşey var;500 km kadar ani hareketlerden kaçınacaksınız,aklınızda bulunsun.(fabrikadan çıktıktan satılana kadar yıpranmasın diye mum gibi bir madde sürüyorlar,onun temizlenmesi 500 km kadar sürüyor)

  6. #9706

    Üyelik
    12 Ağustos 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250 R
    Teşekkkürler...

    durumumun aslında daha çok arka frene fazla yüklenmekten olduğunun da farkındayım ama dediğim gibi yıllarca araba kullanıp, panik anında Allah ne verdiyse sağ ayakla frene asılmaya alışmış bi beynin, bu tepkiyi vermesi gerçekten çok muhtemel. Ama ne bilim lastik kaysa bile bi yavaşlama eğilimi olması lazım. Bunu hissedememek kötü.

    bide cidden bi süre sora insanın beyninde şimdi tekrar ya kayarsa sorusu oluşuyor. Ben biraz da bunu taşımamak adına değiştiriyorum lastikleri...

    Bu arada yeni lastik hakkındaki bilgilendirme için de teşekkürler. Salı günü taktıracağım ama cidden bu konu hakkında da bi fikrim yoktu. Saolun..
    :D
    Pain bunu beğendi.
    CBR 250 R
    SHOEİ XR 1100

  7. #9707
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    Alıntı Pain adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öncelikle geçmiş olsun,motosiklette düşüpte başına birşey gelmeyene hemen anahtarı verirler zorla sürdürtürler,çünkü kalkıp devam etmeyenler motosikletten soğur ve ertesi gün satar:D Bunun psikolojide bir yeri var ama teknik tabirini bilmiyorum:D Kalkıp devam etmeniz iyi olmuş yani:D
    Bu arada anesle pek muhattap olmadım ama forumda çok fazla kişiden çok olumsuz yorumlar okudum o yüzden dikkate almıyorum anesi.

    1.virajda vites ya da frenle oynanmaz
    vitese katılıyorum ama fren olayına kesinlikle katılmıyorum...elbette virajda fenlerle oynanabilir...ama bunun bi tekniği bi yolu yordamı vardır...fenlerle oynanmaz diye kaçış yeri de yoksa bodoslama engele dalmak ya da motoru yatırmak anlamsızdır..bu söylediklerim en son yapılacak şeyler...önemli olan ani fren kullanmayı gerektirecek durumlardan mümkün olduğunca kaçınmak...yakın takip, viraj içinin görünmeden dönmek vs gibi...iyi hocalar viraj içinde frenajın inceliklerini eğitimler sırasında vermekteler...

    bu arada ben de lastikleri motor sürmeye başladığım ilk zamanlarda çok kaydırmıştım...hatta yavaş hızda 3 den 2 ye düştüğümde bile kitlemişti anlık olarak...sürüş tecrübesi kazandıkça bunlar yok oldu ama bazen bilinçli şekilde arka frene hafif yük verdiğim zaman çok rahat kayıyo, kimi zaman kaydığı bile hissedilmiyo...naca sessiz bir ortamda gelen sesten anlıyosunuz...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:18 ----------

    Alıntı gecekusu_ecz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ama ne bilim lastik kaysa bile bi yavaşlama eğilimi olması lazım. Bunu hissedememek kötü.

    :D
    aynen o kadar kayıyo bari biraz tutsun diyo insan ama hiç etkili değil...

  8. #9708
    Pain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000 RR
    Alıntı erro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vitese katılıyorum ama fren olayına kesinlikle katılmıyorum...elbette virajda fenlerle oynanabilir...ama bunun bi tekniği bi yolu yordamı vardır...fenlerle oynanmaz diye kaçış yeri de yoksa bodoslama engele dalmak ya da motoru yatırmak anlamsızdır..bu söylediklerim en son yapılacak şeyler...önemli olan ani fren kullanmayı gerektirecek durumlardan mümkün olduğunca kaçınmak...yakın takip, viraj içinin görünmeden dönmek vs gibi...iyi hocalar viraj içinde frenajın inceliklerini eğitimler sırasında vermekteler...

    bu arada ben de lastikleri motor sürmeye başladığım ilk zamanlarda çok kaydırmıştım...hatta yavaş hızda 3 den 2 ye düştüğümde bile kitlemişti anlık olarak...sürüş tecrübesi kazandıkça bunlar yok oldu ama bazen bilinçli şekilde arka frene hafif yük verdiğim zaman çok rahat kayıyo, kimi zaman kaydığı bile hissedilmiyo...naca sessiz bir ortamda gelen sesten anlıyosunuz...
    arka fren sıkılabilir ama en son ihtimaldir ve yapabilmek alışkanlık ve tecrübe ister.Belirtmek istediğim viraja girmeden hız,konum,ve pozisyon ayarlanmış olur,viraj bitiminde yavaşça gaz açılır.Extra durumlar farklı.

  9. #9709

    Üyelik
    29 Temmuz 2012
    Bende kaza geçirmiştim yollar ıslaktı durup dururken kaydı elimden motor sürüklenmiştim caddede.. Pilot lastiğin fiyatı nedir birde koruma takozu estetik değil goruntude sorun yaratabilir diyorum sizin fikriniz nedir _?

  10. #9710
    tugfox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2012
    Alıntı gecekusu_ecz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle herkese merhaba,

    Lastikler konusunda bende ufak tefek deneyimlerimi aktarmak isterim. Mart 2012 den beri CBR 250 kullanıyorum.. daha öncesinde motor anahtarı görmüşlüğüm bile yok. ilk kullandığım motor ve tecrubesizliğimi kabul ediyorum zaten. Fakat arka lastikten alınan tepkilerin çok da normal olmadığını düşünüyorum. Motoru teslim alırken Anes'den bize lastikleri değiştirmemiz gerekebileceği söylenmişti. Hatta orda bi usta da CBR 250 kullanıyor. Ve direk pirelli lastik takmış. Ben çok hızlı kullanmayacağımı düşündüğüm için bu lastikler yeterli olur fikri ile değiştirmemiştim lastikleri. Mart 2012 den beri istisnasız Beylerbeyi - Eyüp Arasında evden işe motorumla gidip geliyorum. Harhangi büyük bir sıkıntı yaşamamıştım. Ancak viraj girişlerinde bi vites değişikliği yaparsanız. devri iyi ayarlamadığınız takdirde arka lastikte ufak kaymalar hissediyorsunuz. ki bunu ben kendi tecrubesizliğime veriyorum. Çünkü virajda bile uygun deviri yakalayabilirseniz hiçbir sıkıntısı yok.
    Fakat geçen gün çok acil bi şekilde alibeyköyden - eyübe dönmek zorunda kaldım. bi düzlükte 120 km yi gördüğümü hatırlıyorum. sonra viraj için yavaşladım. belki bilenler mevcuttur. Alibeyköy - eyüp arası opel bayi var. onun önünde virajı döndüğümde trafiğin durmuş olduğunu farkettim. Fren yaptığımda motor düz bi şekilde kaymaya başladı. Ama inanın sanki hiçbir sürtünme yok gibi. Yani kesinlikle bi kayma sesi yada yerde lastik izi kalmadı. jilet gibi kaydı lastikler. Önümde panelli bi araç vardı. ona çarpmamak adına frenleri bırakıp araç ile orta refuj arasına girdim. bu sırada arka lastiğim refuja carpması ile ben motordan çıktım.. yaklaşık 6-7 metre boyunca da motorum beton refuje dayanarak suruklendi. Çok şükür bende hiç bişey yok. Ulaşmam gereken yer çok acil oldugu için motoru kaldırıp yağ akıtıo mu die bakıp tekrar yoluma devam etmek zorunda kaldım..
    son iki -üç gündür düz yolda lastikleri deniyorum. aynı kaymayı yaşayabilmek adına ama beceremedim de. Sonuç olarak lastikleri değiştirmediğim için sol ön grenaj + sol arka grenaj + grenaj koruma takozu ve sol gidon olmak üzere 280 TL lik bi masrafım var. (ayrıca belirmek isterim ki bunların hepsi için 280 tl dediklerinde servistekileri öpmek istemiştim

    Şimdi lastikleri değiştiriyorum. mıchelın pilot active siparişi verdim.. performansı daha mı başarılı olcak bilmiyorum ama lastiklerle ilgili en ufak tereddütünüz var ise bence değiştirin. çok bi para gibi gözüküyor fakat değiştirmediğinizde çıkan masraflar daha fazla olabilir. Hatta bedelini ödeyemeceğiniz sonuçlarla karşılaşabilirsiniz.
    Pazarbaşı lastiklerle ilgili olarak dünya standartalarında oldugunu fakat Türkiye yollarına uygunluğu konusunda sıkıntılar oldugunu söylüyor. Hiç bi şekilde yavaşlama hissetmediğiniz kayma eğilimi insanda güvensizlik oluşturuyor. Belki yıllardır araba kullandığım için istemsiz ayak frenine daha fazla yüklenmiş olabilirim, belki yola yağ dökülmüştür, belki toz vardır bilmem ne... ama insan tekrar kendini riske etmek istemiyor...
    Geçmiş olsun. Geleceği varsa mala gelsin. Ufak tefek şeyler nazarlık olsun ne yapalım.

    Ben de henüz 3000km civarı tecrübesi olan bir kullanıcıyım. Başlarda lastiklerden çok şikayetçi olsam da güvenli sürüş eğitimi ve yolda kazandığım ufak ufak tecrübelerle şu an için kuru havada lastiklerden şikayetçi değilim. Ama ıslak zeminden çekiniyorum. Yağmurlar gelmeden bir çift Pilot Activ de ben alayım diyorum. Problem olmazsa lastikleri nereden ve ne kadara aldığınızı yazabilir misiniz?? Taksit yapıyorlar mı vs? Ben de ona göre ayarlayayım kendimi

  11. #9711
    marefb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1299 Panigale
    DÜN yağan felaket istanbul yağmurunda ataşehirden maslağa işe gidiyordum.Köprüde felaket bir yağmura yakalandım ve sırılsıklam oldum.Daha 1-1.5 hafta önceki yağmurada aynı şekilde yakalanmıştım.
    Yağmur yüzü gördüğü zaman bizim lastikler yol tutuşu fark ediyor gerçekten ama ben o yağan aşırı yağmurda 130 gibi hıza çıktım bir an önce kaçmak için çok şükür bir kayma yada kontrolsüz bir sürüş yaşamadım.Yakalandığım yağmur en şiddetli haliydi afedersiniz donuma kadar ıslandım ama arabalar arasından geçerken yada viraja 90 gibi bir hızla girerken sıkıntı yaşamadım.
    Kanyon önü sel olmuştu motorun lastiği yarıya kadar suya gömüldü yine sıkıntı yaşamadım.Ve öyle baya gittim.Lastikler çok iyi değil ama ıslak zeminde rezalet denicek kadarda kötü değil.
    Köprüden şiddetli rüzgar ve inanılmaz bir yağmur eşliğinde geçerken çok şükür yine bir sıkıntı yaşamadım.

    Kısacası orjinal lastiklerimiz öyle kötü dandik rezalet lastikler değil.Ama değişmesinde tabikide fayda var
    Yuce123, Pain ve Adem Balkan bunu beğendiler.

  12. #9712

    Üyelik
    12 Ağustos 2012
    Şehir
    balıkesir
    Motosikleti
    honda cbr 250 r
    yağmurda veya kıyarken arka sele su alıyo içeri bunun için bir fikri alan varmı nasıl engelleyebilirim

  13. #9713
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    Alıntı marefb adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    DÜN yağan felaket istanbul yağmurunda ataşehirden maslağa işe gidiyordum.Köprüde felaket bir yağmura yakalandım ve sırılsıklam oldum.Daha 1-1.5 hafta önceki yağmurada aynı şekilde yakalanmıştım.
    Yağmur yüzü gördüğü zaman bizim lastikler yol tutuşu fark ediyor gerçekten ama ben o yağan aşırı yağmurda 130 gibi hıza çıktım bir an önce kaçmak için çok şükür bir kayma yada kontrolsüz bir sürüş yaşamadım.Yakalandığım yağmur en şiddetli haliydi afedersiniz donuma kadar ıslandım ama arabalar arasından geçerken yada viraja 90 gibi bir hızla girerken sıkıntı yaşamadım.
    Kanyon önü sel olmuştu motorun lastiği yarıya kadar suya gömüldü yine sıkıntı yaşamadım.Ve öyle baya gittim.Lastikler çok iyi değil ama ıslak zeminde rezalet denicek kadarda kötü değil.
    Köprüden şiddetli rüzgar ve inanılmaz bir yağmur eşliğinde geçerken çok şükür yine bir sıkıntı yaşamadım.

    Kısacası orjinal lastiklerimiz öyle kötü dandik rezalet lastikler değil.Ama değişmesinde tabikide fayda var
    cesaretine hayran kaldım...kimisi ıslak zeminde durup dururken altımdan kaydı diyor (muhakkak sebebi vardır ama farkedilmiyosa ortada gariplik olduğu kesin), kimisi de ıslak yolda 130a çıktım 90 la viraja girdim diyo...

  14. #9714
    Yuce123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2011
    Şehir
    Aydın Söke-İzmir
    Motosikleti
    2013 Honda Cbr 600f -- 2015 Honda Cbr 1000rr
    Lastikler beni hala üzmedi şu ana kadar.Pazar günü Sakar virajlarına gittik.Lastik bitirme çalışmasında sona yaklaşıyom sanırım


    Uploaded with ImageShack.us
    erro, Pain ve wolrath bunu beğendiler.

  15. #9715
    stepfunk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    GSR600 K9
    Arkadaşlar selam. Haftasonu 6.000 bakımını yaptırdım. Sadece yağı değiştirdik. Debriyaj ve gaz kolu ayarlamalır, zincir gergisi kontrolü falanda yapıldı.
    60 TL tuttu bakım. 50 TL'si Mobil 15/50 yağ, 10 TL'de işçilik. Gitmişken birde arka çanta demiri taktırdım. 100 TL'ye, Mehmet Konşu özel olarak yaptırmış.
    Çok hoşuma gitti, gayet sağlam yapmışlar. Kaya gibi, hiçbir oynama falan yok. Malum kış geliyor, topcase şart oldu benim için.
    Tekstil çantayla geçmezdi bu kış. 46lt mi yoksa 37 lt mi alayım karar veremedim henüz. Siz ne dersiniz 46 lt fazla gelirmi?
    Birde park lambalarını değiştirdim, onun da resimlerini ekliyorum. Mavi ledler vardı, ikisi de yanınca Mtec marka T10 parlak beyaz olanlarla değiştirdim.
    Çok güzel oldu, gündüz tek başına bile kullanılabilir, o kadar iyi aydınlatıyor. Ayrıca depo yan pad'de almıştım. Fakat keşke siyah karbon olanından alsaymışım.
    Bu renk biraz sırıttı gibi. Dizlikten küçük çizikler oluşlaya başlıyordu, dizimin tutunması da daha iyi oldu ayrıca dokusu sayesinde.

    Sadece parklar yanarken..






    Xenonla beraber..






    Arka çanta taşıma demiri, boyası çok güzel mat siyah..







    Depo yan pad..









    uthec ve Zippo's bunu beğendiler.
    "Cahillerle tartışmaya girmeyin çünkü ben hiç yenemedim!"
    İmam-ı Gazâli Hazretleri (k.s)

  16. #9716
    uthec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2009
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700 Youtube: /yolavcisi
    farlar güzel olmuş Can..ama depopad dediğin gibi koyu renk olsa daha iyi mi olurdu sanki..
    çanta demiri de güzelde neden kuyruğun devamı hizasında yapmışlar..yere paralel yapsalarmış çanta düz dururdu üstünde..givininki gibi..
    Youtube: YOL AVCISI

  17. #9717
    tugfox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2012
    Bisikletimde bile Michelin lastik kullanan biri olarak motosiklette her ne kadar IRC'lere alışsam da bayram sonrası yağmurlar da artmadan değiştirme planlarım var Michelin Pilot Activ için fiyat alanlar fiyatları ve taksit olanaklarını paylaşırlarsa almaya düşünenler için güzel rehber olur

    Bir de aklınızı karıştırayım almışken arkaya 150-70-17 alsak ne olur? Gördüğüm kadarıyla Pilot Activ'in de 150lik modeli mevcut ve fiyat farkı çok düşük. Teknik olarak hiç bir sıkıntısı olmayacağını düşünüyorum var mı farklı fiikirleri olan? 150-70-17ye çıkınca da Michelin Pilot Road alternatifi çıkıyor karşımıza da ki çok iyi bir lastik olduğunu biliyorum. Tabi çiftinde 400lira kadar fark ediyor bu da şu an için alamayacağım anlamına geliyor Pilot Activ takıcaz mecbur

    Michelin Pilot Road 150-70-17'ye örnek buyurun:




  18. #9718
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    Alıntı stepfunk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar selam. Haftasonu 6.000 bakımını yaptırdım. Sadece yağı değiştirdik. Debriyaj ve gaz kolu ayarlamalır, zincir gergisi kontrolü falanda yapıldı.
    60 TL tuttu bakım. 50 TL'si Mobil 15/50 yağ, 10 TL'de işçilik. Gitmişken birde arka çanta demiri taktırdım.
    bu servislerin standartları yok mu acaba..ben 100 lira verdim 4000 bakımda...36+kdv işçilik aldılar...51+kdv de yağ ve yağ filtresi...
    aradaki 40 TL azımsanacak bi meblağ değil açıkçası...

  19. #9719
    kayasertac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ocak 2006
    Şehir
    İskenderun-Hatay
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    Alıntı iguven adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende şimdiye kadar 1000-4000-9000 de gittim bakıma.
    Bence de 3000'de gelin demeler direk para tuzağı. Bundan sonra (motorum 11000lerde) 15000 de gitmeyi düşünüyorum. Zaten belli ediyor motor kendini bir kaç ayar istediğini
    Hatay'daki yetkili serviste, her 2000 km'de yağ değişimi, 5000 km'de bir bakım diyorlar, tamamen keyfi verilen bir karar sanırım.

    Kısmetse bugün veya yarın bende 4-5 aylık 8-10.000 km civarında bir CBR 250 alıp, 9 gün sürecek doğu karadeniz + Batum festivali gezisine çıkacağım...

    Motokurt Abimizin ve diğer kullanıcıların yorumlarını satır satır okumaya devam

  20. #9720
    Pain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000 RR
    Alıntı kayasertac adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hatay'daki yetkili serviste, her 2000 km'de yağ değişimi, 5000 km'de bir bakım diyorlar, tamamen keyfi verilen bir karar sanırım.

    Kısmetse bugün veya yarın bende 4-5 aylık 8-10.000 km civarında bir CBR 250 alıp, 9 gün sürecek doğu karadeniz + Batum festivali gezisine çıkacağım...

    Motokurt Abimizin ve diğer kullanıcıların yorumlarını satır satır okumaya devam
    2000 de yağmı değişir yaa.En güzel bu çakalları dinlemektense,kullanım kılavuzu...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)

Bu Konudaki Etiketler